Onkos jollain keinoa millä kynnyslistoihin (messinkiset tai kromatut) pystyy sahaamaan jiiriin?
Rautasahalla siitä ei tullut mitään :-) ja laikkakin taitaa olla turhan järeä...
metallilistat
1
2724
Vastaukset
- Vanhempi suunnittelija
Tein täydelliset jiirit. Kulmat olivat epämääräiset asteiltansa. Kaksi ulko- ja kaksi sisäkulmaa. Lista oli pronssin väriseksi eloksoitua ulkokulmalistaa. Jotain 35 mm x 35 mm ja pystyyn tuleva oli hiukan kupera. Vaakaosuudessa oli uritus.
Ja sen vinouden sain niin, että tein hiukan geometristä piirroitusta metrin mittaisella "harpilla" ja maalarin teipillä (ettei tarvinnut piirtää parkettiin). Suuntaviivan pituudeksi tuli jotain metrin luokkaa. Kulma pitää toisin sanoen puolittaa, ja siinä on sitten jiirin suunta tarkasti tiedossa. Jos ei ole tarkasti, niin listojen vinot päät kohtaavat eri levyisinä. Ole tarkkana myös sen suhteen miten ruuvien reiät osuvat valmiiksi tehdyissä paloissa.
Kun suunta on piirretty, niin sitten vain sahataan tarkasti jotta viilaamisessa pääsee vähän helpommalla. Viilalla viimeistellään niin että listat kohtaavat irvistelemättä. Viimeistelyvaiheessa voi pienen astevirheen korjata, jos pituudessa on varaa.
Ei ole mikään nopea juttu eikä onnistu jos ei ole viilannut kunnolla koskaan. Ammattikoulupohjalta pitäisi onnistua. Minulta taisi mennä 4 tuntia neljään kulmaan. Mutta kyllä kannatti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948201
- 403942
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html351282Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321132Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121030Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797