Lieksan sosiaalivirasto

asiakkaan puolesta

"Sosiaalivirasto on suljettu 1. - 28.7.2013 ja avoinna seuraavan kerran maanantaina 29.7.2013. Lastensuojelu- tai kriisiluonteisissa asioissa puh. 04010 44377, muuna aikana hätäkeskus puh. 112."

KYSYMYS:

Mistä numerosta ja kellonaikaan lomanne aikana saa apua toimeentulotukea koskevissa asioissa?
Mikä on asiakkaan oikeusturva toimeentulotukihakemusten käsittelyajoissa, lomat ja resurssipula ei voi olla syy määräaikojen ylittymiseen.
Viranomaisen velvollisuuteen kuuluu myös oikeussäännösten tunteminen tai
tarvittaessa viranomaisen on hankittava siitä selvyys!

9

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Narisijalle

      Ihan hyvä että pitävät lomansa jotta jaksavat kuunnella 11 kk sitten ns.palautetta. Koita heinäkuu pärjätä ilman että joku on sinua kädestä pitämässä. Koita olla kuin muutkin länsieurooppalaiset ja ota vastuuta omasta olemassaolostasi äläkä koko ajan turvaudu valtioon.

      • maksusitoumus

        "ota vastuuta omasta olemassaolostasi äläkä koko ajan turvaudu valtioon."

        Kiitän vihjeestä ja kerron tkehoituksesi eräälle mamulle.


      • narkoaanaris

        Helpon rahan hakijat menkää mansikkapellolle, jos olette toimeentulo/työmarkkinatuella oleva työtön, tai tonkia ruokaa biojäteastioista, jos työtön ei tee työtä ei tarvitse rahaa olkoot nälissään, sähköistä työtön voi irtisanoutua saa kuumaa vettä vesihanasta, kaloja voi onkia ruuaksi ei mene kalastusmaksu, työtön ei vain osaa ahaa käyttää oikein


      • yhdenvertaisuudesta
        narkoaanaris kirjoitti:

        Helpon rahan hakijat menkää mansikkapellolle, jos olette toimeentulo/työmarkkinatuella oleva työtön, tai tonkia ruokaa biojäteastioista, jos työtön ei tee työtä ei tarvitse rahaa olkoot nälissään, sähköistä työtön voi irtisanoutua saa kuumaa vettä vesihanasta, kaloja voi onkia ruuaksi ei mene kalastusmaksu, työtön ei vain osaa ahaa käyttää oikein

        Kertoisitko tämän saman lukuisille maahanmuuttajille Lieksassa. Kiitos.


    • vetelät inhottaa

      Ihan oikein, ei kaikkea tarvitse valmiiksi saada, työllään tässä on toiset elämänsä reilassa pitänyt!

    • täältäkö apu........

      Ehkä kuule kannattaa kysyä sos.toimiston numerosta vielä tänään tai sitten
      kaupungin keskuksesta maanantaina.

      • ympäripyöreätä

        Miksi eivät avoimesti tiedota lehdessä tai kaupungin sivulla? Haluavatko tarkoituksella jättää porsaanmentävän reiän toimintaansa?
        Heille kuuluu oikeanlainen tiedottaminen.


    • Olihan tuo tiedote Lieksan Lehdessä.

      • kylläasiat hoituvat

        muu kriisiluonteinen apu tarkoittaa myös toimeentulotuen mahdollista äkillistä tarvetta. Näin ainaski minä asian ymmärrän. Olen nääs joskus apua kesällä saanutkin. Tämä on turhaa lietsontaa sosiaalitointa kohtaa. Lauantain lehessä oli asiasta kaupungin yhteisessä ilmoituksessa vieläpä ekana asiana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe