Saako liimalevystä hyviä hyllyjä, esim. keittiöön keittokirjoja varten, onko siis kestäviä? Mihin kaikkeen sellaiset on tarkoitettu? Kaupoissa on nykyään tosi kaunita takorautaisia hyllynkannattimia, jotka innostavat tehtailemaan hyllyjä itse.
Liimalevy
4
5818
Vastaukset
- puuseppä
mikseikäs saisi jos tarkoitat liimalevyllä puusta liimattua levyä teen itse sitä suoraan laudasta, lankusta.ja niistähän voi rakentaa melkein mitä vain jos taidot riittää.
- Toinen puuseppä
Minä en tee koskaan laudasta enkä lankusta vaan soirosta.
- puu
Toinen puuseppä kirjoitti:
Liimapuu levynä myytynä on suht. kallista, ainakin koivu, mitä itse olen käyttänyt. Mutta saahan siitä sitten tukevan rakenteen mitä välttämättä kaikki kaupasta löytyvä tavara ei ole. Tekee levyä sitten itse tai ostaa valmiina, hommaan tarvitaan kunnon koneet: oiko-,tasohöylät, sirkkelit ym. eli puusepän verstaan koneet.
- Toinen puuseppä
Toinen puuseppä kirjoitti:
Laudasta en tee, koska on hidasta ja tulee turhan paljon hukkaa. Lankusta en tee, koska lankku on puusepänkielellä yli 200 mm leveäksi sahattu puu, jota ei tule koskaan ostettua. Yleisemmin teen 50 x 150 millisestä puusta, jota kutsutaan soiroksi.
Sekundapuusta syntyy tosi hyvää... Sekunda puolestaan tarkoittaa kakkoslaatua eli se on lähes yhtä hyvää kuin priima. Normaalisti puusepälle riittää US-laatu, jossa on mukana vielä kuudenneksikin parasta laatuluokkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411301- 629162
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403348
- 612713
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722430Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal152249