Outoa käyttäytymistä!

Kisu

Mulla ois pari kysymystä jotka ovat jääneet askartamaan mieltäni. Mulla on noin 5 kuukauden ikäinen kollikissa. Aamusti kun herään mun sängyn vieressä on tiskiluutu... joka yö se kissa kuljettaa sitä! se on aika huvittavaa, mutta haluaisin tietää mistä tämä johtuu ??
yöllä se pureskelee mun varpaita,tahtooko se leikkiä tai kenties huomiota ??
Se on aika villi kissa,käy jalkoihin kiinni ja puree... leikkiähän se on,mutta ei kiva jos se tekee sitä aikuisenakin. Eilen kun se puri,sanoin sille kovalla äänellä EI,niin siitä se vain yltyi entistä enemmään ja alkoi takajaloilla potkimaan minua, mitä tehdä ??
Tässä nämä,vastatkaa nopeasti!!!

6

1049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neppis

Kyllä kissasi käytös on ihan normaalia kissan käytöstä. Ensiksikin kissasi on parhaassa leikki iässä ja sen vuoksi se voi keksiä leikin aiheen vaikka tiskirätistä jos siitä vain se on hauskaa. Varpaiden pureminenkin on kohtuullisen normaalia sillä jos ne pilkistävät peiton reunan alta, niin eikö ne näytäkkin pikku hiiriltä pienen kissan mielestä. Kaikki on ihan normaalia koska hän haluaa leikkiä ja temmeltää. Paras ratkaisu tilanteeseesi on se, että hankit toisen suurinpiirtein samanikäisen kissan sille kaveriksi. Olisi leikkikaverina toinen kissa eikä omistajan varpaat.

• Kisut

Mullahan on toinen saman ikäinen pentu =)
        Onhan siitä paljon apua ollutkin =)

• Katti

Ohjaa pennun huomio puremistilanteessa johonkin leluun ja toinen meillä toiminut keino oli kova ei ja vesiruutalla roiskasu. Kissat nyt 13 vuotiaita ja ihania vanhuksia, jotka eivät hyökkäile. Kissaa voisi rauhoittaa myös oma kissakaveri, jonka kanssa leikkiä.

• liisakissa

Yksi meidän kissoista rakastaa tiskialtaan tulppaa -se oikein näkee kunnolla vaivaa kaivaakseen/ etsiäkseen sitä tavaroitten ja rättien alta. Lähinnä hauskaa -paitsi sitten, kun itse tarvitsen tulpaa.
      Ensimmäisen kissan kanssa oli noita puremisongelmia -annoin palauteta vinkaisemalla suureen ääneen(tiedoksi, että sattuu..) tai sihisemällä. Se auttoi. Ongelma hoitui lopullisesti, kun taloon tuli toinen kissa, joka hoiti palautteen antamisen.

• Speedy

Pureminen on sen tapa ilmoittaa, että se haluaa leikkiä. Kissanpennuilla on paljon energiaa ja ne harjoittelevat saalistusta leikin avulla, ja jos niitä ei opeteta purkamaan tätä energiaa positiivisella, sallitulla tavalla (leikin avulla), ne keksivät itse tapoja, ja hyökkäilevät lähimpien liikkuvien kohteiden kimppuun (jalat, kädet).

Tässä pari linkkiä:

http://www.ivillage.com/pets/expert/behavior/articles/0,,167006_69705,00.html

http://www.ivillage.com/pets/expert/behavior/pages/0,,167006_527491,00.html

• lissu

se on noin 4kuukautta ja pureskelee siis ei mitään täs on ratkaisu voi ottaa vaikka sellasen suihkupullon sängyn viereen ja aina kun kisu tulee pureskelemaan niin suihkuta (hellästi) 1-2 kertaa tai sit voit laittaa makuuhuoneen oven kii terveisiä pikku kisulle moikka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3878
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      351
      3011
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      11
      1915
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1099
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      781
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      769
    Aihe