Ruoan tilaaminen Executive Suiteen

Kokemuksia?

Olemme lähdössä viettämään juhlapäivää Silja Serenadelle kesällä ja olemme varanneet Executive Suiten.

Ajattelimme että haluaisimme syödä hytissä omassa rauhassa eli tilata illallisen hyttiin. Kysyin Tallink Siljan asiakaspalvelusta onko tämä mahdollista ja sain vastauksen "Illallinen sviittiin on mahdollista tilata joko ala carten Bistro Maximen tai El Capitanin listalta. Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

Minulle tuo "noudetaan" on epäselvää. Siis joudummeko itse hakemaan ruoan ravintolasta ja viemään sen hyttiin? Noin minä tuon ymmärrän mutta kuulostaa oudolta.

Ennen kuin laitan uuden kyselyn asiakaspalveluun, ajattelin tarkistaa josko jollakulla täällä olisi kokemusta ja osaisi valaista asiaa.

14

1796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivoiiiissssssssaaaa

      onko lukemisen ymmärtäminen vaikeaa??? siinähän se sanotaan ihan selvällä suomen kielellä "Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei TARJOILLA."

      • Kokemuksia?

        Myönnän että minulle tosiaan tuo lause on epäselvä. Ajattelen että "ei tarjoilla" voi tarkoittaa myös sitä että henkilökunta ainoastaan tuo ruoan, ei siis jää hyttiin sitä tarjoilemaan.

        Minun on jotenkin vaikea uskoa että hyttipalvelu jopa sviitissä olisi sellainen että asiakas itse hakee ruoat jostain monen kerroksen päässä olevasta ravintolasta ja raahaa tarjottimia, kun monessa hotellissa paljon halvemmissakin huoneissa kuin mitä tuo sviitti maksaa, henkilökunta tuo room service -tilaukset huoneeseen.


    • Kokemuksia.

      Olette oikeilla jäljillä arvoisa nimimerkki Kokemuksia?

      Hyttiemäntä tuo tilatun ruuan hyttiin tai sviittiin. Tuojana voi olla myös ravintolan tarjoilija. Tuo Ei Tarjoilla-lause tarkoittaa ettei tarjoilija jää paikalle sviittiinne ruokailun ajaksi. Näin ainakin meillä on aina toiminut, myös Commodore Hyteissä.

      Hyttiemäntä myös hoitaa toivomuksien mukaan pöytävarauksia eri ravintoloihin ja monenlaista muuta. Meistä tuo palvelu on ollut aina kivaa ja sujuvaa.

      Me otamme aina kesäkuun alussa pisteillä parvekkeellisen Commodore Hytin kun silloin on vielä matalasesonki pisteillä varattaessa.

      • Kokemuksia?

        Kiitos, juuri tätä hain eli oikeita KOKEMUKSIA asiasta eikä minulle ensimmäisenä vastanneen pelkkää luulottelua, joka siis osoittautui täysin vääräksi.

        Olen edelleen sitä mieltä että asiakaspalvelusta saamani vastaus olisi voinut olla selkeämmin muotoiltu.

        Mukava kuulla että illallisen sviittiin saa ilman että sitä pitää lähteä itse hakemaan!


      • ei epäselvää
        Kokemuksia? kirjoitti:

        Kiitos, juuri tätä hain eli oikeita KOKEMUKSIA asiasta eikä minulle ensimmäisenä vastanneen pelkkää luulottelua, joka siis osoittautui täysin vääräksi.

        Olen edelleen sitä mieltä että asiakaspalvelusta saamani vastaus olisi voinut olla selkeämmin muotoiltu.

        Mukava kuulla että illallisen sviittiin saa ilman että sitä pitää lähteä itse hakemaan!

        "Olen edelleen sitä mieltä että asiakaspalvelusta saamani vastaus olisi voinut olla selkeämmin muotoiltu."

        eiköhän tämä ole selvällä suomenkielellä sinulle ilmoitettu jos se on sanasta sanaan sama kuin tämä sinulta lainattu:

        " "Illallinen sviittiin on mahdollista tilata joko ala carten Bistro Maximen tai El Capitanin listalta. Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

        voit siis tilata hyttiin, itse täytyy noutaa, ei toimiteta hyttiin


      • Kokemuksia?
        ei epäselvää kirjoitti:

        "Olen edelleen sitä mieltä että asiakaspalvelusta saamani vastaus olisi voinut olla selkeämmin muotoiltu."

        eiköhän tämä ole selvällä suomenkielellä sinulle ilmoitettu jos se on sanasta sanaan sama kuin tämä sinulta lainattu:

        " "Illallinen sviittiin on mahdollista tilata joko ala carten Bistro Maximen tai El Capitanin listalta. Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

        voit siis tilata hyttiin, itse täytyy noutaa, ei toimiteta hyttiin

        No ovathan nuo lauseet todellakin 100 % epäselvät kun kerran sinäkin olet ymmärtänyt ne täysin pieleen!

        Kuten edellä on jo todettu (asian OMAKOHTAISESTI kokeneen toimesta), HENKILÖKUNTA todellakin TUO tilatun ruoan hyttiin eikä sitä tarvitse asiakkaan itse kanniskella ympäri laivaa.

        Eli siis saamani vastaus (joka oli sanasta sanaan tuo lainaamani) oli epäselvä ja hyvin vaikea ymmärtää oikein.


    • jeesuschriotus

      hieno homma

    • 654654656456

      Juuh elikkä henkilökunta (hyttiemännät) toimittavat nuo ruuat hyttiisi. Tilaus onnistuu vaikkapa soittamalla emännälle tai samalla kun käyt common kahvilassa niin ilmoitat mitä haluat.

      Me otamme aina aamupalankin hyttiin. Päivää ennen juhannusta tultiin reissusta ja tilattiin taas aamiainenkin hyttiin. Yleensä tilataan seuraavat: Kylmäsavulohta,lämminsavulohta,pekonia,munakasta,leipiä,nakkeja,mätiä ja jälkkäriksi kakkua. Juomina tulee kahvit,teet,tuoremehut ja pullo laivan kuoharia.

    • Tieto hytissä

      Hytistä löytyy sellainen kansio, jossa on ohjeet. Toimit vain niiden mukaan. Kaikki muut ohjeet eivät ole adekvaatteja. Tilauslappu pitää tehdä, siihen on lomake.

    • Mene oikealla nimell

      Kuvaa silja europasta tallink teksti kyljessä
      http://sdrv.ms/14r2c44

      Myöhemmin sisätilatkin kunnostettaneen tallink siljan lippulaivalle sopiviksi

      Tässä se on vain kerrottu hieman eri tavalla kuin sinä haluat kuvitella.

      Tallink Silja Oy lyhyesti
      Tallink Silja Oy on osa Tallink-konsernia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan.

      Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa ja Tampereella sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä.

      emmeköhän usko (edelleen) tähän painettuun tekstiin enemmän kuin kuvitelmiisi,
      sinulle se näyttää olevan katkeraa hyväksyä tämä tallinksilja tieto (virallien)

    • Kokemuksia?

      Olen nyt saanut vastauksen Tallink Siljan asiakaspalvelusta viestiini, jossa pyysin tarkennusta ensimmäiseen saamaani vastaukseen.

      Tämä uusi vastaus onkin sitten jo huomattavasti järkevämpi:

      "Commodoren henkilökunta noutaa ruuan Bistro Maximesta tai El Capitanista ja toimittaa ruuan hyttiin."

      Tuo teksti siis tarkoittaa täysin samaa asiaa kuin aiemmin saamani "Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

      Lukemisen ymmärtäminen ei siis ollut minulle vaikeaa, eikä asiaa ilmoitettu minulle selvällä suomen kielellä kuten tässä ketjussa kirjoittanut väitti, vaan yksinkertaisesti Tallink Siljan asiakaspalvelun ensimmäinen vastaus oli niin huonosti kirjoitettu että se oli lähes mahdoton ymmärtää oikein.

      Mielenkiintoista muuten että vaikka kysyin onko jollain asiasta kokemusta, minulle vastasi ensimmäisenä henkilö jolla ei selkeästi ollut yhtään mitään kokemusta tai tietoa asiasta, vaan pelkkä luulo joka perustui täydelliseen väärinymmärrykseen.

      • elikkäs

        Kun et ensi kerrala selvää asiaa ymmärtänyt joutiu tallink siljan asiakaspalvelu sen sinulle rautalangasta vääntämään.

        Lue nyt uudellen itsekin tämä hepreasi ...
        "Commodoren henkilökunta noutaa ruuan Bistro Maximesta tai El Capitanista ja toimittaa ruuan hyttiin."

        Tuo teksti siis tarkoittaa täysin samaa asiaa kuin aiemmin saamani "Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."


      • Kokemuksia?
        elikkäs kirjoitti:

        Kun et ensi kerrala selvää asiaa ymmärtänyt joutiu tallink siljan asiakaspalvelu sen sinulle rautalangasta vääntämään.

        Lue nyt uudellen itsekin tämä hepreasi ...
        "Commodoren henkilökunta noutaa ruuan Bistro Maximesta tai El Capitanista ja toimittaa ruuan hyttiin."

        Tuo teksti siis tarkoittaa täysin samaa asiaa kuin aiemmin saamani "Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

        Niin? Mikä tässä on epäselvää?

        Ensin sain kysymykseeni Tallink Siljan asiakaspalvelusta seuraavan vastauksen:

        "Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

        Tuon voi minusta todella helposti ymmärtää tarkoittamaan että asiakas itse noutaa ruoan ja vie sen hyttiin. Jos luet tätä ketjua, näet että jopa palstan "kaikkitietävä" on sen ymmärtänyt juuri noin ("voit siis tilata hyttiin, itse täytyy noutaa, ei toimiteta hyttiin") ja haukkui minua siitä että en osaa lukea enkä ymmärrä selvää suomen kieltä.

        Sitten kävikin ilmi että se, mitä Tallink Siljan asiakaspalvelu OIKEASTI halusi sanoa, oli:

        "Commodoren henkilökunta noutaa ruuan Bistro Maximesta tai El Capitanista ja toimittaa ruuan hyttiin."

        Ensimmäinen ja toinen vastaus siis tarkoittivat täysin samaa, mutta ensimmäinen oli todella huonosti ilmaistu.


      • Ohjeistavat itseään
        Kokemuksia? kirjoitti:

        Niin? Mikä tässä on epäselvää?

        Ensin sain kysymykseeni Tallink Siljan asiakaspalvelusta seuraavan vastauksen:

        "Ruoka noudetaan ja viedään hyttiin, ei tarjoilla."

        Tuon voi minusta todella helposti ymmärtää tarkoittamaan että asiakas itse noutaa ruoan ja vie sen hyttiin. Jos luet tätä ketjua, näet että jopa palstan "kaikkitietävä" on sen ymmärtänyt juuri noin ("voit siis tilata hyttiin, itse täytyy noutaa, ei toimiteta hyttiin") ja haukkui minua siitä että en osaa lukea enkä ymmärrä selvää suomen kieltä.

        Sitten kävikin ilmi että se, mitä Tallink Siljan asiakaspalvelu OIKEASTI halusi sanoa, oli:

        "Commodoren henkilökunta noutaa ruuan Bistro Maximesta tai El Capitanista ja toimittaa ruuan hyttiin."

        Ensimmäinen ja toinen vastaus siis tarkoittivat täysin samaa, mutta ensimmäinen oli todella huonosti ilmaistu.

        Näin sen huomaa, miten henkilökunta on ajatellut asiaa itsestään käsin kun on ohjeet kirjoittanut. Tuollainen "noudetaan, viedään, ei tarjoilla -ohjeistus sopii henkilökunnalle mutta ei asiakkaalle.

        Asiakkaan näkökulmasta ruoka tuodaan hyttiin.

        Tallinkin viestintäosastolla nyt on muutenkin noita kielikukkasia aina silloin tälöin. Kannattaa antaa palautetta yhtiölle niin ehkä korjaavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      38
      3289
    2. Niin voimakkaat tunteet

      Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2595
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

      sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2564
    4. Puhe on halpaa

      Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1816
    5. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1536
    6. Oletko harrastanut

      seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      121
      1301
    7. Nainen, se on vain karu totuus, että

      sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      279
      1258
    8. Joko aiheuttamani pettymys

      on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      90
      1229
    9. Kosulan Keisari karviossa

      Non ni. Kosulan keisari karviossa käväsemässä,kamera pyöri ja tubetulot lopsahti tilille,myös VEROVÄHENNYLSIIN ajo
      Tuusniemi
      24
      1146
    10. Arvasin että sen profiilin takana on sinä

      Ja nyt suutuit. Pidähän tuo äläkä enää haikaile sitten, rakas 😉
      Tunteet
      13
      1110
    Aihe