olen 13- vuotias eikä minulla ole tietokonetta. kaikilla kavereilla on. HUOM nyt oikeasti tarkoitan KAIKILLA!! vanhempani eivät suostu ostamaan minulle omaa tietokonetta koska veljeni pelaa 24/7 ja he pelkäävät että minusta tulisi samanlainen. en edes itse pelaa mitään. veljelläni on tietokone, tv, ja xbox siskollani on macbook air ja ipad... minulla ei mitään... isällänikin on macbook pro jonka hän vähän aikasitten rikkoi... ja äidilläni macbook air ja heillä molemmilla on ipadit joten rahasta tämä ei riipu... miten saisin hheidät vakuutettua että en jäisi koukkuun ja olen ihan tarpeeksi vanha..
tietokone
24
355
Vastaukset
- äitikakskaks
Saatko olla veljesi tietokoneella ?
- Helppiiiiiii
Saan käydä äitini tietokoneella ja joskus harvoin siskoni.
- BagaBuutsan
Pyydä omaa tietokonetta. Tai säästä rahaa tietokoneeseen. Tietokoneet maksaa 450 €.
- APUAAA/HELPPIII
Oon pyytäny. Mutta ne ei usko että oon tarpeeks vanha ja että en jäis koukkuu... yritänki kysyy miten saisin ne vakuutettua etaikas monella muullakin on javoisin kyllä tarpeeks vastuullinen.
- tiukkikset!
APUAAA/HELPPIII kirjoitti:
Oon pyytäny. Mutta ne ei usko että oon tarpeeks vanha ja että en jäis koukkuu... yritänki kysyy miten saisin ne vakuutettua etaikas monella muullakin on javoisin kyllä tarpeeks vastuullinen.
aikamoista... mulla oli jo 6-vuotiaana oma kone, siinä oli windows 98, mut enpä mä sitä osannu oikeestaan vielä silloin käyttää... mut siis kyllähän sun ikäiselläsi pitäis jo oma kone olla! sano vanhemmilles että tarvitset tietokonetta yhtä paljon kuin vanhempasikin... sos. mediaa varten ja tiedon hankintaa varten... nykyäähän kaiketi peruskoulussa ruvetaan siirtymään enemmän ja enemmän tietokoneiden pariin muutenkin!
- äsprölö
Mä oon 15 j sain koneen viime vuonna. Nettii ei kuitenkaa oo.
- apuuuuuuuuuaa
Laittakaa tähän rehellisesti ikänne ja minkä ikäisenä saitte koneen. Niin sitten voin näyttää vanhemmilleni että monella muullakin on. Kiitos:)
- 14WASFHJYS
apuuuuuuuuuaa kirjoitti:
Laittakaa tähän rehellisesti ikänne ja minkä ikäisenä saitte koneen. Niin sitten voin näyttää vanhemmilleni että monella muullakin on. Kiitos:)
oman saan nyt ehkä jouluna, mutta yhteisellä on menty tähän asti. Toki mulla ei oo sisaruksia. Niin joo. kyllä mulla oli 98 hetken aikaa pienenä, mutta ei sillä tehnyt mitään
- tietokone1
apuuuuuuuuuaa kirjoitti:
Mä sain mun koneen 9veenä.
- !!!!!!!!
Sain ekan oman koneen 10v
- apuuuuuaaaaa
Kiitos vastauksestas!! Lisää?
- apuuuuuuaaaaaa
apuuuuuaaaaa kirjoitti:
Voisiko joku laittaa? Kiltit iihmist? Siitä ois suuri apu mulle!! Kiitos:)
- Qwertyplox
apuuuuuaaaaa kirjoitti:
Mä aain koneeni noin kuukausi sitten. Oon 12 mut se kone olikin mun isoveljen vanha.
- yolp
Ei kannata ostaa tietokonetta vaan koska muillakin on! Osta se sitten kun olet lukiossa ja oikeesti tarvitset!
