Autonvaihto mielessä ja kiinnostaisi kuulla TODELLISIA käyttökokemuksia 2008-2011 mallisesta Focuksesta 90-hevosvoimaisella 1,6 tdci moottorilla, joko Econetic- tai tavallisesta versiosta, tai sitten 109 hv versiosta.
Olen koeajanut pari käytettyä Focusta 115 hv 1,8 tdci-koneella, jossa on omasta mielestäni reippaasti puhtia ja vääntöä arkisiiin ajotilanteisiin. Se lienee käytännön suorituskyvyltään aika lähellä tuota 109 hv versiota. 1,8 tdci:n varjopuolina olen alkanut pitää vanhaa moottoriteknologiaa (mm. kulutus verrattuna 1,6 tdci) ja lisäksi olen kuullut puhuttavan huohotinongelmasta, mikä ei kuulemma näitä uudempia moottoreita enää vaivaisi. Lisäksi näitä 1,6-litraisia tuntuisi olevan nyt aika hyvin tarjolla.
Lähinnä suurin huoli on se, onko auto aivan puhditon lussu tuolla 90 hv moottorilla? Ja onko 109 hv versio kerralla fiksumpi vaihtoehto, sillä kulutusero pienempitehoiseen verrattuna on mitättömän pieni? Vanhoja TM:n ja Tuulilasin testejä lukenenna olen saanut kuvan, että Econetickin olisi pätevä ja ripeä arkiauto, mutta onko näin?
Kokemuksia 1,6tdci 90 hv tai 109 hv Focuksesta
Kokeillanpas näin
1
263
Vastaukset
- Fordson Major
90 hv aivan riittävä, ainakin vääntönsä osalta. Tietenkin kannattaa ottaa 109 hv, koska hinnassa ei juurikaan eroa. Lisäteho näkyy lähinnä kiihdytyksessä ja isoilla vaihteilla ajettaessa.
Kulutuksessa eroa ei myöskään ole. 90 hv:n kulutuslukemat olleet 4,2 - 5,4 litran välillä sekalaisessa ajossa 90 km/h.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306072Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144584Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413274IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623071Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3551676Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111428- 711381
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861358Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2401289- 791189