Merivirrat

Kartsa

Olemme lähdössä Goalle. Esitteessä varoitetaan voimakkaista merivirroista. Olisiko kenelläkään tietoa mitä ne tarkoittavat. Onko niistä todellista vaaraa uimarille? Sukeltajalle?
Miten kyseinen ilmiö esiintyy? Mitä tapahtuu jos ihminen ui siellä?
Kiitokset tiedoista

6

1818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksu

      Merivirta on sitä, kun meren vesi liikkuu, eli virtaa. Joessakin vesi virtaa. Merivirta on samanlainen. Etkö muka sitä tiedä????

      Kaikki merivirrat ovat vaarallisia uimareille ja sukeltajille! Vaaratonta virtaa ei ole. Uimareille vaarallisimpia ovat virrat jotka kulkevat rannasta poispäin. Silloin voi hetkessä joutua kilometrin päähän rannasta ja uimalla ei takaisin pääse...

      On olemassa eri suuntiin kulkevia merivirtoja, jopa pystysuoraan. Niiden virtaussuunnat ja voimakkuudet vaihtelevat. Sukeltajienkin pitää olla varovaisia...

      Kokeile mennä uimaan johonki jokeen jossa on voimakas virtaus. Merivirta on ihan sama asia. Virta vie mennessään.

      Mistä merivirrat johtuu on pitempi juttu enkä jaksa kirjoittaa siitä. Tietoa kyllä löytyy ku vain osaa ja viitsii etsiä...

      • ???

        Juuri hukkui Phuketissa pari tyhmää turistia ja kolmas selvisi sairaalaan asti. Punaisista lipuista huolimatta mereen ja siellähän sitten ovat.


      • raksu
        ??? kirjoitti:

        Juuri hukkui Phuketissa pari tyhmää turistia ja kolmas selvisi sairaalaan asti. Punaisista lipuista huolimatta mereen ja siellähän sitten ovat.

        Luonto karsii tyhmät...


    • käynyt

      Kannattaa varoa Goassa ajoittain hyvinkin korkeita aaltoja. Aallot voivat nousta yhtäkkiä ja niiden alle jäämisellä voi olla kohtalokkaatkin seuraukset. Hätää ei ole kunhan pitää huolen, että jalat ylttävät pohjaan. Merivesi ei ole yhtä puhdasta kuin useimmissa Thaimaan/Malesian kohteissa, mutta takuulla lämmintä.

      Muuten kyllä Goan rannat ovat upeat varsinkin eteläinen Palolemin palmuranta.

    • Hanna

      Olin viime kuussa Pattaylla. Lähdin meripäivää viettämään paikallinen, mutta suomalainen sukellusopettaja, kaksi sukeltajaa ja minä snorklaajana. Opettaja selitti tosi tarkkaan merivirrat. Minä ainoana snoorklaajana lähdin yksin, mutta opettaja sanoi, jos virrat vie, älä hätäänny, laivan henkilökunta tarkkailee ja hakee minut kaukaa mereltä pois, jos virta vie.
      Loppuvaiheessa menin sukeltajien kanssa samaan paikkaan, allani ui lähes metrinen kilpikonna, nähtyäni sen lähdin uimaan laivalle, huh, uinti tosi rankka, juuri ja juuri jaksoin uida laivalle.
      Saman tein laiva nosti ankkurin ja laittoi koneet käyntiin.... ope ja kaksi sukeltaa olivat joutuneet virran vietäväksi... ja olivat kaukana merellä. Sukelluksen opettaja oli todella ammattitaitoinen ja kertoi kaikki faktat, eli se oli aivan turvallista. Minullakin oli siis pelastusliivi snorklatessa. Ilman pelastusliivejä ja turhan uhkarohkeena ei tosiaan kannata uhmata luonnonvoimia. kivoja meripäiviä toivottelen!

    • MoM-otin

      vaarallisia ovat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      38
      771
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe