Oletteko miten opettaneet koiralle että käärmeet kannattaa jättää rauhaan?
Käärmekoulutusta koiralle.
13
2527
Vastaukset
- Ei ole helppoa?
Minun koirat varoo luonnostaan käärmeitä (onneksi), onkohan joku alkukantainen vaisto? Ainut pelko on, että vahingossa, kun juoksevat innoissaan, eivät kerkeä huomaamaan niitä. Asiaa voi olla aika hankala opettaa, kun ei niitä vapaaehtoisia käärmeitä, joiden kanssa voisi treenata, oikein tahdo löytää :)
- Kyllä niitä löytää..
...kun on koira jolla on taipumusta ne löytää. Kuten täällä. No paras tapa oli tosiaan että sai opetuksen kantapään, tai oikeastaan kirsun kautta. Nyt näyttää vähän edes varovan ja hiukan jopa kuuntelevan kun sanotaan että matoja ei sitten pussailla.
Pari sataa maksoi se "kurssitus" tolle, mutta sitä karvastelua hiukan loiventaa se näky kun koira loikkasi takaperin melkein yhtä pitkälle kuin mistä oli puskaankin loikannut. Sen kun olisi saanut videolle ;D
- Vovk
Se on muuten jännä juttu ,että jotkut koirat ihan luonnostaan osaavat käärmettä varoa ja sitten on taas niitä koiria ,jotka uteliaina työntävät kuononsa suoraan käärmeeseen kiinni ja saavat sitten pureman.Meidän edesmenneissä koirissa on ollut juuri tätä kumpaakin sorttia.Nykyisestä en tiedä kun ei ole vielä kyy sattunut sen kohdalle tulemaan ,joten aika sen vaan sitten näyttää kun se kohtaaminen jossain vaiheessa sitten tapahtuu.
- Käärmeet Sucks.
Opetin kuolleella kyyllä. Laitoin paineilmaletkun nippusitellä käärmeen päähän kiinni ja cayannepippuria putkeen kun koira sitten osoitti liikaa kiinnostusta tunkien nenäänsä lähelle niin läväytin paineilmalla cayannet silmille. Voin kertoa että ei mennyt toistakertaa luikeron lähelle.Tämä opetus saattoi pelastaa koiran hengen tulevaisuudessa.
- Kädetön mimmi
Luovaa ajattelua, I like :). Ei muuta kuin paineilmaletkua ja cayannepippuria ostamaan (nippusiteitä sentään omistan omasta takaa). Vaatiiko se paineilmaletku jonku "kompuran" toimiakseen?
- ei opi
Oma koirani ei puremastakaan oppinut kyitä varomaan. Vajaa kuukausi pureman jälkeen se oli taas härkkimässä kyytä. Tällä kertaa se ei onneksi saanut puremaa.
- Käärmeet Sucks
Hellurei ja oppi.
Tänään koissuli meni heinokkoon hakemaan pötkyläpaikkaa tavalliseen tapaansa kun huomasi vieressään kyyn. Pomppasi puolitoistametriä sivulle ja otti heti etäisyyttä n 5 m jääden tuijottamaan kauhuissaan että ei jumakauta taas :). Koulutus meni näköjään perille.
Aion toistaa koulutuksen loppukesästä ja samalla testata pysyykö oppi kuulassa.
Kyyn purema on erittäin vaarallinen pienelle koiralle ja aiheuttaa paljon vaivaa huolta ja murhetta joten pieni järjestetty kauhukokemus kyyn kammottavuudesta edelltäkäsin on enemmän kuin suotavaa.
Itse tosiaan käytin pientä paineilma kompuraa ja ohutta n 5mm paineilmaletkua jonka viritin nippusiteellä kyyn kaulaan, peitin letkun soralla ja asettelin kyyn pään koholleen ja letkun suoraan eteenpäin kyystä katsottuna eli käärme iskuasentoon. Kun koira meni kiellosta huolimatta iskuetäisyydelle emännän ohjastaman niin itse painoin paineilmapistoolin auki ja cayannet silmille. Hauskaa tässä oli se että eukkokin sai samalla pippuriannoksensa :D
PS: Cayannepippurin sisältämä kapsaiini on vaaratonta pikku pilvinä.- Siperia opettaa
Tuo oli näköjään sitten toimiva juttu, hyvä. Ja nauroin katketakseni tuosta pompusta kertoessasi. Meillä se loikka oli silti vielä mahtavampi. Koira kun loikkasi jotain kolme-neljä metriä takaperin ojan toiselle puolelle, kun sai sen pusun nokalleen. Ja meilläkin se näyttäisi oppineen läksynsä.
- mainio idea
kokeilemisen arvonen juttu.täytyy vain olla itse se,joka painaa paineilmaliipasinta,ja isäntä apurina:):)
- Anonyymi00010
Tänään lenkillä koira törmäsi pulskaan kyykäärmeeseen. Ei kyllä mennyt lähelle , perääntyi. Itse mietin kuinka olisin saanut koiran kannettua pois metsästä, iso koira 36 kg painaa.
Selailin nettiä ja kiva blogi löytyi jossa oli kanto-ohjeita,
https://tassujenvierella.fi miten kantaa koira pois maastosta.
kannattaa vilkaista ja salilla käydä- Anonyymi00011
Takavuosina oli sileäkarvainen mäyräkoira joka rakasti käärmeitä, tapoi lajiin katsomatta ja söi. Ei saanut koskaan puremaa ei sairastunut. Rupikonnan jätti rauhaan, mistähän tämmöinen varovaisuus johtui .🌹🌹🌹❤️
- Anonyymi00012
Tee vuoden ilmastoteko ja vie haiseva koiranrakkisi piikille jo tänään 🦮💉
Ongelma poistuu.- Anonyymi00013
Tee ilmasto teko.tiukka kumilenkki pussien ympärille. Näytä esimerkkiä. Minä tarjoan koirilleni Saimaan norppaa. 🌚🌚🌚
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482