Onko tietoa?

Narttu koira ei syö enään entisellä paikallaaan, ainoastaan juo.

Kaikki lähti siitä, kun hänet keisarileikattiin ja vointi oli surkea syötin koiraa pentulaatikossa.
Sitten tuli vahva antibiootti, joka sai aikaan pahan olon. Halusin turvata emon ravinnonsaannin, kun ei mennyt kupilleen. Eli jatkoin laatikossa syöttämistä, koira ei siis syönyt kupistakaan vaan suoraan käsistäni.
Nyt on kuurit ohi ja pennut 11- päiväisiä, emo on fyysisesti terve. Mutta ruokailuongelma jatkuu. Emo syö siis vaan siellä laatikossa ja vain silloin kun imettää. Sekoitan vielä puppyfoodia, ja lihaa homma alkaa kypsyttää kun emo ei syö kuin käsistäni.

Onko kellään tietoa, mistä voisi olla kyse? Olen tehnyt testin etten anna, ja koira ei syö, iltapäivään odotin. Sitten menin käsin syöttämään pentulaatikkoon.

5

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...?

      Testaa uudestaan ja odota kaksi päivää. Jos koira kuitenkin juo sillä ei ole hätää.

      • Se imettää en saa laittaa paastolle, että maidon koostumuksen vuoksi.
        Koira ei siis malta syödä, nyt aamulla se söi jo kupista.
        Tulee mieleen onko sillä jokin susimainen käytös, kun haluaa sen ruokansa kädestäni = emo oksentaa eli katsooko koira että olen sen joku laumaemo?
        Ennen ei koskaan syönyt juuri kädestäni, vaan halusi syödä aina kupista ja aivan rauhassa. Jopa minun katsomiseni aiheutti häiriön.


      • fiona70 kirjoitti:

        Se imettää en saa laittaa paastolle, että maidon koostumuksen vuoksi.
        Koira ei siis malta syödä, nyt aamulla se söi jo kupista.
        Tulee mieleen onko sillä jokin susimainen käytös, kun haluaa sen ruokansa kädestäni = emo oksentaa eli katsooko koira että olen sen joku laumaemo?
        Ennen ei koskaan syönyt juuri kädestäni, vaan halusi syödä aina kupista ja aivan rauhassa. Jopa minun katsomiseni aiheutti häiriön.

        Ei nyt missään nimessä mihinkään paastoille ja testailla yhtään mitään...
        Ruokaa pitää saada,kunnolla syödä ja mahdollisimman säännöllisesti.
        Jos ei muuten syö,niin sitten syötetään vaikka kädestä,jos paremmin uppoaa.Ja niinkauan kun on pentujen puolesta tarvis.Jos ei rupea sittenkään syömään itse,niin riippuen koiran kunnosta,niin voi kokeilla,kelpaako normaalisti vai ei.Jos ei nopeasti palaudu normirytmiin tai jotenkin näyttää olevan vialla,niin sittenn heti lääkäriin.

        Jotkut emot on vaan niin täpinöissään pennuista,ettei malta syödä tai edes lähteä hevin pennuilta.Antibiotitkin on voinut viedä osaltaan sitä ruokahalua.


      • molossi kirjoitti:

        Ei nyt missään nimessä mihinkään paastoille ja testailla yhtään mitään...
        Ruokaa pitää saada,kunnolla syödä ja mahdollisimman säännöllisesti.
        Jos ei muuten syö,niin sitten syötetään vaikka kädestä,jos paremmin uppoaa.Ja niinkauan kun on pentujen puolesta tarvis.Jos ei rupea sittenkään syömään itse,niin riippuen koiran kunnosta,niin voi kokeilla,kelpaako normaalisti vai ei.Jos ei nopeasti palaudu normirytmiin tai jotenkin näyttää olevan vialla,niin sittenn heti lääkäriin.

        Jotkut emot on vaan niin täpinöissään pennuista,ettei malta syödä tai edes lähteä hevin pennuilta.Antibiotitkin on voinut viedä osaltaan sitä ruokahalua.

        Tosiaan emo ei malta syödä edes lattialta. Se syö tosi paljon, kun mä laitan annoksen kuppiin ja sitten käsin lappaan sitä sille. Se niinkuin nauttii kun imettää ja mä syötän sitten samaan aikaan näen sen koiran katseesta.
        Pääasiahan on että se palautuu tuosta, emolle tehtiin hyvin vaativa keisarileikkaus verenhukka oli suuri.
        Muuten emo on pirteä ja hoitaa pennut, maidontulo on runsasta, pentujen paino on noussut hyvin.
        Mä otan sen asenteen, että jatketaan näin vaan. Emo


      • matamikoira
        fiona70 kirjoitti:

        Tosiaan emo ei malta syödä edes lattialta. Se syö tosi paljon, kun mä laitan annoksen kuppiin ja sitten käsin lappaan sitä sille. Se niinkuin nauttii kun imettää ja mä syötän sitten samaan aikaan näen sen koiran katseesta.
        Pääasiahan on että se palautuu tuosta, emolle tehtiin hyvin vaativa keisarileikkaus verenhukka oli suuri.
        Muuten emo on pirteä ja hoitaa pennut, maidontulo on runsasta, pentujen paino on noussut hyvin.
        Mä otan sen asenteen, että jatketaan näin vaan. Emo

        Tuskin koko koiran ikää joudut ruokkimaan noin. Hän on kokenut kovia ja haluaa hemmottelua, varsinkin kun lapset imee tissiä ja on vaativaisia.

        Kun pennut on pois, vieroitat rouvan tuosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe