Heipä hei
Aikaisemmin oli hieman keskustelua tesktien arkistoimisesta. Tuolloin ehdotin, että voisin toukokuu.com:n ylläpitäjän kanssa arkistoida kyseiselle sivustolle täällä olevia tesktejä. Homma etenisi niin, että poimisin täältä sivustolla ne tekstit, joille on annettu lupa arkistoida ja lähettäisin ne sivuston ylläpitäjälle joka arkistoisi tekstit sivustolle jokaisen nimimerkin mukaan.
Toukokuu.com on ollut pääasiassa runosivusto, mutta paraikaa tehdään päivitystä sisällön ja ulkoasun suhteen. Tulevaisuudessa (uuden luukin pitäisi olla valmis tällä viikolla) sivusto painottuu runojen lisäksi myös proosaan ja muuhun kirjallisuuteen. Sivustolla on siis mahdollista julkaista pitkiäkin tekstejä. Päivityksen yhteydessä on tulossa mahdollisuus arvostella kirjoituksia. Näin kommenttien antaminen voisi jatkua myös arkistoinnin jälkeenkin, kun tekstit ovat "kadonneet" jo täältä suomi24:n foorumista.
Miltä teidän mielestä kuulostaisi tuollainen järjestely? Kuinka moni lähtee mukaan, eli antaisi arkistoida tekstejään?
tekstien arkistointi
10
457
Vastaukset
- Häyhiö
Hienolta kuulostaa. Sitten kun jos ehkä joskus saatan jonkun tuotoksen tänne läimäistä, olisi mielestäni suotavaa, ettei se hukkuisi internetin valtamereen.
Liian runollista? Selvä, asialinja päälle. Mielestäni kirjoitusten arkistoiminen ja vieläpä kirjoittajan nimen mukaan on suorastaan loistava ajatus. Sen avulla kaikki nämä kirjoitukset säilyvät hengissä paljon kauemmin, ja saavat mahdollisesti paljon enemmän lukijoita kuin mitä nyt. Täten kannatan ehdotustasi vahvasti!
>>Saatuansa spriitä,
virkistyi hän siitä.
Kohottaen lasiaan,
sanoi: "Veljet -asiaan">>
-Ei ollut Leino- ;-) - Fucoo
Haluutsä arkistoida mutkin :)
- paakki
Tosin onhan näitä ainakin jossain muodossa valmiina jo nytkin, esim. Rihmasto os. http://virtual12.nebula.fi/~rihmas/forum/index.php
Siellä on lokerot runoille ja proosalle, keskusteluille ja arvosteluille yms.- meduusa
Hei Paakki
Olen tässä kasaamassa arkistoitavia tekstejä ja mietiskelin tuossa Sinun tyylilajiasi. Mihin kategoriaan Sinä haluaisit tekstiesi laitettavan (jos haluat että ne arkistoidaan)? Tällä hetkellä tekstit on jaettu runouteen tai proosaan (tämän palstan tekstit ovat sitä proosaa). Mielestäni nuo Sinun tekstit ovat aivan mahtavia, mutta ne on enemmänkin sellaista "mietiskelyä". Eli tuleeko mieleesi jotain kategoriaa mihin haluaisit sijoitta kirjoituksesi (niitä voidaan luoda sivustolle lisää) vai arkistoidaanko ihan proosan alle? - paakki
meduusa kirjoitti:
Hei Paakki
Olen tässä kasaamassa arkistoitavia tekstejä ja mietiskelin tuossa Sinun tyylilajiasi. Mihin kategoriaan Sinä haluaisit tekstiesi laitettavan (jos haluat että ne arkistoidaan)? Tällä hetkellä tekstit on jaettu runouteen tai proosaan (tämän palstan tekstit ovat sitä proosaa). Mielestäni nuo Sinun tekstit ovat aivan mahtavia, mutta ne on enemmänkin sellaista "mietiskelyä". Eli tuleeko mieleesi jotain kategoriaa mihin haluaisit sijoitta kirjoituksesi (niitä voidaan luoda sivustolle lisää) vai arkistoidaanko ihan proosan alle?Morjesta vaan, ja kiitos kehuista.
Lupaa arkistoitiin kysytty, sitä harkittu ja myönnetty. Siis lupa nimenomaan tässä foorumissa julkaistuihin teksteihin, ei esim. kotisivuiltani kopioituihin (eihän sellaista kukaan tee, mutta mainitsinpahan nyt).
"Pensselssonin mietteitä vapaalla kaasulla" -tekstit voisi lokeroida ehkä pakinoiksi, mutta ei ne kyllä ole ihan puhtaasti sitäkään. Mun em. mietteitä on joskus kuvailtu Markus Kajo -tyylisiksi, mutta mikä sitten on Kajon tyylisuunta, siinäpä se.
Olisiko "Pohdintoja" hyvä kategoria. Kyllä se proosaosastokin mulle käy, jos vaan teille.
Kirjoitanhan minä toki paljon muutakin kuin noita Mietteitä. Romaani on juuri valmitumassa, tosin siitä ei ole vielä kustannussopimusta. Oon myös rustaillut eri lehtiin joitain pieniä sepustuksia, virkannut muutamat ei-julkaistut laulunsanat yms.
Mutta enivei, kiva kun kysyit vaatimatonta mielipidettäni.
- Tampio 2.0 Pro
Minun tekstini saa siis siirtää ihan vapaasti.
Koska tänne on vuosien mittaan kirjoittanut koko joukko sittemmin kuvioista kadonneita kynäilijöitä, ehdottaisin että ne jotka eivät kommentoi millään tavalla, antavat hiljaisen suostumuksen tekstiensä linkittämiseen toiselle sivustolle. Hehän ovat joka tapauksessa julkaisseet tekstinsä netissä tietäen, ettei niiden tulevaisuus ole enää heidän käsissään, paitsi jos joku yrittää hyötyä niistä taloudellisesti, jolloin tilanne tietenkin muuttuu. - chapeau
Suapi arkistoida, jos joku lystää. Myös lakimieheni oli samaa mieltä.
- theokratie
Oletan, että kyseessä ovat nimenomaan Kirjailijanaluissa julkaistut kirjoitukset. Jos omiani tänne joskus sattuu putkahtelemaan, ovat ne arkistoitavissa.
- meduusa
Kyllä kyseessä on ainoastaan kirjailijanaluissa julkaistut teokset.
Hieno homma, laitan nimimerkkejä ylös ja alan poimimaan teoksia. Sovimme sivuston ylläpitäjän kanssa, että toimitan hänelle kerran-2 kertaa kuussa (riippuen aineiston määrästä jo omista kiireistäni) aineiston, jonka hän sitten päivittää sivustolle. Tottakai jokainen teistä voi lähettää hänelle aineistoa myös suoraan, ohjeet löytyvät sivustolta.
- cherish
Minusta tämä idea on aivan loistava. Annan siis luvan ottaa minunkin tekstejäni sinne arkistoitavaksi (jos niitä nyt kukaan tahtoo myöhemmin lukea).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal253202- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633- 351718
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801660- 281487
- 151455
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231444- 271415