Korvike vauva

huonoäitikö

Mikä on "oikea" määrä korviketta vuorokaudessa? vauva on 2,5 kk ja neukkutädin ohjeistuksen mukaan "syötätte niin paljon kun se vaan syö, ja puolivuotiaaksi asti pelkkää korviketta" Ei, itseäni jo inhottaa syöttää poikaa koska tuo kai on jo "tottunut" siihen et kaikki syödään ja enemmänkin. Poika vetää nyt noin 9 purkkia nan ha:ta/ vrk. Kyllä kohta aloitellaan soseet, sano neukkutäti mitä sano, mut tahdon ruveta pienentää korvike määrää...jotten oo täysin pilannu hänen munuaisiaan :( Oisin imettäny jos oisin ollut kykeneväinen siihen.

8

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8kk

      Meillä meni ehkä 3kk iässä 7dl korviketta. 2,5kk aloitettiin velli ja 3kk maistelemaan sosieta. Nyt juo 8-12 dl korvikkeita ja syö lisäksi viisi ateriaa päivässä :)

      Meneekö teillä siis 9 purkkia eli 18dl. Jos näin on niin aloittaisin ennen puolta vuotta soseita maistelemaan.

      • Minn85.

        Ja mä kun luulin, että meijän poika veteli korviketta paljon.. Enimmillään meni n. 12dl päivässä. Kolmen kuukauden ikäsenä alettiin sitä velliä antaan, mutta ei se nyt päivän desimääriin vaikuttanu. Saman verran, mutta iltamaito vaan vaihtu velliin. Yhtä tyhjän kanssa siis. Nyt kun menee 5 kiinteetä ateriaa päivässä, niin korvikemäärä on siinä 6-7dl. Siitäkin on aamulla ja illalla yhteensä kaks desiä puurossa, eli juo ~5dl.

        Outoa, että neuvolassa sanottu pelkkää korviketta puol vuotiaaks. 4kk iässä meijän korvikevauva alotti kiinteitä maisteleen, neuvolan ohjeistuksesta. Nyt 6kk iässä on kaikki ateriat kiinteitä.


      • Minn85.
        Minn85. kirjoitti:

        Ja mä kun luulin, että meijän poika veteli korviketta paljon.. Enimmillään meni n. 12dl päivässä. Kolmen kuukauden ikäsenä alettiin sitä velliä antaan, mutta ei se nyt päivän desimääriin vaikuttanu. Saman verran, mutta iltamaito vaan vaihtu velliin. Yhtä tyhjän kanssa siis. Nyt kun menee 5 kiinteetä ateriaa päivässä, niin korvikemäärä on siinä 6-7dl. Siitäkin on aamulla ja illalla yhteensä kaks desiä puurossa, eli juo ~5dl.

        Outoa, että neuvolassa sanottu pelkkää korviketta puol vuotiaaks. 4kk iässä meijän korvikevauva alotti kiinteitä maisteleen, neuvolan ohjeistuksesta. Nyt 6kk iässä on kaikki ateriat kiinteitä.

        ^Tuo siis ap:lle vastaus.:)


    • huonoäitikö

      Juu melkein 2 litraa vetelee. Kyl mä aloittelen sille soseet kohta puolin..odotan sen 2 viikkoo ja sit ruvetaan maistelemispuuhiin :) Onhan tuo poika isokin jo 2kk neuvolassa 6,950 kiloo että siltä kantilta kun katsoo.

      t. ap

      • Minn85.

        Meijän poitsu oli 2kk iässä "vaan" 6660g.:D Pituutta tosin 62cm.

        Mua alko jo pelottaa vauvan munuaisten takia se korvikemäärä. Tieto lisää tuskaa, sitä kun on tarkkaan perillä kuin paljon pullosta menee. Imettäessä kun niistä määristä ei tiedä.:D


      • Hdldjh
        Minn85. kirjoitti:

        Meijän poitsu oli 2kk iässä "vaan" 6660g.:D Pituutta tosin 62cm.

        Mua alko jo pelottaa vauvan munuaisten takia se korvikemäärä. Tieto lisää tuskaa, sitä kun on tarkkaan perillä kuin paljon pullosta menee. Imettäessä kun niistä määristä ei tiedä.:D

        Niin ja siis imettäessähän niillä määrillä ei mitään väliä olekaan (mikäli vauva siis kasvaa hyvin ja näin ollen saa riittävästi maitoa), koska äidinmaidon proteiini ei rasita vauvan munuaisia.


    • onko nälkä?

      yli 1,5l korvikemäärä/ vrk on tosiaan liikaa, rasittaa munuaisia. Kokeilepa rajoittaa tuohon 1,5l ja tarkkaile, et onko tosiaan sen jälkeen nälkäinen.

      • korvikeäiskä

        Mä kanssa kehottaisin kokeilemaan pärjääkö pienemmällä määrällä. Meillä meni paljon korviketta, mutta huomasin jossain vaiheessa että poika on nautiskelija ja joi niin paljon kun tarjottiin. Pienemmälläkin määrällä pärjäsi hyvin kun tottui siihen. Määrä myös tasottui, eli ei muistaakseni enää joskus 2,5kk jälkeen noussut vaan pysyi samana kunnes alkoi laskea aikanaan. Nyt kesähelteillä voi tietty antaa pienellekin vauvalle vettä janoon välillä.

        Meillä aloitettiin kiinteät vähän vajaa 4kk iässä juuri suuren korvikemäärän vuoksi. Korviketta alkoi kuitenkin mennä vähemmän vasta 5kk iässä, kun otettiin mukaan puurot ja muutenkin syötiin jo 4 krt päivässä soseita. Olin jotenkin itse elänyt siinä harhaluulossa, että pieni kasvissosemäärä jotenkin radikaalisti pudottaisi korvikkeen määrää nopeasti :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2286
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2104
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      173
      1919
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      38
      1409
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1187
    Aihe