Canon PIXMA MG5150

Uskomatonta!

Minulla on Canonin monitoimilaite ja haluaisin ottaa mustavalkoisia kopioita. Se ei onnistu kyseisellä laitteella, vaikka se sinänsä on täysin kunnossa ja mustaa mustettakin on patruunassa 525PGBK vielä puolillaan. Laite ilmoittaa vain, että muste on lopussa eikä se suostu ottamaan kopioita.

PIXMA MG5150:ssa on erilliset värikasetit punaiselle, siniselle, keltaiselle ja mustalle värille. Nyt muut kasetit ovat tyhjiä vain yhdessä kasetissa on mustaa väriä. Huom. Mustalle värille on laitteessa kaksi kasettia toinen pienempi 525 joka on nyt tyhjä ja toinen isompi, joka on puolillaan.

Ostin laitteen juuri siksi, että oletin saavani tarvittaessa musta-valkoisia kopioita mustalla värillä ilman että tarvitsee täyttää kaikki värikasetit. Maksaa laitteen hinnan kun täyttää kaikki värikasetit. Tässä ei ole mitään järkeä! Tietääkö joku toimiiko tämä laite pelkästään mustalla värillä. Jos ei toimi niin Canonin suunnittelijat saavat pitkän miinuksen ja heitän laitteeni pellolle eikä sen jälkeen tähän huusholliin Canonia tuoda!

21

3391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eroon Canonista

Mulla oli Pixma 6150 joka "kulutti" aina myös väriä vaikka tulostin pelkkiä mustavalk tekstisivuja. Ja noin puolen vuoden käytön jälkeen värikasetitkin olivat muka tyhjiä vaikka en värillisiä tulosteita tulostanutkaan.

Joten tuo ominaisuus näyttää olevan kaikissa Canonin tulostimissa. Ilmeisesti ominaisuus on tehty tarkotuksella, jotta saatais myytyä mahdollisimman paljon mustetta, jolla on huippukatteet. Viimein lahjoitin ko laitteen pois ja ostin HP:n OfficeJet Pro 8600:n ja olen erittäin tyytyväinen valintaani.
      Tästälähin kierrän kauka kaikki Canonin tuotteet, minua ei nääs huijata kahta kertaa!

• Tulostin-rosvo!

Canon on näemmä liittynyt Epsonin kanssa samaan sarjaan - huijariksi! Tulostimet laskevat kelkan liukukertoja tai jotain muuta, sitten ilmoittavat musteen olevan "lopussa".

Se, onko muste loppu vai ei, ei ole mitään tekemistä musteen määrän kanssa. Ne vaan ilmoitta muista syistä niin - tietenkin tarkoituksena musteen ostattaminen huippukalliissa värikaseteissa..

• Käyttöohje?

Pojallani oli Canonin musteruisku, joku saman tapainen kuin teilläkin. Siinä valittiin asetuksista erikseen mustavalkotulostus. Silloin kone käytti pelkästään mustaa säiliötä. Muistaakseni hänellä oli oletuksena "Business Document / Greyscale".

Te olette ilmeisesti tulostaneet mustavalkoisia tekstisivuja siten, että olette käyttäneet printterissä värikuva- tai jopa värivalokuva-asetusta. Printteriparka tulosti värivalokuvia, joissa oli pelkästään mustaa. Se mustahan tehdään siten, että printataan samaan kohtaan kaikilla väreillä.

Ei ihme, että väriä kului ja musta säiliö pysyi täynnä.

"minua ei nääs huijata kahta kertaa!" Joo, mutta jos itse hölmöilee, niin sitä voi tapahtua vaikka lopun elämäänsä.

• Hannah1

Voi kun olisikin nuin :

• Käyttöohje?

Ai-niin. Joissakin mustesuihkuissa (mm. toimistomme HP OfficeJetissä) on sellainen härski ominaisuus, että jonkin värisäiliön tyhjettyä kone tilttaa täydellisesti. Kun esim. keltainen väri on loppu (tai kuivunut), niin koneella ei voi edes skannata tai lähettää faxia.

No, netistä löytyy ohjeita, miten näitä voi itse "huijata"...

• eroon Canonista

Kyllähän se oli kuules valittuna asetuksista se pelkkä mustavalkoisuus, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta, kulutti muka niitä värejä vaikka tulostikin pelkkiä musta-valkosivuja. Toistan tuon loppukommentin. minua ei nääs huijata toista kertaa!

• MG5150

Aivan sama laite täälläkin. Canon Pixma MG5150. Ostin reilu 2 vuotta sitten Gigantista. Kun en tiennyt tulostimista paljon mitään ja monitoimilaitteesta sitäkään vähää, kyselin myyjältä. Tätä se kovi suositteli ja kehui, joten ostin. Heti sen jälkeen tämä jäikin pois mallistosta ja siellä oli vain niitä langattomalla yhteydellä varustettuja samanlaisia. Hieman se harmitti, kun se langaton yhteys olisi nytkin parempi, ettei tuon hirvittävän kokoisen rohjon tarvitsisi olla tuossa pöydällä viemässä vähää tilaa johdon päässä.
      Muutenkin ongelmat on aloittajan kanssa samat. Värit ja myös mustat, hupenevat alta aikayksikön. Ei montaa kopiota saa, kun taas tulee ne huutomerkin kuvat, että muste vähissä. Sitten on tullut ajettua tuonne Giganttiin hakemaan satsi mustepatruunoita, että niitä on aina käsillä, muuten tulostus toppaa siihen.
      Ja tiedoksi, tällä ei tosiaan voi tulostaa mustalla, eikä millään, jos yksikin väripatruuna on lopussa.

• Canon 550

Sama täällä värikasetit huutomerkeillä vähänpäästä vaikka tarvitsen tulostinta hyvin vähän ja sentakia joku suutinkin tukossa ja kun sitten ohjeen mukaan puhdistelin loppui loputkin aineet hetkessä, harmittaa kun laite muuten uudenveroinen, entisessä HP:ssä kestivät 3kertaa pitenpään nuo kasetit. en kyllä enää canonia osta .

• ex canon

Canon on tehnyt tarkotuksella tulostimiinsa tuon ominaisuuden, että saisivat myytyä niitä kalliita ja pieniä mustepatruunoita. Minun vanhassa pixma 6150:ssä meni ainakin kolme patruunasatsia vuosittain vaikka tulostusmäärä oli korkeintaan 300 sivua mustavalk tekstiä. Nyt tuossa pöydällä on ollut noin vuoden verran HP:n tulostin ja vielä on alkuperäiset värikasetit koneessa.

• -------

Luokittelin oman Vietnamissa tehdyn Canon Pixman diskovaloiksi, kun vilkutteli värivalojaan jatkuvasti ja milloin mitäkin vikakoodia.
      En päässyt koskaan selville sen sielunelämästä sinnikkäästä yrittämisestä ja ohjekirjan lukemisesta huolimatta.
      Rauha hänen sielulleen siellä kaatopaikan syvyyksissä.

• MG5150

Se ahneus on Canonin näkyvin vika. Kun tuossa kirjoitin musteen nopeasta hupenemisesta, niin tulisin sen kanssa kyllä toimeen, jos sen kokonaisen värikasettisatsin saisi hintaan 10,- €, tai alle. Nyt tilanne on sietämätön, ei viitsi kopioida, ellei aivan ole pakko. Sensijaan Canonin digikameraani olen tyytyväinen, vaikka siitä ei vielä olekaan kokemusta vuotta enempää.

• syyskisuli1

Mullakin oli Canon pixma ja tuli värit liian kalliiksi.lahjoitin sen ilmaiseksi pois. millainen olisi kunnon tulostin? tulostaisin ruoka-ohjeita,laulun sanoja ja omia kirjoituksia.Canonissa vaihdoin värit joka kuukausi; mut mä kyl tulostinkin valokuvia tavalliselle kopiopaperille.
      kun hankin seuraavan,maksakoon laite mitä tahansa,kunhan sen käyttö ei maxaisi maltaita.
      onneksi osaan ite vaihtaa värit,vaik olenkin yleensä tumpelo.

• mp640

Voisimpa väläyttää tähän väliin, Pixman omistajana, että tilaan eBaystä yhdellä suomessa myytävän mustepatruunan hinnalla vähintään viisi, joskus saa jopa kymmenen ihan hyvää patruunaa. Eivät tietenkään ole virallisia Canonin mutta ei valokuvatulosteissa näe tampio mitään eroa. Ainoa vaan, että nämä halpamusteen kuvat haalistuvat jos ovat huoneessa esillä ja altistuvat auringon valolle.

• MG5150

Olen kuullut monen sanovan, että jos tulostella haluaa, niin laser-tulostin on ainoa järkevä laite. Nyt tämän mustesuihku-ahmatin jälkeen olen aivan samaa mieltä. Ei tarvitse kahta kertaa enää miettiä, mikä on seuraava laite tyypiltään, merkkiä en vielä tiedä?

• Samsungin lasertulostinta olen käyttänyt ja hyvin on toiminut. Mustekasetit tosin maksaa paljon mutta toisaalta ne kestää pitkään ja ei haittaa vaikka ei tulostaisi moneen kuukauteen.

• ....

"Mustekasetit"
        Laserin kohdalla minusta parempi nimitys olisi "pulverikasetit"

• .... kirjoitti:

"Mustekasetit"
        Laserin kohdalla minusta parempi nimitys olisi "pulverikasetit"

Rakkaalla lapsella on monta nimeä kuten Mustekasetti. Värikasetti.

• -------------

Pirun keksintö rahan kuppaamiseen mustekaseteilla koko Canon Pixma, ja lisäksi huonolaatuinen.

• Vittuuttntunut

Täyttä paskaa ja huijausta koko laite. EI pysty edes skannaamaan kun huutaa värikasetin loppumista. PItäisi muka pystyä ottamaan 3000 mustavalkoteksti arkkia xl-kasetilla...ja paskat, hyvä jos 100

• PetroliSaappi

Canonin monitoimi ei edes skannaa mitään jos ei ole musteita. Valmistaja haluaa varmistaa kassavirran tuotteen myynnin jälkeenkin koska on joutunut sen myymään kilpailun takia lähes 0 katteella. Aamulla kannoin MP190:n autotalliin MP160:sen viereen odottamaan SER keräykseen lähtöä. Oli viimeiset Canonin tuoteet tässä talossa ikinä, onneksi maksoivat yhteensä 5€ pari sarjaa musteita (alkup. tarvike). En ihmettele miksi edellinen omistaja luopui puoli-ilmaiseksi, itse en kehtaa noita kellekkään riesaksi työntää. Omatoimitäyttely jatkuu 90-luvun HP Dj930c:n kanssa. Helppo laite, muistaa 3 eri kasettia joten 4:ää kasettia pyörittämällä on aina 1 "uusi" käytössä. Skannerina vanha HP:n sj2400. Kuvanlaatu pärjäävät halvoille monitoimivehkeille. Miinuksena mainittakoon ahnaus pöytätilalle. Sitä päivää ootellessa että autonvalmistajat perustavat huoltamoketjuja ja estävät kilpailijoiden polttoaineen käytön autoissaan.

• jgjgjfdd

Köyhällä ei ole varaa ostaa mustesuihku/kasettitulostimia, kun värikaseteissa maksat printterin hinnan moninkertaisena.
      Kannattaa ostaa samoin tein lasertulostin, jotka eivät enää ole huippuhintaisia, ja rahan törkeä kuppaaminen kaseteilla loppuu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4736
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3135
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2609
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1549
    Aihe