Vaihdatteko akun Aveenne itse vai luotatteko ammattiliikkeen apuun? 2008 D4D:n akku menee mulla vaihtoon ja mietin, että pitääkö autoon järjestää sijaisvirtaa vaihdon ajaksi esim. toisesta akusta. En haluaisi sekoittaa sähkölaitteita oman mokani seurauksena.
Akun vaihtaminen
14
9671
Vastaukset
- sfgdfg
Jos tiedät mitä olet tekemässä niin kannattaa tehdä itse. Jos et tiedä, niin jätä ammattilaiselle. Jos akun fyysiset mitat ovat samaa luokkaa vanhan kanssa ammattimies tekee vaihdon muutamassa minuutissa.
- The Köle
Tuota oen sen verran tuota paikallista valtuutettua Toyota-korjaamoa seurannut, että kun tekevät jotain sähköihin liittyvää huoltotyötä, että irroittavan aina akunkengän.......
-tästä on helppo tehdä johtopäätös, että akun vaihdossa ei tarvitse syöttää mitään sijaisvirtaa! - Ei kai tuossa
muuta pääse tapahtumaan kun ehkä radion kanavat täytyy säätää uudelleen.
- voe voe
No aikas äkkiä sitten on akku mennyt, ilmeisesti joku vartan paska akku, kunnon yuasa alkuperäinen akku kesti 11v ja monella tutullakin sama 11v minkä kesti eli aika tasalaatuista kamaa.
Uudessa diesel avessakin näkyy olevan eurooppalainen kakka Varta akku, sitä se eurooppalaisuus teettä, rahan mennoo useammin- Oikein arvasit.
Eurooppalainen akkuhan siellä on ensiasennuksena. Japanilaista ei avssa ole muuta kuin nimi. Kaikki muu on made in EU.
- näin vaan
Oikein arvasit. kirjoitti:
Eurooppalainen akkuhan siellä on ensiasennuksena. Japanilaista ei avssa ole muuta kuin nimi. Kaikki muu on made in EU.
No onhan siinä denson suunnittelemia osia esim. tietokoneboksit ainakin ja muutakin krääsää vaikka koottu jossain muualla tietenkin, mut pääasia et jotain on japsien suunnitelua, laadunvalvonnan lisäksi.
Mitä vähemmän euro kuraa sen paree. - syvältä
Ei oo sakemanneissakaan läheskään kaikki saksalaisia osia, se on tää globaali talous
- Bosch S6 pellin alla
no ei kai se akun poisto rakettitiedettä vieläkään ole ja ihme, jos lisälämppärin käytöllä olet saanut akkusi kestämään noin pitkään. Laita agm-akku seuraavaksi. Vielä parempi, jos eristät sen ja laitat lisälaturin.
- Virta nen
Oliskos tuo agm-akku sitten parempi. Tosiaan tuo ajastettu eberi kyllä syö akkua talvisin.
- The Köle
Virta nen kirjoitti:
Oliskos tuo agm-akku sitten parempi. Tosiaan tuo ajastettu eberi kyllä syö akkua talvisin.
Tuskin se on akun merkistä kiinni........ jos sulla on joko kotona tai työpaikalla töpselipaikka, laita vaikka Defan lämmitysvärmeet ja se tärkein, ylläpitolaturi.......jo riittää virtaa joka lähtöön ja lämpöä pisaa, eli esilämmitys-Eberiäkin voi käyttää......
- Bosch S6 pellin alla
Virta nen kirjoitti:
Oliskos tuo agm-akku sitten parempi. Tosiaan tuo ajastettu eberi kyllä syö akkua talvisin.
Agm-akku kestää purkaa tyhjemmäksi ja se latautuu nopeammin ja paremmalla hyötysuhteella perinteiseen akkuun verrattuna. Kalliimpi hankintahinta tulee kuitattua ajan kanssa polttoainesäästönä. Ja voi olla, että lisälaturin tarvetta ei agm-akun kanssa ole, varsinkin, jos eristää sen pakkasilla.
Uusissa Start-stop-systeemeillä varustetuissa autoissa on agm-akku eli se on nykypäivää.
- Sähkömiäs
Joissakin autoissa joutuu avaamaan radion uudelleen koodin avulla. Eli älä katkaise virtaa ellei sinulla ole radion koodia käsissäsi.
Toiseksi, auton moottorin ohjausjärjestelmä säätelee konetta usein pitkään. Ne säädöt nollautuvat kun virta katkaistaan. Ei mikään vaarallinen juttu. Moottori saattaa tosin joissakin olosuhteissa käydä vähän huonosti hetken.
Itse vaihdan akun lisäakun avulla. Hyvä keino on käyttää sitä uutta akkua ja kaapeleita. Kannattaa tehdä se kaverin kanssa, toinen pitää huolta kaapeleista kun toinen nostaa vanhan pois paikoiltaan ja uuden tilalle. Siis jatkokaapelit ensin kiinni akun kaapeleihin ja sitten irroittamaan.- Virta nen
Kiitti Sähkömiäs. Tuota ajattelinkin aloitustani tehdessäni. Eiköhän akku tule vaihdettua omin neuvoin.
- Anonyymi
Virta nen kirjoitti:
Kiitti Sähkömiäs. Tuota ajattelinkin aloitustani tehdessäni. Eiköhän akku tule vaihdettua omin neuvoin.
Minä tein seraavasti akkua uusimisessa : ulkoisen akkulaturin kaapelit kiinni auton akkukaapeleihin syöttämään virtaa, minkä jälkeen vanhasta akusta voi irroittaa akkukengät huoletta. Sitten vaan vanha akku pois ja uusi tilalle ja aakkukengät kiinni , minkä jälkeen laturin kaapeleiden irroitus auton akkukaapeleista. Näin tehden ei pääse virta katkeamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1501606Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671596Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä661296En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292- 421125
- 172958
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik101904Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42677Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155666