Vauvan kanss junaan?

Ongelma?

Moi
Eli kyselisin tässä vaan koska olen lähdössä kuukauden päästä junamatkalle. Vauvana on kuukauden päästä vähän yli 2kk mitä otan mukan? Miten juotan?

5

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjsgss

Että mitenkö juotat? No tietenkin imetät, tai sitten jos et imetä niin annat pullosta korviketta. Ihan niin kuin tavallisestikin. Mukaan otat tietysti vaipanvaihtovälineet yms. tarpeellista mitä nyt yleensä pakkaat, kun olet vauvan kanssa kaupungilla tai muuten liikenteessä.

• junailijamamma

Suosittelen ottamaan perhelipun, saat 2vierekkäistä paikkaa. Pyri ostamaan lippu ajoissa jotta saat paikat siitä junan osasta missä vaunut säilytetään.
      Juomat voi lämmittää ravintolavaunussa mikä on yleensä viereinen vaunuosasto tai invavessassa saattaa olla pullon lämmitin. Otat mukaan vaipanvaihtortavarat ja varalta vaihtokerraston vaatetta. Muista että junissa on ilmastointi joka toimiessaan pitää vaunut todella viileänä. Jos vauvvallasi on tuttu riepu yms niin kannattaa ottaa sekin ja itse pidin lapseni ollessa vauva omaa vilttiä penkillä missä lapsi makoili ja sen päällä vaihdoin vaipankin (vessa haisi ja oli likainen).
      Oma lapseni on matkustellut junassa vajaan kahdenkuukauden ikäisestä ja silloin ensimmäisillä reissuilla matkustus oli helppoa kun lapsi nukkui vielä kunnon päiksyjä. Nykyisin tarvii jo leluja sun muuta mukaan kun muksulla on ikää 10kk :D

• jshsk

Itse asiassa kannattaa varata ne paikat perhehytistä, siellä on reilusti tilaa ja vain neljä paikkaa, joten jos joku muu ne kaksi paikkaa varaa niin tilaa on edelleen mukavasti silti. Perhehytti sijaitsee yleensä aivan ravintolavaunun vieressä.

• junailijamamma
        jshsk kirjoitti:

Itse asiassa kannattaa varata ne paikat perhehytistä, siellä on reilusti tilaa ja vain neljä paikkaa, joten jos joku muu ne kaksi paikkaa varaa niin tilaa on edelleen mukavasti silti. Perhehytti sijaitsee yleensä aivan ravintolavaunun vieressä.

Se on totta mutta itseni kohdalla ne on ollut varattuna kun olen junalla matkustanut :)
        Ja nyt kun lapsi on isompi niin tykkää katsella muita ihmisiä joten siksi en viimeisillä reissuilla ole niitäpaikkoja edes kysellyt..

• 6kk äiti

Itse matkusti ensimmäisen kerran lapseni kanssa kun hän oli 3 kk vanha. Se meni hyvin kun varasin paikan perhehytistä. Ja makuupussissa nukkui siinä viereisessä tulissa. Kunhan muisttaa ne tarvittavat mitä normaalistikkin ottaa hoitokassiin. Vaipan voi ihan hyvin vaihtaa siinä paikallaan oman alustan päällä. Kunhan muistaa ettei lapsella tule kylmä juna matkan aikana. Junassa on sen verran viileetä että ei ihan tarkene pelkissä kesähepeneissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      439
      3742
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1632
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1466
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      87
      1419
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1378
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1336
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1256
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1179
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1037
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      43
      1008
    Aihe