Pitääkö paikkansa ettei optikko voi tutkia/määrätä silmälaseja jos silmä on leikattu? Minulle kävi eilen niin että olisi pitänyt olla silmälääkärin resepti. Toisesta silmästä kaihi leikattu -98
Optikko
6
1006
Vastaukset
- näkyyyy
hyvin mahdollista - minulla kanssa silmiä leikattu ja lääkärin suosituksesta käyn vuosittain laajassa kontrollissa hänellä...optikko ei tutki yhtä tarkkaan tippojen kanssa
- Ei voi ilman lupaa
Suora lainaus Finlexistä
16 §
Optikon ammatin harjoittaminen
Laillistettu optikko ei saa itsenäisesti määrätä laseja
........
........
2) henkilölle, jolle on aikaisemmin suoritettu silmämunaan kohdistunut leikkaus
Optikko voi määrätä lasit kuitenkin niissä tapauksissa, joissa potilaalla on kirjallinen lupa lääkäriltä, missä mainitaan, että optikko voi lasit määrittää.- Anonyymi
Minulla on lääkäriltä lupaa kun itse on käynyt silmälääkärissä. Minulla on vasen silmä heikompi näkemään jotain, osaako joku sanoa että voinko luvan kanssa saada silmälasit kun optikko määrää niitä?
- näin meillä
Sinun täytyy pyytää silmälääkäriltäsi lupalappu, että optikko voi määrätä sulle lasit.
Minä kysyin omalta silmälääkäräiltäni, miten toimia, kun tarvitsen uudet lasit. Hän kirjoitti ns. lupalapun optikolla käyntiä varten.- kaihi1
Maksaakohan se lupalappu koska kyseessä on nyt ilmainen näöntarkastus optikolla?
- Näin.
kaihi1 kirjoitti:
Maksaakohan se lupalappu koska kyseessä on nyt ilmainen näöntarkastus optikolla?
Silmälääkäri ei veloita erikseen lupalapusta. Mutta käynti silmälääkärillä tietysti maksaa. Käynnin tarkoitus on todeta, että leikattu silmä kunnossa ja ettei esteitä jättää lasien määritystä optikolle määräajaksi (esim. 3 kk).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021589
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251414En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821250- 621143
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101018Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111989Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall212791Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57763- 120718
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20698