Kysymys äideille

taneli

Olen monesti tutustunut yksinhuoltaja äitiin joka sanoo, että lapset ovat tärkeintä elämässä hänelle. Kertokaa totuus mikä on uuden miesystävän asema perheessä? Onko se vain välttämätön paha, tuntuu, ettei paikkaa sydämmessä ainakaan löydy?

16

1606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä66

Kyllä noi lapset kaiken edelle menevät, varsinkin kun yksi heistä(yhteensä 3)on vielä pieni ja sitoo hyvin paljon. Mutta jos ihanan miehen löytäisin, kuka hyväksyisi lapset ja huomiosi myös heitä niin kyllä paikka löytyis miehellekin.

• minä

Ja kertoo siitä, että olet ehkä varsin varteenotettava ehdokas tälle äidille...
        No siis, tuo, että äiti sanoo lapsen olevan tärkeintä elämässään, se tarkoittanee käytännössä sinua kiinnostavassa asiassa, että jos sulla ja muksulla ei "synkkaa" voit unohtaa koko jutun! Sillä kyllä itselläni ainakin se on näin ollut. Jos mies ei tullut toimeen lapseni kanssa, hän sai jäädä. En tarkoita, että eläisin "vain lapselleni" tai hänen kauttaan eikä elämässäni olisi mitään muuta. Vaan, että lapseni on niin tärkeä osa minua ja elämääni, etten voi ajatella parisuhdetta henkilön kanssa, joka ei hyväksy lastani! Näin se on: tie yksinhuoltajaäidin sydämeen käy lapsen kautta. Kas kun äidinrakkaus ja sitten taas se kumppania kohtaan tunnettu rakkaus ovat kaksi eri asiaa. Äiti voi rakastaa sekä lastaan että miestään. Eikä se ole silti kummaltakaan pois.

• noh..

Minä en kuulu tähän äitien ja yksinhuoltajien kategoriaan, jotka hokevat tuota mantraa: lapsi on tärkeintä elämässä, lapsi menee kaiken edelle.

Se on tietysti totta minunkin kohdallani. Mutta ei kuitenkaan ole.

Se on minun kohdallani vähän kaksipiippuinen juttu.
      Lapsi ei mene ihan kaikessa minun edelle eikä ole ainoa asia elämässäni.
      Minulla on muutakin elämää kuin lapset tai lasten kautta eläminen.
      Tasapainoilen ja teen kompromisseja sen suhtaan, että jokaiselle jotakin, lapsille mutta minulle myös. En uhraa iteäni, harrastuksiani, elämääni, vaatevarastoani jne lasten takia "lapsi menee kaiken edelle".

Olenkin ns. itsekäs äiti.
      Pitäisikö hävetä ? MIksi? Lapseni ovat saaneet aikaani, yhdessäoloa, he ovat saaneet harrastuksensa, ruokansa, ehjät kauniit vaatteet.
      Ja minä olen saanut omaa aikaani myös.

En ole uhrautuja-äiti. Oma äitini oli sellainen eikä silti saanut meiltä lapsista kiitosta uhrautumisestaan. Lapset nimittäin ottavat osansa ja omansa, lapset osaavat vaatia ja syyllistää. Itsellesi et saa mitään, ellet ota sitä, vaadi.

• Tiinuska

Hei!
      Meillä ainenkin on niin että "uusi isä" on molempien kaveri. Lapselle kaveri ja turva ja minulle kanssa, mutta aikuisten lailla... Minun mielestä kasvatus kuluu "oikeille" vanhemmille (jos toinen on vielä kuvioissa.) Luulen että kyllä se sydän niin iso on, että siellä aina yksi paikka löytyy lisää... =) Semppiä nytte...

• miija

Miesystäväni ei asu meidän kanssa ja se aika minkä me olemme yhdessä omistaudumme täysin toisillemme. Lapset ovat niin isoja, että heille se sopii vallan mainiosti. Ovatpa onnellisia onnestani.

Minusta lasten tärkeys elämässäni ja miesystäväni tärkeys eivät ole suoraan verrannollisia asioita, vaan molemmilla on oma tärkeä paikkansa sydämessäni erilaisella tasolla. Molemmat täydellistävät elämääni. Jomman kumman puute elämässä tuntuisi sen tason tyhjyytenä.

• ohi on

Lapsi ykkönen, kumppani kakkonen. Näin sen pitää olla, jotta lapsen on hyvä olla. Aikuisen tulee olla kypsä joustamaan, ei lapsen.
      Aikuisen esimerkillä oppii sitten lapsikin joustavaksi.

• Muija

Ovat tärkeintä elämässä, koska vanhempana olen heistä vastuussa.
      Se ei kuitenkaan sulje pois sitä etteikö minulla voisi olla miesystävää, joka on minulle kumppani, paras ystävä ja rakastettu.
      Riippuu vähän miehestäkin/naisestakin mikä asema hänellä on perheessä.
      Sydämeen mahtuu useitakin ihmisiä.

