soneran paperilaskusta

omat e-maksut

Elisa saa tuomion paperilaskun hinnasta, mutta Sonera saa periä 1,90e palkkion samasta asiasta.

Itsellä on e-maksu yleisessä käytössä, mutta tiedän laajan joukon joille se ei käy.

Näillä yrityksillä ei ole minkään sortin asiakassegmentointia edes asiakkaan ikäryhmissä.

Ainoa asiakasryhmittelyn peruste on se, miten säännöllisesti asiakas maksaa laskunsa. Hyvin hoitava saa olla ja huonot heitetään ulos.

Vinkki. Jos yrityksellä on iäkäs asiakas, niin älkää perikö sitä paperilaskulisää älkääkä ulkoistako sitä laskunhoitoasiaa iäkkään ihmisen asioita hoitavalle ihmiselle enää yhtään enempää kuin nyt. Kyllä niiden laskujen hoito sellaisenaan jo riittää.

4

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennakkotapaus.

Kyseessä on ennakkotapaus ja jos Elisa tuomitaan, ei Sonera tai muutkaan saa periä paperilaskusta maksua! Toivottavasti Elisa saa langettavan tuomion ja on erittäin hyvä että asia on viety oikeusistuimen ratkaistavaksi.

• omat e-maksut

Mutta itse olen sitä mieltä, että näiden paperilaskusta laskuttavien pitää nyt ottaa jollaintapaa vinkistä ja segmentoida iäkkäät ihmiset omaksi ryhmäkseen, ja kompensoida se paperilaskun arvo tulevassa laskussa.

Sitten vielä kun alvit on nousseet, niin siitä paperilaskusta on peritty korotettu alvikin. Kyse ei ole isosta rahasta, vaan periaatteesta.

Tsekkasin asian eilen yhdestä paperisesta Soneran laskusta, ja se oli 1,90e/kk. Se on reilu 20e/vuosi, ja tätä on ollut kaiketi ainakin 1,5 vuotta, eli ainakin 30e ekstraa.

Ongelmaan on ratkaisu. Nostettakoon sitä liittymän perusmaksua vaikka yhdellä sentiiä kaikilla nuttuun ja nappiin katsomatta, niin saadaan se kohtuuton laskutuslisä pois niiltä joita sitä ei perustellusti voida periä.

Mä ymmärrän täysin meidät jotka ollaan alle 65v ikäsiä, että me hoidetaan asioita eritapaa, mutta kyllä viimeistään 75v iässä asiakas pystytään segmentoimaan niin, että hän saa vapautuksen jostain maksusta pelkän iän vuoksi.

EI luulis olevan vaikeaa?

• ennakkotapaus.

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi ja myös tuo paperilaskusta veloittaminen pitäisi saada pois. Oma vanha äitini ei pärjää edes itsekseen edes verkkopankin käytössä ja häntä pitää olla auttamassa vaikka on paperilaskutkin. Saati sitten jos vielä e-laskuja pukkaisi. Eli kyllä pitää olla vaihtoehto e-laskuille. Itsekään en huoli mitään laskua e-laskuna vaikka olen vasta keski-iässä.

• omat e-maksut
        ennakkotapaus. kirjoitti:

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi ja myös tuo paperilaskusta veloittaminen pitäisi saada pois. Oma vanha äitini ei pärjää edes itsekseen edes verkkopankin käytössä ja häntä pitää olla auttamassa vaikka on paperilaskutkin. Saati sitten jos vielä e-laskuja pukkaisi. Eli kyllä pitää olla vaihtoehto e-laskuille. Itsekään en huoli mitään laskua e-laskuna vaikka olen vasta keski-iässä.

Itse hoidan omat laskut mahdollisimman paljon e-laskuna, mutta minua on elämä opettanut suunnittelemaan ja ennakoimaan asioita, niin pärjään laskujen kanssa.

Se on kätevää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      86
      6338
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3160
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1716
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe