..olisivat hyvät tälläkin puolen, eikä pelkästään chatin puolella.
Mitä mieltä ollaan?
1) Hyödyt
2) Haitat
Rekisteröidyt nikit
15
2049
Vastaukset
- kenai
Jääpähän monen nikin tehtailijat pois. Musta on ainakin on kiva että on jokaisella on oma nikki ja siten myös tavallaan on mahdollista oppia tuntemaan tätä sakkia =)
Haittana varmaan monelle että haukkuminen nikittömänä ei enää onnistukkaan...Ei tosin minulle. - kenai
..kun gallerian kanssa värkkäsin että rekisteröityminen on tulossa myös näihin keskusteluihin. Ja se on on hyvä se =)
- Battery016
chatin puolella lukee että jatkossa rekisteröidyt nikit toimii myös täällä keskusteluissa, en tiedä sitten kuinka kauan sitä saadaan odottaa.
- Jennifer
..sillä tuota en ole tiennytkään.
Hyvä, hyvä.
Pitää vaan alkaa itsekin kehitellä uutta nikkiä, koska tämä Jennifer on tuolla jo jollain muulla chatin puolella. Huomasin vaan, kun kerran yritin mennä tällä sisään.
No joo. Leppäkerttuahan minulle on jo ehdoteltu..;D Vähän pitkä, mutta muuten hyvä. Taidankin ottaa tuon Mutolan nikikseni..:D
- jos
samalla saisi sellaisen suodattimen että voisin valita ettei esim. nimimerkki jenniferin kirjoituksia näytettäisi minulle.
- kuin-mutola
..Jennifer..:D
- Taikapeili
Minun mielestäni se olisi hyvä idea. Kun jokaisen täytyisi kirjoittaa omalla nikillään, niin loppuisi varmaankin suurin osa noista typeristä vittuiluista ja muista asiattomista kommenteista. Aiheeseen liittyen, kai nimimerkin voi ottaa "noin vain"? Eli itsekin kun vasta aloin tänne kirjoittelemaan, niin laitoin vain tämän mieleiseni nikin, yritin kyllä katsoa, ettei kenelläkään muulla tätä nikkiä ole. Toivottavasti tätä nikkiä eivät ole muut käyttäneet, niin en astu kenenkään varpaille *hymy*
P.S. Haittapuolia nikkien rekisteröimisessä en ainakaan minä keksi yhtään. - Patu
Anonyymifoorumi saa pysyä mun mielestä avoimena kaikille. Ja mitä siitä jos joku vääntää juttua monella nikillä? En näe siinä paljoakaan ideaa, mutta en myöskään siinä, miksi se pitäisi kitkeä pois.
Mä ainakin uskallan räyhätä omalla nikilläni ihan riittämiin ;o)) Eihän se yksi ja sama nikki mua vielä kellekään tunnetuksi tee.
Rekistöröintipakko varmasti karsii satunnaisia kirjoittajia, mikä ei aina ole se, mihin tarvitsee pyrkiä. "Sisäpiirejä" on ihan tarpeeksi. Chateissä en esimerkiski monestikaan jaksa roikkua, koska porukka on jo niin lämmennyttä :o) - Pir
...olisi paras, jos vain ihmiset haluaisivat olla käyttämättä väärin sitä avoimuutta. Ilmeisesti on niin, että mitä laajemmaksi käyttäjäkunta paisuu, sitä todennäköisempää on, mitähän se nyt ois, "villiintyminen". Palstan löytävät vääjäämättä nekin, jotka eivät oikeastaan ole kiinnostuneita itse keskustelemaan, mutta kyttäävät, millaisia ihmisiä palstalla on. Joillakin on hyvin voimakkaat sym- ja antipatiat, he eivät kestä ihmistyyppejä, jotka ovat kovin erilaisia kuin he itse. Tällöin epämieluisan ihmisen sinänsä mieluisakin kirjoitus herättää vain raivoa.
Jos ylläpidolla olisi mahdollisuus helposti laittaa epäasialliset (sääntöjen vastaiset) postaajat vaikkapa määräaikaiseen karanteeniin, niin sanoisin, että rekisteröimättömyys olisi suotavin malli. Olisi hienoa, jos proppunsa polttaneille annettaisiin uuden alun mahdollisuudet (ei vain täällä, vaan elämässä yleensäkin).
