Kuulolaitteen hyödyt jokapäiväisessä elämässä?

Bombadur

Ehkä vähän älytön kysymys, mutta miten hyvin kuulolaitteen kanssa pärjää arkielämässä? Kuulenko markettien taustamusiikkien sanat? Entä puheenjohtajan lausunnot kokouksissa? Tarvitseeko minun enää toistella "anteeksi, voitko toistaa mitä sanoit?" keskustellessani muiden kanssa? Entäs puhelimessa puhuminen, saanko kuulolaitteen avulla selvää kaikista sanoista ja kirjaimista? Tämmöiset asiat mietityttää tällä hetkellä.

1

319

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin minulla

Jos hankit sen laitteen kuullaksesi markettien taustamusiikin sanat, niin unohda asia.
      Maaillmassa on paljon tärkeämpää kuultavaa. Esim. Itse hankin laitteen kuullakseni normaalipuhetta ja pärjätäkseni työelämässä.
      Laite ei tosin tuonut kaikkea äänimaailmaa, jota kuvittelin sen tuovan. Mutta esim. kokoukset sujuvat huomattavasti paremmin, kuulen normaalin puheen paremmin ja taustamelu ei niin paljon häiritse kuulemista.
      Luonnossa on linnunlaulua- heinäsirkkoja, veden kohinaa ym. mukava kuulla, ja autosta tietysti kuuluu epämääräisiä ääniä mikä ei ennen haitannut..
      Nykyään ei niin usein tule kysyttyä: MITÄ?
      Liikenteessä on ongelmia äänen tulosuunnan paikallistamisessa yhden korvan laitteella, vakuutusyhtiö ei anna toiseen korvaan laitetta.
      Tuulen suhina häiritsee ulkona käytettäessä, esim. pyöräillessä. olenkin laittanut laitteen hiljaiseksi ko. tilanteissa.
      Tuo markettien taustamusiikki v.tuttaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1338
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      45
      707
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      649
    4. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      48
      610
    5. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      608
    6. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      46
      579
    7. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      76
      576
    8. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      548
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      184
      520
    10. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      512
    Aihe