• yh äiti x4

Vastata tähän.
      Minulla on useampi lapsi,ja kenelläkään ei ole ns.isää.
      Minulla on miesystävä jolla on vain kaksi lasta.
      Lapset vie oman aikansa päivästä,molemmat touhuamme heidän kanssaan,minä miehen lasten kanssa,ja mies minun lasten kanssa.
      Lapseni ovat paljon mielummin minun miesystäväni kanssa kun minun kanssa,ja hänen lapset viihtyy minun kanssa taas.Vanhimmat lapsemme ovat n.samanikäisiä ja ovat kavereita keskenään,ja minun kolme lasta ovat vielä pieniä,
      Mutta illat saamme olla ihan rauhassa kahdestaan kun lapset menee nukkumaan.
      Lapsia rakastaa eri lailla kun miestä.
      Lapsia kohtaa rakkaus on niin erinlaista,mutta miestä kohtaa toisenlaista.
      Mutta meidän elämään mahtui hyvin mies hänen lapset ja hyvin mukava suku.
      Miehen vanhemmat ovat ottaneet lapseni vastaan aivan kuin ne olisivat aina kuuluneetkin heidän sukuun.
      Olen onnellinen tästä uudesta perheestäni ja miehestä.

• Yh-äiti40

Hei!

Mä sanoisin asian niin, että todella: lapset ovat tärkeitä ja ainoita, jotka meitä TODELLA tarvitsevat ja täysillä! Tämä on jokaisen vastuuntuntoisen vanhemman ajatus varmasti.

Itse olen totaaliyh, joten omille kahdelle lapselleni olen todella se ainoa, koska isänsä on kuollut.

Mutta tämä ei poissulje sitä tosiasiaa, että toivon vielä löytäväni miehen rinnalleni. Eli rakkautta kyllä yhdestä ihmisestä riittää sekä lapsille että puolisolle!! Ei lasten takia tarvitse uhrautua elämään ilman rakkautta loppuelämäänsä tai edes siihen asti,kun lapset pois kotoa.
      Tietysti vaatii paljon jokaiselta osapuolelta uusperheen tai edes seurustelun muodostaminen. Mutta varmasti on sen arvoista,jos kaikki sujuu lopulta hyvin.

Tähän uskon, toivon ja luotan vielä omallakin kohdallani!
      Pää pystyyn, mies, meitä äitejä on paljon, jotka kaipaamme sitä aikuisten välistä ihanuutta!

• Totaaliyhäri

Minäkin olen nuori yh-leski. Löysin uuden kumppanin. Voisin jopa väittää, että hän on minulle aivan yhtä tärkeä kun lapsikin. Tietenkin eri tavalla. Kun äiti voi hyvin, voi lapsikin paremmin.

• Mutsi

Lapset on ykkösiä, ilman muuta. Ajattelen aina ensin, mikä on parasta lapsille ja teen asiat sen mukaan. Olen samaa mieltä kuin joku aiemmin: aikuinen osaa ja ymmärtää joustaa. Ja aikuisen pitää joustaa. Kotiini en ehdottomasti enkä ikimaailmassa toisi miestä asumaan.

En koe uhrautuvani mitenkään. Nautin kun lapset voi hyvin ja pärjää. Olemme tiivis tiimi, jossa myös sisäpiirihuumori kukkii. Siihen ei oikein muita mahdu. Tänä kesänä meillä oli yo-juhlat ja rippijuhlat. Esikoinen pääsi eka yrittämällä haluamaansa korkeakouluun ja muutti juuri eilen Helsinkiin.

Eikä ole lainkaan haikea olo. Aika aikaa kutakin. Kunhan toinenkin muuttaa kotoa, otan syksystä kevääseen vuorotteluvapaata ja aion asua Lapin mökilläni. Siellä voi sitten alkaa silmäillä ympärilleen....

• Yh-äiti40

Kiva juttu tuo, mutta miksi välillä juttuja lukiessa tuntuu, että Suomi on pullollaan "parhaassa iässä" olevia ihmisiä, varsinkin naisia, jotka eivät ILMEISESTI harrasta seksiä ollenkaan?

Ja sitten on meitä, jotka emme käytä irtonumeroita moiseen eikä omatoiminen toimintakaan aivan riitä...

;D Tämä nyt oli tällainen heitto, mutta olisi kiva kuulla, onko teitä paljonkin, jotka elätte selibaatissa vaikkapa 15 vuotta??!!

Itsekään en todella vie kotiini miestä, jonka suhteen olen epävarma, siis suhteen jatkuvuudesta. Mutta kyllä läheisyys ja rakkaus ovat ihania asioita enkä aio sanoa ei Rakkaudelle.

Lämmintä syksyä!

• Mutsi
        Yh-äiti40 kirjoitti:

Kiva juttu tuo, mutta miksi välillä juttuja lukiessa tuntuu, että Suomi on pullollaan "parhaassa iässä" olevia ihmisiä, varsinkin naisia, jotka eivät ILMEISESTI harrasta seksiä ollenkaan?

Ja sitten on meitä, jotka emme käytä irtonumeroita moiseen eikä omatoiminen toimintakaan aivan riitä...

;D Tämä nyt oli tällainen heitto, mutta olisi kiva kuulla, onko teitä paljonkin, jotka elätte selibaatissa vaikkapa 15 vuotta??!!

Itsekään en todella vie kotiini miestä, jonka suhteen olen epävarma, siis suhteen jatkuvuudesta. Mutta kyllä läheisyys ja rakkaus ovat ihania asioita enkä aio sanoa ei Rakkaudelle.

Lämmintä syksyä!

toisisnaan sitten taas ei.

Baaritiskit on pullollaan sopivia ukkomiehiä, jos hätä tulee. Irtosuhteita harrastan silloin tällöin, pakkohan se on. Etenkin jossain risteilyllä, etelän lomalla naisporukassa tai tuolla Lapissa voi harrastaa seksiä viikon reissulla koko vuoden tarpeiksi, jos sopiva mies kohdalle sattuu (suomalainen ehdottomasti). Sen jälkeen lähdetään eri puolelle Suomea koteihimme ja juttu on siinä.

Yhteen aikaan minulla oli (rumasti sanottuna) vakipano toisessa kaupungissa, mutta hän alkoi seurustella. Yksi työkaveri minulla on myös "käytettävissä", aivan vapaa mies mutta en halua suhdetta eikä hän muutenkaan miehenä sytytä. Eli siis käytän häntä hyväksi eikä hänelläkään sitä vastaan mitään ole.
        En osta koko lehmää jos tarvitsen litran maitoa.

Joskus menee kyllä vuosi tai enemmänkin hyvin ihan omatoimisesti.

• ohi on
        Yh-äiti40 kirjoitti:

Lämmintä syksyä!

ilman seksiä VOI olla.
        Jos on yksi tai vaikkapa kaksi hyvää pitkään kestänyttä suhdetta takana, joissa seksiä on ollut kiintymyksen kera, ei tee mitään vähempää tai huonompaa mieli.
        Odottaa mieluummin uutta yhtä hyvää tai vaikkapa parempaa, jos mahdollista tai sitten on kokonaan ilman.
        Sitäpaitsi "parhaan" ikäisille naisille tyrkytetään seksiä koko ajan milteipä missä hyvänsä missä liikkuu, kadullakin, niin että se alkaa ällöttää. Onko miehet todella niin aivottomia, että kadulla kävelevä nainen on heidän silmissään kävelevä pumpattava barbara. Olen kyllä ihmeekseni huomannut, että osa naisista senkaltaisesta huomiosta nauttii, minä en koskaan.

• N40+

Lapset on ykkösiä! mutta ainenkin oma juttuni lapsiin on se ykkönen äiti-lapsi tasolla. Mutta on minulla toinenkin ykkönen, mies-nainen tasolla, kahden aikuisen suuri ykkönen.

Mielestäni nämä kaksi asiaa kulkevat hyvin rintarinnan, onhan ydinperheissäkin luonnollista että on sekä se rakas puoliso että ne lapset - kaikki ykkösiä.

Ehkäpä se yh:lla korostuu kun itse talous on äiti-lapsi (tai isä-lapsi) talous, eli koetko silloin olevasi jotenkin ulkopuolinen, se kakkonen?

Kun itse erosin, meni puoli vuotta ja ihan oikeasti kaipasin hellyyttä, seksiä, läheisyyttä mieheltä. Kaikkea muuta tunnetasolla saa vuorovaikutuksessa lapsiltakin, mutta silti ihan eri asia kuin parisuhde - eri osoitteissa (on muuten parhainta niin). Lyhyet suhteet antoivat paljon, mutta elämäni kääntöpiiri oli kun yksi yh-isä jäi kuvioihin ja on edelleen, omassa kodissaan omien lasten tärkein ihminen. Itsestään selvää että hänelle omat lapset ovat ykkösiä, minä ykkösnainen, se sydämmen valittu, kuten hänkin minun!

Elän kodissani omien lasteni kanssa täysipainoisen onnellisena, samoin rakkaani tahollaan. Toinen on aina sydämmessä mukana, aina tiedämme koska tapaamme (lasten toisen vanhemman viikonloput) ja ajallaan kun lapset lentävät pesistään, on meidän aika olla saman katon alla.

En olisi voinut kuvitellakkaan että olisin vuosia elänyt ilman parisuhdetta.

• YHSUKKI

KYLLÄ SE YH ISÄLLÄ ON IHAN SAMA JUTTU.KUN LÖYTÄÄ UUDEN YSTÄVÄN NIIN KYLLÄ LAPSI ON SILTI NO1.JOS YSTÄVÄ SEN HYVÄKSYY NIIN EI PITÄIS OLLA ONGELMIA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      36
      11476
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9950
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5629
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    Aihe