Ovatko cheerious murot kanille pahaksi????
3kk ikäinen kanini tykkää ihan tajuttomasti niistä! Annan sille aina sillon tällön kourallisen, joka häipyy ruokakupilta samantien.
Joten onko tämä pahaksi, tuleeko oireita???
Niissähän ei kuitenkaan ole sokeria...???
KIITOS VASTAUKSISTA !!!
Cheerious murot
6
496
Vastaukset
- kanihani
Kanini tykkää shipseistä, se on oppinut tunnistamaan pussin rapinan ja varmaan tuoksun ja tulee heti kerjäämään niitä. Annan 1 tai puolitoista silloin tällöin, en edes kerran viikossa. Varmaan suolan maku on hyvä.
Mutta eiks niissa muroissa ole kuitenkin sokeria, niissähän on hirveesti hiilihydraatteja, musta ne on epäterveellisiä, mutta kourallinen silloin tällöin? Mutta eiks kolmekuinen kanikin ole vielä vauva? Ettet vain turmelisi sen ruokahalua, mun kani tuli meille toisesta perheestä ja kani ei koskaan syö heinää, ehkä sitä ei opetettu sielllä siihen. - Heppi
Minusta kourallinen on aikas paljon noin pienelle kanille..Miten se sitten muuta ruokaa syö..Niin kuin aiempi kirjoittaja sanoi, niin hiilihydraattejahan niistä löytyy..Lisäksi liika vilja on kanille pahaksi ja pistää kanin mahan sekaisin. Muutama muro vaikkapa merkkipiäivinä kuulostaisi paremmalta. Kyllähän kanit syövät vaikka mitä jos tarjoaa. Kanille kanin ruokaa ja ihmiselle ihmisen..:)
- Laura
Jos vilja on pahaksi kanin herkälle mahalle, niin mites kun annan mun rakkaalle pupuselle yleensä kerran viikossa kuivatetun leivänkannikan. Se on suurta herkkua.. Pitäisikö sun mielestä jättää se pois ruokalistalta?
En ole kyllä ikinä huomannut mitään ripulia tms. mahavaivoja.. Pupuni on kaksi vuotias ja sutjakassa kunnossa.
Pääasiallinen ravinto koostuu Altrominin pelleteistä, heinästä ja tuoreruoasta, jota on apila, voikukanlehdet, porkkana, kurkku, salaatti, parsakaali, persilja, omena ja kiinankaalin vihreät osat.
Leivänkannikoiden lisäksi joskus (kerran tai kaksi viikossa) herkutellaan banaanilastuilla ja jogurttinapeilla. - Heppi
Laura kirjoitti:
Jos vilja on pahaksi kanin herkälle mahalle, niin mites kun annan mun rakkaalle pupuselle yleensä kerran viikossa kuivatetun leivänkannikan. Se on suurta herkkua.. Pitäisikö sun mielestä jättää se pois ruokalistalta?
En ole kyllä ikinä huomannut mitään ripulia tms. mahavaivoja.. Pupuni on kaksi vuotias ja sutjakassa kunnossa.
Pääasiallinen ravinto koostuu Altrominin pelleteistä, heinästä ja tuoreruoasta, jota on apila, voikukanlehdet, porkkana, kurkku, salaatti, parsakaali, persilja, omena ja kiinankaalin vihreät osat.
Leivänkannikoiden lisäksi joskus (kerran tai kaksi viikossa) herkutellaan banaanilastuilla ja jogurttinapeilla.jos kerran viikossa leivänkannikan herkuksi annat. Itsekin annan kaneille noin kerran viikossa joko näkkileipää tai kuivattua ruisleipää. Tumma leipä on paras vaihtoehto. Ei voi sanoa, että vilja varsinaisesti olisi kanille pahaksi..mutta minun mielestäni kania ruokitaan kanin ruualla ja ihmistä ihmisen..(viittaan siis noihin muroihin). Vilja ei vaan ole liian kanssa kanille hyväksi. Esim. siemensekoituksissa on liikaa viljaa..ja tämä voi aiheuttaa kanille tahmaista ja löysää ulostetta. Viljaakin siis saa syöttää kunhan tekee sen kohtuudella..(ei siis esimerkiksi kourallista kauraa päivässä:)) Mielestäni sinun kanisi ruokavalio kuulostaa aivan ihanneruokavaliolta. Ainoa on nuo kaalit..eli nehän aiheuttavat kanille kaasua pahaan, joten niidenkään liika syöttö ei ole hyväksi. Silloin tällöin voi kaalia vähän antaa, mutta siinäkin on muistettava kohtuus. Myös jogurttinapeissa on sellainen huono puoli, että kanihan ei saisi syödä mitään eloperäistä..Tässä on linkki erääseen puput.netin keskusteluun jogurttinapeista: http://www.puput.net/keskustelu/index.php?board=15;action=display;threadid=12911;start=0
Muuten ruokavalio kuulostaakin hyvältä ja sinuna en muutaisi mitään.:)
Tässä on kanikille kiinnostuneille linkki pupu.netin listasta: mitä kanille saa/mitä ei saa antaa:
http://www.puput.net/keskustelu/index.php?board=15;action=display;threadid=4828 - Laura
Heppi kirjoitti:
jos kerran viikossa leivänkannikan herkuksi annat. Itsekin annan kaneille noin kerran viikossa joko näkkileipää tai kuivattua ruisleipää. Tumma leipä on paras vaihtoehto. Ei voi sanoa, että vilja varsinaisesti olisi kanille pahaksi..mutta minun mielestäni kania ruokitaan kanin ruualla ja ihmistä ihmisen..(viittaan siis noihin muroihin). Vilja ei vaan ole liian kanssa kanille hyväksi. Esim. siemensekoituksissa on liikaa viljaa..ja tämä voi aiheuttaa kanille tahmaista ja löysää ulostetta. Viljaakin siis saa syöttää kunhan tekee sen kohtuudella..(ei siis esimerkiksi kourallista kauraa päivässä:)) Mielestäni sinun kanisi ruokavalio kuulostaa aivan ihanneruokavaliolta. Ainoa on nuo kaalit..eli nehän aiheuttavat kanille kaasua pahaan, joten niidenkään liika syöttö ei ole hyväksi. Silloin tällöin voi kaalia vähän antaa, mutta siinäkin on muistettava kohtuus. Myös jogurttinapeissa on sellainen huono puoli, että kanihan ei saisi syödä mitään eloperäistä..Tässä on linkki erääseen puput.netin keskusteluun jogurttinapeista: http://www.puput.net/keskustelu/index.php?board=15;action=display;threadid=12911;start=0
Muuten ruokavalio kuulostaakin hyvältä ja sinuna en muutaisi mitään.:)
Tässä on kanikille kiinnostuneille linkki pupu.netin listasta: mitä kanille saa/mitä ei saa antaa:
http://www.puput.net/keskustelu/index.php?board=15;action=display;threadid=4828..nopeasta vastauksestasi! Tosiaan olen kuullut kaalien olevan kiistanalaista ravintoa kaneille. Olen antanut kaaleja noin kerran viikossa ja todella vähän kerrallaan. Siis parsakaalia yksi/kaksi pienehköä kukintoa tai kiinankaalia muutaman lehden vihreät osat.
En tiennyt että tummaa leipää voi myös antaa (ja että jopa on parempi) Täytyypä kokeilla maistuuko se yhtä hyvin kuin vaalea. :) Kiitti vinkistä!
Jogurttinapithan voisin tästä edespäin korvata vaikka kuivatuilla hedelmillä! Hyvää syksyä sulle, Hapille ja Heliumille! - Heppi
Laura kirjoitti:
..nopeasta vastauksestasi! Tosiaan olen kuullut kaalien olevan kiistanalaista ravintoa kaneille. Olen antanut kaaleja noin kerran viikossa ja todella vähän kerrallaan. Siis parsakaalia yksi/kaksi pienehköä kukintoa tai kiinankaalia muutaman lehden vihreät osat.
En tiennyt että tummaa leipää voi myös antaa (ja että jopa on parempi) Täytyypä kokeilla maistuuko se yhtä hyvin kuin vaalea. :) Kiitti vinkistä!
Jogurttinapithan voisin tästä edespäin korvata vaikka kuivatuilla hedelmillä! Hyvää syksyä sulle, Hapille ja Heliumille!Juu itse annan mm. rusinoita makupaloina (muutaman rusinaa viikossa) ja ne ovat ehdottomasti suurinta herkkua kanien mielestä. Lisäksi olen porkkanaa, omenaa ja banaania itse kuivattanut uunissa miedolla lämmöllä..kannattaa sitäkin kokeilla..Tuo kaalimäärä kuulostaa oikein sopivalta....:)
Kiitoksia, ja hyvää syksyä myös sinulle...:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411311- 629202
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373609- 403348
- 632723
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722440Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal162268