VOiko Ek-gyproc levyt kiinnittää normaaleilla gyproc-ruuveilla EK-levyille tarkoitettujen asemasta?
Sattuis nyt vaan olemaan näitä Norm. ruuveja.
EK-Gyproc
9
13151
Vastaukset
- ohikulkija
eli ei voi...tai toki voit muttei kannata
- Sami
Itse kyllä vetelin ihan samoilla ruuveilla kaikki levyt kiinni... en ole kuullutkaan että on eri ruuvit?!?! Mitä eroa niissä on?
Tosin ruuvinkannat on edelleen moitteettomia, joten taitaa olla turhaa huolehtimista. - ppp
Mitenkäs ne sieltä ylös korkkaa? Tavallisissahan on leveämpi kanta, joten luulisi, että niillä viimeksi.
Itse olen aina elänyt siinä käsityksessä, ettei kipsiruuveilla muuta eroa ole kuin se, että ek-ruuveissa on pienempi kanta, jolloin ne uppoavat kovempaan levyyn helpommin.
- peku
tavallisilla vaan omilla ek-ruuveilla.Tavallinen ruuvi hajottaa kovemman ek-levyn ja näin voi repsauttaa sen
- joku
mitään ongelmia ei huomattu, puhuttiin jostain vastakierreruuveista, ne eivät kuulemma nosta pahvia kannan ympäriltä yhtään ylös, mutta ek-ruuveista en ole kuullut aikaisemmin.
- EK-ruuvit
Joo koitin eilen illalla ja ei ne tavalliset oikein hyvin pelanneet. Tahtoivat alkaa pyörimään tyhjää ennen kuin ruuvin kanta oli uponnut tarpeeksi syvälle. Koitin myös näillä EK-ruuveilla (vastakierreruuvi) ja ne upposivat paljon helpommin pienemmän kannan vuoksi, joten ruuvataan niillä vastakierteisillä.
Mikä idea tällä vastakierteellä muuten on, osaako joku valaista? Koitin ruuvin lopussa vaihtaa ruuvaimen pyörimissuuntaa, mutta se ei ainakaan toimi. Onko vastakierteellä tarkoitus vain "porata" levyyn reikä, jolloin levy kiristyy paremmin seinää vasten?- j.n.
sää oot hassu
- vaan.....
Voi sen niilläkin laittaa jos vaan onnistuu. Yleensä vaan leveä torvikanta ja kovempi ek-levy tekee sen että ruuvit katkeilee ennenkuin pääsevät määräsyvyyteensä....
- Maalaris
Ek-ruuveissa on vastakierre ja sen kyllä käytännössä huomaa sen eron. Nuo vastakierreruuvit imaisee levyn paljon paremmin kiinni, kanta menee piiloon ja on mielestäni pienempi kuin tavallisissa kipsilevyruuveissa. Tavalliset ruuvit olen enimmäkseen vain saanut suttaamaan levyn pinnassa... Kannattaa tietenkin ostaa kunnon ruuveja jotka ei ekalla pyöräytyksellä mene sileäksi siitä "rististä" (nyt en millään keksi mikä se siinä kannassa oleva kuvio on).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445832
- 475338
- 483718
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise943306- 313126
- 592884
- 572740
- 532390
- 381844