Hei, olemme mieheni kanssa aloittamassa adoptioprosessin luultavasti vuoden sisällä.. Luin vanhoja keskusteluja, ja silmiini hyppäsi keskustelu, jossa joku kertoi että adoptioon vaaditaan AMK- tutkinto tai muita ns. "korkeita" tutkintoja. Onko tämä totta? Eikö ammattikoulu pohjalta voi adoptoida? Vaikka kuitenkin on säännölliset tulot? Vai mitenkä perheen taloudellinen tilanne katsotaan, onko mahdollista ottaa adoptiolapsi?
Kertokaa omia kokemuksia!
Apua adoptiossa!
7
379
Vastaukset
- oklkjuytre
ei tarvita mitää hienoja tutkintoja!
tuloja kysytään mutta ei ainakaa meillä vaikuttanu lopputulokseen. - Tässä odotellessa
HEI!
Älä huoli, adoptioon ei tarvita korkeakoulututkintoa. En tiedä mistä tuollainen väärinkäsitys on tullut, se tuntuu olevan melko yleinen. Rohkeasti vaan adoptioinfoon. Adoptioinfossa saatte lisätietoja ja kaavakkeen. Kaavaketta ei tarvitse täyttää ja palauttaa heti, vaan asiaa voi miettiä rauhassa. Itsekin kävin mieheni kanssa aluksi infossa, otimme lomakkeet ja palautimme ne "vasta" puolen vuoden päästä. Kaavakkeen palauttamisen jälkeen voi mennä jopa kuukausia ennen kuin järjestyy aika ensimmäiseen neuvontatapaamiseen, paikkakunnasta riippuen.
Jos teillä on kysyttävää niin kannattaa rohkeasti ottaa yhteyttä oman kotikuntanne sosiaalitoimeen tai Pelastakaa Lapset ry:hyn. Pelan vaihteelle kun asiansa selittää niin kyllä pääsee oikealle henkilölle. - Verskuu
Kiitoksia ihanat, että vastasitte, ja vieläpä asiallisesti! :)
- tubuliini
Hei! Adoptioon ei todellakaan vaadita AMK-tutkintoa, vaan ihan Normi perhekin voi Adoptoida lapsen ulkomailta. Enkä usko että kotimaan adoptioonkaan vaaditaan kyseistä tutkintoa. Luonnollisesti talouden on ontava kunnossa ja elämän muutenkin oltava OK! Prosessi on pitkä ja haasteellinen, mutta kannattaa kyllä.
-Nimimerkillä 2 v ja 3 kk omistanut Adoptiolapsen Venäjältä.- - Minskuli
Hei!!
Tietääkö kukaan, voiko adoptoida jos toinen vanhempi ei kuulu kirkkoon?
Tarkoitan siis, että mieheni on ns. uskonnoton ja itse olen kuitenkin luterilainen? Onko haittaa?
Kiitos jos joku vastaa.- dasadsdsaadsads
no ei ole. Miksi olisi? ei kirkolla ole mitään tekemistä adoption kanssa
- gehannah
dasadsdsaadsads kirjoitti:
no ei ole. Miksi olisi? ei kirkolla ole mitään tekemistä adoption kanssa
Ulkomailta adoptoidessa muutama maa vaatii kristillistä vakaumusta, muuten tuolla ei pitäisi olla vaikutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328467Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571133Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?67682Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627- 37619