Ruoan tilaaminen Executive Suiteen

Kokemuksia?

Olemme lähdössä viettämään juhlapäivää Silja Serenadelle kesällä ja olemme varanneet Executive Suiten.

Ajattelimme että haluaisimme syödä hytissä omassa rauhassa eli tilata illallisen hyttiin. Kysyin Tallink Siljan asiakaspalvelusta onko tämä mahdollista ja sain vastauksen "Illallinen sviittiin on mahdollista tilata joko ala carten Bistro Maximen tai El Capitanin listalta. Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

Minulle tuo "noudetaan" on epäselvää. Siis joudummeko itse hakemaan ruoan ravintolasta ja viemään sen hyttiin? Noin minä tuon ymmärrän mutta kuulostaa oudolta.

Ennen kuin laitan uuden kyselyn asiakaspalveluun, ajattelin tarkistaa josko jollakulla täällä olisi kokemusta ja osaisi valaista asiaa.

14

1799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivoiiiissssssssaaaa

      onko lukemisen ymmärtäminen vaikeaa??? siinähän se sanotaan ihan selvällä suomen kielellä "Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei TARJOILLA."

      • Kokemuksia?

        Myönnän että minulle tosiaan tuo lause on epäselvä. Ajattelen että "ei tarjoilla" voi tarkoittaa myös sitä että henkilökunta ainoastaan tuo ruoan, ei siis jää hyttiin sitä tarjoilemaan.

        Minun on jotenkin vaikea uskoa että hyttipalvelu jopa sviitissä olisi sellainen että asiakas itse hakee ruoat jostain monen kerroksen päässä olevasta ravintolasta ja raahaa tarjottimia, kun monessa hotellissa paljon halvemmissakin huoneissa kuin mitä tuo sviitti maksaa, henkilökunta tuo room service -tilaukset huoneeseen.


    • Kokemuksia.

      Olette oikeilla jäljillä arvoisa nimimerkki Kokemuksia?

      Hyttiemäntä tuo tilatun ruuan hyttiin tai sviittiin. Tuojana voi olla myös ravintolan tarjoilija. Tuo Ei Tarjoilla-lause tarkoittaa ettei tarjoilija jää paikalle sviittiinne ruokailun ajaksi. Näin ainakin meillä on aina toiminut, myös Commodore Hyteissä.

      Hyttiemäntä myös hoitaa toivomuksien mukaan pöytävarauksia eri ravintoloihin ja monenlaista muuta. Meistä tuo palvelu on ollut aina kivaa ja sujuvaa.

      Me otamme aina kesäkuun alussa pisteillä parvekkeellisen Commodore Hytin kun silloin on vielä matalasesonki pisteillä varattaessa.

      • Kokemuksia?

        Kiitos, juuri tätä hain eli oikeita KOKEMUKSIA asiasta eikä minulle ensimmäisenä vastanneen pelkkää luulottelua, joka siis osoittautui täysin vääräksi.

        Olen edelleen sitä mieltä että asiakaspalvelusta saamani vastaus olisi voinut olla selkeämmin muotoiltu.

        Mukava kuulla että illallisen sviittiin saa ilman että sitä pitää lähteä itse hakemaan!


      • ei epäselvää
        Kokemuksia? kirjoitti:

        Kiitos, juuri tätä hain eli oikeita KOKEMUKSIA asiasta eikä minulle ensimmäisenä vastanneen pelkkää luulottelua, joka siis osoittautui täysin vääräksi.

        Olen edelleen sitä mieltä että asiakaspalvelusta saamani vastaus olisi voinut olla selkeämmin muotoiltu.

        Mukava kuulla että illallisen sviittiin saa ilman että sitä pitää lähteä itse hakemaan!

        "Olen edelleen sitä mieltä että asiakaspalvelusta saamani vastaus olisi voinut olla selkeämmin muotoiltu."

        eiköhän tämä ole selvällä suomenkielellä sinulle ilmoitettu jos se on sanasta sanaan sama kuin tämä sinulta lainattu:

        " "Illallinen sviittiin on mahdollista tilata joko ala carten Bistro Maximen tai El Capitanin listalta. Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

        voit siis tilata hyttiin, itse täytyy noutaa, ei toimiteta hyttiin


      • Kokemuksia?
        ei epäselvää kirjoitti:

        "Olen edelleen sitä mieltä että asiakaspalvelusta saamani vastaus olisi voinut olla selkeämmin muotoiltu."

        eiköhän tämä ole selvällä suomenkielellä sinulle ilmoitettu jos se on sanasta sanaan sama kuin tämä sinulta lainattu:

        " "Illallinen sviittiin on mahdollista tilata joko ala carten Bistro Maximen tai El Capitanin listalta. Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

        voit siis tilata hyttiin, itse täytyy noutaa, ei toimiteta hyttiin

        No ovathan nuo lauseet todellakin 100 % epäselvät kun kerran sinäkin olet ymmärtänyt ne täysin pieleen!

        Kuten edellä on jo todettu (asian OMAKOHTAISESTI kokeneen toimesta), HENKILÖKUNTA todellakin TUO tilatun ruoan hyttiin eikä sitä tarvitse asiakkaan itse kanniskella ympäri laivaa.

        Eli siis saamani vastaus (joka oli sanasta sanaan tuo lainaamani) oli epäselvä ja hyvin vaikea ymmärtää oikein.


    • jeesuschriotus

      hieno homma

    • 654654656456

      Juuh elikkä henkilökunta (hyttiemännät) toimittavat nuo ruuat hyttiisi. Tilaus onnistuu vaikkapa soittamalla emännälle tai samalla kun käyt common kahvilassa niin ilmoitat mitä haluat.

      Me otamme aina aamupalankin hyttiin. Päivää ennen juhannusta tultiin reissusta ja tilattiin taas aamiainenkin hyttiin. Yleensä tilataan seuraavat: Kylmäsavulohta,lämminsavulohta,pekonia,munakasta,leipiä,nakkeja,mätiä ja jälkkäriksi kakkua. Juomina tulee kahvit,teet,tuoremehut ja pullo laivan kuoharia.

    • Tieto hytissä

      Hytistä löytyy sellainen kansio, jossa on ohjeet. Toimit vain niiden mukaan. Kaikki muut ohjeet eivät ole adekvaatteja. Tilauslappu pitää tehdä, siihen on lomake.

    • Mene oikealla nimell

      Kuvaa silja europasta tallink teksti kyljessä
      http://sdrv.ms/14r2c44

      Myöhemmin sisätilatkin kunnostettaneen tallink siljan lippulaivalle sopiviksi

      Tässä se on vain kerrottu hieman eri tavalla kuin sinä haluat kuvitella.

      Tallink Silja Oy lyhyesti
      Tallink Silja Oy on osa Tallink-konsernia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan.

      Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa ja Tampereella sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä.

      emmeköhän usko (edelleen) tähän painettuun tekstiin enemmän kuin kuvitelmiisi,
      sinulle se näyttää olevan katkeraa hyväksyä tämä tallinksilja tieto (virallien)

    • Kokemuksia?

      Olen nyt saanut vastauksen Tallink Siljan asiakaspalvelusta viestiini, jossa pyysin tarkennusta ensimmäiseen saamaani vastaukseen.

      Tämä uusi vastaus onkin sitten jo huomattavasti järkevämpi:

      "Commodoren henkilökunta noutaa ruuan Bistro Maximesta tai El Capitanista ja toimittaa ruuan hyttiin."

      Tuo teksti siis tarkoittaa täysin samaa asiaa kuin aiemmin saamani "Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

      Lukemisen ymmärtäminen ei siis ollut minulle vaikeaa, eikä asiaa ilmoitettu minulle selvällä suomen kielellä kuten tässä ketjussa kirjoittanut väitti, vaan yksinkertaisesti Tallink Siljan asiakaspalvelun ensimmäinen vastaus oli niin huonosti kirjoitettu että se oli lähes mahdoton ymmärtää oikein.

      Mielenkiintoista muuten että vaikka kysyin onko jollain asiasta kokemusta, minulle vastasi ensimmäisenä henkilö jolla ei selkeästi ollut yhtään mitään kokemusta tai tietoa asiasta, vaan pelkkä luulo joka perustui täydelliseen väärinymmärrykseen.

      • elikkäs

        Kun et ensi kerrala selvää asiaa ymmärtänyt joutiu tallink siljan asiakaspalvelu sen sinulle rautalangasta vääntämään.

        Lue nyt uudellen itsekin tämä hepreasi ...
        "Commodoren henkilökunta noutaa ruuan Bistro Maximesta tai El Capitanista ja toimittaa ruuan hyttiin."

        Tuo teksti siis tarkoittaa täysin samaa asiaa kuin aiemmin saamani "Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."


      • Kokemuksia?
        elikkäs kirjoitti:

        Kun et ensi kerrala selvää asiaa ymmärtänyt joutiu tallink siljan asiakaspalvelu sen sinulle rautalangasta vääntämään.

        Lue nyt uudellen itsekin tämä hepreasi ...
        "Commodoren henkilökunta noutaa ruuan Bistro Maximesta tai El Capitanista ja toimittaa ruuan hyttiin."

        Tuo teksti siis tarkoittaa täysin samaa asiaa kuin aiemmin saamani "Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

        Niin? Mikä tässä on epäselvää?

        Ensin sain kysymykseeni Tallink Siljan asiakaspalvelusta seuraavan vastauksen:

        "Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

        Tuon voi minusta todella helposti ymmärtää tarkoittamaan että asiakas itse noutaa ruoan ja vie sen hyttiin. Jos luet tätä ketjua, näet että jopa palstan "kaikkitietävä" on sen ymmärtänyt juuri noin ("voit siis tilata hyttiin, itse täytyy noutaa, ei toimiteta hyttiin") ja haukkui minua siitä että en osaa lukea enkä ymmärrä selvää suomen kieltä.

        Sitten kävikin ilmi että se, mitä Tallink Siljan asiakaspalvelu OIKEASTI halusi sanoa, oli:

        "Commodoren henkilökunta noutaa ruuan Bistro Maximesta tai El Capitanista ja toimittaa ruuan hyttiin."

        Ensimmäinen ja toinen vastaus siis tarkoittivat täysin samaa, mutta ensimmäinen oli todella huonosti ilmaistu.


      • Ohjeistavat itseään
        Kokemuksia? kirjoitti:

        Niin? Mikä tässä on epäselvää?

        Ensin sain kysymykseeni Tallink Siljan asiakaspalvelusta seuraavan vastauksen:

        "Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

        Tuon voi minusta todella helposti ymmärtää tarkoittamaan että asiakas itse noutaa ruoan ja vie sen hyttiin. Jos luet tätä ketjua, näet että jopa palstan "kaikkitietävä" on sen ymmärtänyt juuri noin ("voit siis tilata hyttiin, itse täytyy noutaa, ei toimiteta hyttiin") ja haukkui minua siitä että en osaa lukea enkä ymmärrä selvää suomen kieltä.

        Sitten kävikin ilmi että se, mitä Tallink Siljan asiakaspalvelu OIKEASTI halusi sanoa, oli:

        "Commodoren henkilökunta noutaa ruuan Bistro Maximesta tai El Capitanista ja toimittaa ruuan hyttiin."

        Ensimmäinen ja toinen vastaus siis tarkoittivat täysin samaa, mutta ensimmäinen oli todella huonosti ilmaistu.

        Näin sen huomaa, miten henkilökunta on ajatellut asiaa itsestään käsin kun on ohjeet kirjoittanut. Tuollainen "noudetaan, viedään, ei tarjoilla -ohjeistus sopii henkilökunnalle mutta ei asiakkaalle.

        Asiakkaan näkökulmasta ruoka tuodaan hyttiin.

        Tallinkin viestintäosastolla nyt on muutenkin noita kielikukkasia aina silloin tälöin. Kannattaa antaa palautetta yhtiölle niin ehkä korjaavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      122
      6049
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2130
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1962
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1133
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1007
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      997
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      897
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      765
    Aihe