Onkos jollain keinoa millä kynnyslistoihin (messinkiset tai kromatut) pystyy sahaamaan jiiriin?
Rautasahalla siitä ei tullut mitään :-) ja laikkakin taitaa olla turhan järeä...
metallilistat
1
2676
Vastaukset
- Vanhempi suunnittelija
Tein täydelliset jiirit. Kulmat olivat epämääräiset asteiltansa. Kaksi ulko- ja kaksi sisäkulmaa. Lista oli pronssin väriseksi eloksoitua ulkokulmalistaa. Jotain 35 mm x 35 mm ja pystyyn tuleva oli hiukan kupera. Vaakaosuudessa oli uritus.
Ja sen vinouden sain niin, että tein hiukan geometristä piirroitusta metrin mittaisella "harpilla" ja maalarin teipillä (ettei tarvinnut piirtää parkettiin). Suuntaviivan pituudeksi tuli jotain metrin luokkaa. Kulma pitää toisin sanoen puolittaa, ja siinä on sitten jiirin suunta tarkasti tiedossa. Jos ei ole tarkasti, niin listojen vinot päät kohtaavat eri levyisinä. Ole tarkkana myös sen suhteen miten ruuvien reiät osuvat valmiiksi tehdyissä paloissa.
Kun suunta on piirretty, niin sitten vain sahataan tarkasti jotta viilaamisessa pääsee vähän helpommalla. Viilalla viimeistellään niin että listat kohtaavat irvistelemättä. Viimeistelyvaiheessa voi pienen astevirheen korjata, jos pituudessa on varaa.
Ei ole mikään nopea juttu eikä onnistu jos ei ole viilannut kunnolla koskaan. Ammattikoulupohjalta pitäisi onnistua. Minulta taisi mennä 4 tuntia neljään kulmaan. Mutta kyllä kannatti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361