Juhannusruuhkat

Havaintoja.

Yllättävän vähän näkyi Toyotaa juhannus liikenteessä Etelä Suomessa, mitä lähemmäksi Helsinkiä tultiin sitä pienemmäksi toyotien määrä kävi, aika mielenkiintoista.

55

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jyguygjpki

      ei kukaan pilaa juhannusta ajamalla tojotalla .haaaaaaaa

    • The Köle

      Miten jonkun mielestä voi olla "mielenkiintoista" jonkun automerkin esiintyvyys ruuhkassa? -hanki elämä :-)

      -ja teille pääkaupunkiseudun pelleille voin sanoa, että se on ihan teidän oma valintanne, että jouduitte seisomaan siellä ruuhkissa. -itse "laskettelin" Pohjanmaalta, oman Juhannus-paluuliikenteeni, eli sellaaset 250km tähän Länsi-Rannikolle ilman mitään ruuhkia. -kuutosella sai ajella...... luukuunotta parin rekan ohitusta........

      • NipponDenzo

        paskalla autolla ajat jos kutosella ei rekan ohi pääse. Ai, niin, onko tojotassa kuutta vaihdetta eteen, pakkia ei lasketa mukaan? Tojo on sellainen löysä kottero etteihän sillä uskalla minkään rekan ohi mennä, paitsi jos se on parkissa tien laidassa.


      • oho...

        hankittu on kölelerppu. pari rekkaa ahistaa avensista, se jos jokin kertoo kaiken tojolootasta. vai mitä kiala viulu...köle saatana etköpääse ohi rekoista avensiksella.. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


      • The Köle
        oho... kirjoitti:

        hankittu on kölelerppu. pari rekkaa ahistaa avensista, se jos jokin kertoo kaiken tojolootasta. vai mitä kiala viulu...köle saatana etköpääse ohi rekoista avensiksella.. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

        Ensinnäkin KÖLE on ollut palstoilla vuosia ennenkuin TE olettekaan kuulleet, jostain kialan viulun vitusta!

        -toisekseen missä on lukutaitonne kirjoitin "pari ohitusta"

        -kolmanneksi, mitä te tiedätte autoista, jos väitätte, että kuutosella pitäisi pystyä ohittamaan tilanteessa kuin tilanteessa?


      • haaaaaaaaaaaa
        oho... kirjoitti:

        hankittu on kölelerppu. pari rekkaa ahistaa avensista, se jos jokin kertoo kaiken tojolootasta. vai mitä kiala viulu...köle saatana etköpääse ohi rekoista avensiksella.. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

        haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


      • Kialan viulun vittu
        The Köle kirjoitti:

        Ensinnäkin KÖLE on ollut palstoilla vuosia ennenkuin TE olettekaan kuulleet, jostain kialan viulun vitusta!

        -toisekseen missä on lukutaitonne kirjoitin "pari ohitusta"

        -kolmanneksi, mitä te tiedätte autoista, jos väitätte, että kuutosella pitäisi pystyä ohittamaan tilanteessa kuin tilanteessa?

        toi "kialan viulun vittu" on ketjun hienoin kommentti. Laajennetaan se terveiseksi perseestä kaikille fanaatikoille. Ja ei edelleenkään pidä provosoitua.


      • ? ? ?
        haaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

        ha ha haa


      • . . . .
        NipponDenzo kirjoitti:

        paskalla autolla ajat jos kutosella ei rekan ohi pääse. Ai, niin, onko tojotassa kuutta vaihdetta eteen, pakkia ei lasketa mukaan? Tojo on sellainen löysä kottero etteihän sillä uskalla minkään rekan ohi mennä, paitsi jos se on parkissa tien laidassa.

        . . .


    • Ehtii miettiä...

      Kertoohan se jotakin ainakin auton käytöstä. Minäkin olen huomannut että Corollaa/Aurista näkee tuolla maanteillä huomattavasti vähemmän kuin myyntimäärien perusteella voisi odottaa. Avensiksia liikkuu maanteillä huomattavasti enemmän vaikkei Avekaan kovin yleinen vastaantulija ole. Sen sijaan Esimerkiksi V70 Volvoja tuntuu maanteillä liikkuvan todella paljon. Välillä tuntuu että pelkästään tuota yhtä Volvon mallia on liikenteessä enemmän kuin kaikkia Toyoja yhteensä.

      • Paino sanalla

        "tuntuu"....voi tuota petterin tilastomatematiikkaa!


      • Myös havainnut
        Paino sanalla kirjoitti:

        "tuntuu"....voi tuota petterin tilastomatematiikkaa!

        Tilastomatemaatikan harjoittaminen tieliikenteessä ei taida olla kovin turvallista, mutta totta on että hyvin vähän Toyotaa näkyy valtateillä. Olisiko Toyota enemmänkin sellainen kirkonkylä auto ?


      • kunnes poks ja poru

        No kyllä avea näkyy todella paljon, kuten myös volvoa...monasti nämä volvot ovat kuiteskin 10v vanhoja joilla ajelee nuoret klopit samoin kuin audeilla...tuontiautoja, km ruuvattuja premiumia,...pikku petterit ajaa kuin maailmanmiehet ja eivät reppanat ymmärrä että ajavat jo kertaalleen hyljätyillä autoilla...ollaan niin miestä että....


      • oliskonäin
        Myös havainnut kirjoitti:

        Tilastomatemaatikan harjoittaminen tieliikenteessä ei taida olla kovin turvallista, mutta totta on että hyvin vähän Toyotaa näkyy valtateillä. Olisiko Toyota enemmänkin sellainen kirkonkylä auto ?

        Nehän on jo takaisinkutsuttu, seisovat taas siellä tojoliikkeen pihassa ja pitkään, eikä tule kuntoon sittenkään, liike varmaan antaa sijaisautoksi volvon, että pääsevät ihmiset liikkumaan.... niitähän tuolla tienpäällä näkee aina kun lähtee liikenteeseen...


    • Aatonaattona

      näin yhden sitikan. Siis eurooppalaisen laadun ylivertaisen edustajan Mäntsälässä. Ai niin, sehän oli syttynytkin palamaan. En olisi sitä vrmaan muuten huomannutkaan.

      • juustopää..

        nyt tojotero erehyit se oli tojota avensis hahahahahahaHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH


    • jussi pussi puuta...

      "juhannus liikenteessä"... provopetteri ei ymmärrä yhdyssanojen päälle. Mitäs muuta voi vanhalla Bemarin luuskalla ajavalta odottaa. Amis!

    • hidastelijat

      Ja mikä maaseudun maanteillä aikaansaa jonot? No tojota keulilla, kun niissä mittarivirhe on yli 10 km/h. uusimmissakin. Ja tämä oikeesti on tosi.

      • Kiala Viulu

        Petteri porukollin polkuauto ei onneksi kulje edes 10 km/h ja siksi hätä on suuri palstalla, kun kovakuntoiset Toyotan omistajat menee kävellen ohi.

        Petterin arvottomilla horinoilla ei ole mitään Toyotan myyntiä laskevaa vaikutusta ollut koskaan, ei edes yhtä autoa. Siksi potkuhousu petterin yli 20 v ja 24 h/vrk päivystys jankkaukset palstalla ovat olleet täysin turhia ja pelkkää ajanhukkaa.

        Petteri pikkuinen olisi voinut käyttää ajan paremminkin ja vaikka etsiä töitä senkin ajan. Tosin 39 vuoden apukoulun oppimäärällä ja täydellä nelosten todistuksella ei saa kuin kesätyöpaikan karja- ja lammaspaimenpoikana. Nokikolarin apupoikana et menestynyt, koska et jaksanut kiivetä läskilyllerönä kuin puoleenväliin tikkaita ja palokunta nouti "väsyn" petterin korinosturilla alas "huilimaan"


    • Kiala Viulu

      Ihan sama mitä petteri pikkuneinen kirjoittaa Toyotan merkin määristä ja tiheyksistä, kun niitä on virallisten faktatilastollistekin mukaan Suomessa eniten ja silti Toyotaa on eniten Suomessa, vaikka niitä viedään eniten Afrikkaan.

      Muita romu-rämppiä ei sitten viedäkkään Afrikkaan heikkouksien vuoksi, koska joutuvat jo 10 v vanhoina romuttamolle. Toyotan keski-ikä on Suomessakin n. 17 v, jonka jälkeen sillä ajetaan Afrikan kehitysmaissa toiset 17 vuotta aivan puhtaasti. Muun merkkiset plösövemputtimet viedään romikselle n. 10 v käytön jälkeen pahoin teknisesti hajalla ja ruosteisina, ettei peltirimpuloita kannata korjata varaosien kovien hintojen vuoksi.

      Toyota on edelleenkin maailman eniten myydyin automerkki tälläkin hetkellä v. 2013, jonka myynti vain nousee kohisten ja muilla laskee silmittömästi heikkouksien ja huonon laadun vuoksi. (katsokaa esim. Saksan ja Euroopan "uppoavat" uudet myyntitilastot)

      Toyota merkkiä myytiin v. 2012 maailmanlaajuisesti eniten n. 10 milj. kpl ja se tuotti n. 10 miljardin euron voiton Toyota konsernille. Tämän vuotinen 2013 myyntiennuste ja voitto on yli 14 miljardin euron tietämissä, joka tullaan saavuttamaan helpohkosti. Siitä pitää huolen uudet ja täysin uudistuneet mallin huolen yhä laadukkaimpina, kestävimpinä ja uudistetuin korin muodoin. Myös tekniikka, sisätilojen uudistukset ja varustetasot ovat omalta osaltaan nostamassa Toyotan myyntiä.

      • luuseri kiuluviulu

        Kuules ny kiuluviulu: haista sää vaan pska! Ei niitä muita merkkejä kuule tosiaankaan viedä romuttamolle 10 v ikäisinä, sinä olet pahin valehtelija jonka olen tavannut näillä palstoilla. Kyllä sitä aina saa vähän kehua omaa merkkiään, mutta toi muiden haukkuminen menee sulla tosiaan ihan överiksi. Sinä teet koko merkin vastenmieliseksi ja viet siltä sen vähäisenkin uskottavuuden rippeen. Oot pelkkä valehteleva surkimus ja luuseri etkä kestä totuutta!


      • Kiala Viulu
        luuseri kiuluviulu kirjoitti:

        Kuules ny kiuluviulu: haista sää vaan pska! Ei niitä muita merkkejä kuule tosiaankaan viedä romuttamolle 10 v ikäisinä, sinä olet pahin valehtelija jonka olen tavannut näillä palstoilla. Kyllä sitä aina saa vähän kehua omaa merkkiään, mutta toi muiden haukkuminen menee sulla tosiaan ihan överiksi. Sinä teet koko merkin vastenmieliseksi ja viet siltä sen vähäisenkin uskottavuuden rippeen. Oot pelkkä valehteleva surkimus ja luuseri etkä kestä totuutta!

        Voi pikku-petteriämme, mitä kirjoitat tuskaisissa kiukunpuuskissasi. Toyotan ylivoima kaikessa on vienyt elämäsi raiteilta, etkä voi sille yhtään mitään.

        Koitahan tottua tosiasiaan ja faktaan, että Toyota on kaltaisillesi ylitsepääsemätön totuus, tie ja toivo parempaan elämään.

        Toyota vie ja muut seuraa vikisten, armoa anellen..


        www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/meneekoe-taellae-merkillae-jo-liian-hyvin.html

        www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota nousi taas autokaupan ykkoseksi/201301349149

        www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota voitti vaikeudet - luvassa vahva vuosi/201302355115

        www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/taemae-automerkki-on-saksan-tuev-laaturaportin-2013-ehdoton-ykkoenen.html

        Liikenteen
        turvallisuusvirasto Trafin kokoamista viime vuoden 2012
        tilastoiduissa määräaikaiskatsastuksissa Toyota(t) selvisi pienimmällä vikamäårällä selvästi. Siinä ovat mukana kaikki Suomessa
        suoritetut
        määräaikaiskatsastus tapahtumat, joten täysin selvä näyttö Toyotan paremmuudesta on selviö, kiistatta!

        Kymmenen kärkeen ylsi 4:ä Toyotaa ja näistä ainoastaan Toyota Corolla
        ylsi alle kymmenen
        prosentin hylkäystasoon.

        www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/fiat marea oli katsastuksen murheenkryyni/201302366631


      • Pidä tuo!

        "Toyotan keski-ikä on Suomessakin n. 17 v, jonka jälkeen sillä ajetaan Afrikan kehitysmaissa toiset 17 vuotta aivan puhtaasti."

        Toyotat ajetaan uudesta 17v ikään Suomessa, jolloin Toyotan keski-iäksi muodostuu 17v!
        Matematiikan ymmärryksesi ja logiikkasi on suorastaan häikäisevää!

        "Toyota on edelleenkin maailman eniten myydyin automerkki tälläkin hetkellä v. 2013, jonka myynti vain nousee kohisten ja muilla laskee silmittömästi heikkouksien ja huonon laadun vuoksi. (katsokaa esim. Saksan ja Euroopan "uppoavat" uudet myyntitilastot)"

        ACEAn "uppoavat" tilastot EU* EFTA maista kertovat, että Toyota Groupin rekisteröintimäärät ovat sukeltaneet kuluvan vuoden 1. viiden kuukauden aikana -11,7% kun se kaikkien automerkkien osalta on vähentynyt -6,8%. Vastaava vähennys Volkswagen Groupilla on vain -3,4%. Toyotan markkinaosuus Euroopassa ja Saksassa on siis koko ajan laskeva, eikä nouseva.
        http://www.acea.be/images/uploads/files/20130618_PRPC-FINAL-1305.pdf
        Kiala Viulu valehtelee siis härskisti! Muuta häneltä ei tosin ole odotettukaan.


      • Kiala Viulu
        Pidä tuo! kirjoitti:

        "Toyotan keski-ikä on Suomessakin n. 17 v, jonka jälkeen sillä ajetaan Afrikan kehitysmaissa toiset 17 vuotta aivan puhtaasti."

        Toyotat ajetaan uudesta 17v ikään Suomessa, jolloin Toyotan keski-iäksi muodostuu 17v!
        Matematiikan ymmärryksesi ja logiikkasi on suorastaan häikäisevää!

        "Toyota on edelleenkin maailman eniten myydyin automerkki tälläkin hetkellä v. 2013, jonka myynti vain nousee kohisten ja muilla laskee silmittömästi heikkouksien ja huonon laadun vuoksi. (katsokaa esim. Saksan ja Euroopan "uppoavat" uudet myyntitilastot)"

        ACEAn "uppoavat" tilastot EU* EFTA maista kertovat, että Toyota Groupin rekisteröintimäärät ovat sukeltaneet kuluvan vuoden 1. viiden kuukauden aikana -11,7% kun se kaikkien automerkkien osalta on vähentynyt -6,8%. Vastaava vähennys Volkswagen Groupilla on vain -3,4%. Toyotan markkinaosuus Euroopassa ja Saksassa on siis koko ajan laskeva, eikä nouseva.
        http://www.acea.be/images/uploads/files/20130618_PRPC-FINAL-1305.pdf
        Kiala Viulu valehtelee siis härskisti! Muuta häneltä ei tosin ole odotettukaan.

        Älähän piipitä päivystävä pikku-petterimme ja ota asioista selvää.