Muutoin tuo rekisteröintipakko on kai väistämätöntä tulevaisuudessa. Se varmaan vähentää solvaustyyppistä esiintymistä, ja sehän on hyvä. Perskohtaisesti en kaipaa erityistä tutustumista vaki- tai satunnaiskirjoittajiin, minun puolestani ihmiset saavat luoda eri persoonallisuuksia, jos haluavat. Yleensä kaikenlaiset kirjoitukset ovat mainioita, lueskelen jo ihan melkein oppimismielessä :).
Toivoisin, että Suomi24:n rekisteröinti sallisi ainakin 2-3 rekisteröytyä "postausnikkiä" per identifiointitunnus. En halua esiintyä kaikilla muillakin palstoilla lesbo-keskustelijana teemoissa, joilla ei ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntauksen kanssa. Keskustelujen normaalitason tuntien on varmaa, että kasvoille heitetään lähes aina se lesbous, itse asiasta monikaan kasvuhäiriöinen juntti ei pysty yhtään selkokielistä sanaa laittamaan peräkkäin. - Cooler
Kirjoittajilla voisi olla nicki käytössään, jolloin hänen tyyliään voisi helpommin seurata. Nikittömät heitot ovat tosi hämääviä. Loan heitto vähenisi.
Haittaa rekisteröinnistä en oikeastaan keksi. - heta
en kannata rekisteröintiä (pakkoa) anonyymiympäristössä, joka on perusajatuksia jo internetin alkuajoilta.
Yhdestä ja samasta pakkonicistä tulee kaininmerkki, joka kuuluu kauas kaikilla palstoilla. Muutamaan nimimerkkiin tulisi olla mahdollisuus eri keskusteluja varten.
Rekisteröinti voisi ohjata palstakäyttäytymistä keskustelevaisempaan suuntaan. Tai voisihan se keskustelu tyssätä juuri siihen.
Jo nyt toteutuu muualtakin elämästä tuttu käyttäytyminen, jossa tuttu ydinporukka keskustelee, osa seurailee, kommentoi, myötäilee, kyseenalaistaa. Jotkut ovat usein äänessä, jotkut vaikenevat. Räyhähenget liihottavat ja sytyttelevät palopesäkkeitä.
Jokainen vointinsa mukaan, ja yhteisöllä on keinonsa kaikkiin.
Suomi24-yhteisöillä on sisäisen toppuuttelun ja kuoliaaksi vaikenemisen lisäksi
-ylläpito ja
-serifit,
jotka toiminevat oma-aloitteisuutensa lisäksi myös palautteen perusteella.
Mitä olette mieltä,
ONKO keskustelupalstoilla "talon tarjoamia" moderaattoreita, jotka ohjaavat keskustelua tv-chattien tapaan ? - Ninni-Liini
Jotkut ihmiset eivät osaa käyttäytyä ilman sääntöjä, joten rekistöröinnistä hyötyä. Ikävää vaan muille. Anonyymius kyllä säilyy rekisteröinnin jälkeenkin, mutta tuo ehdotettu 2-3 nickiä per kirjoittaja on hyvä. Siis ei pelkästään yksi nicki.
- Katy
Olisi tosi hyvä juttu, eipähän muut voi kirjoitelle nimimerkilläsi, kuten joku oli kirjoittanu bi-palstalle Jenniferinä..
- siis rekisteröidyt nikit
1) Ei hyötyjä.
2) Vapauden puute.
Ei tämä ole ollenkaan niin vakavaa ja tärkeää. Kyllä niitä rekistereitä on maailma jo nyt pullollaan. - Työpaikan koneella
Meillä töissä ei ole kenelläkään omaa konetta (puhelinpalvelu) vaan sitä istutaan milloin missäkin. Rekisteröityminen ja ainainen kirjautuminen jättää jälkensä koneelle. Siis
ei voi tallentaa mitään kiintolevylle, ettei seuraava utelias pääse näkemään.
Harmittaa vietävästi koska sitten ei voi enää kirjoitella sitäkään vähää. Meistäkin ainakin todella moni kirjoittelee suomi24 keskusteluihin.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403791Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal373387- 692998
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912850- 351848
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no841837- 241679
- 281607
- 311602
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231584