On ajan kysymys koska karhu pistää poskensa sinut, naapurisi tai tuttavasi.
Ainakin neljä tietoon tullutta tapausta viimeisen kahden viikon ajalta jolloin
törmäys on ollut hyvin lähellä. Ja viranomaiset vain hyssyttelee!
Ei vaadi yliluonnollisia kykyjä ennustaakseen tragedian tapahtuvan.
Odotammeko vain kädet ristissä?
Ajan kysymys
18
100
Vastaukset
- Äly hoi
Karhun uhriksi joutuminen onkin sijalla 76356 elämäni riskiluettelossa. Täytyykin ryhtyä raivokkaisiin toimenpiteisiin!
- Pattinkton
Meidän riskimme, jotka istumme näin kauniina päivänä koneen ääressä on
763560 sijalla. Huolimattomuuttakohan?
- josmetsäänhaluatmenn
Mistähän se nalle tänne tulee?
Ovesta vai ikkunasta?
Taitaa ihminen olla toiselleen paljon karhua vaarallisempi. Hyvin harvinaistahan tuo on mutta ei ennen kuulumatonta.
Muutama vuosi sitten karhu runteli lenkkeilijän hengiltä tuossa 15km:n päässä.
Oli ilmeisesti sattunut kirmaamaan emokarhun ja pentujen väliin.
Aivan tässä pikkukaupungin keskustassa on viime vuosina ollut muutama karhuhälytys.
Pollarit ajelleet pitkin katuja kaiutellen ihmisiä pysymään sisätiloissa.
Muutama vuosi sitten oli karhukolari lähellä.
Ajelin kesällä aamuyöstä reipasta vauhtia silloisen puutteentorjuntapaikkannan suuntaan kun emo kahden poikasen kanssa ylittivät edessäni tien.
Jarrut pohjaan ja hätäinen peruutus ylityspaikalle.
Pennut, 2kpl, tölläsivät ojan penkalla ja emo mulkoili minua taaempana rinteessä.
Kyllästyivät näkemäänsä noin 10:ssä sekunnissa ja poistuivat maltillisesti metsään.
En minä metsään menoa pelkää näilläkään paikoilla mutta en yritä siellä hiipiäkään.
7 oikein lotossa on paljon todennäköisempää kuin joutua karhun kynsiin.- Ruokolahti?
Runteli lenkkelijän hengiltä, mikäli tarkoitat viimeistä Suomessa tapahtunutta karhun tappamaa, niin siitä on kyllä jo 15 vuotta.
Ruokolahti? kirjoitti:
Runteli lenkkelijän hengiltä, mikäli tarkoitat viimeistä Suomessa tapahtunutta karhun tappamaa, niin siitä on kyllä jo 15 vuotta.
Niin ja susien tappamista kait jo sata vuotta...raatelihan Tampereen Haukiluomass juuri Saksanpaimenkoira kolme ihmistä - tappanut ei onneksi ....
Odotan.
Kaipa se osaa naputella tuon alakerran ovikoodin ja avata tuon oven, ja sitten jo minua syödään...- ei naurata
Vaikka kaupunkilaiset naureskelevatkin ja pilkkaavat petopelkoa, niin juuri petopelon ansiosta on uhreja aika vähän. Hei kun saadaan tieto alueella liikkuvista pedoista käynnistetään myös varotoimet. Lasten ei anneta leikkiä ulkosalla, lemmikit otetaan sisätiloihin. Lapset kuljetetaan autolla koulumatkat, tai matkat linja-autopysälille, aikuisetkin välttävät yksikseen ulkoilua.
Mitä hyötyä tuosta on?
Lapset kasvatetaan "petovastaisiksi" ilman mitään syytä!
Millaisen maailman te - arvon vanhemmat haluatte lapsillenne luoda?
Varovaisuushan ei ole pahasta, jos tieten tahtoen elää näiden kamalien petojen esiintymisalueilla...ei kannata mennä äidin ja lapsen väliin, oli sitten karhu tai ihminen?
Miksiköhän "ennenvanhaan" ihmiset pärjäsivät ihan hyvin samoilla kulmilla?
Olisikohan niin, että ihminen itse on aiheuttanut teoillaan tämän tilanteen - nyt vain sitä ei myönnetä!
Muuttakaa ihmeessä "turvallisempaan" ympäristöön, jos noin kovasti olette lehdistön lietsonnan uhreja!
- RastiKarhu
Suunnistusta harrastaneena on tullut liikuttua metsissä vuosia ja lapsetkin olen sinne uskaltanut päästää. Koskaan ei ole yhtään vaarallista petoa näkynyt. Kaupungille en uskalla lapsia iltaisin päästää kun siellä ne pahimmat pedot vaanivat.
- ...
Vähän sivuun.
Mutta asiaa, omasta mielestäni.
Suomessa ei viime vuonna kuollut yhtään ihmistä hirvikolareissa. Kuulostaa hyvältä nopeasti ajateltuna. Mutta paljonko tuli invalideja, siitä ei puhuta. Nykyaitoissa turvavyöt ja turvatyynyt ja ties mitkä hilavitkuttimet.
Tosiasia on, maapallolla muutama miljardi ihmistä liikaa. Tulee taistelu reviireistä muitten eläinlajien kanssa. Ihminen kuvittelee olevansa kaikkivaltias, mutta mitenkö siinä kä jatkossa. Sitähän ihminen ei ajattele. Loppupeleissä kuitenkin tulee käymään, että ihminen ihan itse hävittää itsensä sukupuuttoon maapallolta. Ei siihen edes tarvita ns. "petoeläimiä".
Se miten maapallolle käy, ei siitä voi ennustaa kukaan mitään. Ehkä tänne jää ihmisen jälkeen asujoiksi jotain torakoita, jotka kestävät radioaktiivista säteilyä, tai sitten ei jää niitäkään.
Eläimet kuuluu luontoon. Ihminenkin on eläin, ihmisiä on vain yksinkertaisesti aivan liian paljon.
=DW=Kyllä taas tulee uusia pöpöjä, jotka tappavat ennen kuin parannuskeinoja löytyy.
Ihminen kaiketi kuitenkin on se suurin tappaja politiikan ja rahanahneuden aallokossa...
Ihminen kuuluu luontoon siinä, missä eläinkin.
On se kumma, että näin harvaanasutussa (70% asutuksesta kaupunkitaajamissa) ei ole tilaa meille kaikille!
Joo kyllä minuakin peloittais kun tälläinen Karhu naapurissa asuis.
On kyllä samaa kokoa tälläkin hetkellä.
Kuinkahan moni noista karhuvarotuksista on samaa luokkaa?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288576914653.htmlPistin juuri saman jutun tuonne "minun ketjulleni", kuten joku morkkasi.
Hauskaa...
Hyvää kesää Sinulle ja kaikille karhuille ja Neufoulandin hauvoille!
Ps On kyllä painava kaveri. Uimaopettajalla -70 luvulla rannassa oli mukana tytär ja samanrotuinen hauva - kerran hyppäsi minua vasten innoissaan - kaaduin heti, mutta hauva oli kiltti - isokokoinen vain.- Pattinkton
Minea44 kirjoitti:
Pistin juuri saman jutun tuonne "minun ketjulleni", kuten joku morkkasi.
Hauskaa...
Hyvää kesää Sinulle ja kaikille karhuille ja Neufoulandin hauvoille!
Ps On kyllä painava kaveri. Uimaopettajalla -70 luvulla rannassa oli mukana tytär ja samanrotuinen hauva - kerran hyppäsi minua vasten innoissaan - kaaduin heti, mutta hauva oli kiltti - isokokoinen vain.Kyllähän nyt on niin, että maapallo kuuluu ihmiselle ja ihminen
saa tehdä sille mitä tahtoo. Kaikin tavoin ylivertaisena lajina
viisas ihminen ei edes kyseenalaista ehdotonta määräysvaltaansa.
Jos esimerkiksi karhu ja susi poistetaan maan eläimistöstä mikään
ei muutu, vain pelko raadelluksi tulemisesta poistuu.
Inhimmillistämällä esim. karhun yksinkertainen ihminen ajattelee
karhun surevan ja karjumalla peräävän oikeuksiaan HuiHai!
Katso kesykoiraa silmiin! Mitä näet?
Näet vain pohjattoman, sieluttoman tyhjyyden!
Sen saman tyhjyyden olen näkevinäni "Oikeutta eläimille-järjestön
jäsenen silmissä! Pattinkton kirjoitti:
Kyllähän nyt on niin, että maapallo kuuluu ihmiselle ja ihminen
jäsenen silmissä!Jos poistetaan ihminen maapallon eläimistöstä niin silloin vois koko maapallo pelastua.
Ihminen tuhoaa kaiken sen minkä sanot kuuluvan ihmiselle.
Siinä ihmisen ylivertaisuus.
Mutta provoahan tää sun alotukses on joten soooouuuuu.- että yäk
Pattinkton kirjoitti:
Kyllähän nyt on niin, että maapallo kuuluu ihmiselle ja ihminen
jäsenen silmissä!Haistahan pitkä ...!
Olet vissiin joku provo pervo!
Natsin heikompi sukuhaara perimässäsi.
- Rimmir tänään
Koulutusidea: Lähde muutaman kuukauden opintomatkalle Kanadaan ottamaan selvää kuinka ihminen ja karhu tulevat toimeen keskenään niin maalla metsässä kuin kaupungissakin. Sitten alat pitämään kalliita #kuinka selviytyä kohdatessasi karhun# tai # miten liikun luonnossa jossa oleskelee karhu# kursseja Suomessa ja muissa Pohjoismaissa
Kanadan intiaanit ovat mestareita opettamaan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262316Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee232006Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1051414- 761259
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351126Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71038- 641006
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10914- 102857
Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.69850