Kuulolaitteen hyödyt jokapäiväisessä elämässä?

Bombadur

Ehkä vähän älytön kysymys, mutta miten hyvin kuulolaitteen kanssa pärjää arkielämässä? Kuulenko markettien taustamusiikkien sanat? Entä puheenjohtajan lausunnot kokouksissa? Tarvitseeko minun enää toistella "anteeksi, voitko toistaa mitä sanoit?" keskustellessani muiden kanssa? Entäs puhelimessa puhuminen, saanko kuulolaitteen avulla selvää kaikista sanoista ja kirjaimista? Tämmöiset asiat mietityttää tällä hetkellä.

1

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin minulla

Jos hankit sen laitteen kuullaksesi markettien taustamusiikin sanat, niin unohda asia.
      Maaillmassa on paljon tärkeämpää kuultavaa. Esim. Itse hankin laitteen kuullakseni normaalipuhetta ja pärjätäkseni työelämässä.
      Laite ei tosin tuonut kaikkea äänimaailmaa, jota kuvittelin sen tuovan. Mutta esim. kokoukset sujuvat huomattavasti paremmin, kuulen normaalin puheen paremmin ja taustamelu ei niin paljon häiritse kuulemista.
      Luonnossa on linnunlaulua- heinäsirkkoja, veden kohinaa ym. mukava kuulla, ja autosta tietysti kuuluu epämääräisiä ääniä mikä ei ennen haitannut..
      Nykyään ei niin usein tule kysyttyä: MITÄ?
      Liikenteessä on ongelmia äänen tulosuunnan paikallistamisessa yhden korvan laitteella, vakuutusyhtiö ei anna toiseen korvaan laitetta.
      Tuulen suhina häiritsee ulkona käytettäessä, esim. pyöräillessä. olenkin laittanut laitteen hiljaiseksi ko. tilanteissa.
      Tuo markettien taustamusiikki v.tuttaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      98
      2023
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      286
      1837
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      321
      1654
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      1534
    5. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      30
      1083
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1081
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1027
    8. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      1004
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      998
    10. 67
      964
    Aihe