Uusperheeseen yhteinen vauva - millaisiin haasteisiin olette

apapapap

törmänneet tämän myötä? Entä mitä positiivista tämä poikinut?

Löytyykö lapsettomia naisia, jotka olisivat tehneet yhteisen lapsen kumppanin kanssa jolla on jo lapsi/lapsia?

Millaisiin asioihin tämän myötä olette törmänneet niin hyvässä kuin pahassa: esim. raskausaikana, lapsen synnyttyä, lapsen kasvatuksen / perhe-elämän myötä?
Mitä osasitte ennakoida, mikä tuli yllätyksenä?

9

4312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miettinyt minäkin

Olen itse juuri tuossa tilassa, että vauva on tulossa, mutta kellekkään ei olla vielä kerrottu muuta kuin omille vanhemmille. Kiinnostaisi kovasti tietää kans toisten kokemuksia, mitä uusi vauva ym. tuo tullessaan uusperheessä?

• kyllästynyt...

Miehelläni oli edellisestä liitosta kaksi lasta, itsellä ei ollut ollenkaan. Nyt meillä yhteinen reiu vuoden ikäinen poika, joka on minun silmäteräni ja rakkain, mutta ei miehen. Miehen lapset (9 ja6v) käyvät säännöllisen epäsäännöllisesti meillä. Tällöin minua tai yhteistä lastamme ei ole olemassa, ja nuorempi miehen lapsista on antanut yhteiselle pojallemme mm. sakset ja neulan käteen, kun oli reilu puolivuotias. Eivät yhtään katso että eivät satuta poikaani, vaan riehuvat ja pomppivat yms. Poikani on hitaasti kehittävää sorttia, eikä kävele vielä itse.
      Jos miehen lapset ovat meillä, pitäisi tehdä kahta ruokaa, ja jos mennään sukulaisiin, kaikki huomio on miehessä, hänen lapsissaan ja muistetaan kovasti puhua myös exästä. En tarkoita, että kaikkien huomio pitäisi olla minussa tai pojassa koko ajan, mutta kun on ihan sama ollaanko me mukana vai ei. Ja sama on kotona, ei ole väliä ollaanko kotona. Kerran ei mies edes huomannut että olin lähtenyt puistoon pojan kanssa.

• -----

Kuulostaapa jotenkin tutulta...

Minäkin elin vuosia tuollaisessa uusperheessä. Mies lapsineen oli oma yksikkönsä, yhteinen pienemme laiminlyötiin täysin miehen suunnalta. Lisäksi miehen exä sääteli elämäämme päivittäin, ja mies antoi sen tapahtua. Tuntui kuin olisin elänyt akvaariossa, miehen lapset raportoivat kokoajan puhelimitse äidilleen, mitä meillä tapahtuu, mitä minä tai mieheni teemme, mitä oli ruuaksi, jne. Ottivat myös jatkuvasti kuvia kännykällään ja lähettivät äidilleen, äitinsä pyynnöstä! Kokoajan piti olla varpaillaan ja varuillaan, tuntui kuin ei olisi minkäänlaista yksityisyyttä omassa kodissaan.

Mies ei muutenkaan välittänyt lastensa kasvatuksesta. Lapset saivat elää kuin pellossa. Miehen pojan teini-ikää lähestyvät kaverit kulkivat meillä jatkuvasti, ilmoittamatta, meillä oli kokoajan avoimet ovet. Poikalauma valtasi keittiömme, jossa miehen poika availi keittiön kaappeja ja tarjoili kavereilleen. Poikalauma valloitti olohuoneemme, lauma poikia lojui pitkin sohvia ja katseli minun läppäriltäni rivoja videoita YouTubesta. Yhteinen lapsemme ei saanut koskaan nukuttua päiväunia meluavien lapsien vuoksi, ja oli aina väsynyt.

Mies ei tehnyt mitään asialle. Minä yritin, mutta ei mikään auttanut. Olin vieras omassa kodissani, eikä minulla ollut sananvaltaa mihinkään.

Eräänä päivänä tuli sitten puhelua miehelleni exältään, ja exä käski, että minä en saa enää tehdä sellaista ruokaa, josta miehen lapset eivät pidä. Ja että minä en saa enää imuroida kun lapset ovat meillä, koska imurin ääni häiritsee lapsia, eivätkä he kuule telkkaria. Tällöin minä sain tarpeekseni, otin lapseni ja lähdin. Enkä kadu lähtöäni tippaakaan. Jos mieheni vielä joskus löytää naisen rinnalleen, säälin häntä jo etukäteen.

• mek
        ----- kirjoitti:

Kuulostaapa jotenkin tutulta...

Minäkin elin vuosia tuollaisessa uusperheessä. Mies lapsineen oli oma yksikkönsä, yhteinen pienemme laiminlyötiin täysin miehen suunnalta. Lisäksi miehen exä sääteli elämäämme päivittäin, ja mies antoi sen tapahtua. Tuntui kuin olisin elänyt akvaariossa, miehen lapset raportoivat kokoajan puhelimitse äidilleen, mitä meillä tapahtuu, mitä minä tai mieheni teemme, mitä oli ruuaksi, jne. Ottivat myös jatkuvasti kuvia kännykällään ja lähettivät äidilleen, äitinsä pyynnöstä! Kokoajan piti olla varpaillaan ja varuillaan, tuntui kuin ei olisi minkäänlaista yksityisyyttä omassa kodissaan.

Mies ei muutenkaan välittänyt lastensa kasvatuksesta. Lapset saivat elää kuin pellossa. Miehen pojan teini-ikää lähestyvät kaverit kulkivat meillä jatkuvasti, ilmoittamatta, meillä oli kokoajan avoimet ovet. Poikalauma valtasi keittiömme, jossa miehen poika availi keittiön kaappeja ja tarjoili kavereilleen. Poikalauma valloitti olohuoneemme, lauma poikia lojui pitkin sohvia ja katseli minun läppäriltäni rivoja videoita YouTubesta. Yhteinen lapsemme ei saanut koskaan nukuttua päiväunia meluavien lapsien vuoksi, ja oli aina väsynyt.

Mies ei tehnyt mitään asialle. Minä yritin, mutta ei mikään auttanut. Olin vieras omassa kodissani, eikä minulla ollut sananvaltaa mihinkään.

Eräänä päivänä tuli sitten puhelua miehelleni exältään, ja exä käski, että minä en saa enää tehdä sellaista ruokaa, josta miehen lapset eivät pidä. Ja että minä en saa enää imuroida kun lapset ovat meillä, koska imurin ääni häiritsee lapsia, eivätkä he kuule telkkaria. Tällöin minä sain tarpeekseni, otin lapseni ja lähdin. Enkä kadu lähtöäni tippaakaan. Jos mieheni vielä joskus löytää naisen rinnalleen, säälin häntä jo etukäteen.

Mikset ajanut niitä mihen entisen naisen kanssa olevia kakaroita ulos asunnosta kun on pienen lapsen päiväuniaika niin helppoa se olisi ollut ja avaimet pois kakroilta jotka eivät asu virallisesti teillä ja niin helppoa se on. Miehesi lapset edellisestä liitosta pompottivat isäänsä mennen tullen ja vielä häne ex yritti kun miehessä eio ollut miestä laittaa peliä poikki.

• samoin.

Täysin sama tilanne täälläkin. Lasten iät vaan eri. Mutta muuten.

• Rahan ahne exä

Rahan puutteeseen. Miehen ex vaimo kiristää lapsillaan miehen tilit tyhiksi. Sitten alkoi se hoitopesti, joka saattoi kestää päiviä. Mies joutui makselemaan lasten vaatteita ja opiskeluja ja harrastuksia. Kovasti halusi miehen takasin, mutta sitten laitettiin rajat, että lapset tulevat meille vain kerran kuussa tietty aika, ja siitä pidetään kiini, eikä sairaina tule, ettei meidän lapset saa kaikkia sairauksia.

Rahaa ei enää jakele, vaan suurin osa miehen rahoista päätyy meille.

• Tiukkis*

Sitä saa mitä tilaa. Ehjät perheet takaisin. Avioeroista nää ongelmat vasta lähteekin.

• Adarah

Elämme uusperheessä, jossa asuu kokoaikaisesti miehen exän teini-ikäinen tytär, miehen ja samaisen exän pojat 9 ja 12v, sekä yksi yhteinen kohta 3 v. lapsemme, sekä yksi kohta syntyvä yhteinen. On ollut omat haasteensa kieltämättä, mutta aivan ihanasti kaikki lapset tulevat juttuun keskenään. Aluksi oli pientä mustasukkaisuutta toisiksi nuorimman pojan osalta, mutta se tasoittui kun yritettiin pitää rutiinit mahd.samanlaisina vauvan tulon myötä. Eilen oli niin herttaista kuunnella kun nuorin poika luki iltasatua pikkuneidille.. Pienin askelin se etenee.. Lapsille varmasti tärkeintä se, että tietävät olevansa kaikki rakkaita ja että kaikilla on samat yleissäännöt, eikä ketään nosteta pumpulityynylle ylitse muiden. Täytyy kyllä myöntää, että hankalinta uusperheydessä on miehen exän oikkujen sietäminen. Lapset ovat kuitenkin kaikki ihania! Tsemppiä sinulle arjen pyörittämiseen..

• sdgfgghfg

Uusperheissähän ei ole kyllä mitään positiivista. Mutta onhan tuossa tilanteessa se että kun niitä omia lapsia on niin exä ei pääse niin helposti pätemään ja keksi naruttaa millään typeränpäiväisellä. Oma lapsi opettaa rakkaudessa asioita. Toisen lapsessa on vaan enemmän työtä. Itseään kun monesti suojelee turhilta tunnesiteiltä kun kyseessä on miehen lapsi.
      Oma lapsi myös pistää eroa oman ja toisen väliin. Jos omalle sattuu pipi sitä jotenkin ensin ajattelee että kyllä tuo veli tai siskopuoli tuosta vielä oppii. sitten kun on ladannut itsensä täyteen joustoa ja luottoa ym. niin sitten sitä haluaisi pistää vain vanhemman jonnekkin ja sanoa etteivät saisi leikkiä keskenään. Tekee kipeää kun oma lapsi kärsii siitä kun yrittää vaan koko ajan ymmärtää eroperheen lasta ja lopulta voi käydä niin että oma ei enää luota että kukaan on hänen puolella. Sen sanon vaan että pidä aina omiesi puolta. Kukaan toinen ei sitä tee. Ei saa mennä isän, exän, anoppien ym. sääliin mukaan vaan elää tätä päivää. Tämä tuli itellekkin yllätyksenä että olin elänyt liikaa lapsipuolen kautta. Vaikkakin meidän perhe loppujen lopuksi toimii aikas hyvin ainakin uusperheeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe