Olen kiinnostunut valokuvauksesta, joten ajattelin hankkia perushyvän ja melko halvalla saatavan järkkärin. Olen katsonut erityisesti malleja Canonilta ja Nikonilta. Onko kokemuksia Canon EOS 1100D ja Nikon D3100 -malleista? Nehän on aika halpoja, hintaluokka on halvimmillaan siinä 300-400 € Onko niissä jotain ratkaisevaa eroo, kumpaa suosittelette ja miks? Oon kiitollinen kaikista vastauksista :)
Canon EOS 1100D vai Nikon D3100?
6
175
Vastaukset
Aika harvalla lienee noista molemmista kokemusta henkilökohtaisesti. Yleensähän se menee siten, että ostat jonkun rungon ja siihen lasin johon rahat riittävät ja sen jälkeen olet sen merkin "orja" koska vaihtaessasi merkkiä/valmistajaa joudut uusimaan koko hankkimasi rujakasan reppua lukuun ottamatta.
Noin yleisesti ajatellen nuo ovat kahden valmistajan sisääntulohoukuttimia ja toiminevat valokuvauksessa ja taitaa niissä olla videoinninkin mahdollisuus joskaan itse en sille juurikaan anna arvoa. Jos haluaa hyvää videojälkeä niin pitää hankkia erilaisia tukirakennelmia kameran vakauttamiseen videoitaessa.
Esim. tuolta löytyy esimerkkejä:
http://www.voosestore.com/fi/?gclid=CNuOoPqFibgCFXR7cAod3BAA0g- laatua halvalla
Niin, en itsekään mikään videokuvaaja ole, eli se ei ole mikään tärkeä ominaisuus. Omaan videokuvaukseen riittää kyllä puhelinkin :D
Tuon vertailun perusteella valitsisin Nikonin. Erot ovat pieniä mutta osin merkitseviä kuten tarkennusalueiden määrä ja tracking toiminto tarkennuksessa.
Kumman tahansa valitsee niin kuvia saa jos osaa ottaa eli tulos riippuu enemmän kuvaajasta kuin kamerasta.- Laatua halvalla
Työeläkeläinen kirjoitti:
Tuon vertailun perusteella valitsisin Nikonin. Erot ovat pieniä mutta osin merkitseviä kuten tarkennusalueiden määrä ja tracking toiminto tarkennuksessa.
Kumman tahansa valitsee niin kuvia saa jos osaa ottaa eli tulos riippuu enemmän kuvaajasta kuin kamerasta.Suuret kiitokset! Eli tohon Nikoniin päädyin.
- nfno
Jos päätät ostaa hyvän ja käytetyn Nikonin d3100 ja pari putkea siihen niin käy kattomassa toi tori.fi - ilmoitus.
http://www.tori.fi/paijat-hame/Nikon_D3100___18_55mm_ja_70_300mm_objektiivit_7115291.htm?ca=12&w=1&last=1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5055529Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1214810Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292252- 4082214
Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401380Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1651150- 621081
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N91001Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll73981Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132948