Lastensuojelu Luumäkeläisittäin

Anne-Mari

Pikku-Erikan murheellinen kohtalo!

Asia on kovasti satuttanut Suomen kansaa ja laittanut miettimään sosiaalialan ammattilaisten suhtautumista lapsen/perheen hätään.

Itse omakohtaisesti koin suorastaan suurta välinpitämättömyyttä ko. ammattiryhmän taholta.
Sairastin vakavaa masennusta sekä liiallista alkoholin käyttöä. Pyysin kunnan sosiaalijohtaja/lastenvalvoja useaan otteeseen tyttärieni huostaanottoa, koska en itse kyennyt huolehtimaan edes itsestäni, saati sitten lapsistani.
Monien yhteenottojeni jälkeen sain sosiaalijohtajan kotikäynnille.
Sain kerrottua hänelle"Että en enää jaksa ja olen aivan loppu, joten voitteko huostaanottaa lapseni?"
Vastaukseksi häneltä sain:"siulla on niin kauniit tytöt, et siun pitää vaan jaksaa!"

Tarina kyllä jatkuisi vielä pitkään, pitkään ko. henkilön laiminlyönneistä, mutta jätän sen tällä kertaa tähän.

Sen haluan vielä mainita, että tytöt voi nykyään oikein hyvin, samoin kuin myös minä!
Muutettuamme pois Luumäeltä, sai tyttäreni samoin kuin minä asiaankuuluvaa hoitoa ja tukea ja nykyään voimme itse olla auttamassa hädässä olevia perheitä!

5

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuusvalalla.

      Näin se luumäellä menee , sillon kun pitäisi auttaa ei apua saa ,mutta hakkaaja isä saa lapsen pois äidiltä ,vaikka väärennetyillä nimellä valtakirja oli asianajajalla . todisteet oli kun tein rikosilmoituksen. . mutta porheen kun päättää että äidiltä lapsi pois se aivan sama vaikka ei lapsen edun mukaista olekkaan. ja kaiken huipuksi äidiltä salaa kaikki tapahtu . porheen vaan räksytti puhelimeen että äiti valehtelija ,vailla mitään todisteita eikä edes asiasta ottanut selvää. . enkä ole ainut jota sielä ei kuunnella . onneksi teillä oli madollisuus saada apua. .minä en saanut , olin jus muuttanut luumäelle.. muulalta olisin saanut avun. porheenin akalle pitäis saada rangistus vääryydestä. . ja laaja tutkimus sen teoista.

    • vaadi oikeutta

      ota yhteyttä Eksoten sosiaaliasiamieheen tai suoraan oikeusaputoimistoon.

      • TOTUUSVALAL

        KUMPAA TARKOITAT JOS JÄLKIMÄISTÄ . NIIN TEIN SITÄ 6V, AIVAN TURHAAN SOSSUN SANA AINA LAKI, TUTKIMAAN ASIAA, EI KUKAAN VAIVAANTUNUT TEKEMÄÄN. LAKI NAINEN TAAVETISSA SANO VAAN ETTÄ MAKSA 300E. EN OSAA MUUTA SANOA. MUUT SANO SUORAAN ETTEI SOSSUNKANS VOI MITÄÄN. LAPSEN EDUSTA EI KUKAAN .


    • touusval

      LISÄYS EDEL. PYYSIN POLIISILTA APUA KUN LASTA TULTIIN HAKEMAAN ,ASIAN SELVITTÄMISEKSI POLIISI KIELTÄYTY ,SANO ETTÄ PORHEENI HALUS NE POLIISIT OLEVAN VAIN HÄNTÄ VARTEN JOS EN ANNA LASTA. ETTEÄ MINÄ EN NYT SAA MITÄÄN APUA. olisimpa tiennyt että oikeus ei toteudu koskaan niin piilottanut olisin lapsen että itseni. tai???

    • Anne-Mari-1

      Ikävää kuulla, että Luumäellä jatkuu sama linja kuin meidän siellä asuessa.

      Tottahan se on, että yhdellä ja samalla henkilöllä on niin suuri valta tärkeisiin asioihin, kuten lastensuojelu on.
      Tarkoittanet tällä Porheenilla kunnan lastenvalvojaa/sosiaalijohtajaa?
      Suuria virkavirheitä hän teki silloin vuosina -2004-2008!!!
      Mulla on kaikki mahdolliset paperit kerättynä, niin sos. päivystyksestä(johon silloin usein soitin saadaksemme perheellemme apua) kuin myös koululta, jossa tytärtäni vain syyllistttiin. Sekä myös Luumäen sos.toimesta, joista yllätys-yllätys puutui joitain kovin tärkeitä ajankohtia Onneksi täydentyivät nekin "aukot" sos.päivystyksen selonteosta.

      Kyllähän minunkin, ihan kansalaisvelvollisuutena, pitäisi tämä asia viedä eteenpäin!
      Sos.asiamies oli silloin mukana asian tiimoilta, mutta asia jäi vähän puolitiehen, suurimmaksi osaksi oman jaksamattomuuteni vuoksi.

      Tuntuu, että siinä kylässä ei mikään meinaa muuttua, vaan siellä eletään vieläkin niitä vuosikymmenten takaisia "hyviä aikoja"!
      Luumäki tarvitsisi paljon uutta verta ja uusia näkemyksiä hallintoonsa.
      Tuntuu vain, että siinä kylässä häädetetään kaikki toisin ajattelevat muualle, ahdasmielisen ja vanhoillisen asenteen johdosta!

      Miten se kunta meinaa pysyä vakaavaraisena ja saada vieläpä uusia veronmaksajia, kun kaikki perusasiatkin on ihan retuperällä!

      Entisen kunnanjohtajan asenne oli kyllä niin kohdillaan, varsinkin kun tievarsimainoksissakin todettiin: Kirveelle töitä!" :):)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe