El Tereno

haikeana muistelen

80-luvulla lomapaikkamme oli siellä. Sitten jäin yksin ja Kanarian saaret tulivat kuvioihin.
Haikeudelle muistelen näitä matkoja. Bosque Sol, El Paso ja muitakin. Kävelimme rantakatua Palman keskustaan, reittimme varrella oli kirkko( en muista nimeä) johon pysähdyimme istahtamaan. Belleveren alue oli eräs kävelyjen kohde.

2

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5-6

      El Pasossa viihdytti kansaa soittamalla espanjalainen Andreas, joka on hotellin palon jälkeen vuosikaudet vetänyt karaokea Palma Novan parhaassa, suurimmassa ja tunnetuimmassa karaokebaarissa nimeltä Monroe's. Se sijaitsee lähimpänä rantaa olevan tien varrella hotellien Santa Lucia ja Cala Blanca välissä.

      Monroe'sin henkilökuntaa ei voi kehua kohteliaaksi, mutta äänentoistolaitteet ja lauluvalikoima ylittävät muut. Suomenkielisiä kappaleita ei kuitenkaan ole - eikä ole suomalaisia asiakkaitakaan.

      Itse majoituin ensimmäisellä Mallorcan reissullani vuonna 1975 hotelli El Valleen, noin 200 metrin päähän Plaza Gomillasta. Se oli vuosikaudet tyhjänä, mutta on nyttemmin taas avattu hotellina, tosin eri nimellä.

      Sinänsä El Terreno sopii aika huonosti rantalomakohteeksi: rantaa ei ole lähimaillakaan. Seutu on pelkkää kivitaloerämaata. Ei ihme, että turistit ovat jättäneet Gomilla-aukion baarit konkurssiin ja siirtyneet saaren muihin osiin.

    • Un paso a El Paso

      Mun muistissa on kyllä el Pasosta kosketinsoittaja jonka nimi on Pedro ,tuolla hyllyssä on vielä kasetti hänen musiikikaan.
      Pasossa tuli asuttua lähemmäs 20 kertaa vuosien 76-89 aikana.

      Terreno on todella rauhallinen nykyää,sopii sellaisille jotka haluavat olla lähellä kaupunkia,eikä se rantaelämä ole se tärkein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1512
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1162
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      932
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      710
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe