Lapsiperheissähän käytetään usein tätä "kutitusterapiaa" mielen piristäjänä, mutta saako lasta kutittaa, jos lapsi kuitenkin yrittää paeta tilanteesta vaikka nauraisikin? Nykyvanhemmat tuntuvat pitävän tätä kutittelua oikeutenaan, mutta onko se lopulta niin mukavaa "yhdessäoloa" kuin sitä usein määritellään?
Lapsen kutittaminen
7
709
Vastaukset
- K@tniss
Olenko siis kauhea rikollinen, jos omia lapsiani olen kutitellut? Miten voit tietää, pitääkö jokainen lapsi kutituksesta vai ei? Meillä kutitan vauvaa useinkin. Ei siis mitään hirveätä kovakouraista tökkimistä vaan hellästi sivelen ja rapsuttelen paljasta vatsaa. Kovasti siitä tykkää.
Pohdi ja tutki asioita ennen kuin tulet tänne aukomaan suutasi. - muuminen80
Minusta raja on siinä, kun lapsi sanoo lopeta, ei, älä tai riittää.
Jos lapsi nauraa eikä kiellä sinua, niin en näe ongelmaa. Jos lapsi on hiljaa ja yrittää paeta, niin KYSY, että haluatko, että lopetan.
Joskus lapsi saattaa olla kiukkuinen ja vaikka kuittus on hauskaa ei hän välttämättä halua unohtaa kiukkuaan.
Esim. vertailun vuoksi.
Lapsi kuikkuaa huoneessaan, menet huoneeseen ja yrität puhua. Lapsi kieltäytyy. Olet lähdössä pois, mutta lapsi kieltää sinua lähtemästä.
Eli haluaa, että osoitat hänelle rakkautta, vaikka hän olisikin sinulle vihainen. - kkkkkkkkkkkki
jos lapsen maha on pullea minä alan kutittamaan lapseni on tosi herkka joten hän nauraa ja kikattaa samalla kun kutitan hänta
- nytkutitetaan
Juu eks-mies usein kuittasi jonkin hankalan asian tai kiistakysymyksen tai pyynnön sillä, että alkoi kiinnipitämällä "pakkokutittaa" leikki-ikäistä lasta. Vaikka lapsi tavallaan oli mukana, vaikkakin vastentahtoisena, mielestäni eivät tilanteet menneet ihan oikein. Parempi olisi ollut ihan vakavasti syventyä kasvokkain keskusteluun "lapsen tasolla" ja selvittää yhdessä asia josta lapsi oli kysellyt ja halusi puhuttavan.
- kiiiiiiiii
eise voi olla kauheaa
- -ada-
"Saako lasta kutittaa?" Siis mitä ihmettä?
Nimimerkki -nytkutitetaan- on kyllä siinä oikeassa, että aikuinen voi käyttää kutitusta väärässä paikassa. Kun ei tiedä miten muuten pitäisi toimia, kun on kyse aiheesta mihin ei osaa vastata. Toinen väärä tilanne on, että yrittää hauskuuttaa väärin tehnyttä lasta, ettei hän vaan suuttuisi kiellosta tm.- äippäliinijapoitsu
Mä tykkään kutitella mun 7v pojan söpöä pömppövatsaa, hän tykkää siitä ja yleensä itse monesti kysyy hykerrellen "äiti pidetään kutitus tuokio" :) Se on hänen mielestään ihan spesiaalia, kun mun molemmat siskot on käymässä ja sitten kolmistaan kutitetaan häntä...voi sitä kikatuksen määrää kun kuusi kättä kutittelee:) mutta tosiaan hän itse tykkää siitä ja kyllä tuossa iässä osaa jo kertoa mistä pitää tai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä238659Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3491706Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2981442- 3871412
- 751331
- 61305
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331070Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241046Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521002- 36978