Rehelliset kommenttit i30 farkusta

Uutta autoa odottava

Tein tilauksen i30 farkusta 1,6 koneella ja automaatti laatikolla. Oliko järkevä päätös? Minkälaisia kokemuksia teillä on? Auton luovutukseen menee n. 3 kk. Nyt minulla on vuoden 2011 Kia Ceed farkku ja se on toiminut moitteetomasti. Nämä kaksi pitäisi olla sukua toisilleen? Kia tehdään Slovakkiassa ja i30 Tsekissä. Molemmat on suunniteltu Saksassa.

29

806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku vaan

Minulla on i30 farkku, 4-vuotias. 40 000 ajettu. Pari pikkuvikaa on ollut, ja osat on vaihdettu takuuseen. Mukava ja huoleton auto. Maalipinnaltaan paljon parempi kuin vaimon Auris. Ostan seuraavaksikin Hyundain, ellei sitten Toyota houkuttele liikaa.
      Autoni on 2-litrainen bensapeli. 2-litraisen puhtia jään kaipaamaan..

• saako kysyä

Mitkä nuo pikkuviat on olleet ja menikö luontevasti takuuseen? Paljonko on Hyundain vuosihuoltohinnat merkkiliikkeessä, jos olet käyttänyt siellä?

• Sama5

Unohdin sanoa, että minulle tulee bensakone.

• Joku vaan
        Sama5 kirjoitti:

Unohdin sanoa, että minulle tulee bensakone.

Heti uutena meni takalasin pyyhkijän moottori jumiin. Nyt talvella alkoi varoitusvalo ESP OFF palaa ajoittain. Huoltoa tilatessani firman vetäjä sanoi tuon ESP-jutun syyksi vioittuneen jarruvalokytkimen. Se vaihdettiin huollon yhteydessä, ja meni automaattisesti takuuseen.

Tuo merkkihuolto on pikkufirma, jossa on sopuhinnat. Viime huolto taisi maksaa vajaat 250 e, siis 40 000 km.

Viime takuukorjauksesta firman vetäjä sanoi, että siinä on niin paljon paperitöitä, että jos joku muu kuin vakiasiakas tulee valittamaan vikaa, sanoo hän että nyt on kiireitä. Kysy muualta.
        Eli, kyllä saman merkkihuollon käyttö kannattaa.

• Jep.

2009 i30 farkku diesel automaatti, koiranluut vaihdettu takuuna, takaluukun lukko ei aina auennut kunnolla,takuuna korjattu,ei muita vikoja.Itse olen hyvin tyytyväinen autoon,enkä välitä pätkääkään mitä muut ajattelee valinnastani (neljäs hyny).Eli jokainen ostaa sen minkä järki/lompakko antaa myöten.

• Hyvää kyytiä

"Rehelliset kommenttit i30 farkusta"

Autohan on vallan mainio.

• H&K.

Koska nämä mainituts autot valmistetaan Euroopassa, tulee ymmärtää erilaisten pikkuvikojen esiintyminen silloin tällöin. Takuu kyllä kattaa näissä korjaukset, mutta vaivaa tulee itselle niiden korjauttamisesta.
      Muutoin tuote on kunnossa ja turvallinen omistaa. Kaupan päälle saat todella edulliset huolto- ja käyttökustannukset.

• Totuuden äärelle

Luotettavuus Kiassa ja Hyundaissa näyttäisi päihittävän tälle hetkellä esim. japskit. Että miten paljon parempaa kestävyyttä pitäisi löytyä?

• tietoa kaipaava

Paljonko maksaa nuo mainostetut edulliset huolto- ja käyttökustannukset? Antakaa esimerkkejä. Esim. 1v/20000.

• H&K.
        tietoa kaipaava kirjoitti:

Paljonko maksaa nuo mainostetut edulliset huolto- ja käyttökustannukset? Antakaa esimerkkejä. Esim. 1v/20000.

Minun i30 eka huolto 20.000km:ssa maksoi 120€.
        Polttoaineen kulutus keskimäärin n. 6L/100km 95E:tä.
        Ei muita kuluja.

• T. Pauli
        H&K. kirjoitti:

Ei muita kuluja.

Tota luokkaa mullakin.

• huollon nimi
        H&K. kirjoitti:

Ei muita kuluja.

Mistä sait huollon tuollaisella hinnalla?

• Autoa odottava
        H&K. kirjoitti:

Ei muita kuluja.

On ainakin edullisempi kuin Kia Ceedin huolto. Se maksaa yli 200€

• että sillälailla
        huollon nimi kirjoitti:

Mistä sait huollon tuollaisella hinnalla?

Ei ole ilmoitettu huoltoliikkeitten nimiä, jotta voisi varmistaa hinnat. Muunneltua totuutta taas kerran hynyn palstalla.

• Hyviä molemmat

"Rehelliset kommenttit i30 farkusta "

Makuasia, ostatko Kian Ceedin vai Hyundain vastaavaan (i30). Molemmat varmaan aivan hyviä. Kannattaa kysellä käyttäjiltä. Niitä alkaa jo olla vähän jokaisella puhe-etäisyyden päässä. Markkinaosuudet kasvaneet siihen tahtiin.

• totuus esiin

Hyundain markkinaosuus oli toukokuussa 2,3 % ja alkuvuonna 3,6 %. Vuonna 2012 markkinaosuus 4,0 %. Aikamoista kasvua...alaspäin!!!

• Autoa odottava
        totuus esiin kirjoitti:

Hyundain markkinaosuus oli toukokuussa 2,3 % ja alkuvuonna 3,6 %. Vuonna 2012 markkinaosuus 4,0 %. Aikamoista kasvua...alaspäin!!!

Kiitos hyvistä vastauksista!!!

• Suhteutus?
        totuus esiin kirjoitti:

"Hyundain markkinaosuus oli toukokuussa 2,3 % ja alkuvuonna 3,6 %. Vuonna 2012 markkinaosuus 4,0 %. Aikamoista kasvua...alaspäin!!! "

Pitäisi olla vertailutietoa, kun eletään tilanteessa, jossa automarkkinat ovat pienentyneet. Ja Hyundailla ollut toimitusvaikeuksia. Sikäli myynti ei kerro kaikkea ainakaan kysynnästä.

Onkohan Tojotallakin toimitusvaikeuksia kun Aven myynti tipahtanut (vissiin) kaksinumeroisin luvuin?

• Hyvä käy kaupaksi
        Suhteutus? kirjoitti:

"Hyundain markkinaosuus oli toukokuussa 2,3 % ja alkuvuonna 3,6 %. Vuonna 2012 markkinaosuus 4,0 %. Aikamoista kasvua...alaspäin!!! "

Pitäisi olla vertailutietoa, kun eletään tilanteessa, jossa automarkkinat ovat pienentyneet. Ja Hyundailla ollut toimitusvaikeuksia. Sikäli myynti ei kerro kaikkea ainakaan kysynnästä.

Onkohan Tojotallakin toimitusvaikeuksia kun Aven myynti tipahtanut (vissiin) kaksinumeroisin luvuin?

Hyundain ja Kian tuotanto myyty melko tarkkaan etukäteen kaikki. Kuinka pitkäksi aikaa? Omaa autoani sain odotella koko kevään. Tutuilla jopa puolen vuoden jonotusaikoja. Joitakin malleja onneksi saa nopsemmin. Mutta voi olla, että tälläkin vaikutusta rekisteröinteihin. Ylikysyntätilanteessa tehdas kohdistaa tuotannon sellaisille markkina-alueille, joilta saa parhaan myyntikatteen. Suomeen toimitetaan tällä perusteellä vähemmällä innolla.

• turhaa voivottelua
        Suhteutus? kirjoitti:

Mutta myyntimäärä on lopulta se joka lasketaan,ei renkaanpotkijat. Jos maahantuoja ei saa autoja tarpeeksi maahan ajallaan, niin ei se ole asiakkaan vika. Asialle pitää tehdä jotain, eikä jossitella. Kun markkinaosuus on laskussa, niin silloin erityisesti pitää tehdä töitä, että saadaan asiakkaan luottamus. Ei se ole sen vaikeampaa.

• Autoa odottava
        turhaa voivottelua kirjoitti:

Mutta myyntimäärä on lopulta se joka lasketaan,ei renkaanpotkijat. Jos maahantuoja ei saa autoja tarpeeksi maahan ajallaan, niin ei se ole asiakkaan vika. Asialle pitää tehdä jotain, eikä jossitella. Kun markkinaosuus on laskussa, niin silloin erityisesti pitää tehdä töitä, että saadaan asiakkaan luottamus. Ei se ole sen vaikeampaa.

Ehkä he vie suuremmille markkinoille ennenkuin tänne Suomen pienille markkinoille.

• ei ikinä korealaista

Hutikka on paska auto. älä helvetissä sekaannu siihen.

• Hutikka 5

Hutikka on tosi hyvä nimi korean ihmeelle.se sopii hyvin suomalaisten suuhun.helppo lausua ja kirjoitaa.kertoo myös auton ominaisuuksista.

• Hu-tikka hips
        Hutikka 5 kirjoitti:

Hutikka on tosi hyvä nimi korean ihmeelle.se sopii hyvin suomalaisten suuhun.helppo lausua ja kirjoitaa.kertoo myös auton ominaisuuksista.

Sopii myös mitä mainioimmin provoilevan, ajokortittoman, idiootin suuhun.

• I30

Hyvä paketti. Kommenteissa vanhaa ja uutta korimallia ei kannata verrata ihan yksiyhteen.

• Itse tein vähän samanlaisen vaihdon kuukausi sitten, tosin diesel koneisista autoista ja nykyinen ei ole enään farmari. i30 farmarin (uusi korinen) koeajossa tuntui, että auton äänimaailma on sama kuin 2011 mallisessa Ceedissä. Mutta i30 ajettavuus oli huomattavasti parempi. Viisi ovinen i30 on vähän hiljaisempi. Nyt kun 5tkm taitettu i30 olen tyytyväinen valintaan ja tilatkin riittävät sekä varusteita mitä ceedissä ei ollut. Katsoo nyt mitä talvi tuo ja miten webasto toimii (aikaisemmin ollut lohko). Ceedillä tuli kurvailtua reilu 60 tkm, hyvä auto ceed oli, mutta liikeiden hyvitys hinnat vaihtelivat, Deltan tarjous oli huvittavin .

• hyundai i30 wagon

Vm 12 uusikorimalli Ei muuta vikaa mutta ratin ja vaihdekepin nahka pinnoite irtoaa.

• xsqqqq
    • i30

Vm. -12 uusikorinen farmari. Ajellut 10 000km / 1 vuosi ja ei mitään ongelmia vielä. Vähemmän melua renkaista saisi olla mutta veikkaan että samaa luokkaa kuin muissakin saman hintaluokan autoissa. Musta metalliväri ainut miinus. Näkyy heti kaikki jäljet ja maalipinnan viimeistely ei mielestäni ollut mitään huippuluokkaa. Kun auto on puhdas ja katsoo tietystä kulmasta niin näkyy "appelsiinikuori".
      Mitään epätasaisuutta ei kuitenkaan ole, ja olen myös muissa mustissa autoissa huomannut samaa..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5363
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      569
      2707
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2589
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2260
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      2197
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82