Vauvan kanss junaan?

Ongelma?

Moi
Eli kyselisin tässä vaan koska olen lähdössä kuukauden päästä junamatkalle. Vauvana on kuukauden päästä vähän yli 2kk mitä otan mukan? Miten juotan?

5

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjsgss

      Että mitenkö juotat? No tietenkin imetät, tai sitten jos et imetä niin annat pullosta korviketta. Ihan niin kuin tavallisestikin. Mukaan otat tietysti vaipanvaihtovälineet yms. tarpeellista mitä nyt yleensä pakkaat, kun olet vauvan kanssa kaupungilla tai muuten liikenteessä.

    • junailijamamma

      Suosittelen ottamaan perhelipun, saat 2vierekkäistä paikkaa. Pyri ostamaan lippu ajoissa jotta saat paikat siitä junan osasta missä vaunut säilytetään.
      Juomat voi lämmittää ravintolavaunussa mikä on yleensä viereinen vaunuosasto tai invavessassa saattaa olla pullon lämmitin. Otat mukaan vaipanvaihtortavarat ja varalta vaihtokerraston vaatetta. Muista että junissa on ilmastointi joka toimiessaan pitää vaunut todella viileänä. Jos vauvvallasi on tuttu riepu yms niin kannattaa ottaa sekin ja itse pidin lapseni ollessa vauva omaa vilttiä penkillä missä lapsi makoili ja sen päällä vaihdoin vaipankin (vessa haisi ja oli likainen).
      Oma lapseni on matkustellut junassa vajaan kahdenkuukauden ikäisestä ja silloin ensimmäisillä reissuilla matkustus oli helppoa kun lapsi nukkui vielä kunnon päiksyjä. Nykyisin tarvii jo leluja sun muuta mukaan kun muksulla on ikää 10kk :D

      • jshsk

        Itse asiassa kannattaa varata ne paikat perhehytistä, siellä on reilusti tilaa ja vain neljä paikkaa, joten jos joku muu ne kaksi paikkaa varaa niin tilaa on edelleen mukavasti silti. Perhehytti sijaitsee yleensä aivan ravintolavaunun vieressä.


      • junailijamamma
        jshsk kirjoitti:

        Itse asiassa kannattaa varata ne paikat perhehytistä, siellä on reilusti tilaa ja vain neljä paikkaa, joten jos joku muu ne kaksi paikkaa varaa niin tilaa on edelleen mukavasti silti. Perhehytti sijaitsee yleensä aivan ravintolavaunun vieressä.

        Se on totta mutta itseni kohdalla ne on ollut varattuna kun olen junalla matkustanut :)
        Ja nyt kun lapsi on isompi niin tykkää katsella muita ihmisiä joten siksi en viimeisillä reissuilla ole niitäpaikkoja edes kysellyt..


    • 6kk äiti

      Itse matkusti ensimmäisen kerran lapseni kanssa kun hän oli 3 kk vanha. Se meni hyvin kun varasin paikan perhehytistä. Ja makuupussissa nukkui siinä viereisessä tulissa. Kunhan muisttaa ne tarvittavat mitä normaalistikkin ottaa hoitokassiin. Vaipan voi ihan hyvin vaihtaa siinä paikallaan oman alustan päällä. Kunhan muistaa ettei lapsella tule kylmä juna matkan aikana. Junassa on sen verran viileetä että ei ihan tarkene pelkissä kesähepeneissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2246
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2074
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      168
      1854
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      168
      1679
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    6. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      19
      1305
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      14
      1178
    Aihe