- Avun antaja,,..
Juuri,niin ei kannata ostaa tietokonetta vain sentakia että muillakin on,ymmärrän että silloin kuitenkin haluaa.Kyllä se toki riippu rahastakin jos teillä on jo noin paljon juttuja,onko siskosi ja veljesi vanhempia? Jos ovat se on ihan normaalia,Näytä vanhemmillesi että et jää koukkuun ehdota vaikka että saat olla´yhden viikon äitisi koneella hän ei saa katsa mitä kirjoittelet mutta saa vahtia kuitenkin ettet pelaa kokoaikaa.Tai laittakaa nettiaika esim.Kaikkina päivinä yksi tunti tai miten päätättekin jos se on sinun mieestäsi liian vähän keskustele vanhempien kanssa vaikka niin että jos teet ylimääräisen työn saat lisää aikaa: roskienvienti 5minuuttia lisää netti aikaa,salaatintekeminen 10minuuttia lisä aikaa,siivoomista puolituntia lisä aikaa,kaupassa käynti puolituntia lisäaikaa,uskon että vanhemmat suostuvat koska lupaat auttaa heitä vähän pienillä asiolla jotka ovat ihan lasten leikkiä saat silloin hyvin opeasti lisäaikaa ja autettua vanhempiasi.Kerro miten kävi!
- Apuuuuuuaaaaaa.
No kiitos vastauksesta! Ja joo on veljeni ja siskoni minua vanhempia... Ja voisin kyllä yrittää ehdottaa noita!!
- ebin mage
Apuuuuuuaaaaaa. kirjoitti:
No kiitos vastauksesta! Ja joo on veljeni ja siskoni minua vanhempia... Ja voisin kyllä yrittää ehdottaa noita!!
Mun paskiais vanhemmat laitto koneeseen jonku aikarajan että pääsen koneele vain 16-21 välillä ja oon 13v ne on täysiä paskiaisia enkä saa omaa konettakaa
- hihii
Mulla ei oo omaa konetta mut saisin ostaa oman jos olis rahaa :(
Mistäs saisin 300 kaivettua?- hihii
Ja oon 11
- 14ikävuotias
Itse käytän omaa tiliäni. Sinne olen jokaisen syntymäpäivärahani laittanut. Kannattaa alkaa säästämään tai sitten kun oot isompi niin kesätöihin!
- hihii
14ikävuotias kirjoitti:
Itse käytän omaa tiliäni. Sinne olen jokaisen syntymäpäivärahani laittanut. Kannattaa alkaa säästämään tai sitten kun oot isompi niin kesätöihin!
Nii noin kyllä kannatas tehä :)
- xxhackerzxx
hihii kirjoitti:
Nii noin kyllä kannatas tehä :)
Kyllä sun ikäsell pitäisi jo olla oma tietokone meil on Xbox pleku3 ja 4 tietokonetta. XD. Lol :/
- 9+8
xxhackerzxx kirjoitti:
Kyllä sun ikäsell pitäisi jo olla oma tietokone meil on Xbox pleku3 ja 4 tietokonetta. XD. Lol :/
Noh, itse sain oman koneeni 12v iässä sillä ehdolla että kasaan sen itse ja maksan osista puolet näytön. Tosiaan ei minulle mitään rajoituksia laitettu koska pelaaminenei mennyt liialliseksi. Ainut asia mikä laitettiin oli se että jos ei läksyt ollut tehtynä ennenkuin vanhemmat tulivat kotiin niin sittenpä ei oltu koneellakaan kokopäivänä. Niin ja kuten aiemmin sanottiin älä osta/kasaa konetta vain siksi että muillakin on hanki semmoinen jos tarvitset sitä todellakin.
- poika 13
Mä sain ekan koneen vuonna 2008 keväällä eli olin sillo 7v (Syksyl olin 8v)
Nyt oon 13v ja mul on 3 kin konetta yms
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241