Autovuokraus

Malla_86

Hei, olemme viikon päästä menossa Kroatiaan, tarkoitus olisi ajaa Pula-Split. Jotenka, onko halvempaa vuokrata paikanpäällä auto vai varata jo nyt netistä välittäjän kautta? Olemme katselleet autoeuropen sivuilta, 9 pvää ~450e, mukaan ei ilmeisimmin laskettu sitä 50e yhdensuunnan maksua. Jotenkin tuntuisi helpolta varata netistä, mutta hinta on aika suolainen. Ok, ei ehkä Suomen hintoihin nähden, mutta välimeren maassa. :o)

4

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös menossa

Kuinka onnistui?
      Auton voi ottaa naapurimaastakin, kun ovat niin lähellä.

• Akiantti

Aloittaja on/oli jo siis täällä (me olemme Vodicessa)
      Noin yleisesti, kannattaa katsoa Finnairin tai Blue1 -sivustojen kautta sitä vuokrausta. Niillä on jotakin koplauksia, itse sain Bluen sivuston kautta hieman paremman hinnan kuin F:n kautta mennen. Hinta Ljubljanassa Opel Corsa tai vast n.20€ vuorokausi. Ja Ljubikseen Finski vei kohtuuhinnalla.

Niin, ja taas kerran, €:t kannattaa vaihtaa näädiksi/hillereiksi (= Kroatian kuna) täällä paikan päällä, mieluiten oikeassa pankissa.

• Malla__86

Jeps, tuli siellä jo käytyä. Netin kautta varattiin auto ja kyllä se hinta oli sen 470€, lennot oli tilattu jo alkuvuodesta ni ei mistää Slovenian puolelta ollut edes mahdollista vuokrata kun Pulasta suoraan Lovraniin yötä. Tai mahdollista ja mahdollista, omaa intoa ei ollut opetella lentokentältä Lovraniin julkisia välineitä, parin yön jälkeenhän siirryttiinkin Sloveniaan hetkeksi ennenkuin matkailu Kroatiassa jatkui. Olihan sillä nyt hintaa ja piti ruokabudjetista tinkiä, tosin eihän siellä kuumassa edes nälkä tule samanlailla ku Suomessa tuppaa ni jäi matkakassasta vielä jäljellekki. :) Mutta ollaan tosi tyytyväisiä että otettiin auto. Pystyi liikkumaan vapaammin ja näkemään enemmän. Oma navigaattori oli mukana, kartat tietty tarvi ladata ennen matkaa mutta toimi riittävän hyvin. Tietyömaista sillä ei kyllä ollut tietoakaan ja Plitvicestä Starigradin Paklenicaan jouduttiin ainakin vähä tekee uutta reittiä, mutta kunhan itse tietää suunnilleen minne on menossa, niin kyllä siellä hyvin pärjää.

• myös menossa

tai jo täällä.
        Yleisesti ottaen autonvuokraus on Kroatiassa kallimpaa. Sloveniassa lisäävät 36 €, jos autolla käy ulkomailla. Yhdensuuntaisesti kalliita tai onko edes? Moottoritietarra on 15 € / vko (minimi).
        Rahat kannattanee EU-alueella ottaa ns. seinästä ja debit-puolelta, niin kurssi hyvä ja kulut ilmeisesti 0,60 € / nosto. Edullistahan täällä on nyt ainakin vielä. Vasta eka kk EU:ssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      220
      4239
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2735
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2421
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2353
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1629
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      541
      1371
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1324
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1320
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1301
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1186
    Aihe