uroksen leikkauttaminen? Epäsosiaalinen?

Neepis

koskakohan olisi paras aika leikkauttaa poika?
seuraavaksi täyttää 10kk ja mietin, että eikö kohta voisi leikkauttaa?
Pallit ovat laskeutuneet ja muutenkin alkaa löytymään "äijäilyn" merkkejä,
merkkailua, isottelua, haastamista.. Kotona pienempi koira, uros myös,leikattu, enkä tahtoisi mitään riitoja. Tällä hetkellä pienempi on pomo, mutta selvästi pentu alkaa hakemaan pomon paikkaa. Leikkiminen alkaa menemään rajuksi, eikä välttämättä lopeta kun vanhempi koira komentaa. Sitten loppuu kun itse komennan. En kumminkaan voi koko ajan vahtia leikkejä pihalla, tarhassa kun ovat päivisin muutamia tunteja keskenään hyvällä ilmalla.

Ja ihan mielenkiinnosta kysyisin myös, että katoaako sellainen "turha" arkuus ja epäluulo iän kanssa, vai onko hermoissa koiralla vaan vika? Ihan pikku pennusta poika ei meillä ole ollut, joten sosiaalistaminen ei ollut sieltä parhaimmasta päästä. :( Hihnassa kaupungilla ei ole ongelmia, todella nätisi sivulla menee, ei kisko eikä mäyhää.ihmisitä ei välitä. Mutta kotona sisällä ei pidä uusista ihmisistä, käy haistamassa mutta sitten taaksepäin ja murina/ulvonta,( siihen olen sanonut ettei välitä koirasta, eikä anna huomiota ) ja ulkoilu kotopuolessa maaseudulla.. Yksittäinen ihminen,koira tms tulee vastaan niin niskakarvat pystyssä haukutaan,muristaan.. Ei anna silittää ihmisten,mulkoilee alta kulmien ja kääntää päätä pois. Olenkin sanonut ihmisille, ettei tarvitse tulla lääppimään, kun ei poika tykkää. Sitten kuulen kuinka on päävikainen yms! :( Koitan selittää että tässä sitä opetellaan pikkuhiljaa, siedätetään uusiin tilanteisiin yms. koiran omilla ehdoilla. Kosketuksiin pikku hiljaa sitten kun koira on rento uusien ihmisten lähellä ja niin edelleen.. Käskyt ottaa hyvin vastaan, sivulle, istu,maahan yms. Metsälenkit ovat parasta, varasinkin kun saadaan koirakavereita mukaan.

Korjaantuuko ajan kanssa, vai menikö hyvä koira pilalle pentuajan takia? :(
itse valmis tekemää ntöitä, jotta pojan saisi kuntoutettua..

2

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rotskuli

      Moi.Ota yhteyttä koirankouluttajaan ja näytä poikaasi hänelle.Hinnat kohtuullisia kun ajattelee hyötyä ja saat myös vinkkejä samalla.Hyvää kesää!

    • Neepis

      ollaan käyty pari kertaa nytten, mutta aikalailla samoja ohjeita ja käyttäytymismalleja olen saanut kuin olen tähänkin asti saanut. Itsellä ei ole lapsia, mutta tuttava piirissä on. Lasten kanssa ei ongelmia ole, ei minkäänlaisia. Enemmänkin todella varovainen, esim liikkuessa vierellä, ettei tönäise yms lasta. Lelut antaa hellästi, ja namit ottaa myös todella nätisti.

      Hieman ollaan edistytty ihmisten tapaamisessa, poika vähän enemmän jo luottaa minuun ja rentoutuu, kunhan ihminen ei heti tuppaa iholle.

      Eilen lenkillä kyllä taas kuulin, koita Rotikka on vaarallinen, päävikainen ja pitäisi lailla kieltää.. En ymmärrä ihmisiä tässä suhteessa ollenkaan. Jokaisessa rodussa on omat ongelmat, ja joissain roduissa ne tulevat herkemmin esille, mutta eikös ihminen ole loppupelissä se, joka määrittelee millainen koirasta tulee? juurikin pentuaika,sosiaalistaminen, uusien,yllättävien asioiden opettaminen, tapakasvatus yms asiat tekevät koirasta sen mikä se aikuisena tulee olemaan.. Tässä omassa tapauksessa harmittaa, etten ole voinut alusta asti päässyt vaikuttamaan, mutta eiköhän kovalla työllä,kurilla,liikunnalla ja rakkaudella saada pojasta vielä kunnon kelpo koira kansalainen. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe