Kiertelin Etelä-Saksalaisissa pikkukaupungeissa toukokuussa. Yövyin pienissä hotelleissa ja gasthauseissa yms. Seitsemästä majapaikasta vain kahdessa kelpasi maksuvälineeksi suomalaisen pankin myöntämä Visa debit/credit -kortti.
Oli melko yllättävää, että käteisellä piti maksaa (joku paikallinen saksalainen debit-kortti olisi kyllä käynyt). Onneksi matkan varrella oli pankkiautomaatteja, joista rahaa sai. Korttimaksut tulevat kuulemma kalliiksi hotellille, siksi eivät niitä hyväksy.
Suomalainen debit/credit -kortti toimi huonosti
5
367
Vastaukset
- Das ist klar
Niin se on, sama monessa kaupassa...
- Tomaatista rahaa
Saksa on vielä vahvasti käteisellä toimiva yhteiskunta ja kortit eivät kelpaa läheskään kaikkialla. Maassa maan tavalla ja automaateista saa käteistä suomalaisillakin korteilla.
- Only cash
Se on se kuuluisa eurooppalainen maksualue ja senhän takia nämä debit-kortit tulivat. Näin toimii euroopan kärkivaltio.
- maassa maan tavalla
On yllättävää että luottokortti kelpasi edes noissa kahdessa. Jopkunen vuosi sitten vielä ei olisi kelvannut yhdessäkään tuollaisessa paikassa.
Bremenissä kelpasi S-pankin debit- kortti mainiosti. Vain yhdessä liikkeessä jouduin maksamaan käteisellä, ja pienet kahvila/kioskiostokset maksoin myös käteisellä, korttia en tarjonnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1385104
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253376Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132684- 472358
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2611791Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471729- 321577
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201546- 281520
- 191281