Onkos muilla käynyt niin, että kun on alkanut vauvalle antamaan kiinteitä ruokia imetyksen lisäksi, on maito loppunut rinnoista? Minulla on koko ajan vähentynyt maidontuotanto, ja nyt tuntuu että maito ei vain yksinkertaisesti enää riitä:( Rinnat tuntuvat aina yhtä tyhjiltä ja poika (6kk) vain valittaa nälkäänsä jos saa pelkkää tissiä. En vielä millään haluaisi siirtyä pullojen kanssa läträämiseen, vaan jatkaa imetystä. Olen antanut poikani imeä niin usein kun haluaa jo toista viikkoa, mutta se ei ole maidontuotantoa lisännyt niinkuin täysimetysaikana tapahtui. Onko kellään antaa hyviä neuvoja vai pitääkö jo luovuttaa??
maito loppuu??
11
1255
Vastaukset
- äitipäiti
Jos olet alkanut antamaan kiinteitä, pitää niitä antaa joka päivä suurinpiirtein samaan kellonaikaan. Maidontuotanto tietenkin vähenee kun vauva syö jo muutakin kuin sitä maitoa.
NEuvoksi annan, että tarjoa kiinteitä useamman kerran päivässä. Jopa 5 kertaa voi jo tuon ikäiselle antaa, jos tarvetta on. (Aamupala, luonas, välipala, päivällinen ja iltapala.) - sow
Anna maitoa aamulla ja illalla kun menee nukkumaan, päivällä sitten kiinteämpää.
- äiskä
jos se tossa vaiheessa loppuu, niin aika toivotanta on. Mitä sil on muutenkaan väliä. Tärkein imetysaika on takana. eli So What? Aikansa kutakin. Kyllä niistä vauvoista nykykeinoilla tulee hienoja lapsia, kun niistä entisilläkin lehmänmaidon laimmennus, keittosysteemeilläkin tuli, eli meistä juuri! Viisiviikkoisena appelsiinimehua!
Tämä ei voi olla elämää tärkeempi asia! - mami
enää yöllä. Se kun auttaa maidon tuotantoon. Jos olet ja silti maitoa on vähän suosittelen lypsämistä useasti päivässä, koska kysyntä lisää tarjontaa.
- Tyttö24
Määkin kallistun tän vinkin puolelle! Siis jos haluaa jatkaa imetystä!
Jostain neuvolan lappusista tuli luettua että maidontuotanto tekee välillä tepposia ja sillon kannattaa tehostaa imetystä. Joskus saattaa vaan "tuntua" siltä ettei maitoa tule, vaikka tuleekin??
Puhu neuvolassa lisää niin saat potkua elämään! ;) - hanipupu79
Tyttö24 kirjoitti:
Määkin kallistun tän vinkin puolelle! Siis jos haluaa jatkaa imetystä!
Jostain neuvolan lappusista tuli luettua että maidontuotanto tekee välillä tepposia ja sillon kannattaa tehostaa imetystä. Joskus saattaa vaan "tuntua" siltä ettei maitoa tule, vaikka tuleekin??
Puhu neuvolassa lisää niin saat potkua elämään! ;)Ihan samoilla linjoilla olen myös. Yöllä imetys lisää maidontuotantoa. Siksi minäkin yritän 7kk poikaa yöllä imettää vaikka välillä tympii raskaasti. Omat rintani ovat myöskin paljon tyhjemmän oloiset kuin ennen, mutta maitoa kuitenkin tulee.
- äippä78
hei!
Älä ainakaan rupea asiasta stressaan, sillä väsytät vain itsesi. En ole imettänyt ollenkaan kun ei ole maitoa tullut ja nyt poika 2kk ja en ole vieläkään kyllästynyt pullojen lämmitykseen ja pesuun... - Äitiraukka
Itse imetin tyttöä yli vuoden. Välillä oli just tollasta, mut tissit on siitä kummat vehkeet että kyllä ne maitoa tuottaa jos niitä vaan imetään. Kun lapsi kasvaa, niin ruoan tarvis kasvaa, maidon tuotanto tulee vähän perässä. Siis jos vaan imetät niin kyllä sitä maitoa kohta taas on ihan liiankin kanssa. Jos taas haluat lopettaa imetyksen, niin sitten pulloa lapselle, ja oma maitomäärä vähenee. Se on luonnon laki. Mutta ei se maito varsinaisesti rinnoista lopu noin vaan, se vaan tuntuu nyt siltä kun poikasi kasvaa kauheaa vauhtia.
Itse koin että imetys helpottui loppua kohden, ja sitten vuoden vanhana kun vähentelin imetyskertoja, niin tyttö vierottukin kuin itsestään. Mun mielestä imetys oli kaikin puolin helppo juttu, tai siis paha vertailla kun meillä ei tuttipulloa ollut synnytyssairaalan jälkeen kertaakaan käytössä. Siis olihan sitä kaikenlaista nukkumis ja puremishässäkkää, mutta pulloja ei tarvinnu peseskellä tai maitoja lämmitellä.
Jos siis haluat vielä imettää, niin tissiä suuhun, ja välillä se tuntuu tökkivän, mutta lopussa kiitos seisoo. - ???
mennä kauppaan jos maito loppuu =/
- hanipupu79
ja muista syödä hyvin! Neuvolassa sanoivat, et rasvaa täytyy saada tarpeeksi ja nesteitä myös. Eli huolehdi omasta hyvinvoinnista, niin vaaveli voi hyvin myös. Itse olen viime aikoina laihtunut hirveällä vauhdilla eikä mikään ruokamäärä tunnu auttavan! Pelottaa, että maidon laatu kärsii..
- Rilla
Lapseni ovat jo 11 ja 12v, mutta minulla ei kummankaan aikana onnistunut imettäminen niin kauan kuin olisin halunnut. Ensimmäisen aikana se oli vähissä jo ensimmäisen kuukauden jälkeen ja toiselta en tarkoin tiedä, koska hän lopetti rinnan syömisen kuin seinään 4kk:n iässä. Liekö vaikutti menkkojen alkaminen, mutta ei kelvannut enää "hyvällä eikä pahalla".
Eli parasta on jos pystyt pitämään imetystä mukana kiinteän ja pulloruuan lisäksi. Mutta moni vauva lopettaa rinnan syömisen, kun tottuu että pullosta saa helpommin. Mutta olethan jo kohtuukauan imettänyt lasta, joten ei ainakaan huonon omantunnon takia kannata yrittää jatkaa, jos ei yksinkertaisesti maitoa enää tule tarpeeksi. Pääasia ettei vauvalla ole nälkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411301- 629162
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403348
- 612713
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722430Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal152249