olen hommaamassa hiiriä auttakaa :/

iitzu.sieni

olen hankkimassa elokuussa 2hiirtä akvaariooni onko tämä tarpeeksi iso korkeus: 40cm leveys: 40cm pituus: 80cm

onko huono että minulla on myös 2kissaa? toinen ei ymmärrä mitään hiirienperään mutta toinen niistä metsästää ulkona joka kesä metsähiiriä?

riittääkö nämä hirille? juomapullo, ruokakuppi, juoksupyörä, pesät(2), kartonkirulla, munakenno, wc, puulastutanko

2

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Ihan hyvän kokoinen terra, mutta yleensä suositellaan ainakin kolmea hiirua, koska se on enemmän lauma kuin vain kaksi :)

Kissat ei luultavasti haittaa, mutta terra kannattaa laittaa oikeasti varmaan paikkaan joko tarpeeksi korkealle, tai hyllyyn. Hiiret voi pelätä kissanhajua aluksi, mutta ne kyllä myös tottuu siihen nopeasti.

Hiiret tykkää kiipeilystä, joten niille kannattaa järjestää myös esim. tasoja, katosta riippuvia köysiä, riippumattoja esim vanha sukka ja luonnonoksia. Ruokakippoja kannattaa olla kaksi jos jyvät tarjoaa kupista, että tuoreruuan voi laittaa erikseen. Onhan juoksupyörä tarpeeksi suuri, vähintään 20cm halkaisijaltaan? Liian pienesä pyörässä hiiren häntä vääntyy väärään asentoon. Virikkeitä kannattaa toki myös vaihdella, että ympäristö säilyy hiirille mielenkiintoisina :)

• hiirumamma

lisäisin vielä itse tuohon, että kunnon pyörät MOLEMMILLE ja yhteinen pesä :) on hyvä että tulee toimeen.. toki voisit laittaa pesän kaltaisia piiloja monia. kyllä 4 hiirtäkin mahtuisi tuonne asumaan, suosittelen :) samassahan ne kaikki menee. pistä kestävä kansi kissoja varten :) ja jonnekkin terra missä voivat olla rauhassa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4458
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      154
      3325
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2637
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2574
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      120
      2399
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1711
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      172
      1579
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      37
      1285
    Aihe