Äkkiii apuaa!! Onko energiajuomilla ikärajaa? Oon 13,ihan just 14 tyttö. Mun serkku (22w) juo tosi paljon energia juomii,ja se osti mulle 1 kerran kun olin viikon niil, ni se osti mulle batteryn ja red bullin,ja ne oli sairaan hyvän makusii,ja mietin et onko niil ikärajaa esim 16-w? Et voiko täällä turengissa mennä johonki R-kioskille ja ostaa red bullii vai kysyykö ne henkkareit tai jotn??
Energiajuomat
19
4665
Vastaukset
- ----> me
energiajuomat on k-15, mutta aika moni paikka myy niitä alle 15 vuotiaillekkin.
Joissain paikoissa voit joutua todistamaan ikäsi, varsinkin jos selkeästi näytät alle 15 vuotiaalta.
Mutta niitä ei kyllä kannata juoda usein, niihin jää helposti koukkuun.
toivottavasti auttoi :)- gooby pls
Mitenköhän meinas 15- vuotias todistaa ikänsä? S etukorttia näyttämällä? Järki käteen! Ei niissä ikärajaa oo kun eivät (vielä) alkoholia sisällä.
- Rhbglvgj
gooby pls kirjoitti:
Mitenköhän meinas 15- vuotias todistaa ikänsä? S etukorttia näyttämällä? Järki käteen! Ei niissä ikärajaa oo kun eivät (vielä) alkoholia sisällä.
V*ttu sä oot tyhmä.. Eiköhän sen iän voi todistaa esim mopokortilla jos semmoisen omistaa tai vaikka kelakortilla. Tosin harvoissa kaupoissa ne edes kysyvät ikää (iteltä ei oo ikinä kysytty)
- Aloittajjaa
Kiitti :)
- swäg snäpback
Energia juomat on swäg
- Battery takes wings
Nii jostain paikoista ei tosiaa kysyt henkkareit mu kaveri osti redbullii lidlist ja sehän on vast 11w nii ..................
- Robininthehood
Idk
Ärsyttää, kun pitää maksaa hakikselle 10 euroa tölkistä...
Ei energiajuomilla ole ainakaan minun mielestäni mitään ikärajaa, tosin en usko asian olevan enään ongelma... Yli kolmen vuoden jälkeen :P
- opksvvittu
Ei oo ikärajaa tai niiku olis 15 mutta kyllä niitä saa ostettua vaikka kolmos luokkalainen täälläpäin.
- opksvvittu
mutta ne on vain sokerilitkuja jotka saa aikaan jäätävän kusihädän :-D suosittelen jotain muuta.
- Juokaljaa
Juo kaljaa!
- Anonyymi
Redbullia ainaki saa lidlistä oon ite 14v kohta 15v ja ostin rediä lidlistä ja ei ne ainakaan siellä kysyny mitään iästä, mulla itellä on Huuli koru ja 2x nenäkoruja niin jos oot epävarma niin pistä joku pieni rengas tai timantti huuleen tai nenään niin näytät ns. Vanhemmalta kun ainaki Kokkolassa on huulikorussa ikäraja 16v mutta 15v saa ottaa sen vanhemman luvalla ja älä oot van sillee "et oot vanhempi miltä näytät"
- Anonyymi
Itekki vejän harvoissa kaupoissa kysyy ikää oon 11 v muuten
- Anonyymi
Mä en tiiä myydäänkö ku en oo kokeillu ostaa 😺
- Anonyymi
Siis käykö kelakortti esim redbullin ostamiseen ku tääl ne ksysyy paperit
- Anonyymi
Ei käy.
- Anonyymi
S marketissa ei oo ikä rajaa
- Anonyymi
ENENGIA JUOMAT NIITÄ MAINOSTETAAN, NUORET JUO NIITÄ, TUHOO HAMPAAT, JA KIELEN, NIITÄ OSTETAAN, HYI EN IKINÄ OSTAS NIITÄ,, VIITTITÄÄN VIELÄ MAINOSTAA NIITÄ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064858Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403233Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503155Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4152276Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371402Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761217
- 711166
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311138Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1211042