apua gootti pukeutumiseen !

helpmeplease .

Elikäs .. Oon 12 vuotias tyttö ja mulla on ongelmia mun tyylin kanssa . Eli mun normi vaatteet kouluun on lökärit ja huppari . Haluaisin käyttää vaatteita joissa tunnen oloni mukavammaksi . Haluaisin pukeutua gootti tyyliin . Oon jo pariviikkoo katellu sellasii maihareita ja sitte löysin semmoset mustat kiiltävät joissa on niittejä haluaisin niin kovasti tilata ne mutta pelkään että ihmiset nauraisivat minulle jos erottuisin massasta . Ja haluaisin käyttää gootti tyylin vaatteita yhdistettyinä räikeisiin asusteisiin kuten neoon . Mutta välillä pukeutua kokonaan mustaan tykkään kokeilla erilaisia asusteita mutta en kehtaa käyttää asusteita missään koska pelkään että minua ei hyväksytä sellaisena ku oon . Tyylissä jonka jo kerroin tuntisin oloni paremmaks ja itsevarmemmaksi . Haluaisin myös käyttää luomivärejä mutta sitten minua alettaisiin kutsua meikkipelleksi tai lissuksi . Haluaisin myös leikata hiukseni tyyliin sivusiili mutta siitäkin minulla on sellainen tunne että minua alettaisiin kiusaamaan . Ja mistä 12 vuotiaalle gootti vaatteita ja asusteita ? Joten elänkö loput kouluvuoteni masennuksessa ja pelkään olla oma itseni vaiko näytän muille todellisen minäni ? Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan !

34

1626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevaritypy

      Oo sellanen ku haluut olla! Älä välitä muitten mielipiteistä, koska on monia samanlaisia ku sinä. Mä itse kans pelkäsin tota samaa asiaa, että ihmiset naurais mulle, jos rupeisin pukeutuu eritavoin. Nyt tunnen itseni vapaammaks ja itsevarmemmaks ku koskaa ennen pukeutumalla niin ku haluan.

    • lifemocker

      kai sä tiedät, että se ei ole mikään PUKEUTUMINEN, vaan siinä on vähän sitä ideologiaakin takana?!

      • thankya

        Kyllä tiedän mutta itse haluan pitää oman mielen tilani normaalina enkä synkkänä joten pysyn vain pukeutumisessa


      • lifemocker
        thankya kirjoitti:

        Kyllä tiedän mutta itse haluan pitää oman mielen tilani normaalina enkä synkkänä joten pysyn vain pukeutumisessa

        ei kaikki gootit ole mieleltään synkkiä. he vain ovat massasta poikkeavia ihmisiä, eivätkä niin välitä siitä massamuodista


      • kuuttigootti
        lifemocker kirjoitti:

        ei kaikki gootit ole mieleltään synkkiä. he vain ovat massasta poikkeavia ihmisiä, eivätkä niin välitä siitä massamuodista

        Kerropas meille tuosta ''gootti-ideologiasta''


      • lifemocker
        kuuttigootti kirjoitti:

        Kerropas meille tuosta ''gootti-ideologiasta''

        ota selvää, en minä mikään gootti ole


      • pissedscenelikegirl
        lifemocker kirjoitti:

        ota selvää, en minä mikään gootti ole

        Siis mikä kakara sääki oot?!
        Sä selität kaikkee et mitä gootti on, vaik et ees tie mitää???
        Tää on iha sairast touhuu....
        Mä vihaan oikeesti stereotypioita!!! Lajitellaa ihmisii tyyli perusteel ja käyttäydytää niitte kans sillai et iha ku tietäsis niist kaike.
        Ei "gootti-ideologialla" oo mitää tekemist sen kans millai joku pukeutuu...


      • minäjasinä
        pissedscenelikegirl kirjoitti:

        Siis mikä kakara sääki oot?!
        Sä selität kaikkee et mitä gootti on, vaik et ees tie mitää???
        Tää on iha sairast touhuu....
        Mä vihaan oikeesti stereotypioita!!! Lajitellaa ihmisii tyyli perusteel ja käyttäydytää niitte kans sillai et iha ku tietäsis niist kaike.
        Ei "gootti-ideologialla" oo mitää tekemist sen kans millai joku pukeutuu...

        et säkään VARMAAN mikään gootti ole ja ei sun tarvii haukkuu


    • helpmeplease1

      Nii voiskko joku auttaa ?? Kiitoos !

    • en oo gootti mut...
    • RAI RAI RAI
      • hauki-lippis

        Semmonen compo mis on stringit ja hauki-lippis toimii joka säässä


    • tiiänkyllä

      Jos omaat huonon itsetunnon kannattaa kokeilla sitä omaa tyyliä. Ja jos jollain on sen jälkeem jotain sua vastaan ni naura ja näytä keskarii. :) loppuu muute hyvin nopee mulkoilu xD

    • Goth

      Mä oon 14 vuotias goottityttö ja tälläisen pukeutumisen aloitin sinun iässä. Suosittelen emp postimyyntiä, blacgroupia, morticiaa (helsingin kampissa liike) ja esim cybershop jos tykkät neonväreistä. Älä mieti mitä muut sanoo tai aattelee, haistata paskat jos joku inisee jtn. Ole oma itsesi. Ne ihmiset jotka ei hyväksy on idiootteja eikä niiden kanssa kannata hengailla.

    • Gootti tyttönen

      goottihan on alakulttuuri.
      siihen liittyy musiikki ja muut synkempään mailmaan liittyvät asiat.
      iällähän ei ole väliä.
      jos haluat "alkaa" gootiksi,niin eti tietoa alakultuuristamme.
      kuuntele vähän gootti musiikkia ja mietiskele onko se sun juttu.
      en usko että yhet maiharit tekee susta gootin-tai naurun alaisen.
      itse goottina saan kyllä huomiota kun olen ulukosalla.
      mut jos on semmonen asenne ettei välitä siitä,niin antaa mennä vaan! :D
      itselleni goottina olo on tuonut elämääni paljon ja olen erittäinen onnelinen päätöksestäni jonka tein kun rupesin gootiksi!!!!!
      mistä vaatteita? -tee se itse! tuunaa!!!!! alkuperäinen ja uniikkityyli tulee sinulle! ^__^

    • yacke_

      Itellä vähän sama pulma ja ikääkin saman verran, ellet ole -00? Käyttäisin ite mieluusti Cybershopin paitoja, mut miesten paidat on liian isoja. :-D
      Ja goottihan ei ole siis pelkästään pukeutumistyyli vaan (ainakin mun käsittääkseni) ihminen, joka kuuntelee goottimetallia tai -rockia. Mutta poliittista sanomaa niillä ei ole?

      Ja tohon Me and minimii- kauppaan en koskis sormellakaan, koska sen vaatteet on enemmän 4 - 8 vuotiaille.

      • hbutfyfu

        "Ja goottihan ei ole siis pelkästään pukeutumistyyli vaan (ainakin mun käsittääkseni) ihminen, joka kuuntelee goottimetallia tai -rockia."

        No goottimetalli sitten taas jo menee sinne metallipuolelle, jolloinka se ei sitten liity goottiuteen, vaikka toki kukaanhan ei voi senkään kuuntelua kieltää jos se muuten toimii.

        Musiikkityylit mitä gootit sitten kuuntelee on: Goottirock, Post-punk, darkwave, industrial, ambient, dark elektro, EBM, Future pop.


    • gegrgfgfg

      ei kannata alkaa leikkimään pimeyden voimien kanssa. myyt sielusi perkeleelle jos niin teet.

      • lifemocker

        ^ korjaan: myyt sielusi jeesukselle jos niin teet.


    • vbftct

      painu sinä vittuun rasvaletti

    • anskylih

      oon 12v tyttö ja haluisin olla emo oon akttellu et hankkisin sellattet (emo) hiukset mut en o varma jos mule ei sovi sellattet ja oon kattellu PMT sivustosta kaikkia vaatteita ja just sellattii haluisin käyttää kuuntelen one morning left biisejä mun äiti vaa sano mulle et miks kuuntelen sellasta huutoo mut se ei vaa ymmärrä ja mun äiti ei anna mun käyttää emo vaatteita ja meikkejä ta meikkejä antaa mut ei emo hius tyyliä tai vaatteita mut hauluaisin silti oon aatellu et pyydän mun isää tilaan mulle vaatteita siletä koska se kans kuuntelee samaa bändiä ja on kans rokki yyppiä niinkun minä oon kans aatelluvärjätä hiukset mustaks ja leikata mut en tiä kun kaikki mun suklaiset sanoo että hius väreistä voi saada esm syövän tai jotain oireita huom. (kyllä mä sen tiedän mut haluun joka tapauksessa värjätä mun hiukset en tiä yhtään mitä teen oon suunnitellu kaverin kanssa joka kans haluaisi olla gootti että me menisimme tampereellle/nokialle kauppoihin kaksin bossella tai lintsillä ostamaaan oman tyylisiä vaatteita eli emo vaatteita

    • pinkkisiili

      Hei mä oon 11v ja mulla on ollu jo melkee vuoden sivusiili (ja pinkkitukka>.

    • Scenelikegirl

      Täällä yksi koulukuisattu tyttö...
      Vitsi ku hienoo label.
      Okei alotann siis... On ite emo/scene ja vaik mitä muut mitä mielee tulee ain et pukeudun silai selvästi erottuvasti mut se on ain aika erilaistet siin o ain emoo ja scenee mut sit sekotan siihe kaikkii muit et se olis vie enemmä mä.
      Mun mielestä se on ihan syvältä et ihmisiä kiusataan sen takii et ne uskaltaa ol itsensä ja pukeutuu sillee kun haluaa.
      Mut mul o siihe semmone et ku joku arvostelee mu tyylii tai miltä näytän ni sanon vaa tällee: "Jos et tykkää mu ulkonäöst, ni kuka käski kattel?"
      Et kannattaa vaa ol oma ittensä ja ol välittämät muiden mielipiteistä. Jos ei pysty ja ne sattuu liikaa tai muut ni esitä. Älä välitä niistä arvostelioista ne vaa yrittää pudottaa alemmas ku heidät itse ko niiden itsetunto on niin alhaalla. Mut jos otat tulta ja ne näkee susta kui paljo niide kommentit sattuuu ni ei lopeta ennen ko kohtaat pohjan. Mutta jos vaik esitätki et ei sua kiinnnosta et mitä mieltä ne on ni ne lopettaa ja ettii uuden uhrin.
      Helpompi olis varmaa ol mit haluut sillee et yrit hakee su asuin alueelt ihmisii ni sit ku joku yittää jyrät su allee ni sul o jotai jotka nostaa su takas pystyy, ei niitte tarvi ees olk samanlaisii ku sää vaa semmosii jotka välitttää sust vaik näyttäsit linnupesält :D Et onnee matkal ja toivon et uskallat vaa ol oma ittes :) Olo helpottuu heti ku voi ilmast itteää muille :)♥

    • tee se!

      no niin tilaa ne saakelin maiharit ja pukeudu mustaan ja leikaa hiukset sivulta on vaan hyvä jos on erinllainen ei ne sulle naura ne voi kyllä katellavähän oudoksuen mutta se on vaan hyvä mulle tulee hyvä mieli kun huomaan olevani erinlainen

    • GothicLover

      Ole sellanen ku haluut! Itekki haluisin pukeutua PVC hen ja käyttää korsetteja ja maksihameita, mutta tunnen oloni hiukan nuoreksi siihen, mutta aijon toteuttaa sen kun olen 15v.


      Olen nyt 13v.

    • goottityttö

      Olen 13 vuotta, olen ollut gootti nyt aika vähän aikaa (ehk 3 kuukautta), olin myös peloissani että mua kiusattaisiin, mut se oli paras ratkaisu! oon iloinen että olen oma itteni, kyl ne aluks vähän katto kummalisesti mut sit ne tottu ja se oli kiva :D

    • Kiiitzu

      Hei , mul on sama ongelma haluun olla gootti ja haluisin käyttää gootti vaatteita mut pelkään mitä ihmiset sanoo ja oon nyt ite 12

    • Salainennn

      Hei, ite oon 13v haluun kans olla gootti pitkää Katelli sellaisia vaatteita, mut en uskalla ostaa, kaikki kyl hokee et pitää olla oma itsensä

    • minäjasinä

      Mie on miettinyt samaa,mutta pelkään että siitä kiusataan. Mun kaverit ja sukulaiset sanoo mä voin olla sellainen kun itse haluan, niin kuin myös sinäkin. Killstar on hyvä paikka mistä voi tilata ja kirppareilta ainakin itse aijon ostaa, koska halpaa. T. Se tyttö joka pelkää

    • uskovainenmies64

      Killstar myy vaatteita jotka ovat täynnä saatananpalvojien symboleita. Olkaa vanhemmat tarkkana käyttääkö lapsesi vaatteita missä on pentagrammeja, ristejä väärinpäin, lucifer sigileitä, numerosymboliikkaa kuten 666 tai ties mitä baphomet pirun kuvia. Se voi olla merkki että lapsesi on sekaantunut saatananpalvontaan.

      • Saatananlapsi

        Satanismi ja Saatananpalvonta ovat kaksi täysin eriasiaa. Itellä just noita pentagrammeja vaatteissa ja lisää tulee kyseisiä kuvioita vaatteisiin, mut se ei tee musta saatananpalvojaa. Hyvä vitsi👍


      • Anonyymi

        Mee takas sinne 90 luvulle, kuka nyt saatananpalvonnasta puhuu nykyään🙄


    • Sime

      Hameita ja sukkahousuja lisää vaan <3

    • Anonyymi

      Gootti on syntia, kristitty voi pukeutua minkavariseen vaatteeseen kunhan se on muista ja synkka, elaman tulee Olla suurta karsimysta, vaatetus tulee Olla musta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe