Ketju välillä kiristyy!?

pikkusuitsa

Mikähän mahtaa olla, kun takarengasta pyörittää käsin siten, että takapyörä on ilmassa, niin ketju välillä on kireämpi ja hidastaa/jarruttaa pyörää?

7

3576

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fj1

Voitelun puute tai sitten ketju on loppuunkulunut.

• vahva ehkä

Ketjun lenkki jumissa?

• marakatth

voiko ratasten keskinäinen vinous vaikuttaa?, eli takarengas ei oo suorassa...

• Wurth1
        marakatth kirjoitti:

voiko ratasten keskinäinen vinous vaikuttaa?, eli takarengas ei oo suorassa...

Kyllä ratasten vinouskin voi vaikuttaa, nopeuttaa rattaiden ja ketjun kulumista huomattavasti. Mutta AP:n kertomuksen perusteella ketju ja rattaat ovat vaihtokunnossa.

• Säädä kireimmestä

Mulla kahdessa mp:ssä ollut samaa ominaisuutta. Keskituella takarengasta pyörittäessä ketju välillä kiristyy ja välillä löystyy. Se voi johtua monen eri tekijän summasta. Suurin syy voi olla rattaiden kiinnityskohtien välykset. Minusta se ei ole vika vaan ominaisuus joka pitää huomioida ketjujen tiukkuuta säätäessä.
      Säädän ketjun tiukkuuden kun olen ensin pyörittänyt kireimmän kohdan
      takarenkaasta. Jos säätää ketjun löysimmästä kohdasta, pyöriessä ketju voi mennä
      "superkireelle" ja rikkoa pyörää.

• Ninja-Kaisa

Rattaiden kiinnityskohtien välykset. Mitä vittua ne on??? Jos rattaiden kiinityksissä on klappia sen kyllä kuulee ja tuntee kun veto tai moottorijarrutus on päällä. Ja pienikin välys esim. vetoakselilla muuttuu kyllä hetkessä isoksi ja ja ratas alkaa pyörimään yli akslein rihlojen. Kyllä vetolaitteiden välykset ilmenee aivan muulla tavalla kuin ketjujen kiristymisellä.

Jos ketjut ovat jostain kohtaa kireät ja toisesta kohtaa löysät ovat ketjut loppuun kuluneet. Aivan simppeliä.

• Anonyymi00008

Kiven siru tai muu pieni vierasesine on eksynyt ketjun sisäpuolelle. Kun se osuu rattaan kohdalle, ketju kiertää rattaan hampaan kauempaa kiristäen ketjua. Puhdista ketju ja voitele se, sekä tarkista molempien rattaiden kunto. Puhdista samalla kaikki muut pinnat samasta tilasta, esim ketjunsuojus.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      183
      1799
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      115
      949
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      116
      857
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      209
      694
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      646
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      56
      631
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      21
      614
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      54
      586
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      568
    Aihe