alanya!

eka kertalainen

olen piakkoin lähdössä alanyaan ja haluaisin tietää onko siellä lämmistä? onko kauppiaat vihaisia? ja yms perus tietoa :) ?

38

1971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma-aloitteisuutta

Tämä koko palsta on täynnä tietoa. Alkuun pääsee reippaasti lukemalla toisten kysymykset ja heidän saamansa vastaukset. Itsekin olen osallistunut vastaamisen, mutta kun jokainen haluaa henkilökohtaiset vastaukset. Vaikka samat kysymykset toistuvat jatkuvasti.

• 55+22

Kuumaa kuten aina kesäkuukausina,kauppiaat tyrkyttävät liikaa ei välttämättä vihaisia ,perustietoa saat googlettamalla ja lukemalla tätä Alanya foorumia.

• nainen46

Kyllä, siellä on ihan liian lämmistä. Pari päivää kun olet ollut 37 helteessä kauppiaiden ja kaikenmaailman rantavahtien ja gigoloiden piirittämänä niin et halua kuin pois sieltä mahd. pian.

Nimimerkillä kokemusta on

• Manyak avrat

Jos tykkäät todella lämpimästä niin toki sinne kannattaa mennä mä tulin eilen pois alanyasta ja mulle se kuumuus ja ilman kosteus oli ihan liikaa hiki valuu koko ajan ja mitään ei jaksa tehdä . Muuten mä kyllä suosittelen alanyaa se on kaunis paikka ja siellä on vaikka minkälaista aktiviteettia

• ------------

itsekin turkkiin piakoin menossa ja vähän hirvittää toi kuumuus siellä.Pärjääkö siellä kuitenkin, kun ei ole tarkoitus kovin aktiivisesti olla vaan lähinnä löhöillä ja uida?

• selma4
        ------------ kirjoitti:

itsekin turkkiin piakoin menossa ja vähän hirvittää toi kuumuus siellä.Pärjääkö siellä kuitenkin, kun ei ole tarkoitus kovin aktiivisesti olla vaan lähinnä löhöillä ja uida?

Pärjää kyllä, ja kun oleilee varjossakin ja muistaa juoda paljon (muutakin kuin vettä ja olutta) :)

• vlvlvlvlvl

Bussin ulkolämpömittari näytti 41 astetta, kun 20.6. lähdettiin viikon matkalta Alanyasta.Kovaa tyrkyttämistähän siellä oli, jopa hotellin henkilökunta tyrkytti illallisia ja hamamia. Vene/laivamatkaa Alanyan edustalla, päivän kestävää, suosittelen ja niiitä myydään kaduillakin. Kaunis paikka muuten..

• jätteitä täynnä

Kaunis paikka muuten ,jollei olis niin paskasen likainen jätteistä ,kun vähänkin poikkeat pääkadulta sivukaduille.Mikään siisti kansa turkkilaiset ei kylläkään ole.

• Manyak avrat
        jätteitä täynnä kirjoitti:

Kaunis paikka muuten ,jollei olis niin paskasen likainen jätteistä ,kun vähänkin poikkeat pääkadulta sivukaduille.Mikään siisti kansa turkkilaiset ei kylläkään ole.

Mä kyllä vakaasti oon sitä mieltä et suurin osa noista roskista on kyllä turistien aikaan saannosta.

• ,klödfmg
        Manyak avrat kirjoitti:

Mä kyllä vakaasti oon sitä mieltä et suurin osa noista roskista on kyllä turistien aikaan saannosta.

Turkkilaiset ovat siistejä, kun kyse on omasta kodista ja piha-alueesta. Myös Alanyan keskusta pidetään siistinä sotkevista turisteista huolimatta. Syrjemmällä kyllä roskia heitetään suruttomasti maahan.

• törkylä
        Manyak avrat kirjoitti:

Ei kyllä taatusti ole turistien aikaan saamaa Alanyan likaisuus,tuskinpa moni turisti edes käy missään syrjäkaduilla .Luulis oleva kunnia asia näyttää turisteille kaunista ja puhdasta Alanyaa ,mutta ei jopa hotelleiden ympäristö on täysin törkyä täynnä .

• Antalya

Jo monta vuotta sitten totesin että Alanya on likainen ja täynnä humalaisia suomalaisia.
      Viimeiset 5 vuotta olen viettänyt lomani Antalyassa ja se on aivan toista.
      Iso kaupunki jossa on paljon nähtävää, pitkä ranta, hotelleja ja ravintoloita joka makuun. Kauppoja vaikka kuinka paljon ja jos tinkimisestä pitää niin on siellä myös basaarialue.
      Jos haluaa oikein luxusloman niin Lara rannalla on monta 5* hotellia. Sieltä on myös helppo mennä bussilla keskustaan.

• ,mmmmm,mm

"täynnä humalaisia suomalaisia"Olisko nyt pikkasen liijottelua ?Likainen Alanya kylläkin on . Vähän siellä suomalaisiin juoppoihin törmää ,eikä suomalaiset kännissäkään ole mitään mellastakia ,kuten ruotsalaiset ,niillä olis kylläkin käyttäytymisessä korjaamisen varaa.

• Hahahahohohohoh
        ,mmmmm,mm kirjoitti:

"täynnä humalaisia suomalaisia"Olisko nyt pikkasen liijottelua ?Likainen Alanya kylläkin on . Vähän siellä suomalaisiin juoppoihin törmää ,eikä suomalaiset kännissäkään ole mitään mellastakia ,kuten ruotsalaiset ,niillä olis kylläkin käyttäytymisessä korjaamisen varaa.

Ai suomijuntti ei "mellasta".

Ei ehkä sellaisen mielestä, joka on jossain oolussa tottunut näkemään örvelön joka nurkalla. Jos niitä Anaaliassa onkin sitten vain joka toisella, niin vähältähän se näyttää;)

• hähähäääää
        Hahahahohohohoh kirjoitti:

Ai suomijuntti ei "mellasta".

Ei ehkä sellaisen mielestä, joka on jossain oolussa tottunut näkemään örvelön joka nurkalla. Jos niitä Anaaliassa onkin sitten vain joka toisella, niin vähältähän se näyttää;)

Hahaahhahahhhaa äläs nyt mammukka liijottele.

• puhdas?

Joutuu toteamaan, että meillä kotimaassa on aivan yhtä sotkuista, etenkin viikonloppuisin yöllisten bileiden jäljiltä. Kohteessa sentään siivotaan aamulla varhain!
      Kun nyt on mellakkapelkolietsonta vaiennut, inhokin täytyy etsiä seuraava kohde!
      Olisi varmaan palkitsevaa, jos matkat sinne kiellettäisiin, tai kukaan ei näiden kielteisten kirjoitusten jälkeen sinne matkustaisi?
      Annetaan vaan näidenkin kukkien kukkia, sananvapaus on arvokas asia, vaikkakin joskus paskanpuhuminen ärsyttävää!

• kerros meille

Että nämä alanyafanit on tyhmiä. Eihän joka asiasta pidä vetää hernettä nenään. Tuskinpa näistä kirjottajista kukaan on mikään alanya inhokki. Sitä paitsi yksikään näistä viesteistä ei sisältänyt mitään paskanpuhumista.Mikä se ärsyttää?

• siisti kansa

"Joutuu toteamaan ,että meillä kotimaassa on aivan yhtä sotkuista ,etenkin viikonloppuisin yöllisten bileiden jäljiltä"Voi olla ,mutta suomessa sentään siivotaan roskat pois. Alanyassa siivotaan vain pääkatu .Edes sivukaduilla hotelien ympäristöä ,eivät siivoa. Turkin äidit on niin siistiä ,että rannalla vauvan kakka vaipat jättivät hietikolle lojumaan.

• Faniko?

Aamun uutissa todettiin suomalaisten lomasuosikki olevan Turkki!
      Olematta "fani" millekään lomakohteelle, inhokeille tämä lienee huono asia?
      Kumma juttu, että riippumatta ketjun aloittajan kysymyksistä/kommenteista, välittömästi alkaa muutaman (kait joku vakiotyyppi jolla elämässä ei ole muuta tehtävää) Turkkissa lomailevien mollaaminen, syyllistäminen, haukkuminen, huorittelu ja tietysti kohteiden parjaaminen. Asiallisesti voi kertoa kokemuksiaan, olipa ne kielteisiä tai myönteisiä.
      Alanyassa on hyviä ja huonoja puolia. Hyviä on esim. edullisuus, takuuvarmat säät (riippuu tietysti millaisesta ilmastosta pitää), erinomainen ruoka, ravintoloiden siisteys ja ihmisten kohteliaisuus.
      Huonoja puolia ovat esim. basaarien ja sen tyyppisten kauppojen myyjien innokkuus, suomalainen ei ole tottunut sellaiseen. Samoin yksin liikkuvien naisien voi olettaa joutuvan innokkan piirityksen kohteeksi, joko haluamattaan tai ei. Liikenne on myöskin hurjaa ja etenkin kaksipyöräisiä on syytä varoa!
      Summasummaarum:
      Siellä pärjää kun elää elää ihmisiksi ja ja ken tykkää tyylistä, nauttii lomastaan!

• nvnvnnvnvnvvnnvnvn

" Kumma juttu, että riippumatta ketjun aloittajan kysymyksistä/kommenteista ,välittömästi alkaa muutaman (kait joku vakityypp jolla elämässä ei ole muuta tehtävää)Turkissa lomailevien haukkuminen ,huorittelu ja tietysti kohteen parjaaminen"Menehän itteesi ja mieti vähän mitä suollat.Tässäkin ketjussa ei ole mitään turkkia mollaavaa asiaa ,vaan täysin asiallisia kirjotuksia.Jokaisella on oikeus sanoa mielipiteesä ,oli ne sitten millasia tahansa.Pitää pysyä pois palstalta ,jos on noin heikkohermoinen ,eikä kestä erilaisia kirjoituksia.

• milli102

Pakko kommentoida tuohon, aihepiirin ulkopuolelta vähän. Olin itse vasta yksin (olen nuori nainen) Alanyassa, ja mitään piirittämistä ei kaupungilla ollut. Ehkä johtui siitä, kun kaupunki on tuttu ja tiesin koko ajan mihin menen ja mitä haen, ja kävelin "määrätietoisen" näköisenä eteenpäin. Muutamasta kaupasta/basaarista huutelivatkin perään, että ootko oppaana tai missä sun poikaystävä on töissä = olettivat siis, että kun yksin liikun olen joko opas ja tiedän tavat, tai että minulla on paikallinen mies. No, ihan hyvä kun olettivat, ei tarvinnut hätyytellä innokkaita (joita kyllä yleensä on riittänyt, kun kaverin kans oltu liikkeellä) :)

Mutta tämä siis aiheen ulkopuolelta välihuomiona.

• Hytti Isokana

Ketjun aloittajalle: kauppiaat ovat aivan helvetin vihaisia.

• ihmettelen suuresti

Millalailla sitä on turkin inkokki ,jos sanoo alanyassa olevan likaista , kun se kuitenkin on täysin totta.Silmät ummessako siellä pitäs kulkea.

• möttösen mummi

Olen minäkin Antalya-fani jo 18 vuoden ajan. Ihana kaupunki!!!

• Martti Kouvolasta

Alanyassa olemme lomailleet jo kolmentoista vuoden ajan keväisin ja syksyisin. Kaunis paikka, ihana meri, suurenmoiset puistoalueet. Itämaan eksotiikkaa. Maukas ruoka, joka täälläkin on monasti todettu. Ihmiset yleensä ystävällisiä. Kun itse käyttäytyy hyvin saa samanlaista takaisin. Kukin matkaa sinne missä viihtyy, me matkaamme jälleen syyskuussa Alanyaan. Vielä pätevä neuvo : Maassa maan tavalla tai maasta pois!

• Monta maata matkannu

Sinulle matti kouvolasta..No sinun kohdalla Matkailu ei ainakaan avarra))Hyvää kesää kuitenkin

• Martti Kouvolasta

Olet väärässä "Monta maata matkannut", olet totisesti väärässä.

• turklntietoa

Jo löysivät tännekin se Alanyan suomlaiset ry:n natkuporukka riitelemään ja väittelemään kuka on paras Turkin matkailemaan. Ihme sakkia.

• "Junan vessan

käyttö kielletty junan seisoessa."

Paitsi Kouvolassa.

• Tattimatti25

Jälleen yksi saalistaja yrittää kaupitella vain ja ainoastaan omaksi edukseen Mahmutlarin asuntoja. Hyeenamaisimmat ovat jopa perustaneet oman toimiston Mahmutlariin, jotta voivat paremmin saalistaa Mahmutlarin asunnoista saatavaa 15-20%:n välityspalkkioita. Miettikääpä sitä. Tarvitseeko tuollaisia välityspalkkioita maksaa sellaisista asunnoista, joita ihmiset haluavat ostaa? Viikko-osalleista saa myös tuollaisia palkkioita. Ostasitko viikko-osakkeen?
      Vieläkkään tällä palstalla ei kukaan koskaan ole nähnyt kunniallisen välittäjän luvattomia tekstin sisäisiä mainoksia. Pistäkää myös tämä firma välttölistallenne.

• henre

Ei taida kuulua aiheeseen mutta kuitenkin, saako Turkista ylipäätään vihreetä (menthol) tupakkaa? esim LM tai Pall Mall? Kiitos etukäteen.

• afdf

Viime elokuussa sai vihreää Malboroa tai jotain "paikallista" merkkiä,en nyt muista merkkiä, LM tai Pall Mall ei ollut vihreänä. Kannatti ostaa kentältä saapuessa kartonki vihreetä Malboroa,27€.

• Ei saa mutta

sieltä saa tosi tulista lientä, jos törmää siihen kuuluisaan Pueblo-intiaanien porukkaan.

• Kivaa oli!

Hei, tulin lauantai-iltana pois Alanyasta ja kivaa oli.. Olin miesystäväni kanssa siellä viikon, ilma oli mitä ihanin, yölläkin sellaiset 27- 29 C, päivisin noin 32-37 C, joten tarkeni.. Hiekka oli polttavaa, rannalle kannattaa ottaa jotkut tosi helposti jalkaan menevät sandaalit, mieluiten muoviset jotka jalassa voi mennä meren ääreen ja juosta polttavan hiekan päältä suihkuun..

Hotellin asiakkaina olisimme päässeet yhdelle rannalle ilmaiseksi mutta ei käytetty sitä tarjousta.. Toiselle rannalle sitten -50% alella joka oli ihan kusetusta.. Maksoimme ensimmäisen päivän tuoleista 10 liiraa mutta muina päivinä saimme joko ilmaiset tuolit jos sanoimme juovamme / syövämme rannalla tai max 5 liiraa jos emme käyttäneet yksityisrantojen palveluja.. Palvelu oli asiallista ja ystävällistä. Meillä oli mukana oma vesipullo joka päivä ja siitä joimme vettä ihan julkisesti. Jokaisena päivänä ostimme jotain "pientä", joskus oluen, joskus limun tms ja saimme olla rauhassa.. Kuuma siellä kyllä oli, vaikka tykkään lämpimästä todella paljon huomasin hakeutuvani välillä varjoonkin!

Basaareista yms ostettaessa kannattaa tinkiä aina.. Yleensä tekee ok kaupat kun maksaa max puolet myyjän ensin ilmoittamasta hinnasta.. Saadakseen hinnan "oikealle tasolle" kannattaa ehdottaa mahdollisimman pieni vastatarjous, jos vaikka pyyntö on 300 liiraa kannattaa tarjota ensin vaikka 40 liiraa.. ;) Näin me teimme vaikka en tiedä kuinka olisi kuulunut tehdä..

Palveluraha ei yleensä sisältynyt laskuun vaan tippiä tuli jättää n 10 %.. Useimmiten tarjoilija ei enää tuonut takaisin lasku"laatikkoa" minne asiakas oli laittanut laskun summaa vastaavan rahan ja ehkä tippiä.. Kannattaa pitää siis kaikenkokoisia rahoja mukana ettei joudu maksamaan ylimääräisiä tippejä.. Viikon aikana vain yhdessä paikassa meille tuotiin vaihtorahat takaisin..

Kävimme matkanjärjestäjän risteilyllä, se oli kiva mutta usein kaikkea liitellaan vahvasti.. All inclusive oli pieniä muovimukeja joihin sai hakea olutta tai viiniä laivan sisältä, ei niitä montaa ehtinyt risteilyn aikana hakemaan kun hana oli välillä kiinni tarjoilijan hoitaessa muita tehtäviä kuten mm auttamassa kilpailujen järjestämisessä.. Liioittelua oli myös kaikille on varattu oma makuupatja, patja oli max 50-60 cm leveä, kaksi ihmistä tarvitsi 3 patjaa mahtuakseen makaamaan ja laiva oli lähes ylibuukattu, mutta silti kokemus ja elämys..

Julkinen liikenne oli edullista, 2 liiraa/ suuntaansa yhdeltä henkilöltä.. Taksien kanssa kannatti neuvotella esim tunnin korvauksesta tai tiettyyn matkakohteeseen menemisestä.. Saimme niistäkin hyviä kokemuksia ja kuljettaja kertoili vajavaisella englannin kielellä nähtävyyksistä :)

Likaista oli paikoitellen, mutta niinhän on meilläkin.. ! Sanoisin että siistimpää oli kun esim Helsingissä vkl aamuisin tai vkl öisin!

Basaari/ bilealueella oli hillitön "meteli"- lähinnä skandinaavista maista olevat nuoret olivat suurimpia bilettäjäryhmiä..

Saimme kulkea suhteellisen rauhassa, keski-ikäinen pariskunta, kyllä meidät heti suomalaisiksi tunnistettiin ja ihon väristä (=ruskettuminen;) peräänhuutelut vähenivät kun tiesivät jo meidät ulkonäöltä, varmaan eniten huuteluja tulee vasta saapuneille, kaikkeen turtuu.. Oli hieno matka mutta olipa kiva tulla kotiinkin..

Skootterit pitivät tapana antaa varoitusääniä, torven tuuttaamista ja jotenkin täällä Suomessa on nyt niin hiljaista.. Ja kaunista siellä oli, suosittelen!

• Ei He...ole likainen

Ei Helsingissä ole missään monta vuotta kertyneitä likakasoja ,kuten Alanyassa ,et ilmeisesti liikkunut missään sivukadulla.

• 3+18

Aina ei riita puoletkaan pois hinnoista. Paras omalle kohdalle osunut on 200 TL pyyntö isoimmasta rantapyyhkeesta. Ei siita 100 TL pida maksaa =) Oikeampi hinta on 20 TL luokkaa =D

• Kivaa oli

Liikuimme kyllä sivukaduillakin mutta tulikohan katsottua sitten ruusunpunaisten lasien läpi kaikkea.. Olihan esim vuorilla törkyä kun hieman uskalsi kurottautua ja liikuimme syrjäisemmilläkin kaduilla, ei se nyt aivan putipuhtoista ollut.. Tarkoitan lähinnä sitä että Helsinki on todella roskainen ihan yhdenkin esim Taiteiden yön tai Vapun jäljiltä, sellaista roskaamista en tuolla nähnyt.. Kyllä nyt on ikävä sitä lämpöä kun kotimaassa on sateista.. !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5792
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4364
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2951
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1549
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      62
      1276
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe