allergiselle?

...

olen jostakin kuullut että on jokin koira joka sopii alergisille... olemme miettinyt koiraa mutta mieheni on lievästi allerginen koirille ja kissoille.. olisiko jollakin tietoa?

11

751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

meillä on perheessä allergiaa ja omistamme espanjanvesikoiran.ei voi sanoa että jokin rotu juuri sopisi allergiselle mutta tästä rodusta ei ole tullut mitään oireita meille kenellekkään...harkitsimme kauan itsekkin koiran hankintaa...ym...

• Minä2

Sellaista koirarotua ei olekaan mikä ei aiheuttaisi allergiaa! Yhdelle sopii yksi rotu, toiselle toinen, ja jollekin ei mikään. Eikä allergian kanssa kannata leikkiä, tulee tosi vaikea tilanne, kun koirasta pitää luopua vuoden-parin kuluttua, kun allergia pahenee.

• Gillian

Sama keskustelu on käyty tällä ja monella muulla koirapalstalla moneen kertaan.
      Koiralle allergisen ei pidä ottaa koiraa. Siitä luopuminen voi olla hankalaa ja ainakin koiralle monesti kohtalokasta.
      Minusta allergia ei ole pätevä syy koiran lopettamiseen. Harkinta on tehtävä aiemmin.

Tulet saamaan myyntitarjouksia monen sortin koirista, jotka eivät aiheuta kellekään allergiaa. Veikkaan, että Bichon Frise -kasvattajat ovat kohta kärppänä täällä.
      Kysy lääkäripalstoilta, jos et usko taviksia.

• Twi

Näitä "ei ikimaailmassa allergiselle koiraa!!1" viestejä on aina enemmän kuin myönteisiä. helppohan se on koiranomistajien noin sanoa, mutta sitten kun sitä ihan tosissaan koiran ystäväksi haluaa mutta on jokin pieni este, ei unelmasta haluaisi niin vain luopua. tämän tiedän siksi, että n. 10 vuotta koiraa halusin ennen kun sen saimme. meidän perheessämme on kaksi allergista (eläin, kissa & koira). otimme tämän paljon puhutun riskin, ja ostimme Bichon Frisen. Suunnattomasti onnea ja iloa on tästä luonteeltaankin upeasta koirasta ollut, muuta en voi sanoa. Kellekkään perheessämme ei ole tullut minkään laisia oireita (koira on ollut meillä jo kauan). ns. "allergia rotuja" (mikä ei kylläkään aina totuus) ovat Bichon Frise, Villakoirat ja vehnäterrieri turkkinsa laadun vuoksi. Se on hyvin tiheää, eikä karvoja irtoa (turkkia trimmataan eli leikataan kun se kasvaa liikaa) joten hilse pysyy melko hyvin turkissa. lisäksi bichonia pestään usein (n. 3krt kuukaudessa) joten sekin pitää eläinpölyn jo kurissa aikas hyvin. Mielestäni lievästi allergisella on oikeus harkita lemmikkiä siinä missä teillä muillakin. Meillä se toimi, tosin minäkään en voi taata että teillä olisi yhtä hyvä tuuri.

• vastailija

Villakoira, bichon frise, espanjan vesikoira nämä EIVÄT MISSÄÄN TILANTEESSA SOVI! Nämä aiheuttavat minulle pahimmat oireet! Parhaiten allergiselle sopii cairnterrieri, rottweiler, kultainen noutaja ym. koska nämä eivät aiheuta minulle mitään oireita, vaikka olen pahasti allerginen!

• vastailija

Villakoira, bichon frise, espanjan vesikoira nämä EIVÄT MISSÄÄN TILANTEESSA SOVI! Nämä aiheuttavat minulle pahimmat oireet! Parhaiten allergiselle sopii cairnterrieri, rottweiler, kultainen noutaja ym. koska nämä eivät aiheuta minulle mitään oireita, vaikka olen pahasti allerginen!

• dobermann

Oisko sulla mahdollisuus sellaiseen "ulkokoiraan" ?
      tai jos kyläilisitte erilaisten koirien luona, tai otatte hoitoon.
      itse olen kovasti kissoille allerginen ja jotkut koiratkin "kutittaa".
      Itsellä on dobermann, ei allergiaa, mut tutulla labbis ja on mun koiralle allerginen..
      Yksi vaihtoehto on siedätyshoito..

• Firenzzia

On pehmokoira.

Koska koiran ihosta lähtevä hilse on allergisoiva tekijä, ei allergiatonta koiraa ole olemassa. Jotkut rodut herkitsevät joitakuita vähemmän kuin toiset, eikä mitään yleismaailmallista allergiasoimatonta rotua ole olemassa.

Joillakuilla herkkyys saattaa myös kadota koirantulemisen jälkeen, allergiathan eivät ole säilyviä. Jos koiran päättää allergikkoperheeseen hankkia, kannattaa ennen hankintaa käydä allergiatesteissa katsomassa, onko herkkyys edelleen olemassa ja jutella lääkärin kanssa.

Tai sitten vain tyytyä taputtelemaan vastaantulevia koiria, usein koiran kannalta paras ratkaisu.

• Minä

"vastailija" älä yleistä...toisille allergikoille sopii joku rotu,toisille taas ei!!!!eli se on myös ihmisestä kiinni...

• Lara C

Olen kuullut että mm. näistä roduista ei tulisi allergiaa:
      villakoira, vehnäterrieri, kiinanharjakoira, perunkarvatonkoira, bichon frise, glen of imaalinterrieri....mutta noistakin roduista voi tulla...sehän on yksilöllistä. Mun äidillä on allergiaa ja meillä on nyt villakoira. Mitään ei ole tullut. Onnea yritykselle!

• henni

allergian joissain vaiheissa voi" sietää" joitain tiettyjä rotuja joskus.mutta voi käydä sitten niin että altistus pahenee astmaksi,ja lääkkeitä voi joutua käyttämään lopun ikää. kannattaa vain uskoa siellä lääkärissä kun sanotaan että ei koiraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11301
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9162
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      61
      2713
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2430
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      15
      2249
    Aihe