Lastensuojelu Luumäkeläisittäin

Anne-Mari

Pikku-Erikan murheellinen kohtalo!

Asia on kovasti satuttanut Suomen kansaa ja laittanut miettimään sosiaalialan ammattilaisten suhtautumista lapsen/perheen hätään.

Itse omakohtaisesti koin suorastaan suurta välinpitämättömyyttä ko. ammattiryhmän taholta.
Sairastin vakavaa masennusta sekä liiallista alkoholin käyttöä. Pyysin kunnan sosiaalijohtaja/lastenvalvoja useaan otteeseen tyttärieni huostaanottoa, koska en itse kyennyt huolehtimaan edes itsestäni, saati sitten lapsistani.
Monien yhteenottojeni jälkeen sain sosiaalijohtajan kotikäynnille.
Sain kerrottua hänelle"Että en enää jaksa ja olen aivan loppu, joten voitteko huostaanottaa lapseni?"
Vastaukseksi häneltä sain:"siulla on niin kauniit tytöt, et siun pitää vaan jaksaa!"

Tarina kyllä jatkuisi vielä pitkään, pitkään ko. henkilön laiminlyönneistä, mutta jätän sen tällä kertaa tähän.

Sen haluan vielä mainita, että tytöt voi nykyään oikein hyvin, samoin kuin myös minä!
Muutettuamme pois Luumäeltä, sai tyttäreni samoin kuin minä asiaankuuluvaa hoitoa ja tukea ja nykyään voimme itse olla auttamassa hädässä olevia perheitä!

5

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuusvalalla.

Näin se luumäellä menee , sillon kun pitäisi auttaa ei apua saa ,mutta hakkaaja isä saa lapsen pois äidiltä ,vaikka väärennetyillä nimellä valtakirja oli asianajajalla . todisteet oli kun tein rikosilmoituksen. . mutta porheen kun päättää että äidiltä lapsi pois se aivan sama vaikka ei lapsen edun mukaista olekkaan. ja kaiken huipuksi äidiltä salaa kaikki tapahtu . porheen vaan räksytti puhelimeen että äiti valehtelija ,vailla mitään todisteita eikä edes asiasta ottanut selvää. . enkä ole ainut jota sielä ei kuunnella . onneksi teillä oli madollisuus saada apua. .minä en saanut , olin jus muuttanut luumäelle.. muulalta olisin saanut avun. porheenin akalle pitäis saada rangistus vääryydestä. . ja laaja tutkimus sen teoista.

• vaadi oikeutta

ota yhteyttä Eksoten sosiaaliasiamieheen tai suoraan oikeusaputoimistoon.

• TOTUUSVALAL

KUMPAA TARKOITAT JOS JÄLKIMÄISTÄ . NIIN TEIN SITÄ 6V, AIVAN TURHAAN SOSSUN SANA AINA LAKI, TUTKIMAAN ASIAA, EI KUKAAN VAIVAANTUNUT TEKEMÄÄN. LAKI NAINEN TAAVETISSA SANO VAAN ETTÄ MAKSA 300E. EN OSAA MUUTA SANOA. MUUT SANO SUORAAN ETTEI SOSSUNKANS VOI MITÄÄN. LAPSEN EDUSTA EI KUKAAN .

• touusval

LISÄYS EDEL. PYYSIN POLIISILTA APUA KUN LASTA TULTIIN HAKEMAAN ,ASIAN SELVITTÄMISEKSI POLIISI KIELTÄYTY ,SANO ETTÄ PORHEENI HALUS NE POLIISIT OLEVAN VAIN HÄNTÄ VARTEN JOS EN ANNA LASTA. ETTEÄ MINÄ EN NYT SAA MITÄÄN APUA. olisimpa tiennyt että oikeus ei toteudu koskaan niin piilottanut olisin lapsen että itseni. tai???

• Anne-Mari-1

Ikävää kuulla, että Luumäellä jatkuu sama linja kuin meidän siellä asuessa.

Tottahan se on, että yhdellä ja samalla henkilöllä on niin suuri valta tärkeisiin asioihin, kuten lastensuojelu on.
      Tarkoittanet tällä Porheenilla kunnan lastenvalvojaa/sosiaalijohtajaa?
      Suuria virkavirheitä hän teki silloin vuosina -2004-2008!!!
      Mulla on kaikki mahdolliset paperit kerättynä, niin sos. päivystyksestä(johon silloin usein soitin saadaksemme perheellemme apua) kuin myös koululta, jossa tytärtäni vain syyllistttiin. Sekä myös Luumäen sos.toimesta, joista yllätys-yllätys puutui joitain kovin tärkeitä ajankohtia Onneksi täydentyivät nekin "aukot" sos.päivystyksen selonteosta.

Kyllähän minunkin, ihan kansalaisvelvollisuutena, pitäisi tämä asia viedä eteenpäin!
      Sos.asiamies oli silloin mukana asian tiimoilta, mutta asia jäi vähän puolitiehen, suurimmaksi osaksi oman jaksamattomuuteni vuoksi.

Tuntuu, että siinä kylässä ei mikään meinaa muuttua, vaan siellä eletään vieläkin niitä vuosikymmenten takaisia "hyviä aikoja"!
      Luumäki tarvitsisi paljon uutta verta ja uusia näkemyksiä hallintoonsa.
      Tuntuu vain, että siinä kylässä häädetetään kaikki toisin ajattelevat muualle, ahdasmielisen ja vanhoillisen asenteen johdosta!

Miten se kunta meinaa pysyä vakaavaraisena ja saada vieläpä uusia veronmaksajia, kun kaikki perusasiatkin on ihan retuperällä!

Entisen kunnanjohtajan asenne oli kyllä niin kohdillaan, varsinkin kun tievarsimainoksissakin todettiin: Kirveelle töitä!" :):)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe