Honda CBR125R Repsol vai KTM Duke 125

alottelija

Molemmat uusinta mallia (2011?) Elikkä kevaria oon hankkimassa ja näihin kahteen vaihtoehtoon oon päätyny. Toivon ettei tästä tuu sitä perinteistä 2tahti vs 4tahti skeidaa, vaan ihan asiallisesti haluisin hyviä ja huonoja puolia, kokemuksia yms. Virittämisestä en oikeestaa oo kiinnostunu vaa pointti ois löytää luotettava ja pienikulutuksine mutta kuitenki suht tehokas pyörä.

7

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr.papi

Itse ostaisin noista vaihtoehdoista Hondan, sillä se on halvempi, mutta silti luotettava. Myöskin varaosat ovat helpommin saatavilla ja halvempaan hintaan, mikäli pyörään sattuu vikoja ilmenemään.

Oletettavasti ajat pääosin pinnoitettuja teitä, sillä kuoppaiset hiekkatiet voivat rikkoa hyvinkin nopeasti jousituksen katupyörästä ja muutenkin todella epämukava ajaa kuoppaisella tiellä. Mutta muuten molemmat ovat varmasti hyviä ajaa eivätkä kuluta polttoainetta paljoa, mikäli normaalisti ajaa. Itse olen ajanut vain vm. 2008 Honda CBR 125R, mutta eipä se oleellisesti eroa uudemmasta versiosta, ehkä uudemmassa paremmat ajo-ominaisuudet.

Itse en lähtisi kevaria harkitessa katsomaan tehoa, sillä eihän sitä voi olla enempää kuin se 11kW (~15hp), tai muutoin se on moottoripyörä. Eikä noissa vaihtoehdoissa merkittävää eroa tehoissa olekkaan (KTM 1kW enempi). Myöskin pyöriä virittäessä menettää takuun sekä hajoaa helpommin.

• alottelija

kiitoksia tästä:)

• alottelija

Ja vielä yks kysymys, mitä mieltä ootte siitä että onko ABS hyödyllinen 125 kuutioiseen? Eli onko siitä iso hyöty koska itse ainakin ymmärsin että kotarista ABS löytyy..

• mr.papi

Itse en niinkään välittäisi ABS jarruista kevarissa... En suoraansanottuna keksi yhtään hyvää syytä niille. Toki joku voi kaivata moisia, jos tuppaa painamaan usein liikaa jarrua, mutta todellista hyötyä en noissa havaitse. Eikä se ABS todellakaan takaa täysin lukkiutumattomia jarruja. Meneppä vaikka mutkassa polkaisemaan turhan reippaasti, niin puskaan mennään.

• alottelija

Joo en itsekään muuta aatellut kuin että sadekelillä voisi olla hyötyä, mutta sitten iski tämä silmille ja joku asiantunteva voisi kertoa että koskeeko myös pyöriä jotka ostettu ennen kuin abs tulee pakolliseksi, ja jos erikseen pystyy asentamaan, niin paljonko maksaa..?

http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/11/20/eu-paatti-moottoripyorien-abs-jarrut-pakollisiksi/201242367/304

• Hämmen... VITTUUNTUNUT

Tuossa puhuttiin moottoripyöristä... Onkohan virhe vai eikö koske kevytmoottoripyöriä? Myöskin puhuttiin että koskee yli 125 kuutioisia mutta kemmuthan ei saa olla lakien mukaan yli 125 kuutioisia. Ainakin suurin osa kemmuista on jotain 124.5 kuutioisia. Joko uutinen on harhaan johtava tai sitten päättäjät on taas ihan vitun pihalla.

• mr.papi

Jahas, taas nousi verenpaiine kun tuon artikkelin luki, mutta asiaan. Käsittääkseni pyörä joka on ostettu ennen kuin tuo laki tulee voimaan, ei tarvitse ABS jarruja. Ja luulisin, että ne saisi jälkeenpäinkin asennettua, siitä en tiedä mitä tulisi maksamaan. Mutta arvelisin, että sinäkin ajaisit jo autolla tuossa vaiheessa, joten empä sinuna kauheasti murehtisi tuosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1721
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1422
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      992
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      990
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      864
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      841
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe