soneran paperilaskusta

omat e-maksut

Elisa saa tuomion paperilaskun hinnasta, mutta Sonera saa periä 1,90e palkkion samasta asiasta.

Itsellä on e-maksu yleisessä käytössä, mutta tiedän laajan joukon joille se ei käy.

Näillä yrityksillä ei ole minkään sortin asiakassegmentointia edes asiakkaan ikäryhmissä.

Ainoa asiakasryhmittelyn peruste on se, miten säännöllisesti asiakas maksaa laskunsa. Hyvin hoitava saa olla ja huonot heitetään ulos.

Vinkki. Jos yrityksellä on iäkäs asiakas, niin älkää perikö sitä paperilaskulisää älkääkä ulkoistako sitä laskunhoitoasiaa iäkkään ihmisen asioita hoitavalle ihmiselle enää yhtään enempää kuin nyt. Kyllä niiden laskujen hoito sellaisenaan jo riittää.

4

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennakkotapaus.

Kyseessä on ennakkotapaus ja jos Elisa tuomitaan, ei Sonera tai muutkaan saa periä paperilaskusta maksua! Toivottavasti Elisa saa langettavan tuomion ja on erittäin hyvä että asia on viety oikeusistuimen ratkaistavaksi.

• omat e-maksut

Mutta itse olen sitä mieltä, että näiden paperilaskusta laskuttavien pitää nyt ottaa jollaintapaa vinkistä ja segmentoida iäkkäät ihmiset omaksi ryhmäkseen, ja kompensoida se paperilaskun arvo tulevassa laskussa.

Sitten vielä kun alvit on nousseet, niin siitä paperilaskusta on peritty korotettu alvikin. Kyse ei ole isosta rahasta, vaan periaatteesta.

Tsekkasin asian eilen yhdestä paperisesta Soneran laskusta, ja se oli 1,90e/kk. Se on reilu 20e/vuosi, ja tätä on ollut kaiketi ainakin 1,5 vuotta, eli ainakin 30e ekstraa.

Ongelmaan on ratkaisu. Nostettakoon sitä liittymän perusmaksua vaikka yhdellä sentiiä kaikilla nuttuun ja nappiin katsomatta, niin saadaan se kohtuuton laskutuslisä pois niiltä joita sitä ei perustellusti voida periä.

Mä ymmärrän täysin meidät jotka ollaan alle 65v ikäsiä, että me hoidetaan asioita eritapaa, mutta kyllä viimeistään 75v iässä asiakas pystytään segmentoimaan niin, että hän saa vapautuksen jostain maksusta pelkän iän vuoksi.

EI luulis olevan vaikeaa?

• ennakkotapaus.

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi ja myös tuo paperilaskusta veloittaminen pitäisi saada pois. Oma vanha äitini ei pärjää edes itsekseen edes verkkopankin käytössä ja häntä pitää olla auttamassa vaikka on paperilaskutkin. Saati sitten jos vielä e-laskuja pukkaisi. Eli kyllä pitää olla vaihtoehto e-laskuille. Itsekään en huoli mitään laskua e-laskuna vaikka olen vasta keski-iässä.

• omat e-maksut
        ennakkotapaus. kirjoitti:

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi ja myös tuo paperilaskusta veloittaminen pitäisi saada pois. Oma vanha äitini ei pärjää edes itsekseen edes verkkopankin käytössä ja häntä pitää olla auttamassa vaikka on paperilaskutkin. Saati sitten jos vielä e-laskuja pukkaisi. Eli kyllä pitää olla vaihtoehto e-laskuille. Itsekään en huoli mitään laskua e-laskuna vaikka olen vasta keski-iässä.

Itse hoidan omat laskut mahdollisimman paljon e-laskuna, mutta minua on elämä opettanut suunnittelemaan ja ennakoimaan asioita, niin pärjään laskujen kanssa.

Se on kätevää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 87
      3545
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      75
      3125
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      82
      2586
    4. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2386
    5. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      212
      2220
    6. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2121
    7. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      900
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      898
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      796
    10. Haapaveille jotain uutta!

Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.
      Haapavesi
      16
      760
    Aihe