Kovalevy hajos

tieto kone nero

Elikkäs läppäristäni hajosi kovalevy, otin kovalevyn irti puhdistusta varten, takaisin panon yhteyssä tippui vahinkossa laattialle jostain 30cm korkeudelta maton päälle.
Tämän jälkeen tietokone ei ole enää tunnistanut kovalevyä.

Noh uteliaana tietenkin purin kovalevyn, oli he"vetin pienillä torx ruuveilla kiinni, noh otin dremelin ja tein ruuveihin lovit ja täten sain talttapäämensselillä auki.


Kaikki näytti hyvältä sisuksissa, se peilikin oli ehjä, kyllä peili siellä oli pyöreä jossa oli lie joku laakeri kun se pyörikin. Noh, ruutasin hieman kontaktisprayta joka poistaa auton sytytyshäiriöt niin miksei kovalevynkin mutta ei tällä erää auttanut.

Mikähän siellä nyt hajos, onko entinen ja mikä niissä ruukaa yleensä hajota jos se tippuu....

7

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ihme ettei toimi!

      Wau, pistit oikein kontaktisprayta purettuun kovoon, voi jestas mikä valopää. Älä enää ihmettele ettei kovosi toimi! Sori tää v-ttuilu mutta tuollasta vaan EI PIDÄ MENNÄ TEKEMÄÄN!

      • ihme jos

        Tota.
        Mitä voisi mennä tekemään?
        Minulle kävi ihan sama, kuin aloittajallekkin - kovalevy putosi lattialle. Yli metrin korkeudelta, eikä maton päälle vaan kovalle lattialle. Kovalevy on pöytäkoneesta eli painavampi, kuin läppärissä.

        Millä voisin testata, onko se hajonnut vai ei? On meinaan aika uusi, eikä oikein viitsisi vaan heittää roskikseen.


      • kokeile toimiiko
        ihme jos kirjoitti:

        Tota.
        Mitä voisi mennä tekemään?
        Minulle kävi ihan sama, kuin aloittajallekkin - kovalevy putosi lattialle. Yli metrin korkeudelta, eikä maton päälle vaan kovalle lattialle. Kovalevy on pöytäkoneesta eli painavampi, kuin läppärissä.

        Millä voisin testata, onko se hajonnut vai ei? On meinaan aika uusi, eikä oikein viitsisi vaan heittää roskikseen.

        Laitat sen kovon kiinni koneeseen ja kokeilet tunnistaako kone kovoa. Ja vastaisuudessa niin VAROVAISUUTTA, ne kovalevyt kun on yhtä herkkiä kuin lasiastiat!


      • ihme jos
        kokeile toimiiko kirjoitti:

        Laitat sen kovon kiinni koneeseen ja kokeilet tunnistaako kone kovoa. Ja vastaisuudessa niin VAROVAISUUTTA, ne kovalevyt kun on yhtä herkkiä kuin lasiastiat!

        OK. VAROVAISUUTTA, mutta..
        kone kyllä tunnistaa kovon, mutta esim. Ubuntun asennus jää aina kesken.

        Ensteksi ei tapahtunut mitään, mutta myöhemmin se tunnistaa myös installointi-levyn ja taas on jotain kontakti ongelmaa.


      • kokeile toimiiko
        ihme jos kirjoitti:

        OK. VAROVAISUUTTA, mutta..
        kone kyllä tunnistaa kovon, mutta esim. Ubuntun asennus jää aina kesken.

        Ensteksi ei tapahtunut mitään, mutta myöhemmin se tunnistaa myös installointi-levyn ja taas on jotain kontakti ongelmaa.

        Sitten ajat Windowsissa levyn skannauksen elikkä chkdsk:n, se ilmoittaa jos levyllä on viallisia sektoreita.


    • äänimies Esko

      No wittu! Mitä sä oot mennyt tekemään? Ruittasit avattuun kovalevyyn kontaktisprayta. Ei takuulla enää toimi.

    • tietoko ne nero

      no mistä mää ny oisin voinu tietää. kastuneen kännykänki kontaktispra herätti henkii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1469
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      331
      1079
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      895
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      165
      766
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      700
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      29
      577
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe