Kiertelin Etelä-Saksalaisissa pikkukaupungeissa toukokuussa. Yövyin pienissä hotelleissa ja gasthauseissa yms. Seitsemästä majapaikasta vain kahdessa kelpasi maksuvälineeksi suomalaisen pankin myöntämä Visa debit/credit -kortti.
Oli melko yllättävää, että käteisellä piti maksaa (joku paikallinen saksalainen debit-kortti olisi kyllä käynyt). Onneksi matkan varrella oli pankkiautomaatteja, joista rahaa sai. Korttimaksut tulevat kuulemma kalliiksi hotellille, siksi eivät niitä hyväksy.
Suomalainen debit/credit -kortti toimi huonosti
5
370
Vastaukset
- Das ist klar
Niin se on, sama monessa kaupassa...
- Tomaatista rahaa
Saksa on vielä vahvasti käteisellä toimiva yhteiskunta ja kortit eivät kelpaa läheskään kaikkialla. Maassa maan tavalla ja automaateista saa käteistä suomalaisillakin korteilla.
- Only cash
Se on se kuuluisa eurooppalainen maksualue ja senhän takia nämä debit-kortit tulivat. Näin toimii euroopan kärkivaltio.
- maassa maan tavalla
On yllättävää että luottokortti kelpasi edes noissa kahdessa. Jopkunen vuosi sitten vielä ei olisi kelvannut yhdessäkään tuollaisessa paikassa.
Bremenissä kelpasi S-pankin debit- kortti mainiosti. Vain yhdessä liikkeessä jouduin maksamaan käteisellä, ja pienet kahvila/kioskiostokset maksoin myös käteisellä, korttia en tarjonnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503834
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262428- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51799- 1851746
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861449- 271447
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91228