Neuvoja myyntiin

Daisy.

narttu puhdas saksanpaimenkoira, puolipitkäkarvainen rekisterissä ja lonkat muut kunnossa.
Koira sai vahinkopentueen pitkäkarvaisen saksanpaikenkoiran kanssa, joka on rekisterissä. Muuta en uroksesta ole tietoja saanut. Astutus tapahtui kun ajattelemattomuutta päästin juoksun lopussa koitani irti metsikössä ja koira karkasi uroksen kanssa.

Joka tapauksessa nyt syntyi 8- kappaletta pentuja, ja en tiedä miten niitä myyn?
Uroksen omistaja ei ota kantaa, ja ei enään vastaa edes tekstiviesteihin kun pyysin apua että pennut voisi edes rekisteröidä.
Uros on 7- vuotias ja terve, sen sain tietooni.

Soitin omani kasvattajalle, ja hän oli sitä mieltä että annan asian olla, myisin koirat paperittomina eli sekarotuisina.

Tilanne on minulle aivan uusi, eli miten sitten ilmoituksen laadin? en voi laittaa että myyn sakemannit, koska kriteerien mukaan he ovat sekarotuisia vaikkakin puhtaita.
Haluan kaikille pennuille löytää hyvät kodit ja en halua että kukaan edes ajattelisi mistään pentutehtailusta. Minulla on eläinlääkärini paperi synnytyksestä, kun emo tarvitsi kalkkiinjektion synnytykseen. Siinä oli maininta ensimmäinen pentue ja koirallakin ikää jo 5- vuotta.
Ostajien täytyy kuitenkin ottaa asenne, että kyseessä on saksanpaimenkoira ja pitää tuntea rotu.

Kiitos etukäteen vinkeistä, tilanne on uusi ja vaikka kyseessä on vahinko jokainen pentu on meille rakas.

Entä hinta, mitä niistä voi pyytää? madotan pennut ja käytän jokaisen eläinlääkärillä, ja sirutan ne fix rekisteriinkö?

9

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • serobbi

      pyydä mitä haluat. mielestäni hinta olisi niinkun sekarotuisella. kyllä madoittaisin. oma sekarotuiseni oli eläinlääkäri tarkastanut. fix rekisteri on makuasia. onnea koirille.

    • ----

      Minkä ihmeen kriteerien mukaan ne sekarotuisia olisivat? Huijaustahan ne olisi myydä sekarotuisina. Sekarotuisessahan on vähintään kahta eri rotua. Kyseessä on rekisteröimättömät saksanpaimenkoirat.

      Minä pyytäisin ainakin 500-700 pennulta. Siitä mitä hotkut mahdollisesti puhuvat, en välittäisi pätkääkään.

      • Daisy.

        Lienee sakupiireissä että olen nyt ns. häpeäpilkku.

        En olisi uskonut, miten julmia kasvattajat voivat olla.
        Lisäksi en ole saanut neuvoa ruokintaan, en mihinkään vieroittamiseenkaan.
        On jopa sanottu, että olisit " upottanut tynnyriin, että nartulle ei tule merkintää" siis pennut upottanut.
        Julmaa on rodunjalostus, ei voi muuta sanoa.

        Lapsemme ihastelevat tätä ihmettä, ja onhan tämä kaunista katseltavaa kun emo hoitaa, pennut kasvavat hyvää vauhtia.


      • 7+9
        Daisy. kirjoitti:

        Lienee sakupiireissä että olen nyt ns. häpeäpilkku.

        En olisi uskonut, miten julmia kasvattajat voivat olla.
        Lisäksi en ole saanut neuvoa ruokintaan, en mihinkään vieroittamiseenkaan.
        On jopa sanottu, että olisit " upottanut tynnyriin, että nartulle ei tule merkintää" siis pennut upottanut.
        Julmaa on rodunjalostus, ei voi muuta sanoa.

        Lapsemme ihastelevat tätä ihmettä, ja onhan tämä kaunista katseltavaa kun emo hoitaa, pennut kasvavat hyvää vauhtia.

        Pk-roduissa ja varsinkin sakemannien kohdalla on omien kokemuksten mukaan kasautuneet kusipäisimmät ja asenneongelmaisimmat kasvattajat ja harrastajat. Ei ihme, jos sieltä joukosta tulee törkyä. Mutta sen voi jättää omaan arvoonsa.


      • .........
        Daisy. kirjoitti:

        Lienee sakupiireissä että olen nyt ns. häpeäpilkku.

        En olisi uskonut, miten julmia kasvattajat voivat olla.
        Lisäksi en ole saanut neuvoa ruokintaan, en mihinkään vieroittamiseenkaan.
        On jopa sanottu, että olisit " upottanut tynnyriin, että nartulle ei tule merkintää" siis pennut upottanut.
        Julmaa on rodunjalostus, ei voi muuta sanoa.

        Lapsemme ihastelevat tätä ihmettä, ja onhan tämä kaunista katseltavaa kun emo hoitaa, pennut kasvavat hyvää vauhtia.

        Mikä merkintä sille nartulle nyt muka tulisi? En ymmärrä? Ja olet kyllä kohdannut vain omituisia kasvattajia. Itse tunnen oikein hyvän todella kokeneen kasvattajan, joka auttaa aina jos vain osaa, oli koira sitten kasvattinsa tai ei, oli se sakemanni taikka mikä tahansa seropi. Kyllä noita vahinkoja on kuule sattunut muillakin.

        Kuten sinulle on sanottu, niin laita myyntiinvain rekisteröimättöminä. Valitettavasti joudut varautumaan pahimmillaan jopa vakavaankin häiriköintiin. Mutta tuossa tilanteessa, tiedät itse, mikä on oikein ja hyvin. Myöhäistä se on joka tapauksessa. Keskityt pentuihin, ja opetat niille kaikkea mahdollista. Yhtään kasvattajaa et tarvitse mihinkään, noita ruokintaohjeita ja muita saat kyllä hyvin esimerkiksi eläintarvikekaupoistakin, eläinlääkäriasemilta ym.


    • Sakun omistaja

      Jos emo ja isä ovat molemmat puhdasrotuisia, niin silloinhan pennutkin ovat. :) Myyt ne saksanpaimekoirina jotka eivät ole rekisterissä.

    • Ei ole karvoihin
      • daisy.

        Lääkäri kävi tänään kotikäynnillä, kun emon vuoto oli epämääräistä, paha haju.
        Saimme antibiootin, joka ei haittaa imetystä ja sitä tehobact jauhetta.
        Sanoi että pennut ovat hyvin virkeitä ja terveitä.
        Me punnitaan kaikki pennut aamuin illoin, ja kohta alkaa ensimmäinen matokuuri.
        Tämä on rankkaa hommaa, kun aamulla alkaa pentulaatikon siivo, punnitukset, teen emolle ruuat ja on vaikka mitä. Pentuja pitää seurata ettei kukaan jää sivuun nisästä.
        Uroksen omistaja soitti tänään ja kysyi " tuliko poikia" sanoi jos annan pojan hänelle,niin asia on selvä ja tunnustus tulee:-)
        Jokseenkin huvittavaa, on kuin joku isyystunnistus prosessi menossa. Sovimme että teemme ne paperit astutuksesta ja saa sen pojan. ( varmaan haluaa verenjatketta omastaan ) Saan sitten ne paperit kuitenkin, mutta empä puhu sakupiireissä mitään tästä käänteestä.


    • Oi onnea <3

      No ei kannatakaan pääasia että pennut ja emo voi hyvin sekä niistä huolehditaan! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe