Siis kokemuksia Mondeosta 1.6 dieselistä- uusin koppa. Eli muillakin moottoreilla jos muita kuin moottori vikoja. Tuo edition kiinnostaa jospa Focus vaihtuis sellaiseksi.
Kokemuksia Mondeo 1.6 tdci
6
8013
Vastaukset
- köfffffff
On hyvä auto. Ei vikoja ja käy ku veittiläinen klokka. osta kaksi heti.
Hihhiiiiiiiiiiiiiiiiii
Tuhottomasti ominaisuuksia...hahhhaaaaaaaaaaaaaa - Mondeojeejee
En nyt viitsi bibliaa sinua varten kirjoitaa. Katso tuosta vierestä hakulaatikko ja tyrkkää sinne tdci, paina "haku" namiskaa ja lue ihan itse.
http://www.talkford.com/topic/189317-mondeo-tdci-common-problems/
Jos pakkoruotsi ei ole vastenmielistä, niin tuolta löytyy lisää.- 1.6 Trend
Eihän nuo liittyneet aloittajan kysymykseen millään tavalla.
"1.6 dieselistä- uusin koppa."
Näkyy olevan vuonna 2001. Itsellä ollut 5 vuotta Focus tdci eikä moista ongelmaa ole esiintynyt. Sensijaan laturi pimahti 4,5 vuoden kohdalla. Kuten etu iskarit. Kilometrejä on kertynyt 150000.
- Mondeojeejee
Tdic moottorissa on common rail ruiskutus, jossa korkapainepumppu mättää yhteiseen runkoputkeen paineen ja suuttimien sähkövempula sitten avaa ja sulkee suuttimen. Näin olen omasta tdic-Mondeostani antanut itseni ymmärtää.
Olen tuon 2007 / 2.0 Tdci-dieselin kanssa opetellut seuravaa:
A) Korkeapaineruiskupumppu vaihtoon 3 vuoden käytön jälkeen, kun takuu juuri oli sopivasti umpeutunut, reipas tuhat euroa.
C) Pakokaasuntakaisinkierrätysventtiili (ERG) pura ja kokoa, puoliksi pikeentynyt umpeen. Tämä siksi, että pomppasi katsastuksessa savutusarvojen takia 4-vuotta uudesta.
D) Turbo perskutallaan vaihtoon kokonaisuudessaan 5 vuotta uudesta, mukavasti yli kaksituhatta euroa. Se tupakkiaskin kokoinen älyloota turbon yhteydessä oli sökö, mutta kun sitä lootaa ei saa irrallisena. Osta 25 kiloa turboa sen lootan vuoksi.
Että vedä sinä uuskoppasesta nillittävä se koppa päähäsi. Kysyjä kysyi tdci:n ominaisuuksia ja minä kerron.
Olen vakuuttavasti sitä mieltä, että Mondeo on mitä parhain auto ajella. Uutta Fordin dieseliä vaan ei minulle enää tule, siirryn takaisin bensakoneisiin. Aamen. - Anonyymi
Täyttä paskaa koko Mondeo... Tapasin yhen ressukan joka oli foortiin hairahtanu... Sillä oli levinnyt vaihdelaatikko 6vman... Sitten oli menny turbo, ja katkennut jakoremmi, eli moottori hillona..... Tällä silmän sokaisijalla oli ajettu 35thkm.... Siinä se kampaili tukkaansa konepellistä, levikkeellä, tien varressa... nappasin mersun kyytiin Oulusta Jyväskylässä oltiin 3 tunnin päästä... Oli pakko painaa lautaa levyyn kiinni, en jaksanu kuunnella niitä kaikkia vikoja mitä ollu... Ei menny kortti vailla 220 Eero huuteli 180 paremmalla puolen pitkän matkaa... Vain yksi on luotu kulkemaan....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko821625- 401269
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu87976Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja201926- 53862
- 61853
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20830Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.61814- 37779
- 34774