Issukka!

vanhanajan haikailia...

Näitä palstoja kun olen lukenut ja seuraillut niin olen huomannut, että sinä kasvatat kultaisia ja olet niitä jo aikasta pitkään tainnut kasvatella?
Minuu on pitkään vaivannu asia, että minne ne ihanat "kultaiset" nuotajat on kadonneet?
Siis ne jotka väriltään olivat ihania "kultaisia"
ja luonteeltaan hirmusen "viisaita"...hölmösti kysytty mutta varmaankin ymmärsit.

Muistan vaan joskus nuoruudessani olevan Laika nimisen kultaisen ja se oli sellainen ihana vanhanajan kultainen ja luonteeltaan hirmu rauhallinen ja "viisaas"...
Se oli mahtava koira...lastenvahti ja irtokoirien kotiin kulettaja...semmonen "elokuva koira"...

Nykyään vaan olen nähnyt näitä hötky kultaisia jotka on melkein valkeita...
Enkä nyt tarkoita sitä että koira koulutetaan olemaan hötkyilemäti vaan sitä että koira on sitä ihan luonnostaan...ainakin se lapsuuteni kultsu oli ihan ilman kuolutusta sellainen...kotia kohti elokuvan Jalo...
osaisitko kertoa minne ne "oikeat" kultaiset on kadonnu?

3

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Issukka

osata sulle oikeaa vastausta kysymykseesi antaa. Ekäpä kyseessä kuitenkin voisi olla tämän hetkinen jalostuskanta, joka suosii tätä vaaleaa väriä. Sitä vanhaa aitoa kultaista väriä tapaa enään hyvin harvoin.Itse olen mieltynyt ns. hunajakultaan.
      Koiran värillä ei sinällään ole minkäänlaista yhtäläisyyttä sen luonteen kanssa. Tuohon luonteeseen vaikuttavat kummaltakin vanhemmalta saadut geenit ja myöskin se, miten koira koulutetaan, sillä yksikään ei milloinkaan ole tullut tietynlaiseksi ilman minkäänlaista kouluttamista.

• fiilli

Tiedoksi vaan, Issukka on huijari. Palstalaisille on tuttua hänen esiintymisensä "kasvattajana", jota hän ei todellakaan ole!

• Issukka
        fiilli kirjoitti:

Tiedoksi vaan, Issukka on huijari. Palstalaisille on tuttua hänen esiintymisensä "kasvattajana", jota hän ei todellakaan ole!

hailee, mitä mieltä olet sinä!! Olen kasvattanut, siis huijannut sinun mielestäsi, jo toistakymmentä vuotta ja saattanut maailmalle, siis huijannut sinun mielestäsi, toistasataa rekisteröityä pentua! Ja koska et todella tiedä kuka livesti olen, niin kerrohan, millä perusteella pystyt väittämään, että olisin huijari??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3741
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3314
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2938
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2780
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1798
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      82
      1766
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1609
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1557
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1539
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1524
    Aihe