Ikä aikuisen, mieli lapsen

Tytteli

Löytyykö muita kun minä?
Onko muille käynyt niin että välillä nauraa omalle peilikuvalleen, ja ajattelee että oon kait mä vähän kahjo.
Kotona kun joskus innostuu pilailemaan, mieheni nauraa ja puistelee päätään ja kysyy että milloin oikein kasvan aikuiseksi. Kun kysyn, mikä se aikuinen on, hän vastaa että sellainen nainen joka laittaa hameen päälle ja istuu fiksusti tuolissa jalat ristissä ja keskustelee hillitysti :=). No kyllä se tietää, että ei minusta sellaista saa. Lapsenlapsen kanssa meillä on tosi hauskaa.Hänen kans meillä synkkaa hyvin. Hän nauraa ja sanoo että mummo on sitten hassu. Joten kertokaa pitäiskö minun mennä jollekin aikuistumisen kurssille vai löytyykö kohtalotovereita?

24

1236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 50+

Sulla menee hyvin ja varmaan ukkoskin tykkää anna palaa vaan,meiksin peilikuva ei muuuten paljon naurata,illalla taas hampaiden pesussa onneton kurkkasin no ei sentää yö unet mennyt,kai siihen on jo sen verran sopeutunut,toi oli kyllä hyvä juttu ei kun pistää nauruksi koko kuvan,niin ne muutkin tekee.

• Anita

on hyvä elämänote jos pysyy lapsekkaana yli 50:senä.Ei ilos ole liikaa tässä maailmassa. Kun itselleen osaa nauraa ,niin ei iloa tule puuttuman.Ihan säikähtää kun peiliin joskus vilkasee ja sieltä tuijottaa ihan erinäköinen ihminen minkä viimeksi näki peilistä. Onneksi se unohtuu lapsellisen nopeasti. On ihanaa elää kun ei kaikkea ota niin tosissaan ja ryppyotsaisesti

• mies

Joskus tulee uskottavuusongelmia kun kanssaihmiset kuvittelevat että taas se leikkii ja pelleilee ;.)
      Kun ikkääkin on yli 50.
      Jaa hiukan kylähullun maineessa muutenkin -kai
      Hyvää syksyä mummo.

• Minni

Kylläpä tuntui hyvältä, ja tutulta juttelusi. Koen aivan samoin. Minulle omat aikuiset lapseni viisastelevat etteikö äiti osaa "vanheta arvokkaasti"? Eihän sitä voi lapseksi tulla jälleen,kun ei ole ehtinyt aikuistuakkaan.Vai mitä sanotte kanssa kulkijat?

• Tytteli

Tulikin mieleen yks juttu tosiaan noista omien lastenkin suhtautumisesta minuun. Mulla pojat käy joskus esiintymiskeikoilla. Toinen laulaa ja toinen soittaa. Menin kerran kuuntelemaan heitä. No vähän innostuin ja hain itse heidän kavereita rokkaamaan. No pojat aina lähtivät. Mulla oli tosi hauska ilta kun nuorten poikien kanssa sai kerrankin illan tanssia. Humalassa en ollut. No seuraavana päivänä sain kuulla kunniani molemmilta pojilta. Kuulema olivat hävenneet silmät päästään, kun olin heidän kavereitaan hakenut ja tanssinut. Mun kuulema olis pitänyt ajatella minkä ikäinen olen. No enpä ole sen koommin saanut mennä niitä kuunteleen.

• Minni
        Tytteli kirjoitti:

Tulikin mieleen yks juttu tosiaan noista omien lastenkin suhtautumisesta minuun. Mulla pojat käy joskus esiintymiskeikoilla. Toinen laulaa ja toinen soittaa. Menin kerran kuuntelemaan heitä. No vähän innostuin ja hain itse heidän kavereita rokkaamaan. No pojat aina lähtivät. Mulla oli tosi hauska ilta kun nuorten poikien kanssa sai kerrankin illan tanssia. Humalassa en ollut. No seuraavana päivänä sain kuulla kunniani molemmilta pojilta. Kuulema olivat hävenneet silmät päästään, kun olin heidän kavereitaan hakenut ja tanssinut. Mun kuulema olis pitänyt ajatella minkä ikäinen olen. No enpä ole sen koommin saanut mennä niitä kuunteleen.

Kyllähän me ollaan uskaliaita ja rohkeita joskus ajattelemattomia, meidän omien lasten mielestä.
        Lasten kaverit ovat kyllä useimmiten eri mieltä.
        Jopa nimitelleet "onpa sulla kiva mutsi" ja hyvin silloin aikoinaan,kun lapset asuivat kotona,niin hyvin kaveri porukka meillä viihtyi.

• Tytteli
        Minni kirjoitti:

Kyllähän me ollaan uskaliaita ja rohkeita joskus ajattelemattomia, meidän omien lasten mielestä.
        Lasten kaverit ovat kyllä useimmiten eri mieltä.
        Jopa nimitelleet "onpa sulla kiva mutsi" ja hyvin silloin aikoinaan,kun lapset asuivat kotona,niin hyvin kaveri porukka meillä viihtyi.

Sama juttu. Lapsille kait luodaan kuva jostain äitihahmosta, jonka pitää olla hyvin korrekti.
        Mutta eiköhän sellainen äitimyytti pikkuhiljaa ala kadota, kun uudempia sukupolvia tulee.
        Oma äitini on vielä näitä vanhan ajan "aikuisia äitejä". Mutta olipa helpotus kuulla että muitakin yhtä "hulluja" äitejä on olemassa. Jatketaan vaan samalla linjalla. Tällaisien lapsenmielisten on varmaan helpompi elääkin täällä. Ainakin itsestä tuntuu siltä. :=)

• Minni
        Tytteli kirjoitti:

Sama juttu. Lapsille kait luodaan kuva jostain äitihahmosta, jonka pitää olla hyvin korrekti.
        Mutta eiköhän sellainen äitimyytti pikkuhiljaa ala kadota, kun uudempia sukupolvia tulee.
        Oma äitini on vielä näitä vanhan ajan "aikuisia äitejä". Mutta olipa helpotus kuulla että muitakin yhtä "hulluja" äitejä on olemassa. Jatketaan vaan samalla linjalla. Tällaisien lapsenmielisten on varmaan helpompi elääkin täällä. Ainakin itsestä tuntuu siltä. :=)

Olen samaa mieltä kanssasi, myös siinä elämisen helppoudessa. Sen huomaa työelämän koukeroita kohdatessa.Etenkin kun on vielä palvelu ammatissa toimiva. Huumori tuo hyvän mielen asiaan kuin asiaan.

• Aikuinen mummo

eipä se oikein hauksalta ja fiksulta näytä jos viiskymppinen aikuinen on tyhjännauraja ja ei osaa käyttäytyä aikuisentavoin .
      Kun olet lapsesikin kanssa ja on hauskaa ja leikit on se aikuinen sinussa oltava mukana kuitenkin .
      Ei se mitään kehitä eikä ole mitään että heittäydyt vauvaksi itse .
      Kivaa ja hauskaa jaleikkiä voi olla mutta et voi olla lapsi itse .Typeräksi ei tarvitse muuttua sentään , vai mitä tytteli .
      Ehkä se hamepäällä istuminen ei ainakaan tee pahemmaksi ketään ja fiksusti käyttäytyminen paremminkin päin vastoin .
      Kaikessa oltava tilanteen edellyttämällä tavalla.
      ei kurahaalarit oikein juhliin sovi (varsinkaan aikuisten )

• Mira

Sinä se voisit olla niin fiksu itse, että menisit ala-asteelle opettelemaan kirjoittamisen taitoa. Voit olla fiksu, mutta pilkut, pisteet ja isot kirjaimet odottavat paikkaansa.

Tyttelille sanoisin, että siitä vaan, ole oma itsesi. Ihanaa, että mmeidän suomalaisten joukossa on iloisia ihmisiä. Puhumattomia, hymyilemättömiä ihmisiä löytyy joka lähtöön!

• jbl
        Mira kirjoitti:

Sinä se voisit olla niin fiksu itse, että menisit ala-asteelle opettelemaan kirjoittamisen taitoa. Voit olla fiksu, mutta pilkut, pisteet ja isot kirjaimet odottavat paikkaansa.

Tyttelille sanoisin, että siitä vaan, ole oma itsesi. Ihanaa, että mmeidän suomalaisten joukossa on iloisia ihmisiä. Puhumattomia, hymyilemättömiä ihmisiä löytyy joka lähtöön!

että puututaan oikeinkirjoitukseen siinä kohtaa kun joku on eri mieltä, eikä muuten. Mitä väliä pilkuilla tai pisteillä on jollain keskustelupalstalla, ei yhtikäs mitään jos asia tulee ymmärretyksi. :)
        Vähän samaa mieltä tuon edellisen kanssa, voi olla lapsellinen mutta typerä ei tarvitse olla. Silti jokainen tavallansa, antaa kaikkien kukkien kukkia.

• Miina
        Mira kirjoitti:

Taisi sattua sinuun mummon sanat .
        Olipa aivan asiaa ,mitä kirjoittelikin .
        Sinä vain haluat olla aina ilkeä kaikille.
        Aiemminkin olet samanlaista kireyttä ja pahansuopaa kirjotellut toisten kirjoituksiin.
        Muut ei kait saisi sanoa mitään .
        Yritä olla positiivien tai opettele .

• Tytteli

Kerrotko mulle kuten kysyin mieheltänikin. Mikä on AIKUISEN käyttäytymistä? En minäkään nyt niin vauvana voi esiintyä, että konttaamaan alkaisin.(Voi narrasin! Olenhan minä monet kerrat kontannut lapsenlapsen kanssa lattialla). *Huomaa asian ja häpeää*. No olkoot, mutta hametta en tykkää pitää muuta kun jossain juhlissa. Ja niihinkin menen yleensä housut jalassa. Mmm.. Kurahaalarit vois olla hyvät, jos sateisena iltana tulee kännissä kapakasta ja sattuis kaatumaan. Nyt kun luin tuon tekstisi ,tein johtopäätösen, että en ole vieläkään kehittynyt "aikuiseksi", vaikka olen jo 50v. Mutta on se niin hyvä, että teitä "aikuisia" kuitenkin on täällä pitämässä meistä huolta. Eihän tämä yhteiskunta muuten toimis. :=)

• Tytteli
        Mira kirjoitti:

Pst.. Pst.. Ei kannata paljastaa meidän ei "aikuisena" olemisen salaisuuksia. Ottavat vielä esimerkkiä, ja meitä vaan harmittais kun kaikilla muillakin olis hauskaa. ja jos vaikka hauskenpaa. Sanoit että teillä työpaikalla huumori lentää. Samma här. Ei voi olla hauskenpia hetkiä kuin työpaikan kahvitunnit. 10 naista kahvitauolla ja kaikilla löytyy huumoria. Ja jos joku uusi apea kasvo tulee joukkoon, niin ei voi meidän seurassa olla kauan apea. Oppii äkkiä lasten tavoille. Hihhii...:=)

• Tytteli
        Tytteli kirjoitti:

Pst.. Pst.. Ei kannata paljastaa meidän ei "aikuisena" olemisen salaisuuksia. Ottavat vielä esimerkkiä, ja meitä vaan harmittais kun kaikilla muillakin olis hauskaa. ja jos vaikka hauskenpaa. Sanoit että teillä työpaikalla huumori lentää. Samma här. Ei voi olla hauskenpia hetkiä kuin työpaikan kahvitunnit. 10 naista kahvitauolla ja kaikilla löytyy huumoria. Ja jos joku uusi apea kasvo tulee joukkoon, niin ei voi meidän seurassa olla kauan apea. Oppii äkkiä lasten tavoille. Hihhii...:=)

Minnille tarkoitin äskeisen. No varsinkin lapsille sattuu erehdyksiä.
        :)

• Minni

Kyllä luulisin käytöstavat osaavani,ynnä muut etiketti asiat, eli käyttäytyminen tilanteen mukaan. Ei se "lapsellisuus" ihan tarkoita sitä mitä sinä ehkä sillä ajattelet.Elämän onnellisuus löytyy niin moninaisista hetkistä ja joskus on ihan mukava todella olla erinomaisen erilainen.

• nainen55
        Mira kirjoitti:

jos olisin noin paatoksella kirjoittanut oikeinkirjoituksesta jollekin tällä palstalla, olisin kirjoittanut itse taatusti sanat oikein.

• tytteli
        Minni kirjoitti:

Kyllä luulisin käytöstavat osaavani,ynnä muut etiketti asiat, eli käyttäytyminen tilanteen mukaan. Ei se "lapsellisuus" ihan tarkoita sitä mitä sinä ehkä sillä ajattelet.Elämän onnellisuus löytyy niin moninaisista hetkistä ja joskus on ihan mukava todella olla erinomaisen erilainen.

Olet oikeassa. Sitähän minä olen tässä yrittänyt sanoa. Ehkä en ole osannut ilmaista asiaa näin kirjallisesti oikein. Tai ehkä yritin ilmaista samaa asiaa vähän pilke silmäkulmassa :=). Olen tänään käynyt yhdessä kontrollissa erään sairauteni tiimoilta ja sain hyviä uutisia. Nyt otan sen kunniaksi punkkua ja elämä hymyilee taas. Rakastan kaikkia ihmisiä!!

• Minni
        tytteli kirjoitti:

Olet oikeassa. Sitähän minä olen tässä yrittänyt sanoa. Ehkä en ole osannut ilmaista asiaa näin kirjallisesti oikein. Tai ehkä yritin ilmaista samaa asiaa vähän pilke silmäkulmassa :=). Olen tänään käynyt yhdessä kontrollissa erään sairauteni tiimoilta ja sain hyviä uutisia. Nyt otan sen kunniaksi punkkua ja elämä hymyilee taas. Rakastan kaikkia ihmisiä!!

ja vielä kerran onnea kontrolli tarkastuksen tiimoilta Sinulle Tytteli
        Otahan punkkua ja puhistaan taas,eli porskutellaan elämää eteen päin....:)

• Mix

Älä välitä tuosta Mirasta. Jokainen kirjoittaa tyylillään. Ja niin pitää ollakin!

• Tytteli
        Mix kirjoitti:

Älä välitä tuosta Mirasta. Jokainen kirjoittaa tyylillään. Ja niin pitää ollakin!

En välitä. Mira sanoi oman mielipiteensä ja annan sille arvoa. Meillä kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen. Mira varmasti on hyvä tyyppi. Jos me kaikki olisimme samaa mieltä asioista, ei keskustelua syntyis.

• nainen55

mistä se johtuu, että naisen sisältä katoaa usein se veikeä tytönhupakko, mutta miehissä säilyy poikaviikari.
      Mua hellyttää aina kun näen aikuisten poikieni katseessa samaa viikaria mikä oli pienenäkin.

• Tytteli

Hei nainen55. Nyt on tytteli ottanut liikaa punkkua, kun ei enää tiedä kelle vastaa ja mitä. Tässä taas naurussa pidättelemistä. No uskon että me tämän ikäiset naiset kyllä jo vähän elämästä tiedetään. Pojat on aina poikia. Itselläni niitä kaksi. Ei kun kolme. Oma mies meinas jäädä laskuista. :)

• Pirre

täällä on (käsi pystyssä), esim. kaksivuotias tyttärentyttö sanoi tai oli sanonut äidilleen, että mummo on kyllä hassu, mutta kun ei maha mittää.
      Tanssin yksin tai lattiaharjakin tai moppi käy kavaljeeriksi jos radiosta sattuu sopivasti tulemaan tanssittavaa musiikkia - rokkailen hurjasti - tunnustan. Olenkohan mie vähä omituinen, mutta mie kyllä nauran itselleni - ja joskus muillekii... Oiskohan jotku ihme geenit asialla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      38
      2181
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      64
      2032
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1930
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      388
      1670
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1641
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1464
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1092
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      967
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      75
      915
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      899
    Aihe