        Muiden merkkien myynti maailmalla, euroopassa ja Saksassa on täydellisessä mahalaskussa heikon tekniikan ja laadun vuoksi. Autotehtaita on jouduttu sulkemaan, osa käy vaivoin vain 70 % teholla ja kymmeniä tuhansia on sanottu irti lopullisesti ! Autotehtaat tuottavat alijäämää satoja miljardeja ja tilanne pahenee koko ajan, paitsi Toyoalla.

        Toyotan myynti nousee ja myös voitot tänäkin vuonna yli 14 miljardiin euroon kevyehkösti parhaimman laadun ja kestävyyden vuoksi.

        Toyotalla menee parhaiten ja muut hyytyy konkurssiin.

        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/autoteollisuus menettaa satoja miljardeja euroja/201306446077


      • Kiala Viulu
        Pidä tuo! kirjoitti:

        "Toyotan keski-ikä on Suomessakin n. 17 v, jonka jälkeen sillä ajetaan Afrikan kehitysmaissa toiset 17 vuotta aivan puhtaasti."

        Toyotat ajetaan uudesta 17v ikään Suomessa, jolloin Toyotan keski-iäksi muodostuu 17v!
        Matematiikan ymmärryksesi ja logiikkasi on suorastaan häikäisevää!

        "Toyota on edelleenkin maailman eniten myydyin automerkki tälläkin hetkellä v. 2013, jonka myynti vain nousee kohisten ja muilla laskee silmittömästi heikkouksien ja huonon laadun vuoksi. (katsokaa esim. Saksan ja Euroopan "uppoavat" uudet myyntitilastot)"

        ACEAn "uppoavat" tilastot EU* EFTA maista kertovat, että Toyota Groupin rekisteröintimäärät ovat sukeltaneet kuluvan vuoden 1. viiden kuukauden aikana -11,7% kun se kaikkien automerkkien osalta on vähentynyt -6,8%. Vastaava vähennys Volkswagen Groupilla on vain -3,4%. Toyotan markkinaosuus Euroopassa ja Saksassa on siis koko ajan laskeva, eikä nouseva.
        http://www.acea.be/images/uploads/files/20130618_PRPC-FINAL-1305.pdf
        Kiala Viulu valehtelee siis härskisti! Muuta häneltä ei tosin ole odotettukaan.

        Saksa ja koko Eurooppa sukeltaa rajusti myynnissä. Pahiten sukeltaa Saksan omat merkit esim. volkkari, Audi ynm.

        Saksa ja Eurooppa on kriisissä heikon laadun vuoksi omilla merkeillään ja Toyota ottaa jalansijaa nyt euroopassa isoin askelin.

        www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/euroopan autokaupan synkkyys syveni jalleen/201306443189


        www.taloussanomat.fi/autot/2013/06/19/euroopan-automyynti-kahden-vuosikymmenen-pohjissa/20138638/304?non=1


        www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/autoteollisuus menettaa satoja miljardeja euroja/201306446077

        Toyotan myynti sen sijaan nousee kaikkialla, ollen nyt jo maailman eniten myydyin.

        Toyotan markkinaosuus ei ole ollut juuri koskaan 4-5 % suurempi euroopassa ja silti on maailman eniten myydyin nytkin v. 2013.


    • Toyota on suurin

      Toyota on maailman suosituin automerkki. Ottaako noin päähän kun on suurin merkki?
      Helsinkikö on taas poju sinulle maailman napa ? BUAHAHAAAAA!

      • Havaintoja liikenteessä

        Ei Helsinki ole maailman napa, mutta siellä asuvat on Suomen ostovoimaisimpia ja vaativimpia kuluttajia myös autojen suhteen. Tässä oli kyseessä vain empiirinen havainto juhannus liikenteestä Etelä Suomen tieverkosta. Täällä Toyotan suhteellinen osuus autokannasta on pienempi kuin muualla Suomessa. Tiettyyn ikään ehdittyään ne harvat Toyotat kuljetetaan autoliikkeiden takapihoilta muualle Suomeen tai Afrikkaan kuten tuossa aiemmin viitattiin.


      • Työsuhdeautoja,
        Havaintoja liikenteessä kirjoitti:

        Ei Helsinki ole maailman napa, mutta siellä asuvat on Suomen ostovoimaisimpia ja vaativimpia kuluttajia myös autojen suhteen. Tässä oli kyseessä vain empiirinen havainto juhannus liikenteestä Etelä Suomen tieverkosta. Täällä Toyotan suhteellinen osuus autokannasta on pienempi kuin muualla Suomessa. Tiettyyn ikään ehdittyään ne harvat Toyotat kuljetetaan autoliikkeiden takapihoilta muualle Suomeen tai Afrikkaan kuten tuossa aiemmin viitattiin.

        työsuhdeautoja. Asun omakotitaloalueella Helsingin seudulla. Taloja meidän tienpätkällä on 10 kpl ja niistä 7:llä pihalla/tallissa on työsuhdeauto. 2 kpl vw passattia, 1 kpl audi, 1 kpl bmw, 2 volvoa, 1 kpl mersu. Omalla autolla ajavat: 1 kpl RAV4, 1 kpl Subaru Legacy ja 1 kpl Honda CRV.....


      • Havaintoja liikenteessä kirjoitti:

        Ei Helsinki ole maailman napa, mutta siellä asuvat on Suomen ostovoimaisimpia ja vaativimpia kuluttajia myös autojen suhteen. Tässä oli kyseessä vain empiirinen havainto juhannus liikenteestä Etelä Suomen tieverkosta. Täällä Toyotan suhteellinen osuus autokannasta on pienempi kuin muualla Suomessa. Tiettyyn ikään ehdittyään ne harvat Toyotat kuljetetaan autoliikkeiden takapihoilta muualle Suomeen tai Afrikkaan kuten tuossa aiemmin viitattiin.

        Helsingissä asuu varmasti myös tyhmimmät ihmiset suomessa! Kuka hullu nyt autossa haluais juhannuksena istua? Kun matkaa voi taitta kivasti veneellä ja viettää aikaa saaristossa !


      • . . . .
        nippondenso kirjoitti:

        Helsingissä asuu varmasti myös tyhmimmät ihmiset suomessa! Kuka hullu nyt autossa haluais juhannuksena istua? Kun matkaa voi taitta kivasti veneellä ja viettää aikaa saaristossa !

        . . . .


      • ? ? ? G
        Työsuhdeautoja, kirjoitti:

        työsuhdeautoja. Asun omakotitaloalueella Helsingin seudulla. Taloja meidän tienpätkällä on 10 kpl ja niistä 7:llä pihalla/tallissa on työsuhdeauto. 2 kpl vw passattia, 1 kpl audi, 1 kpl bmw, 2 volvoa, 1 kpl mersu. Omalla autolla ajavat: 1 kpl RAV4, 1 kpl Subaru Legacy ja 1 kpl Honda CRV.....

        . . G


    • foliohatuille huutia

      Luokattoman typeriä provojuttuja kaiken aikaa.

      Helsingin alueella Toyotan markkinaosuus on pari prosenttia pienempi kuin koko maassa keskimäärin. Ero markkinaosuuksissa johtuu pääkaupunkiseudun muuta maata suuremmasta työsuhdeautojen määrästä, omalla rahalla autonsa ostaneiden joukossa Toyota on kuitenkin ykkönen.

      Mitä näkyvyyteen liikenteessä tulee, niin esim. a-katsastuksen tilastoissa kerrotaan autojen keskimääräiset ajokilometrit, eikä saman luokan autoilla ole keskenään oleellisia eroja.

      • Ja jää

        En oikein sisäistänyt mitä viestiketjulla haetaan. Sen sijaan kokemusperäisten havaintojen mukaan jonon keulilla on yleensä ensimmäisenä tai toisena ts. tientukkona hidastelemassa juuri Toyota merkkinen auto.

        Auton ikä vaihtelee, joten ilmeisesti kyse on ajattomista puutteista ajo-ominaisuuksissa yhdistettynä roimaan mittarivirheeseen ja kuljettajan puutteelliseen osaamiseen hallita ajoneuvoa normaalilla nopeusrajoitusalueella.


      • --------------------
        Ja jää kirjoitti:

        En oikein sisäistänyt mitä viestiketjulla haetaan. Sen sijaan kokemusperäisten havaintojen mukaan jonon keulilla on yleensä ensimmäisenä tai toisena ts. tientukkona hidastelemassa juuri Toyota merkkinen auto.

        Auton ikä vaihtelee, joten ilmeisesti kyse on ajattomista puutteista ajo-ominaisuuksissa yhdistettynä roimaan mittarivirheeseen ja kuljettajan puutteelliseen osaamiseen hallita ajoneuvoa normaalilla nopeusrajoitusalueella.

        Kyllä se nyt vaan taitaa olla niin että suurin puute on sinun korviesi
        välissä. Yleensä kaikki tietävät oman autonsa mittarivirheet joka
        minun Toyotassani on 7km/t satasen nopeudella ja Volkkkarissani
        pari km vähemmän. Navi sitäpaitsi näyttää oikean nopeuden ja
        varoittaa ylinopeudesta. Kaikki vaan ei halua ajaa ylinopeutta.
        Lapsellista sössötystä,ettei ajo-ominaisuudet riitä satasen nopeuteen.
        Volkkarin jakoketju korkeintaan alkaa olla äärirajoilla noilla nopeuksilla
        ja DSG huutaa kuolemaa. Toyota on maailman ostetuin auto ja se
        saa monen kilpailevan merkin myyjän toivottomuuden partaalle
        ja kirjoittelemaan naurettavia sepustuksia


      • Onpa tosiaan
        Ja jää kirjoitti:

        En oikein sisäistänyt mitä viestiketjulla haetaan. Sen sijaan kokemusperäisten havaintojen mukaan jonon keulilla on yleensä ensimmäisenä tai toisena ts. tientukkona hidastelemassa juuri Toyota merkkinen auto.

        Auton ikä vaihtelee, joten ilmeisesti kyse on ajattomista puutteista ajo-ominaisuuksissa yhdistettynä roimaan mittarivirheeseen ja kuljettajan puutteelliseen osaamiseen hallita ajoneuvoa normaalilla nopeusrajoitusalueella.

        ihmeen lapsellista jankkaamista. Joku tuulihattu laittaa mutua laariin sen minkä kerkiää. Jos mä nyt esim. alan keskittymään vain Chevrolet Plazan seuraamiseen, niin jopas niitä on paljon liikenteessä ja aina jonon keulilla. Kaikki tietää, että näin ei ole, mutta kun musta tuntuu siltä, niin niinhän se sitten on.


      • Fakta homma
        -------------------- kirjoitti:

        Kyllä se nyt vaan taitaa olla niin että suurin puute on sinun korviesi
        välissä. Yleensä kaikki tietävät oman autonsa mittarivirheet joka
        minun Toyotassani on 7km/t satasen nopeudella ja Volkkkarissani
        pari km vähemmän. Navi sitäpaitsi näyttää oikean nopeuden ja
        varoittaa ylinopeudesta. Kaikki vaan ei halua ajaa ylinopeutta.
        Lapsellista sössötystä,ettei ajo-ominaisuudet riitä satasen nopeuteen.
        Volkkarin jakoketju korkeintaan alkaa olla äärirajoilla noilla nopeuksilla
        ja DSG huutaa kuolemaa. Toyota on maailman ostetuin auto ja se
        saa monen kilpailevan merkin myyjän toivottomuuden partaalle
        ja kirjoittelemaan naurettavia sepustuksia

        Se voi olla että on jo nilkka suorana toyotakuskilla, rystyset valkoisena ja kainalot hiessä jo noilla alinopeuksilla. Että ei ihme kun niskaa punoittaa kun letkana ohitetaan. Selkeästi toyota on aina hidastelemassa ja aiheuttamassa jonon,uudistusta sekä vaaratilanteita.


      • havaittu on
        Onpa tosiaan kirjoitti:

        ihmeen lapsellista jankkaamista. Joku tuulihattu laittaa mutua laariin sen minkä kerkiää. Jos mä nyt esim. alan keskittymään vain Chevrolet Plazan seuraamiseen, niin jopas niitä on paljon liikenteessä ja aina jonon keulilla. Kaikki tietää, että näin ei ole, mutta kun musta tuntuu siltä, niin niinhän se sitten on.

        Tuossahan vaan käsiteltiin havainnoista Etelä Suomen tieverkossa. Toyotaa ei täällä näy niin paljon kuin muualla Suomessa, mistä ero sitten johtuukaan. Onko niin, että kun raha ei ratkaise on autoilijan valinta muu kuin Toyota?


      • Ei tällaista keskus-
        havaittu on kirjoitti:

        Tuossahan vaan käsiteltiin havainnoista Etelä Suomen tieverkossa. Toyotaa ei täällä näy niin paljon kuin muualla Suomessa, mistä ero sitten johtuukaan. Onko niin, että kun raha ei ratkaise on autoilijan valinta muu kuin Toyota?

        telua käydä muilla merkkipalstoilla. Mistä johtuu, että juuri tänne pesiytyvät kaikkein lapsellisimmat tyypit? On ihmeellinen tämä kirjoittajien aivoitusten taso.


      • Ei ole...
        Ei tällaista keskus- kirjoitti:

        telua käydä muilla merkkipalstoilla. Mistä johtuu, että juuri tänne pesiytyvät kaikkein lapsellisimmat tyypit? On ihmeellinen tämä kirjoittajien aivoitusten taso.

        Täälläkö lapsellisimmat?

        Käyppä huviksesi vilkaisemassa Sitikka-palstaa. Sen jälkeen tämänkin palstan kirjoitukset näyttää taas lähes täysjärkisten kirjoittamilta...


      • totta kirjoitti
        Ei ole... kirjoitti:

        Täälläkö lapsellisimmat?

        Käyppä huviksesi vilkaisemassa Sitikka-palstaa. Sen jälkeen tämänkin palstan kirjoitukset näyttää taas lähes täysjärkisten kirjoittamilta...

        Täällähän kirjoittaa fiksut aikuiset, mutta todentotta sitikka palstalla on ihan älytön meno ja vielä pahempaa Audi palstalla, siellä Toyota kaverit haukkuu audi miehiä homo autoilijoiksi..


      • totta kirjoitti kirjoitti:

        Täällähän kirjoittaa fiksut aikuiset, mutta todentotta sitikka palstalla on ihan älytön meno ja vielä pahempaa Audi palstalla, siellä Toyota kaverit haukkuu audi miehiä homo autoilijoiksi..

        Kyllä niillä Saku autoilla on jokin tarve näyttää ! Koska itse yleensä ajan aina yli rajoituksen 5-10km/h eli otan huomioon mittarivirheen silti on pakko ohi päästä ja sit kun on väkisin poljettu ohi 2-3:sta-autosta niin sit jäädään siihen eteen köröttään ! Niillä ei yksinkertaisesti ilmeisesti voi ajaa kenenkään perässä ,kun ohi on päästävä ilmeisesti ovat parenpaa sakkia kuin me muut!


      • Mistä tiedät?
        totta kirjoitti kirjoitti:

        Täällähän kirjoittaa fiksut aikuiset, mutta todentotta sitikka palstalla on ihan älytön meno ja vielä pahempaa Audi palstalla, siellä Toyota kaverit haukkuu audi miehiä homo autoilijoiksi..

        Ei täällä anonyymikeskusteluissa voi tietää mikä porukka milloinkin provoilee. Voi olla sama kakarajengi monessa roolissa eri merkkien sivuilla.


      • Se on jämpti
        nippondenso kirjoitti:

        Kyllä niillä Saku autoilla on jokin tarve näyttää ! Koska itse yleensä ajan aina yli rajoituksen 5-10km/h eli otan huomioon mittarivirheen silti on pakko ohi päästä ja sit kun on väkisin poljettu ohi 2-3:sta-autosta niin sit jäädään siihen eteen köröttään ! Niillä ei yksinkertaisesti ilmeisesti voi ajaa kenenkään perässä ,kun ohi on päästävä ilmeisesti ovat parenpaa sakkia kuin me muut!

        Älä puhu alkoholisti roskaa, olet siellä tulppana vaarantamassa liikennettä iänikuisella auriksellasi!


      • Tietäjä
        Fakta homma kirjoitti:

        Se voi olla että on jo nilkka suorana toyotakuskilla, rystyset valkoisena ja kainalot hiessä jo noilla alinopeuksilla. Että ei ihme kun niskaa punoittaa kun letkana ohitetaan. Selkeästi toyota on aina hidastelemassa ja aiheuttamassa jonon,uudistusta sekä vaaratilanteita.

        Mikä on alinopeus? On vain ylin sallittu nopeus. On nopeus mikä
        tahansa niin aina jonkun Audi- ja Bemarikuskin pitää lähteä ohi
        vaikka sillä ei saavuteta yhtään mitään. Surkea itsetunto pitää
        olla kun kenenkään takana ei voi ajaa. Oli oikein hauskaa ja mukavaa
        kun yksikin audikuski ohitteli aikansa ja seuraavaksi oli poliisien
        rahastettavana. Selittti varmaan alinopeudesta niska punaisena.
        Voi että mä nautin ja oli hauskaa. Toivottavasti ottivat kortin kuivumaan.
        Saa rauhassa miettiä mitä tarkoittaa ylinopeus.


      • avemies
        nippondenso kirjoitti:

        Kyllä niillä Saku autoilla on jokin tarve näyttää ! Koska itse yleensä ajan aina yli rajoituksen 5-10km/h eli otan huomioon mittarivirheen silti on pakko ohi päästä ja sit kun on väkisin poljettu ohi 2-3:sta-autosta niin sit jäädään siihen eteen köröttään ! Niillä ei yksinkertaisesti ilmeisesti voi ajaa kenenkään perässä ,kun ohi on päästävä ilmeisesti ovat parenpaa sakkia kuin me muut!

        Ittelle käyny monesti noin kun nippondensolle. Todella naurettavaa päästä väkisin ohi, sitten kiire loppuikin siihen paikkaan.
        No, olen sillon tällön tuupannu takasin ohi, eipä enää sen jälkeen ole ohittanut. Ja ajan aina yli rajoitusten ainakin 10kmh.


      • 70tkm/v
        Tietäjä kirjoitti:

        Mikä on alinopeus? On vain ylin sallittu nopeus. On nopeus mikä
        tahansa niin aina jonkun Audi- ja Bemarikuskin pitää lähteä ohi
        vaikka sillä ei saavuteta yhtään mitään. Surkea itsetunto pitää
        olla kun kenenkään takana ei voi ajaa. Oli oikein hauskaa ja mukavaa
        kun yksikin audikuski ohitteli aikansa ja seuraavaksi oli poliisien
        rahastettavana. Selittti varmaan alinopeudesta niska punaisena.
        Voi että mä nautin ja oli hauskaa. Toivottavasti ottivat kortin kuivumaan.
        Saa rauhassa miettiä mitä tarkoittaa ylinopeus.

        Kysymys on enemmänkin siitä, että maanteiden soutajien nopeus vaihtelee mäkisyydestä riippuen jopa 20km/h haarukassa. Jos pidät edellä ajavaan Toyotaan riittävän turvavälin vakkari päällä, niin kohta se on edessäsi ja lähtee seuraavassa myötäleessä kirimään vauhtiaan. Saat uskoa, että tuollainen soutaminen ja huopaaminen on raivostuttavaa. Siksi ajan ohi Toyotasta.
        Adaptiivinen vakkari auttaisi, mutta ovat vielä harvinaisia. Toisaalta en halua antaa tojokuskin määrätä ajonopeuttani.
        Siinä olet oikeassa, että jatkuva ohittelu ei juurikaan jouduta matkaa, ainakaan ruuhkaisessa liikenteessä.


      • --------------------
        70tkm/v kirjoitti:

        Kysymys on enemmänkin siitä, että maanteiden soutajien nopeus vaihtelee mäkisyydestä riippuen jopa 20km/h haarukassa. Jos pidät edellä ajavaan Toyotaan riittävän turvavälin vakkari päällä, niin kohta se on edessäsi ja lähtee seuraavassa myötäleessä kirimään vauhtiaan. Saat uskoa, että tuollainen soutaminen ja huopaaminen on raivostuttavaa. Siksi ajan ohi Toyotasta.
        Adaptiivinen vakkari auttaisi, mutta ovat vielä harvinaisia. Toisaalta en halua antaa tojokuskin määrätä ajonopeuttani.
        Siinä olet oikeassa, että jatkuva ohittelu ei juurikaan jouduta matkaa, ainakaan ruuhkaisessa liikenteessä.

        "Toisaalta en halua antaa tojokuskin määrätä ajonopeuttani"! Sinualla
        asennetta riittää. Minulle kaikki ja heti-asennekasvatus on mennyt perille.
        Olisi voinut olla järkevämpää ajokorttiuudistuksessa asettaa pääsykoe
        autokouluun jossa asennevammaiset jo karsiutuisivat pois vaarantamasta
        liikenneturvallisuutta. Ei tarvi Ruotsia kauemmas autoilla kun huomaa
        järkyttävan suuren eron liikennekäyttäytymisesssä. Siellä suomijunttien
        jääräpäisyydelle naureskellaan.


      • 24 h päivustävä petteri
        avemies kirjoitti:

        Ittelle käyny monesti noin kun nippondensolle. Todella naurettavaa päästä väkisin ohi, sitten kiire loppuikin siihen paikkaan.
        No, olen sillon tällön tuupannu takasin ohi, eipä enää sen jälkeen ole ohittanut. Ja ajan aina yli rajoitusten ainakin 10kmh.

        Älä petteri pikkuinen keskustele itsesi kanssa, sillä se on jo huomattu


      • Fakta homma
        Tietäjä kirjoitti:

        Mikä on alinopeus? On vain ylin sallittu nopeus. On nopeus mikä
        tahansa niin aina jonkun Audi- ja Bemarikuskin pitää lähteä ohi
        vaikka sillä ei saavuteta yhtään mitään. Surkea itsetunto pitää
        olla kun kenenkään takana ei voi ajaa. Oli oikein hauskaa ja mukavaa
        kun yksikin audikuski ohitteli aikansa ja seuraavaksi oli poliisien
        rahastettavana. Selittti varmaan alinopeudesta niska punaisena.
        Voi että mä nautin ja oli hauskaa. Toivottavasti ottivat kortin kuivumaan.
        Saa rauhassa miettiä mitä tarkoittaa ylinopeus.

        Toyotan ylinopeus on länsiautojen alinopeus.


      • täyttä soopaa
        Mistä tiedät? kirjoitti:

        Ei täällä anonyymikeskusteluissa voi tietää mikä porukka milloinkin provoilee. Voi olla sama kakarajengi monessa roolissa eri merkkien sivuilla.

        Vain päivystävä petteri pesonen liikkuu jokaisella palstalla itkemässä tyttömäistä pahaa oloaan vaipat korvissa asti


    • toyotistina

      Toyotan omistajat oli mökeillänsä nauttimassa kesästä.
      Muiden merkkien omistajilla menee kaikki rahat huoltoihin ja korjauksiin, joten heillä ei ole varaa ylimääräisiä lomia pidellä.

      • Ajamiseen liittyen

        Hyvä kun Toyotalla on edes sinne mökille päästy, on nimittäin sen verran hankala ajettava, että ajamiseen joutuu todella keskittymään, jotta pysyy omalla kaistalla. Tämä kokemuksena Toyota Corollasta, en tiedä ovatko muut Toyotan mallit yhtä huonoja ajettavia, toivottavasti ei.


      • kädettömyyteen liitt
        Ajamiseen liittyen kirjoitti:

        Hyvä kun Toyotalla on edes sinne mökille päästy, on nimittäin sen verran hankala ajettava, että ajamiseen joutuu todella keskittymään, jotta pysyy omalla kaistalla. Tämä kokemuksena Toyota Corollasta, en tiedä ovatko muut Toyotan mallit yhtä huonoja ajettavia, toivottavasti ei.

        Taitaa olla ajotaidossasi puutteita


      • Koppimopoja ovat
        Ajamiseen liittyen kirjoitti:

        Hyvä kun Toyotalla on edes sinne mökille päästy, on nimittäin sen verran hankala ajettava, että ajamiseen joutuu todella keskittymään, jotta pysyy omalla kaistalla. Tämä kokemuksena Toyota Corollasta, en tiedä ovatko muut Toyotan mallit yhtä huonoja ajettavia, toivottavasti ei.

        No eipä ole Avensis sen parempi, varsinkin edellisen korimallin 1,6 lit. on ihan järkky ajettava. 2 litranen jo parempi. Rengaspainella yritettiin säädellä ja käytettiin kaikenlisäksi avea nelipyöräsuuntauksessa, mutta mikään ei auttanut ongelmaan. Tämä on Toyotan nk. heikko kohta.


      • täyden kympin arvo
        Koppimopoja ovat kirjoitti:

        No eipä ole Avensis sen parempi, varsinkin edellisen korimallin 1,6 lit. on ihan järkky ajettava. 2 litranen jo parempi. Rengaspainella yritettiin säädellä ja käytettiin kaikenlisäksi avea nelipyöräsuuntauksessa, mutta mikään ei auttanut ongelmaan. Tämä on Toyotan nk. heikko kohta.

        Heikko on vain keksitty juttusi. Avensis on siksi myydyimpiä, koska on kokonaisuutena muita parempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alle 15 oli

      Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1420
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

      Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

      Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      290
      1255
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

      Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

      Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

      ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1038
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1019
    8. Oletko mokannut

      Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

      Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

      Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe