Surkiassa jamassa on Vaasan palvelut kun ruotsia vaan tarjotaan joka tuutista. Suomenkieliset eivät saa kohta palvelua koko kaupungissa. Sairaalassakin ykköskieli on ruotsi ja hyvä jos satut saamaan suomenkieltä ymmärtävän hoitajan/lääkärin. Silti Vaasassa on suomenkielisiä 75% ja ruotsinkielisiä 24%.
Ei oo hyvällä mallilla!
Sairaalan palvelu, ei osata suomea!
6
524
Vastaukset
- jaha
Ajattehan sitä kuinka usein ruotsinkielinen joutuu sellaiseen tilanteeseen, ettei häntä ymmärretä vaikkapa sairaalassa! Se että sairaalan ykköskieli on ruotsi johtuu siitä, että tässä piirissä on enemmän ruotsinkielisiä kuntia. Vaasan lähistöllä kunnat ovat enimmäkseen ruotsinkielisiä. Ei se sairaala palvele vain kaupunkilaisia vaan kaikkia lähiseudun asukkaita.
Sinä siis närkästyt siitä, että sinulle puhutaan ensin ruotsiksi ja sitten suomeksi. Minusta taas on outoa kun muualla suomessa minulle puhutaan aina vain Suomea.- hehehe
No miten helvetissä se voi olla outoa että puhutaan suomea kun kerran ollaan suomessa? Vai etkö ole huomannut? Voi ristus, suomenruotsalaisten omahyväisyys on kyllä aivan omaa luokkaansa.
- suomenkieli kunniaan
varmaan johtuu siitä,suomenkielisten huono palvelu keskussairaalassa,että kaikki ruotsinkieliset kuntayhtymät,omistaa !vaasan keskussairaalan!vai mitä kirjoittaja hyvä myönnä kerrankin !totuus!
- Asiakaspalvelija
Tässä ånkin makåisa aihe!! Hyvä että toit aiheen esille. Kyllä minua ottaa nuppiin kun ruotsalaisia pitää töissä paapoa PAREMMIN kuin suomalaisia. Ja se johtuu siitä etä niillä ruotsalaisilla on enemmän euroja tilillä! Ja tiedättekö mistä se johtuu? He saavat KAKSIkielisinä kaikki parhaat työpaikat. Siis ruotsalaisilla on enemmän ostovoimaa kuin köyhillä yksikielisillä! Ei sen puoleen, minä pärjään molemmilla kielillä (työn takia on pakko), mutta olen silti vain köyhä yksikielinen.
Kirjoitukseni Ei ole tarkoitus olla rasistinen vaan antaa ajattelemisen aihetta. HALUAMME PUHUA SUOMEA SUOMESSA ENSIN ja sitten vasta ruotsia! - Etelä-Ruotsista
Meillä täällä joutuu hommaamaan tulkin, jos ei osaa lääkärille mennessä ruotsia. Ehkä jossain Haaparannassa pärjää pelkällä suomen kielellä.
- Vaasalainen
... että kieli jota mulle keskussairaalassa puhutaan on suomenkieli (ja vielä hyvää suomenkieltä).
Onkohan Sinulla nyt vain ennakkoluuloiset käsitykset asiasta? En nimittäin usko, että Sinulle puhutaan siellä ruotsia jos olet suomenkielinen! - Vai oletko Laihialta ja hätkähdät heti jos kuulet puolikin tavua ruotsia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362161Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642002Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363871663Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031631Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821082Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 73895
- 27889