Energiajuomat

Red bull give wings

Äkkiii apuaa!! Onko energiajuomilla ikärajaa? Oon 13,ihan just 14 tyttö. Mun serkku (22w) juo tosi paljon energia juomii,ja se osti mulle 1 kerran kun olin viikon niil, ni se osti mulle batteryn ja red bullin,ja ne oli sairaan hyvän makusii,ja mietin et onko niil ikärajaa esim 16-w? Et voiko täällä turengissa mennä johonki R-kioskille ja ostaa red bullii vai kysyykö ne henkkareit tai jotn??

19

5561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----> me

      energiajuomat on k-15, mutta aika moni paikka myy niitä alle 15 vuotiaillekkin.
      Joissain paikoissa voit joutua todistamaan ikäsi, varsinkin jos selkeästi näytät alle 15 vuotiaalta.

      Mutta niitä ei kyllä kannata juoda usein, niihin jää helposti koukkuun.
      toivottavasti auttoi :)

      • gooby pls

        Mitenköhän meinas 15- vuotias todistaa ikänsä? S etukorttia näyttämällä? Järki käteen! Ei niissä ikärajaa oo kun eivät (vielä) alkoholia sisällä.


      • Rhbglvgj
        gooby pls kirjoitti:

        Mitenköhän meinas 15- vuotias todistaa ikänsä? S etukorttia näyttämällä? Järki käteen! Ei niissä ikärajaa oo kun eivät (vielä) alkoholia sisällä.

        V*ttu sä oot tyhmä.. Eiköhän sen iän voi todistaa esim mopokortilla jos semmoisen omistaa tai vaikka kelakortilla. Tosin harvoissa kaupoissa ne edes kysyvät ikää (iteltä ei oo ikinä kysytty)


    • Aloittajjaa

      Kiitti :)

    • swäg snäpback

      Energia juomat on swäg

    • Battery takes wings

      Nii jostain paikoista ei tosiaa kysyt henkkareit mu kaveri osti redbullii lidlist ja sehän on vast 11w nii ..................

    • Robininthehood

      Idk

    • Ärsyttää, kun pitää maksaa hakikselle 10 euroa tölkistä...

    • Ei energiajuomilla ole ainakaan minun mielestäni mitään ikärajaa, tosin en usko asian olevan enään ongelma... Yli kolmen vuoden jälkeen :P

    • opksvvittu

      Ei oo ikärajaa tai niiku olis 15 mutta kyllä niitä saa ostettua vaikka kolmos luokkalainen täälläpäin.

    • opksvvittu

      mutta ne on vain sokerilitkuja jotka saa aikaan jäätävän kusihädän :-D suosittelen jotain muuta.

    • Juokaljaa

      Juo kaljaa!

    • Anonyymi

      Redbullia ainaki saa lidlistä oon ite 14v kohta 15v ja ostin rediä lidlistä ja ei ne ainakaan siellä kysyny mitään iästä, mulla itellä on Huuli koru ja 2x nenäkoruja niin jos oot epävarma niin pistä joku pieni rengas tai timantti huuleen tai nenään niin näytät ns. Vanhemmalta kun ainaki Kokkolassa on huulikorussa ikäraja 16v mutta 15v saa ottaa sen vanhemman luvalla ja älä oot van sillee "et oot vanhempi miltä näytät"

    • Anonyymi

      Itekki vejän harvoissa kaupoissa kysyy ikää oon 11 v muuten

    • Anonyymi

      Mä en tiiä myydäänkö ku en oo kokeillu ostaa 😺

    • Anonyymi

      Siis käykö kelakortti esim redbullin ostamiseen ku tääl ne ksysyy paperit

      • Anonyymi

        Ei käy.


    • Anonyymi

      S marketissa ei oo ikä rajaa

    • Anonyymi

      ENENGIA JUOMAT NIITÄ MAINOSTETAAN, NUORET JUO NIITÄ, TUHOO HAMPAAT, JA KIELEN, NIITÄ OSTETAAN, HYI EN IKINÄ OSTAS NIITÄ,, VIITTITÄÄN VIELÄ MAINOSTAA NIITÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      58
      1685
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1260
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      654
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe