Moro!
Mulla on 3 vuotta vanha kone ja siinä olevassa näytönohjaimessa ei ole tv-outtii ja haluasin sellaisen. Mun koneeni on tällainen: 800 Mhz AMD, 128 keskusmuisti,8XDVD, 16 Mb Riva TNT2 AGP 2D/3D -näytönohjain. Voisiko joku neuvoa mulle sopivan ja ei kauhean kallista näytönohjainta jonka voisin ostaa tähän vanhaan koneeseeni ja alkaa kattelee leffoja tietsan kautta siihen telsuun. Kiitos jos joku jaksaisi neuvoa mua!
näytönohjain
24
1088
Vastaukset
- DVD
ATI RADEON 9200 ja leffat pyörii mainiosti.Maksoin 65€,mutta täällä joku sanoi,että saisi vieläkin halvemmalla.
- shs
eli esim mikromaja.fi sivuilta löytyy tuommoinen hintaan 47€, eli ihan perusnäytönohjain jossa on tv-out, mulla ei ainakaan valittamista kun en pelaa..mut katon imuroidut leffat telkkarista ja tossa tarkempaa tietoa.
http://www4.gnt.fi/scripts/GNTNet.dll?TuoteTiedotST?TUOTEKOODI=CGA-S928TVD&V=3&ID=5055154&HINTA=47&LANG=0- DVD
hintaluokkansa paras,osta pois :)
- Sari
DVD kirjoitti:
hintaluokkansa paras,osta pois :)
Mulla on Sims peli, niin pyörittääkö toi näytönohjain sitä peliä? Muita pelejä mulla ei sitten olekkaan ja ei ole tarkoitus hankkiakaan.
Varmaankin tämä näytönohjain on kuitenkin muutenkin parempi kuin se mun vanha? Onhan se jo monta vuotta vanha se mikä on nyt mun koneessani.
Sit yksi kysmys vielä. Onko sillä merkitystä kuinka pitkä kaapeli kannattaa laittaa ettei kuvanlaatu kärsi. Mulla olisi meinaan telkkari olohuoneessa ja siihen tarttis ainakin ostaa 10 metrin kaapeli tai täytyykö vain raahata telkkari ja tietsa hyvin lähelle toisiinsa ja laittaa lyhempi kaapeli? - shs
Sari kirjoitti:
Mulla on Sims peli, niin pyörittääkö toi näytönohjain sitä peliä? Muita pelejä mulla ei sitten olekkaan ja ei ole tarkoitus hankkiakaan.
Varmaankin tämä näytönohjain on kuitenkin muutenkin parempi kuin se mun vanha? Onhan se jo monta vuotta vanha se mikä on nyt mun koneessani.
Sit yksi kysmys vielä. Onko sillä merkitystä kuinka pitkä kaapeli kannattaa laittaa ettei kuvanlaatu kärsi. Mulla olisi meinaan telkkari olohuoneessa ja siihen tarttis ainakin ostaa 10 metrin kaapeli tai täytyykö vain raahata telkkari ja tietsa hyvin lähelle toisiinsa ja laittaa lyhempi kaapeli?että sims toimii mut kannattaa katsoa niitä koneen vähimmäisvaatimuksia siitä pelin manuaalista. mulla ainakin toimii hyvin 10m. piuhalla.
ja tuolta lisää neuvoja tv-out juttuihin..
http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/80 - Sari
shs kirjoitti:
että sims toimii mut kannattaa katsoa niitä koneen vähimmäisvaatimuksia siitä pelin manuaalista. mulla ainakin toimii hyvin 10m. piuhalla.
ja tuolta lisää neuvoja tv-out juttuihin..
http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/80siis tää voi olla aika älytön kysymys, mutta kysyn kuitenkin kun se askaruttaa mua. No, sitten kun olen hankkinut sen uuden näytönohjaimen, niin millaisia piuhoja mun tarttee ostaa? Sen tiedän että täytyy ostaa scart-adapteri ja se 10 metrin piuhan joka lähtee siitä näytönohjaimesta. Tarvitsenko vielä jotain muuta piuhaa? Kun olen ymmärtänyt että siitä äänikortista kanssa täytyy lähteä jonkinlainen piuha tai täytyykö? Ja jos täytyy niin millainen piuha se on ja ilmeisesti jos sellainen täytyy ostaa, niin onko se niin että sekin täytyy sitten olla yhtä pitkä piuha kuin se näytönohjaimenkin piuha. Mun tarttee kuitenkin se näytönohjaimen piuha olla 10 m jotta se ylettyy olohuoneen telkkariin!
- shs
Sari kirjoitti:
siis tää voi olla aika älytön kysymys, mutta kysyn kuitenkin kun se askaruttaa mua. No, sitten kun olen hankkinut sen uuden näytönohjaimen, niin millaisia piuhoja mun tarttee ostaa? Sen tiedän että täytyy ostaa scart-adapteri ja se 10 metrin piuhan joka lähtee siitä näytönohjaimesta. Tarvitsenko vielä jotain muuta piuhaa? Kun olen ymmärtänyt että siitä äänikortista kanssa täytyy lähteä jonkinlainen piuha tai täytyykö? Ja jos täytyy niin millainen piuha se on ja ilmeisesti jos sellainen täytyy ostaa, niin onko se niin että sekin täytyy sitten olla yhtä pitkä piuha kuin se näytönohjaimenkin piuha. Mun tarttee kuitenkin se näytönohjaimen piuha olla 10 m jotta se ylettyy olohuoneen telkkariin!
DIVX-SARJA, 10M
Sarjaan kuuluu 1 videokaapeli, jossa kullatut RCA-urosliittimet, sekä yksi äänikaapeli, jossa 3,5 mm stereopistoke ja 2 RCA-urosliitintä.
Tuotenro
24143 7,90 €
tuommoiset löytyy esim www.biltema.fi sivuilta ja sit tietenkin tarviit sen scart-adapterin(riippuen tv:n liitännöistä).ja sitten jos sulla on käytössä tietokoneen kaiuttimet ja vaan yks linja sieltä ulos niin tarviit haaroittimen niille eli:
STEREOLIITTIMEN HAAROITUSKAPPALE
Kullattu. 3,5 mm -2 kpl 3,5 mm.
Tuotenro
24161 1,35 €
toivottavasti tuli jotain tolkkua? - Sari
shs kirjoitti:
DIVX-SARJA, 10M
Sarjaan kuuluu 1 videokaapeli, jossa kullatut RCA-urosliittimet, sekä yksi äänikaapeli, jossa 3,5 mm stereopistoke ja 2 RCA-urosliitintä.
Tuotenro
24143 7,90 €
tuommoiset löytyy esim www.biltema.fi sivuilta ja sit tietenkin tarviit sen scart-adapterin(riippuen tv:n liitännöistä).ja sitten jos sulla on käytössä tietokoneen kaiuttimet ja vaan yks linja sieltä ulos niin tarviit haaroittimen niille eli:
Tuotenro
24161 1,35 €
toivottavasti tuli jotain tolkkua?voi kyllä näistä tiedoista sai hyvin selkoa. Kiitos paljon. Täytyy mennä Biltemaan ja ostaa kyseiset jutut ja sit hankkia se näytönohjain. Katsotaan sitten osaanko laittaa niitä paikoilleen. No, siinä on haastetta mulle sitten vähäksi aikaan. Palailen takaisin kyselemään, jos ongelmia ilmenee!
ps. yllättysin positiivesti kun eivät tulleet maksamaan mitään hirveitä summia, jota pelkäsin että tästä tulee ihan kaamean kallis juttu kun haluan nähdä imutetut leffat telkkarista - Sari
shs kirjoitti:
DIVX-SARJA, 10M
Tuotenro
24143 7,90 €
Tuotenro
24161 1,35 €
toivottavasti tuli jotain tolkkua?Kävin ostamassa piuhat ja sain lainaksi kannettavan jossa on TV-out. Nyt laiton piuhat paikoilleen ja ääni tulee telkkarin av-kanavasta, mutta kuvaa ei tule. Mitenkä saisin sen kuvan kans tulemaan?
- Sari
Sari kirjoitti:
Kävin ostamassa piuhat ja sain lainaksi kannettavan jossa on TV-out. Nyt laiton piuhat paikoilleen ja ääni tulee telkkarin av-kanavasta, mutta kuvaa ei tule. Mitenkä saisin sen kuvan kans tulemaan?
tässä kannettavassa on Intel 82845GV -näytönohjain, 64 Mt Jos tää on tärkeä tieto.
- shs
Sari kirjoitti:
tässä kannettavassa on Intel 82845GV -näytönohjain, 64 Mt Jos tää on tärkeä tieto.
näytön asetuksista semmoista kohtaa kuin teatteritila tai vastaavaa? jos löytyy niin päälle.ja telkkari luonnollisesti av-kanavalle.
- Sari
shs kirjoitti:
näytön asetuksista semmoista kohtaa kuin teatteritila tai vastaavaa? jos löytyy niin päälle.ja telkkari luonnollisesti av-kanavalle.
Mistä kohtaan löydän sen näytön asetukset?
- shs
Sari kirjoitti:
Mistä kohtaan löydän sen näytön asetukset?
mikä käyttöjärjestelmä? yleensä käynnistä valikko-asetukset-ohjauspaneeli.sieltä näyttö välilehti- asetukset-lisäasetukset, jos sieltä löytyis jotain millä pääsis säätämään.
- Sari
shs kirjoitti:
mikä käyttöjärjestelmä? yleensä käynnistä valikko-asetukset-ohjauspaneeli.sieltä näyttö välilehti- asetukset-lisäasetukset, jos sieltä löytyis jotain millä pääsis säätämään.
WinXP-käyttis
- shs
Sari kirjoitti:
WinXP-käyttis
noilla ohjeilla pitäis päästä sinne asetuksiin, löytyykö sieltä mitään tv:seen viittaavaa? voi olla myös klooni-tila asetus tai se teatteritila, toi intel on vähän oudompi, tähän ati-radeon ohjaimeen joutu hakemaan control-panelin ett rupes toimimaan
- Sari
shs kirjoitti:
noilla ohjeilla pitäis päästä sinne asetuksiin, löytyykö sieltä mitään tv:seen viittaavaa? voi olla myös klooni-tila asetus tai se teatteritila, toi intel on vähän oudompi, tähän ati-radeon ohjaimeen joutu hakemaan control-panelin ett rupes toimimaan
Laiton tonne Afterdawn kanssa kysymyksen ja yks vastas että mee tällaseen osoitteeseen http://support.intel.com/support/graphics/intel815/sb/CS-003929-prd797.htm ja siitä voisi olla apua, mutta mulle tuli heti ongelmia kun toi englannin kieli ei ole mikään hyvä. Ymmärrätkö sä mitä toi tarkoittaa siellä sivuilla?
- shs
Sari kirjoitti:
Laiton tonne Afterdawn kanssa kysymyksen ja yks vastas että mee tällaseen osoitteeseen http://support.intel.com/support/graphics/intel815/sb/CS-003929-prd797.htm ja siitä voisi olla apua, mutta mulle tuli heti ongelmia kun toi englannin kieli ei ole mikään hyvä. Ymmärrätkö sä mitä toi tarkoittaa siellä sivuilla?
ei toi lontoo liian hyvin suju mullakaan mut yritetään..ekassa kohdaassa käsketään mennä sinne näytön asetuksiin ja enable=päälle tv-out.
kolmos kohdaassa pitää laittaa näytön kuvapistemääräksi 800x600(asetukset välilehti).
ja yhä vaan vaikeutuu eli pitäis muuttaa bios-asetuksista tv-out päälle.viitoskohta unohda.
ja sitten vielä viimeinen vaihtoehto eli päivitä ajurit. - shs
shs kirjoitti:
ei toi lontoo liian hyvin suju mullakaan mut yritetään..ekassa kohdaassa käsketään mennä sinne näytön asetuksiin ja enable=päälle tv-out.
kolmos kohdaassa pitää laittaa näytön kuvapistemääräksi 800x600(asetukset välilehti).
ja yhä vaan vaikeutuu eli pitäis muuttaa bios-asetuksista tv-out päälle.viitoskohta unohda.
ja sitten vielä viimeinen vaihtoehto eli päivitä ajurit.jätä tv päälle ja sammuta kone ja käynnistä uudelleen voi auttaa?
- shs
shs kirjoitti:
jätä tv päälle ja sammuta kone ja käynnistä uudelleen voi auttaa?
ilmoittele miten kävi.ja jos hommaat sen atin kortin niin sitten ainakin helpompi neuvoo.
voit myös kysellä suoraan [email protected]. - Sari
shs kirjoitti:
ja sitten vielä viimeinen vaihtoehto eli päivitä ajurit.kyllä nyt meni niin vaikeaksi et oikein heikottaa... kävin biosissa ja sieltä en löytänyt mitään tv-outtiin liittyvää ja sit pienensin näyttöäkin ja buutasin koneen, mutta mitään uutta ei tapahtunut. Ääni tulee mutta kuva ei. Pitäiskö luovuttaa ja käydä hakemassa kaupasta se Radeon ja laittaa tähän vanhaan koneseen ja yrittää uudestaan. Tuli vaan mieleen että voisko se olla telsusta kiinni ettei kuvaa tule? tai onko se niin että ei siihen sitten tulisi äänikään jos se ei toimisi... tiedä sitten :o)
- shs
Sari kirjoitti:
kyllä nyt meni niin vaikeaksi et oikein heikottaa... kävin biosissa ja sieltä en löytänyt mitään tv-outtiin liittyvää ja sit pienensin näyttöäkin ja buutasin koneen, mutta mitään uutta ei tapahtunut. Ääni tulee mutta kuva ei. Pitäiskö luovuttaa ja käydä hakemassa kaupasta se Radeon ja laittaa tähän vanhaan koneseen ja yrittää uudestaan. Tuli vaan mieleen että voisko se olla telsusta kiinni ettei kuvaa tule? tai onko se niin että ei siihen sitten tulisi äänikään jos se ei toimisi... tiedä sitten :o)
eik sieltä näytön asetuksista todellakaan löydy mitään tv-out asetuksia? mut jos toi on vaan lainakone niin ehkä helpommalla pääsee jos laitat siihen vanhaan koneeseen sen radeonin, luulisin..
- Sari
shs kirjoitti:
ilmoittele miten kävi.ja jos hommaat sen atin kortin niin sitten ainakin helpompi neuvoo.
voit myös kysellä suoraan [email protected].mä hankin sen atin ja kyselen sulta sitten jos tulee ongelmia ja voin mä ilmotella sulle muutenkin jos vaikka saisin sen toimimaankin omin neuvoin. Kiitti sulle! :o)
- Sari
shs kirjoitti:
eik sieltä näytön asetuksista todellakaan löydy mitään tv-out asetuksia? mut jos toi on vaan lainakone niin ehkä helpommalla pääsee jos laitat siihen vanhaan koneeseen sen radeonin, luulisin..
...tulen tekemään. En jaksa miettiä enään. Käyn ostamassa sen kortin ja laitan vanhaan koneeseen.
Ilmottelen sitten miten kävi sen kortin kaa. - Sari
shs kirjoitti:
...näin tulen tekemään. En jaksa miettiä enään. Käyn ostamassa sen kortin ja laitan vanhaan koneeseen.
Ilmottelen sitten miten kävi sen kortin kaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi534220Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal773900- 703398
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963310Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1022329- 352198
- 242079
- 362069
- 382039
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231944