Onko ketään joka aikoo hakea tuolta asuntoa?
Mellunkylä/Viitankruununtie 2
286
5453
Vastaukset
- Toiveikas
Minä meinasin. Onkohan paljon hakijoita noihin isoimpiin?
- Milru
Me haettiin miehen kanssa kaikkia isompia kaksioita ja myös joitain kolmioita (20 asuntoa sai hakea). Edulliset on kyllä vuokrat, viereiset talotkin oikein kivan näköisiä. Kummallista muuten, että uusiin asuntoihin laittavat muovimatot... Sijaintina Mellunkylä ei kyllä houkuttele oikeastaan yhtään, mutta asunnontarve on suuri..
- melluunmuuttaja
Muovimatot on paremmat kuin laminaatit, kestävät paremmin, eivätkä kopise....minä taas ihmettelen miksi portaisiin laitetaan huopamatto? se on hirveä..liukas kun sukkasilleen kulkee, sekä nyppääntyy melko nopeasti.....hain kaikkia isoja kaksioita ja loput kolmioita .........ihmettelen myös, kun kaksiotkin ovat kaksikerroksisia.....ei hyvä huonosti liikkuville, eikä pikkulapsi perheille.
- Melluun
Me on myös haettu kaksioita ja kolmioita. Kertokaahan jos kuuluu jotain, nii tietää milloin osaa odotella soittoja.. I hope so..
- zzz123
Minkäs kokoiset perheet olette hakeneet kaksioita ja kolmioita? Entäpä oletteko uusia hakijoita vai vaihtajia? Ja oletteko vaihtajat jo kyseisellä alueella asuvia?
itse haen lapsen kanssa ja toiselta alueelta vaihtoa. - Mellunkylän
zzz123 kirjoitti:
Minkäs kokoiset perheet olette hakeneet kaksioita ja kolmioita? Entäpä oletteko uusia hakijoita vai vaihtajia? Ja oletteko vaihtajat jo kyseisellä alueella asuvia?
itse haen lapsen kanssa ja toiselta alueelta vaihtoa.Olen uusi hakija pienen lapsen kanssa. Yksiköstä pitäisi päästä isompaan asuntoon ja mielellään 2mh:n asuntoon.
- dsdsfsd
Soittoja voi odotella vasta kun hakuaika ohi.
- arpaonnea
Haimme avomiehen kanssa isoimpiin kaksioihin ja loput kolmioita. Asumme toisella alueella, mutta kuitenkin Hekan asunnossa jo ennestään.
- vanhus1
Sama juttu me miehen kanssa haetaan niitä isompia kaksioita. Nyt asutaan kolmiossa mutta ei tarvita enää näin isoa kun lapset lähti maailmalle. Ollaan haettu useampaan kertaa uusista kohtetsta pienempää asuntoa mutta ei oo onnistunut. Toivotaan et nyt onnistuisi.
- huvikseen
Kävinpä tuossa huvikseen napsuttelemassa nettisivuilla pienet kaksiot hakemukseen vaikka mulla k.o alue on muutenkin haussa aikaisemmin laittamassani nettihakemuksessa, niin ei kai siitä haittaa ole vaikka näitä haki erikseen. "Nettirobotti" kyllä ilmotti että kohteet on onnistuneesti lisätty tms kun laitoin henkilötunnukseni. Mitään pankkitunnuksilla kirjautumista ei kysytty.
Yksinäinen hakija olen ja varmaan ei mitään mahdollisuuksia saada mutta eipä tuo paljon aikaa viennyt elämästäni - .......
Me haimme kolmioita, mutta saatiin kaupungilta perjantaina asuntotarjous muualta. Näillä näkymin, jos kaikki menee hyvin, päästään pois Itä-Helsingistä.
- jospa vain
Neliötä haettiin. Asutaan kaupungin kolmiossa samalla alueella. Meillä on kaksi lasta.
- bzt
Molemmat 5h k haussa. Tuskin natsaa mutta yrittänyttä ei laiteta.
- Ovi ilmassa :)
Onko noissa isoimmissa parvekkeet. Vai onko niihin tulossa ranskalaiset? Niissä 5h asunnoissa on mutta mites nui muut. Pohjakuva on hieman epäselvä tämän asian suhteen. Kävelin yksi päivä työmaan ohi ja näin vaan kaksi parveketta ja oletan että nämä kuluu noihin 5h asuntoihin.
2h k haussa. Yksin kun hakee, saaminen epätodennäköisestä. Sen verran kauniit talot ja rauhallinen alue nii kyllä kelpaisi tuo kaksio.
- meidänperhe
me haettiin perheen kanssa kolmioita ja muutamaa neliötä. kauankohan niissä valinnoissa menee. tietääkö kukaan? :)
- huvikseen
Tänään oli viimeinen hakupäivä, joten webbisivuille tullee aiheesta varmaan huomenna tai lähipäivinä jotain. Elokuun loppuun tai aikaisemmin mennessä itse veikkaisin valinnat tehdään.
Monilla on kuukauden irtisanomisaika aikaisemmasta kämpästä, niin sitä ennen kuitenkin.- jepson
Veikkaan että tulee ennemmin heinäkuun loppuun :)
- saku sammakko
Haettu on pienempiä kaksioita.
- Newhomee
Ilmoittamaan jos joku saa tarjouksen. Me haettu isompia kaksioita ja loput kolmioita..
- toivottavasti tärppä
Stadim sivuilla lukee et elokuun loppuun mennessä ilmoitta,( itse haimme kolmiota) jos asunnon on saanut:)
- kokoomuslaine
Saaperin rahattomat ja luikuripummit täällä keskustelee loisauntojen jakamisista.
Kyllä ilettää!- 479789
Porvoosta kajahti taas. Lähe lenkille, älä kiusaa itteäs lukemalla iljettävistä asioista.
- Foorumipoliisi
Valehtelet. Olet perussuomalainen avohoitopotilas.
- asunnonhakijatar
Eikö ole hyvä, että meitä luikuripummejakin löytyy on sitten sinullakin parempi itsetunto ja hyvä mieli kun saat käydä täällä avautumassa ja kertomassa mielipiteitäsi. Pieni vinkki kuitenkin sinulle, ei kannata aina ihan kaikkea möläytellä mitä se ilmakupla siellä pääkomassa tuottaa anna sen kuplan välillä puhjeta :)
- toivottavasti tärppä
Onko kukaan vielä saanut soittoa? :)
- Vanhus1
Ei oo
- haluismuuttaa
aika pitkään pitää jännätä, jos elokuun loppuun, ja valmistuminenhan on syyskuussa? hmmm...pitäis olla vielä kuukauden irtisanomisaikakin nykyisessä, jännää, vaikka ei varmaan tule asuntoa sieltä, toisaalta jäishän multa iso asunto kaupungille.
- Huvikseen
Muuttopäiväksi on ilmoitettu 1.10, joten elokuun loppuun mennessä ilmoittamalla tulee kuukauden irtianomisaika
- meidänperhe
ilmoittavat asunnon saaneille 12-25.8. Kysyimme kun veimme yhden lapun toimistolle.
- jännittää
Eli pari viikkoa pitää jännäillä :)
- haluismuuttaa
Olisi tosi ihana juttu ,jos pääsis sinne muuttamaan, hain isoja kaksioita ja kolmioita, tosin olen hakenut muihinkin uusiin, enkä ole päässyt,ilmeisesti en ole kauhean kiireellinen, asun neljää huonetta, ja myös maksan turhista neliöistä, kun nyt onnistais :), vaikka tuttavat pelottelee, että ole niin hullu, että muutat voimajohtojen alle, mua ei haittaa, jos vaan pääsis :)
- Huolestuako
haluismuuttaa kirjoitti:
Olisi tosi ihana juttu ,jos pääsis sinne muuttamaan, hain isoja kaksioita ja kolmioita, tosin olen hakenut muihinkin uusiin, enkä ole päässyt,ilmeisesti en ole kauhean kiireellinen, asun neljää huonetta, ja myös maksan turhista neliöistä, kun nyt onnistais :), vaikka tuttavat pelottelee, että ole niin hullu, että muutat voimajohtojen alle, mua ei haittaa, jos vaan pääsis :)
Onko ne voimalinjat ihan niiden talojen päällä/vieressä? Ja eihän niistä haittaa pitäisi olla koska liian lähelle niitä ei saa rakentaa.. Vai?
- vanha rouva
haluismuuttaa kirjoitti:
Minä myös hain niitä isoja kaksioita ja monia muita asuntoja parin viimeisen vuoden aikana. Meidän elämäntilanne on muuttunut lapset muuttaneet pois kotoa ja nyt meillä iso perheasunto jota emme enää mieheni kanssaa tarvitse sitäpaitsi tässä isossa asunnossa on turhan suuri vuokra meille. Jos nyt emme saa asuntoa niin väitän, että asunnonjakajat harrastava ikärasismia.
- hmp1
Onko kaikki ketkä hakee vaihtoa toimittaneet jo isännöitsijänlausunnon? Pitääkö se toimitraa etukäteen?
- Muuttaja
Mulle sanottiin että mahdollisen asuntotarjouksen yhteydessä sitä vasta tarvitaan
- haluismuuttaa
Minulle sanottiin puhelimessa ,kun kysyin, että ei tarvitse vielä haku vaiheessa mitään lausuntoja toimittaa, vasta sitten jos ja kun on myönnetty asunto, joten en toimittanut mitään.....ottivat vaan asuntojen numerot ylös,joita halusin hakea.
- ktm5
Muuttaja kirjoitti:
Mulle sanottiin että mahdollisen asuntotarjouksen yhteydessä sitä vasta tarvitaan
isot asunot annetaan somaleille kuulemma ja pienet kaksiot yksinäisille venäläisille.
- hhm1
Hakemuksen lähettämisen jälkeen sinun tulee toimittaa palvelupisteeseemme isännöitsijän lausunto, jonka saat oman alueyhtiösi toimistosta. Hakemus aktivoituu vasta sitten, kun olemme vastaanottaneet isännöitsijän lausunnon.
- jospa vain
hhm1 kirjoitti:
Hakemuksen lähettämisen jälkeen sinun tulee toimittaa palvelupisteeseemme isännöitsijän lausunto, jonka saat oman alueyhtiösi toimistosta. Hakemus aktivoituu vasta sitten, kun olemme vastaanottaneet isännöitsijän lausunnon.
Ei tarvitse vaikka niin lukee. Toimitimme vasta tarjouksen jälkeen.
- lkjlk
hmp1: Jos haet vain uusia kohteita niin sitten asuntotarjouksen yhteydessä, jos haet myös "vanhoja" kohteita niin toimitetttava mahd.pian. että hakemus on aktiivi
- höpöttäjä
höpöhöpö
Ne voimalinjat osittain menevät asuntojen yli. Pidemmältä ajalta katsottuna tuohan on pieni terveysriski. Jos omaatte sydämmen tahdistimen, varmaan tiedättekin ettei kannata lähellekkään mennä ;)
- 110kv
Voimalinjat ei mene asuntojen yli ja ovat turvarajan ulkopuolella.
- miekki2
Miksi Suomessa ne voimalinjojen turvarajat on lyhyemmät kuin useissa muissa maissa, kuten esmes Ruotsissa?
- Sanopa se.
Kas siinäpä mielenkiintoinen kysymys. Avaatko aiheelle vaikkapa ihan oman keskustelun, niin tässä ketjussa voidaan keskittyä vaikka näihin asuntoihin?
- hmp1
Eli siis isännöitsilausuntoa ei tarvitse lähettää kuin vasta kun saa tarjouksen? Koska hain vain vaihtoa näihin? Lähetin spostia stadinasuntoihin, lisäselvitystä minkä unohdin kirjoittaa hakemuksen, tähän minulle vastattiin että pitää toimittaa lausunto? O_o
- haluismuuttaa
Aika sekavaa ? minä nimen omaan kysyin, kun soitin ,että pitääkö tuoda isännöitsijänlausuntoa, niin sanottiin että ei tässä vaiheessa tarvitse, sanoi vaan, että anna asuntojen numerot mitä haet.....minulla on hekan asunto, mutta vaihdan periaatteessa pienenpään.
- lkj1
no mikä siinä nyt on epäselvää. Kirjoitin aikaisemmin että JOS haet VAIN UUDISKOHTEITA toimitat lausunnon kun pyydetään, JOS HAET MYÖS VANHOJA kohteita SILLOIN lausunto on toimitettava heti!
ELI jos sinulla on yleinen hakemus kaikkialle muuallekin kuin uudiskohteisiin toimita lausunto heti.
tämän selvemmin ei voi enää asiaa kertoa. - hakija54
onko kenellekään tullut tieto onko asuntoa myönnetty.
- rooooooopeeeeee
juu tuli ilmoitus, että yrityksellemme on varattu 50 asuntoa . hyvään hintaan laitamme työntekijämme ko. alueelle :)
- banaani6
hyvä läppä roooooopeee!
- rooooooooopeeeeee
HALOO.. haloo? halo!!!!!!!!! ole sinä vittu loispummi hiljaa ja mene keräämään sossulta rahaa. minä ladon turpaan tommosia kun kadulla nään ja syön kaviaaria kengästäsi.
nyt emänttä sanoo "hys, nyt nukkumaan" . iltaa. ,
- Toiveissa koti
Onko kenellekään tullut vielä asuntotarjousta?
- Toiveikas
Ei ole kuulunut. :(
- Rooooopeeeeeee
juu tuli ilmoitus, että yrityksellemme on varattu 50 asuntoa . hyvään hintaan laitamme työntekijämme ko. alueelle :)
- uiiuiiuuujui
Kuulemma alati palvelualtis asiakaspalvelu oli kertonut, että vasta ensi viikolla alkavat ilmoittelemaan. Mikä nyt tietysti voi tarkottaa melkeinpä mitä vaan, saattavathan ne olla hyvinkin menneet.
- haluismuuttaa
uiiuiiuuujui kirjoitti:
Kuulemma alati palvelualtis asiakaspalvelu oli kertonut, että vasta ensi viikolla alkavat ilmoittelemaan. Mikä nyt tietysti voi tarkottaa melkeinpä mitä vaan, saattavathan ne olla hyvinkin menneet.
12..-25.8. välillä ilmoittavat
- Linduskaaaaa
haluismuuttaa kirjoitti:
12..-25.8. välillä ilmoittavat
Jesjes, tänään tuli ilmoitus! Ihme tuurilla saatiin kaksio avomiehen kanssa, ollaan oltu jonossa jo monta kuukautta mutta ensi kuussa on häätö edessä - ehkä se vaikutti jotenkin. Mutta: JES!!!!!!! En voi ku hehkuttaa :D soitin kaverit läpi ku jännittää niin hemmetisti! Onnea kaikille muille.
- jospa vain
Linduskaaaaa kirjoitti:
Jesjes, tänään tuli ilmoitus! Ihme tuurilla saatiin kaksio avomiehen kanssa, ollaan oltu jonossa jo monta kuukautta mutta ensi kuussa on häätö edessä - ehkä se vaikutti jotenkin. Mutta: JES!!!!!!! En voi ku hehkuttaa :D soitin kaverit läpi ku jännittää niin hemmetisti! Onnea kaikille muille.
Onnittelut asunnosta :) Soittoa kovasti täälläkin odotellaan.
- jakojärjestys
Linduskaaaaa kirjoitti:
saako udella mikä asunto?
- haluismuuttaa
Linduskaaaaa kirjoitti:
Onnea! ihmettelen tuota päivämäärien antamista, eli asuntoja jaetaan nyt jo? Puhelimessa sanottiin sieltä,että 12.8.alkaen aletaan ilmoittamaan asunnon saajille?
- No hätä
haluismuuttaa kirjoitti:
Onnea! ihmettelen tuota päivämäärien antamista, eli asuntoja jaetaan nyt jo? Puhelimessa sanottiin sieltä,että 12.8.alkaen aletaan ilmoittamaan asunnon saajille?
Häsyhousujen juttuja tuommoiset tarkkojen päivämäärien tinkaamiset.
Sivulla sanotaan että elokuussa ilmoitetaan ja aika luonnollista on että asunnnot täyttyy sitä myöten kun valintoja tehdään ja hyvä on että otetaan samantien yhteyttä, niin jää vekslausvaraa.
Näissä on myös varmaan tosiaan niitä vekslauksiakin tyyliin että valittu ilmoittaa että on jo uudet suunitelmat tai toimitetut liitteet ei täsmää hakemuksen kanssa jne ja sitten pitää valita uusi - wersli
haluismuuttaa kirjoitti:
No sepä se, kun ei siellä toimistossa taida henkilöstölläkään olla samat tiedot. Varmasti on tämänkin päivämäärän antanut ollut ihan tosissaan siinä luulossa, että se jotenkin pitäisi.
- Huvikseen
Onnittelut myös täältä Linduskalle.
On myös haussa täällä mutta en usko että tulee ja täytyy myöntää että hiukan sopeutumista olisikin muuttaa kantakaupungista jonnekkin kauas vaikka tuliskin.
Oliko pieni vai iso kaksio jonka saitte?
Mitä tarkoitat "häädöllä" ?
Oliko määräaikainen sopimus 30.9 entinen soppari vai mitä?- linduskaaaaaa
Hei
Kiitos kaikille! "Häädöllä" tarkoitan että olimme yksityisellä vuokralla (keskikokoinen yksiö) ja yhtenä päivänä vuokranantaja kilahti ja lähetti postiluukusta lapun, että lähtekää pois mahdollisimman pian. Toki siinä on se 6kk irtisanomisaika, mutta päätettiin että koitetaan onneamme kaupungin puolella. Kyselin vielä ko. herralta että mikä mättää jne oli vaan möreänä ja "pois" :D
joku kysyi mikä nro, sitä ei kerrottu, vain että pienin kaksio mitä sieltä löytyy (tarkistin just 2h kt 48m2)
- jospa vain
Mietin että jakavatkohan asunnot sekaisin vai järjestyksessä. a1 eteenpäin tai pienimmistä isoimpiin.
- hmp1
Jakaisivatko pienemmästä isoimpaan :) onnea asunnon saanneelle :)
- Mmmmmmmmmm
no mitä vittua soitin äsken aluetoimiston suuntaan ja sanoivat että 9 asukasvalintaa tehty (9 huoneistoa) eli ei näissä päivämäärissä ole oikein mitään järkeä?!! Tuleeko edes ilmoitus vaikka ei saisikaan asuntoa????? Huoh
- haluismuuttaa
Mmmmmmmmmm kirjoitti:
no mitä vittua soitin äsken aluetoimiston suuntaan ja sanoivat että 9 asukasvalintaa tehty (9 huoneistoa) eli ei näissä päivämäärissä ole oikein mitään järkeä?!! Tuleeko edes ilmoitus vaikka ei saisikaan asuntoa????? Huoh
voihan olla että näissä on mukana ns. valmiiksi varatut asunnot ( henkilökunta, sosiaalitoimiston tukiasunnot jne)
- jospa vain
Ei ilmoittele jos ei saa.
- banaani6
Mutta pelkästään 9 valintaa on tehty? Vai 9 sopimusta? He eivät sanoneet miten nopeasti valinnat sitten tehdään? Etkä itse saanut tietoja jos sinut on valittu?
- asunto tänne kiitos
Ehkä noi 9 on sukulaiset ja kaverit.
Ja eiköhän sieltä ilmoittaessa kerrota aika tarkkaan minkä asunnon on saanut ja minkä kokoisen!!
Höpöhöpö sanon minä taas! - jospa vain
Tänään tuli sähköpostilla asuntotarjous neliöstä :) Eli on ne nähtävästi jakanut niitä jo useamman.
- Muuttoamuuttoa
Meillekin tuli pienemmästä neliöstä!
- Asunnotonko
Siis eikös ne soita vai vaan pelkkä sähköposti ilmoitus? Mikähän mahtaa olla heidän toimiston numero? Ku on pari kertaa soitettu jostai numerosta, mut ku soitan takas nii ei vastata..
- jospa vain
Asunnotonko kirjoitti:
Siis eikös ne soita vai vaan pelkkä sähköposti ilmoitus? Mikähän mahtaa olla heidän toimiston numero? Ku on pari kertaa soitettu jostai numerosta, mut ku soitan takas nii ei vastata..
Meille tuli pelkällä sähköpostilla. Muistanko väärin että hakemuksessa oli miten haluaa tarjoukset, soitolla vai spostilla. Kaveri soitti kun oli myös hakenut niin osa on vielä jakamatta ja kuullosti kuulemma siltä että suurin osa olisi mennyt jo.
- Muuttoamuuttoa
Asunnotonko kirjoitti:
Meille tuli ilmoitus tekstiviestillä ja sähköpostilla itse tarjous.
- tiina a 74
Muuttoamuuttoa kirjoitti:
Meille tuli ilmoitus tekstiviestillä ja sähköpostilla itse tarjous.
jep. no onnea sinne vitun sossupummi. meidän perhe 7 lasta 2 aikuista olen työkyvytön eikä saaada asuntoa TÄÄLTÄ niin helvetti kun ollaan nyttenkin 3h tpk KERROSTALOSSA EIKÄ PÄÄSTÄ POIS.
että onnea helvetisti - Muuttoamuuttoa
tiina a 74 kirjoitti:
jep. no onnea sinne vitun sossupummi. meidän perhe 7 lasta 2 aikuista olen työkyvytön eikä saaada asuntoa TÄÄLTÄ niin helvetti kun ollaan nyttenkin 3h tpk KERROSTALOSSA EIKÄ PÄÄSTÄ POIS.
että onnea helvetistiIhan kuule työssäkäyviä ollaan, ei tartte heti ruveta huutelemaan. Ja turha sinun on asunnon saaneille huudella, ihan muut henkilöt ne valinnat ovat tehneet.
- Kyl maar muaki
tiina a 74 kirjoitti:
että onnea helvetistiHei mekään ei saatu tässä jaossa, mutta kerrotko vaikka sitten, kun te ootte saaneet kämpän? Me nyt haettais kyllä tota teidän kokoluokkaa, mutta mitäs pienistä, sovitaan, ettei kukaan muu enää hae yhtään minkään sortin asuntoa ennen ku te ootte saaneet, kun sua nyt noin kyrsii.
- tipuste
Onko yhtään työtöntä valituissa?
jotenkin sellainen mielikuva että uudiskohteisiin ei oteta työttömiä?
Vai olenko väärässä?- tiina a 74
näköjään ns. "slummiutumista" yritetään välttää rasistisilla valinnoilla ELI työttömiä / pakon takia työttömänä olevia ei oteta helvetti ollenkaan, koska ei haluta tehdä "alueesta huonoa",
sitten vain valitaan tuollaiset luikerot jotka ovat 2 aikuista ja saavat NELIÖN, kun me olemme 3h tpk ! kerrostalossa! tarvitsemme isomman apua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - bmjllko
tiina a 74 kirjoitti:
näköjään ns. "slummiutumista" yritetään välttää rasistisilla valinnoilla ELI työttömiä / pakon takia työttömänä olevia ei oteta helvetti ollenkaan, koska ei haluta tehdä "alueesta huonoa",
sitten vain valitaan tuollaiset luikerot jotka ovat 2 aikuista ja saavat NELIÖN, kun me olemme 3h tpk ! kerrostalossa! tarvitsemme isomman apua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mutta onhan kahden aikuisen lisäksi niihin neliöihin muuttamassa lapsiakin.
- Pikkuseikkoja!
bmjllko kirjoitti:
Mutta onhan kahden aikuisen lisäksi niihin neliöihin muuttamassa lapsiakin.
Älä nyt viitti tosiasioillas pilata toisen angstia.
- vieläkö on toivoa jä
Ei hitsi, että harmittaa. Oltais niin haluttu muuttaa tuonne! Toi olis ollu ihan unelmien täyttymys ja onni. Onkohan vielä ensi viikolla toivoa?
Ollaan pian nelihenkinen perhe, äiti kotona ja mies maahanmuuttaja-opiskelija.- haluismuuttaa
Eikös se jako pitänyt vasta ensiviikolla alkaakin ? näin mulle ainakin infottiin.
- töttöröö
haluismuuttaa kirjoitti:
Eikös se jako pitänyt vasta ensiviikolla alkaakin ? näin mulle ainakin infottiin.
asuntojen jako aloitetaan kun hakuaika on päättynyt.
vieläkö on toivoa jä: Sivuillahan lukee että asunnon saajille ilmoitetaan elokuun LOPPUUN mennessä joten varmasti on vielä toivoa. Yleensä viimesillä viikoilla saa viimeisimmät tietää. Sitten kun on elokuun viimeinen arkipäivä ja ei ole asuntotarjousta kuulunut niin sitten ei asuntoa ole saanut.
tiina a 74: Itse taidat olla sossupummi jos olet kykenemätön töihin? Vai meinaatko että miehesi palkka on niin suuri että ette tarvitse minkäänlaisa tukia? En oikein usko. Ehkä ihan hyvä jos ette asuntoa tuolta saa kun tunnut olevan melko katkeroitunut ihminen :D
- Toivoa on..
Mulle sanlottiin että kaikki valinnat saadaan tehtyä elokuun loppuunmennesä joten vielä on toivoa..
- tiina a 74
joo helvetti onnea jos saat jotain senkin sossuPUMMI, olen itse työkyvyttömyyseläkkellää koska en voi työtapaturman takia kävellä enää hyvin EIKÄ meille anneta mitäänn asuntoa tai MITÄÄN PELKKÄÄ RASISMIA!
olemme iso perhe 5 2 aikuista ( kirrjoitin väärin viime postissa) ja ASUMME kontulassa nyt 3h k 75m2 KERROSTALOSSA MIKÄ EI RIITÄ
jos on 5 lasta aikuista 2 niin aikuisille 1 huone, ja 5 lasta mihin laitetaan, olohuone ja toinen huone vai ?E i onnistu etenkin kun on muutama murrosikäinen!
esim. TUO 5h k olisi täydellinen MEILLE mutta kun tuollaiset loiset jotka ovat TOIMEENTULOTUEN varassa saavat ne eivätkä maksa mitään!niin menee hermot!!!!!!!!!!!!! - huhuh katkeraa
tiina a 74 kirjoitti:
joo helvetti onnea jos saat jotain senkin sossuPUMMI, olen itse työkyvyttömyyseläkkellää koska en voi työtapaturman takia kävellä enää hyvin EIKÄ meille anneta mitäänn asuntoa tai MITÄÄN PELKKÄÄ RASISMIA!
olemme iso perhe 5 2 aikuista ( kirrjoitin väärin viime postissa) ja ASUMME kontulassa nyt 3h k 75m2 KERROSTALOSSA MIKÄ EI RIITÄ
jos on 5 lasta aikuista 2 niin aikuisille 1 huone, ja 5 lasta mihin laitetaan, olohuone ja toinen huone vai ?E i onnistu etenkin kun on muutama murrosikäinen!
esim. TUO 5h k olisi täydellinen MEILLE mutta kun tuollaiset loiset jotka ovat TOIMEENTULOTUEN varassa saavat ne eivätkä maksa mitään!niin menee hermot!!!!!!!!!!!!!krhm....UUDISKOHTEISIIN OTETAAN VAIN TYÖSSÄKÄYVIÄ!
ja tämä tieto on tullut suoraan stadin asunnon virkailijoilta.
Asenteen korjaus olisi myös sinulla paikallaan.Luuletko että olet maailman ainoa ihminen joka on työkyvyttömyys eläkkeellä?! Fakta on se että teillä kuitenkin on se ASUNTO.(Muutekin kannattaisi miettiä että kannattaako niitä lapsia hankkia noin paljon jos aikoo koko elämänsä vuokralla asua ;) noita isoja kämppiä kun on kaupungilla vähän tarjolla eli turha sitä on omista valinnoistaan muita syyttää...)
Etusijalla näihin uudiskohteisiin ovat ihmiset jotka maksavat vuokran omasta pussistaan,mahdollisesti muuttouhka ( putkiremontti,määräaikainen soppari ym). - I hope so..
tiina a 74 kirjoitti:
esim. TUO 5h k olisi täydellinen MEILLE mutta kun tuollaiset loiset jotka ovat TOIMEENTULOTUEN varassa saavat ne eivätkä maksa mitään!niin menee hermot!!!!!!!!!!!!!Toivon kädet ja jalat ristissä että sun kaltainen katkeroitunut ihminen ei saa tuolta asuntoa. En itsekään ole mikään sossupummi vaan ihan työssäkäyvä perheellinen. Pysy vaan siellä Kontulassa kaltaistesi seurassa loinen. Turhaan täällä itket jos on lapsia paljon ja niin ahtaasti asut, ei kukaan ole pakottanut hankkimaan niin montaa. Ja toisekseen jos teini- ikään asti ovat voineet ahtaasti elää, voivat elää ihan siihen saakka kun muuttavat omilleen.. Älä syytä muita ihmisiä omista valinnoista vaan katso peiliin.
- asuntoaoottelen
tiina a 74 kirjoitti:
esim. TUO 5h k olisi täydellinen MEILLE mutta kun tuollaiset loiset jotka ovat TOIMEENTULOTUEN varassa saavat ne eivätkä maksa mitään!niin menee hermot!!!!!!!!!!!!!Ainakin se perhe,joka sai sen toisen 5huonetta keittiön ovat työssäkäyviä ihmisiä, ei sossupummeja, että kannattaa rauhoittua noissa kirjoituksissa .
- fjdkjklskdjl
Aikamoista rasismia kaupungilta jos vaativat työssäkayntiä sille että antavat uudiskohteen. Miten on laita monella maahanmuuttajalla jotka ei vaan työllisty vaikka kuinka haluaisivat? Ja entäpä tämän hetken Suomessa jossa saatat olla työttömänä irtisanomisten takia? Kaipa se työtönkin nyt tajuaa laskea pystyykö maksamaan vuokraa vai ei ja moni työtön pystyy kuitenkin maksamaan paremmin kaupungin vuokria kuin yksityisten. Ja eipä se työttömyys välttämättä ole kuin hetkellinen häiriötila.
- Jepjep..
Ne muutamat jotka on ilmoittanut saaneensa asunnon niin onko kaikki sit tosiaan työssäkäyviä? Itse olen hoitovapaalla vielä vuoden joten varmaan toivo meni näiden asuntojen suhteen sitten..
- jospa vain
Olen nyt äitiyslomalla ja jään hoitovapaalle tämän vuoden puolella. On työpaikka mihin palata. Mies töissä.
- Muuttajaperhe
Itse äitiyslomalla, hoitovapaalle jään ensi vuonna, ei työpaikkaa. Mies töissä. 3 lasta
- fsafsafsa
Muuttajaperhe kirjoitti:
Itse äitiyslomalla, hoitovapaalle jään ensi vuonna, ei työpaikkaa. Mies töissä. 3 lasta
Äitiysloma on eriasia kuin työtön!!ja teidän perheessä toinen työelämässä.
- ei sit muuteta.. :(
Minä ajattelin, että voisimme saada asunnon ihan samoilla perusteilla kuin työssäkäyvätkin. Itse olen kodinhoidontuella, mies maahanmuuttaja, joka opiskelee ja meillä on pieni lapsi ja toinen tulossa. Olisihan se hienoa, jos jossain mainittaisiin tuo työssäoloehto uudiskohteisiin, niin ei tarvitsisi turhaan tuhlata omaa ja virkailijoiden aikaa täyttämällä kaavakkeita. Uskomatonta vielä tämän päivän Suomessa!!!
- Töttöröö32
Työssäoloehtoa ei sanota sivuilla koska sellaista sääntöä ei ole. Tietysti asunnonjakoviraston sisäinen käytäntöhän se voi olla pääsäntöisesti. Turha on mitään käytäntöjä alkaa sivuille luetteleen varsinkaan jos tulee satunnaisia poikkeuksia.
Äitiyslomamajutut yms on tosiaan eri asia. Kyse on nimenomaan työttömistä, toimeentulotukijengistä joilla on keskimäärin enemmän elämänhallintaongelmia kuin muulla väestöllä ja tämä lorvilössi halutaan pitää muualla. - Ymmälläänoleva
Mitä kaavakkeita asuntoa HAKIESSA täytyy täyttää? Liitteethän toimitetaan vasta, kun on saanut asunnon...
- ei sit muuteta.. :(
No enpä keksiny tohon muuta sanaa, mikä se raksi ruutuun sivu on, johon niitä toiveita sai raksittaa ja omasta elämästään kertoa. Sitä tarkoitin.
Jännä on miten siellä asunnonjakotoimistossa tiedetään tämän raksi ruutuun- paperin perusteella kenellä on elämänhallinnan ongelmia ja ketkä on sossun toimeentuloasiakkaita. Uskomattomia selvännäkijöitä taitaa olla.
Poikkeus vahvistaa säännön? - Äiti minäkin
ei sit muuteta.. :( kirjoitti:
No enpä keksiny tohon muuta sanaa, mikä se raksi ruutuun sivu on, johon niitä toiveita sai raksittaa ja omasta elämästään kertoa. Sitä tarkoitin.
Jännä on miten siellä asunnonjakotoimistossa tiedetään tämän raksi ruutuun- paperin perusteella kenellä on elämänhallinnan ongelmia ja ketkä on sossun toimeentuloasiakkaita. Uskomattomia selvännäkijöitä taitaa olla.
Poikkeus vahvistaa säännön?Ei sit muuteta oletko hakenut kaikkialta Helsingistä asuntoja vai vaan uudiskohteita. Luulis nyt saavan kun lapsi ja raskaus on aika hyviä perusteita asunnolle.. Kun tilanteessasi jos olet äitiyslomalla niin voitte asua periatteessa missä vaan Helsingissä jos miehesi on opiskelija. Itse olen kaupungilta kaksi kertaa asunnon saanut ja kun laitoin kaikki alueet toisen sain seuraavana päivänä hakemisesta ja toisen viikon kuluttua. Eli jos todellinen asunnon tarve on niin eiköhän jostain tipu.
- haluismuuttaa
Kylläpä jännittää viimemetreillä, puhelin taskussa kokoajan, ja aina kun tulee viesti, niin sydän pomppaa :) sitten tulee kaikki kapphallien ym. viesti mainokset juur nyt :)......no pettyä saa kyllä varmaan tälläkin kertaa .
- muuttoko
Sama täällä. Aamu aloitetaan aina siinä toivossa, että tänään tulee hyviä uutisia. Miks just nyt tulee kaikki turhanpäiväiset viestit eikä se oikea :)
- liibalaaba!
Heippa! Kiinnostaisi minuakin tuo, että ketkä ovat saaneet asuntoja. Onko hakemus ollut erittäin kiirreellinen ja onko työssäkäyviä? Meillä tarvitaan asunota kun nykyisessä asunnossa vuokra on 955e/kk joka on meille todella kallis. ja itse olen vielä vuoden ikäisen kanssa kotona vanhempi tyttö on päiväkodissa. Mies opiskelee ja käy osa-aikaisesti töissä. Hän on myös päähakijana. Pakko oli vaan ottaa vvo:lta kun tarjottiin asunota, asuimme niin huonolla alueella että koko perhe voi henkisesti todella huonosti ja joutu aina pelkäämään. Koko ajan oli puukotuksia tappeluita oven takana nukkujia ja riehumista naapureissa talvet-kesät emme saanet vaihto asuntoa ja kukapa olisi halunnut päittäin vaihtaakkaan. Asunto oli muutenkin huonosssa kunnossa ja remontti oli tulossa keittiö uusittiin ja huoneistojen pinnat lsitettiin uusiksi. Vaihtoehtoja ei ollut kun lähteä pois. kaikki kauhistelivat että jos kaupungilta kerran lähtee niin ei pääse takaisin.. epäilen tuota. KÄvin tänään toimistolla muokkaamassa hakemusta eikä hakemus nyt ole sitten enään eritttäin kiirreellisenä. Sattuu oikeen sydämmeen. Kysyin viitakruununtien asunnoista ja he sanoivat että prosessi on vielä käynnissä ja asuntoja on vielä jäljellä ja voi hyvinkin olla että tosiaan menee tuonne kuun loppuun asti kun asukas valinnat saadaan tehntyä. Toivotaan parasta, tai ihmettä oikeestaan. Onne niille jotka todellakin tarvitsevat.
- jospa vain
Veikkaan että meidän kohdalla asunnon saanti on johtunut kahdesta asiasta. Haettiin kolmiosta neliöön, milloin meiltä vapautuu samantyylinen kolmio kuin kyseisessä kohteessa. Niihinhän on enemmän hakioita. Asutaan jo hekavesalan taloissa. Ei ollut hakemus kiireellinen.
- Muuttajaperhe
Sama juttu täällä, mut asutaan nyt hekakontulan alueella.
- mummelijakoira
Minä haen kaksiota--tai kolmiota, en ole vissiin kiireellinen, koska asun yksin neljää huonetta, siis hekan-asuntoa, neliöitä miltein sata !! mikäs tässä on asustella tilavassa kämpässä koiran kanssa, ei ole stadilla pulaa isoista kämpistä,näköjään.....vuokra vaan pikkasen harmittaa yli tonnin , ja tukia en saa koska käyn töissä ja minulla on liian suuri asunto ..huoh..! toivoisin kuitenkin vielä saavani pienemmän, mutta uskon puute tulee, vuoden oon jo hakenut.
- Vesalaan
Mun hakemus on erittäin kiireellisinä luokituksesta ett saa nähdä.. Mut kukaan ei ole ainakaan ilmoittanut ett olis saanu isompia kaksioita tai kolmioita ett ehkä ne ensin on jakanu noi asunnot mitä oli vähemmän 4 h, 5 h ja pienet kaksiot. Uskottelen täällä itselleni että vielä on mahiksia :)
- Tuleva naapurinne
Hei!
Me saimme tänään asuntotarjouksen neliöstä! Oon NIIIN Iloinen! :) itse olen opiskelija ja tällä hetkellä äitiyslomalla. Mies on kyllä vakkari duunissa. Ei olla entuudestaan kaupungin vuokra-asunnoissa asuvia, mut kohtapa ollaan :) Ainakin vuokra on huikeesti pienempi ja pajon enemmän tilaa luvassa, ihanaa! :) Onnea myös muille, ketkä ovat saaneet asunnon! :) - työssäkäyvänuori
Onko kukaan saanut ilmoitusta pienimmistä kaksioista?
- yksonnekas
Me saatiin kaksio 66,5 m2,molemmat töissä. Saatiin onneks vaihdettua isompaan kun kituuteltu yksiössä ja meidät oli luokiteltu kiireelliseksi.
- .........
Paljonko tässä uudiskohteessa oli vuokra per neliö?
- jospa vain
Neliövuokra vaihtelee asunnoissa mutta meillä n. 10e, vähän alle
- Pikku Myy
Onkohan montaa niitä neliöitä vielä jäljellä? Onko kolmioita mennyt vielä yhtään? Voi Luoja tätä odottelua.
- jospa vain
Veikkaan et eilen jaeltiin d talon neliöitä kun siellä oli jo joku kurkkimassa ikkunoista sisälle :)
- Innoissaan
Muuttaakos alueelle paljon lapsiperheitä? Meillä lapsi, joten olisi kiva, jos taloyhtiöstä löytyisi leikkikavereita :)
- jospa vain
Alueella on jo todella paljo lapsiperheitä ja varmasti myös näihin asuntoihin muuttaa. Kuten me. Todella rauhallista aluetta muutenkin kun palveluihin kuitenkin hieman matkaa niin ei tänne kukaan oikein eksy. Ainut riesa on vvo talojen mopopojat jotka ajelee kävelykaduilla tuhatta ja sataa. Siihen on kuitenkin poliisit reakoinut skootteripartioilla.
- jospa vain
jospa vain kirjoitti:
Alueella on jo todella paljo lapsiperheitä ja varmasti myös näihin asuntoihin muuttaa. Kuten me. Todella rauhallista aluetta muutenkin kun palveluihin kuitenkin hieman matkaa niin ei tänne kukaan oikein eksy. Ainut riesa on vvo talojen mopopojat jotka ajelee kävelykaduilla tuhatta ja sataa. Siihen on kuitenkin poliisit reakoinut skootteripartioilla.
joo ja on kirjoitusvirhe :)
- Konsdaabeli
Alueella paljon imppareita ja huumehörhöjä , opastavat lapsenne tavoille !
- Haaveissa on
Me ollaan haettu kolmioita ja muutamaa neliötä. Mies opiskelee ja minä 10kk lapsen kanssa kotona. Onkohan meillä mitään mahdollisuuksia.. Joka päivä puhelimen kyttäystä ja odottelua :D Olisi unelmien täyttymys päästä sinne, mutta vähän alkaa jo viimeinenkin toivo hiipua :(
- jopa niin
Ei jos teillä on mahdollisuus hoasin kämppään/hoasilta ei ole muuttouhkaa
- Haaveissa on
En tiedä hoas asioista mitään, mutta mies opiskelee Espoossa.
- toivotontakotaas
Alkaa toivo hiipumaan asunnosta, mutta eipä haittaa ,kun alkaa tarkemmin miettimään, rivari, ok. onhan se kiva, mutta haittapuolena hiiret ja muurahaiset sisällä, aina joutuu pitää verhoja edessä,kun kulut menee ikkunoiden edestä...puhumattakaan vesalan ja mellunmäen narkkiveijareista ikkunoita kilistelemässä.......hmmm...ei harmita ei, mutta ehkä pikkasen :)
- jospa vain
Ei ole pahemmin hiiriä ja muurahaisia näkynyt sisällä ja sälekaihtimet on keksitty :)
- toivotontakotaas
jospa vain kirjoitti:
Ei ole pahemmin hiiriä ja muurahaisia näkynyt sisällä ja sälekaihtimet on keksitty :)
Ymmärtänet "jospa vain" katkeraa tilitystäni :D
- jospa vain
toivotontakotaas kirjoitti:
Ymmärtänet "jospa vain" katkeraa tilitystäni :D
ymmärrän :)
Toivon kyllä että tuolla olisi vähemmän maan matosia kun nykyinen on metsänrajassa. Hyttysiä ja ampiaisia riittää.
Oikeesti olisi kamalaa jos ei sälekaihtimia saisi. Nykyisessä kestin kuukauden, sen jälkeen oli pakko hankkia. Tuntui että akvaariossa asuis. - tiina a 74
jospa vain kirjoitti:
ymmärrän :)
Toivon kyllä että tuolla olisi vähemmän maan matosia kun nykyinen on metsänrajassa. Hyttysiä ja ampiaisia riittää.
Oikeesti olisi kamalaa jos ei sälekaihtimia saisi. Nykyisessä kestin kuukauden, sen jälkeen oli pakko hankkia. Tuntui että akvaariossa asuis.joo haistakaa paska vaan te sossuPUMMIT, MINULLE ei ole VIELÄKÄÄN tullut ilmoitusta että olisimme saaaneeeet 5h k s parveke ASUNNON viitakruunulta miksi? ei varmaan kiinnosta MEIDÄN asuinolot kontulassa 3h k olemme 5 LASTA 2 AIKUISTA mitä teemme!!!
ja erittäin kiireellisinä ja täällä saavat turhat opiskelijat kaksioita ja mitä lie!! hyvä asumistuen kittaajat, saatana!!!!!!!!!!! - Pysy Kontulassa
tiina a 74 kirjoitti:
joo haistakaa paska vaan te sossuPUMMIT, MINULLE ei ole VIELÄKÄÄN tullut ilmoitusta että olisimme saaaneeeet 5h k s parveke ASUNNON viitakruunulta miksi? ei varmaan kiinnosta MEIDÄN asuinolot kontulassa 3h k olemme 5 LASTA 2 AIKUISTA mitä teemme!!!
ja erittäin kiireellisinä ja täällä saavat turhat opiskelijat kaksioita ja mitä lie!! hyvä asumistuen kittaajat, saatana!!!!!!!!!!!Oisko syynä se, ettei siellä ole saunallisia asuntoja? TIINAAA, ÄLÄ HUUDA!!!
- työssäkäyvänuori
tiina a 74 kirjoitti:
joo haistakaa paska vaan te sossuPUMMIT, MINULLE ei ole VIELÄKÄÄN tullut ilmoitusta että olisimme saaaneeeet 5h k s parveke ASUNNON viitakruunulta miksi? ei varmaan kiinnosta MEIDÄN asuinolot kontulassa 3h k olemme 5 LASTA 2 AIKUISTA mitä teemme!!!
ja erittäin kiireellisinä ja täällä saavat turhat opiskelijat kaksioita ja mitä lie!! hyvä asumistuen kittaajat, saatana!!!!!!!!!!!Hahhah, toivottavasti joku näitä päätöksiä tekevä kaupungin työntekijä lukee tätä keskustelua ja jättää asunnon antamatta tuollaiselle sekopäälle. Mitäs ne lapsilisät sitten on jos ei sosiaalitukia :D Mene töihin ja ota asuntolaina niin saat mitä haluat!. Terveisin viistoistakesäsestä asti duunissa, koskaan en oo mitään tukia nostanut ja silti ei kämppää oo herunut.
- vähän vanhempi
työssäkäyvänuori kirjoitti:
Hahhah, toivottavasti joku näitä päätöksiä tekevä kaupungin työntekijä lukee tätä keskustelua ja jättää asunnon antamatta tuollaiselle sekopäälle. Mitäs ne lapsilisät sitten on jos ei sosiaalitukia :D Mene töihin ja ota asuntolaina niin saat mitä haluat!. Terveisin viistoistakesäsestä asti duunissa, koskaan en oo mitään tukia nostanut ja silti ei kämppää oo herunut.
Nyt täytyy kyllä korjata, että lapsilisät eivät todellakaan ole sosiaalitukia!! Nuoren kannattaisi satsata vaikka koulutukseen, jottei tuollaisia sammakoita suustansa enää päästä!
- Kysynpä vaan
Kuules Tiina a 74. Asenteesi on todella lapsellinen! Uudiskohteisiin EI TODELLAKAAN muuta sossupummeja, vaan ihmisiä, joilla on VARAA maksaa vuokra OMASTA pussista! On ehkä ihan hyvä, että sun kaltasta ihmistä ei sinne oteta asumaan, vaan kunnon opiskelijat ja työssäkäyvät saavat hyvät kodit ;) Ootkos kuullut ehkäisystä? Miksi tehdä liuta lapsia, jos ne hankaloittavat elämääsi noin paljon? kysynpä vaan ;)
- Hermo menee
Onkohan nää asunnot kaikki jo jaettu? Kuitenkin sanottiin että , elokuun loppuun voi odottaa, ei sieltä puhelimitse mitään tietoja saa, juu tiedän :) käy hermon päälle tämä odottaminen, vaikka varmaan ei asuntoa sieltä tule. Olen varmaan 10 vuotta hakenut uudiskämppiin, eipä ole natsannut, olis se niin ihanaa muuttaa uuteen, valmiiksi puhtaaseen kotiin....mutta ei, No jos nytkään ei osu kohdalle arvonta, niin kyllä jätän helsingin, ja maksan veroni johonkin muuhun kuntaan.
- asumaan1
Onko täällä ketään kolmion saaneita?
- KJAM
M e saatiin tänään ilmotus kolmiosta!! Olemme työssä käyvä aviopari jolle syntyy joulukuussa ensimmäinen lapsi. Asumme yksiössä tällä hetkellä jossa ei ole edes hissiä (4.krs). Olemme todella onnellisia, tilanteemme oli aika tukala nykyisessä asunnossamme.
- onnelliset1
IHANAA! Me saatin tänään tajous isosta kaksiosta. 69,5 neliötä. Tätä ollaan odotettu ja jännitetty. Ollaan kaksikymppinen aviopariskunta ja olemme yksityisellä vuokralla. Auntomme laitettiin myyntiin ja uuden löytäminen näytti olevan mahdotonta. Kuukauden verran olisi ollut enään aikaa asua tässä. Nyt on ne huolet pyyhitty pois.
Mieheni on vakkaritöissä ja itse aloitan työskentelyn ensi kuussa pitkän sairausloman jälkeen. - Innoissaan
Onnea kaikille asunonon saaneille! :) Mukavaa, että taloyhtiöön muuttaa myös meidän lisäksi muitakin nuoria! :) Me ollaan kans reilu parikymppinen perhe, joilla on kohta vuoden ikäinen poika :)
- ei vielä tullut
Hei vuokrasopimuksen tehneet, mikä on virallinen muuttopäivä?
- ei vielä tullut
Niin.....ja onkohan ketään 50 saanut asuntoa, kun tuntuu nuorta sakkia vaan muuttavan T: mummeli 58v
- jospa vain
Vuorasopimuksia aletaan tekemään vasta maanantaina.
- kaunistaon
ei vielä tullut kirjoitti:
Niin.....ja onkohan ketään 50 saanut asuntoa, kun tuntuu nuorta sakkia vaan muuttavan T: mummeli 58v
On meitä muitakin vähän alle ja päälle 50 :)
- köyhä mummeli
ei vielä tullut kirjoitti:
Ollaan 50 ja yritetty on vaihtaa asuntoa pienempään kun ei miehen kanssa tarvita enää näin isoa asuntoa. Haussa on ollut Myllypuro, Siltamäki ja nyt tämä Viitankuruununtie 2 mutta ei onnistunut näköjään nytkään. Ollaan käyty muutamia asuntoja katsomassa jos vaihdettaisiin mutta asunnot ollut niin hirveässä kunnossa että ei kiitos. Olenkin miettinyt harrastaako asunnonjakajat ikärasimia vai miksi en koskaan kuule, että me vanhemmat ihmiset saisimme uusista yhtiöistä asuntoja.
- Muuttava mummeli
köyhä mummeli kirjoitti:
Ollaan 50 ja yritetty on vaihtaa asuntoa pienempään kun ei miehen kanssa tarvita enää näin isoa asuntoa. Haussa on ollut Myllypuro, Siltamäki ja nyt tämä Viitankuruununtie 2 mutta ei onnistunut näköjään nytkään. Ollaan käyty muutamia asuntoja katsomassa jos vaihdettaisiin mutta asunnot ollut niin hirveässä kunnossa että ei kiitos. Olenkin miettinyt harrastaako asunnonjakajat ikärasimia vai miksi en koskaan kuule, että me vanhemmat ihmiset saisimme uusista yhtiöistä asuntoja.
Kyllä harrastetaan ikärasismia !! ei uusia asuntoja yli viiskymppisille, vain nuorillepareille. Itse olen työssäkäyvä 50 nainen asun 100 neliön asunnossa, maksan vuokran kokonaisuudessaan ilman asumistukia 1100e/kk olen hakenut uusista myös pienenpää, helsinki ei tarvitse näitä isompia asuntojaan.. Mutta aina voi muuttaa johonkin lähikuntaan, niin aion tehdä, jos ei verorahani kelpaa tänne, niin johonkin pienenpään kuntaan ne on tervetulleita.
- tiina a 74
joo haistakaa ***** vaan te sossuPUMMIT, MINULLE ei ole VIELÄKÄÄN tullut ilmoitusta että olisimme saaaneeeet 5h k s parveke ASUNNON viitakruunulta miksi? ei varmaan kiinnosta MEIDÄN asuinolot kontulassa 3h k olemme 5 LASTA 2 AIKUISTA mitä teemme!!!
ja erittäin kiireellisinä ja täällä saavat turhat opiskelijat kaksioita ja mitä lie!! hyvä asumistuen kittaajat, *******!!!!!!!!!!!
mitä TEEMME täällä KONTULASSA pummien keskellä meille pitäisi ANTAA asunto viitakruunulla! 5 h K SAUNA ! NYT!- eipähaittaa
tiina 74, ei se mellunkylä sen kummempi ole kun kontula, samanlaista sakkia kulkee, ja ei siel asunto saunoja ole.
- siisti suus bimbo
Törkyturpa Tiina... juttus on kun katutytön tekstiä!
- tiina a 74
siisti suus bimbo kirjoitti:
Törkyturpa Tiina... juttus on kun katutytön tekstiä!
ole SINÄ törkyTURPA hiljaa, olet itse varmaankin blondi BIMbo katutyttö virosta JOKA on tullut hakemaan asumistuella KAUPUNGIN ILMAISIA asuntoja - saatana mene takaisin mistä olet TULLUT - me OLEMME kontulaSSA jumissa 3h K Mitä teeemme?? olemme Jo tehneet HAKEMUKSEN WWW.STADINasunnot.fi mutta ei KUULU VIELÄ että tuleeko 5h K Sauna P arveke varasto mitä kuvissa oli? ei tule? ei!!!!!!! eli ole sinä saatanan helmahutsu hiljaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Mimmi mömmö
tiina a 74 kirjoitti:
ole SINÄ törkyTURPA hiljaa, olet itse varmaankin blondi BIMbo katutyttö virosta JOKA on tullut hakemaan asumistuella KAUPUNGIN ILMAISIA asuntoja - saatana mene takaisin mistä olet TULLUT - me OLEMME kontulaSSA jumissa 3h K Mitä teeemme?? olemme Jo tehneet HAKEMUKSEN WWW.STADINasunnot.fi mutta ei KUULU VIELÄ että tuleeko 5h K Sauna P arveke varasto mitä kuvissa oli? ei tule? ei!!!!!!! eli ole sinä saatanan helmahutsu hiljaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Siis sä oot niin TROLLIPEIKKO!!! :/
- Tiinalle lääkitys :D
tiina a 74 kirjoitti:
:D BIMBOOOOOO, Kontulan kokemus puhuu :D
- trolli=tyhjä elämä
Mimmi mömmö kirjoitti:
Siis sä oot niin TROLLIPEIKKO!!! :/
NIIN ON! Tyhjää ja onnetonta elämää täytetään sairaalla tavalla!
- fette
Tiin a tarvis isoa ja mustaa moloa
- asunnoton3
Uskomaton tähänkö on tultu. Eikö Teillä nykyajan ihmisillä ole enää minkäänlaisia käytöstapoja eikö Teitä hävetä omat puheet tai kirjoitukset.
- Olet oikeassa!
asunnoton3 kirjoitti:
Uskomaton tähänkö on tultu. Eikö Teillä nykyajan ihmisillä ole enää minkäänlaisia käytöstapoja eikö Teitä hävetä omat puheet tai kirjoitukset.
Tunnen todella suurta myötähäpeää osasta kirjoituksia!!!
- ter3
Mä olen kuule teille kateellinen jotka saivat asunnon. Yritin itsekin tyttäreni kanssa kaksiota mutta ei tainnut onnistaa :( nyt asutaan kolmiossa Vesalassa.
Olen kuitenkin iloinen teidän puolesta :)- todella ikävä juttu
On se niin harmi, ettei ihmiset, jotka maksavat täsmällisesti vuokransa, pitävät asunnon kauniina ja siistinä, eivät metelöi ja ovat muutenkin mallikkaita vuokralaisia saa asuntoa. Syynä on vain se, että he eivät ole töissä; vaimo kotiäiti ja mies opiskelija. Alle vuoden ikäinen lapsi kotona ja toinen tulossa.
- kerpseles
todella ikävä juttu kirjoitti:
On se niin harmi, ettei ihmiset, jotka maksavat täsmällisesti vuokransa, pitävät asunnon kauniina ja siistinä, eivät metelöi ja ovat muutenkin mallikkaita vuokralaisia saa asuntoa. Syynä on vain se, että he eivät ole töissä; vaimo kotiäiti ja mies opiskelija. Alle vuoden ikäinen lapsi kotona ja toinen tulossa.
Kai ne vuokrat on ajallaan ku tulee asumistuet.
- wewew2
Pitää yrittää ymmärtää että asunnojakajat ei tunne yksittäisiä ihmisiä vaikka moni meistä kuvitteeleekin että on ns "maailman napa" ja kaikkien pitäisi tietää kuin "kunnon ihmiminen" minä olen.
Hakijat on vain numeroita, tilastoja jne ja niiden mukaan toimitaan mitä kuhunkin asuntoon valitaan. Häiriköitä on keskimäärin enemmän "lorviporukassa" kuin työporukassa. Näin se vaan menee. Tilastot ei valehtele.
Kysyntä ja tarjonta ei myöskään kohtaa vaan tuurikin vaikuttaa. - Toiveissa koti
Kaupungin asunnot ovat yleisesti halvempia kuin yksityiset, joten ei ole ihme että niihin hakevat pienituloiset. Aika itsekästä on hyvillä tuloilla hakea halpaan kaupungin asuntoon ja sitten arvostella naapuriin muuttavia. Kaupungille tulee huomattavasti halvemmaksi ottaa asumistukea saavia ihmisiä omiin kaupungin asuntoihin kuin maksaa se tuki yksityisille vuokramarkkinoille. Ymmärrän, että tukia saattavat jotkut käyttää "väärin", mutta tuet saadaan hakemusten perusteella ja kun hakemuksen kaikki osat täyttyvät on ihminen oikeutettu tukeen. Samalla tavalla kuin on joku oikeutettu työkyvyttömyyseläkkeeseen työkyvyttömyyden takia, on toinen oikeutettu asumistukeen pienituloisuuden ja opintotukeen opiskeluidensa perusteella. Ei tukien maksaminen ole vain pois kaupungin kukkarosta, ilman tukia ongelmat olisivat varmasti pahempia ja kalliimpia hoitaa.
Se siitä, me emme ole saaneet asuntotarjousta vielä muttemme vielä heitä toivoa. Asumme yksityisellä vuokralla ja asunnontarve on erittäin kiireellinen statuksella. Asumme siis 3h k asunnossa ja kolmas lapsi on tulossa marras-joulukuussa (olisi kivaa päästä muuttamaan, kun siellä näkyi olevan muitakin joille on juuri tulossa perheenlisäystä.) En koe että olemme sossupummeja, vaikka vaimo on kotihoidontuella (ja hoitaa siis lapsia kotona) ja itse opiskelen tullakseni opettajaksi eli saan opintotukea (sehän ei ole mikään suuri raha, kuten kaikki vähänkään asioista perilläolevat tietävät.) Näiden lisäksi saamme siis myös asumistukea. Me kävimme jo ennen kuin haku alkoi katsomassa taloyhtiötä ja olisi kyllä todella mieluisaa muuttaa sinne. Haimme kaikkiin neliöihin ja myös molempia 5 k asuntoja.- Elämä on kaunis
Älkää ottako itseenne, näistä ilkeistä kommenteista. Näillä keskustelupalstoilla tuntuu viihtyvän, ilkeät, katkerat ja kateelliset ihmiset. Nimimerkin takaa on helppo huudella.
Onnea teille asunnonhakuun.
Kukaan normaali ei pidä teitä sosiaalipummeina. Kaunista syksyä. - Viitakruununtie2
Elämä on kaunis kirjoitti:
Älkää ottako itseenne, näistä ilkeistä kommenteista. Näillä keskustelupalstoilla tuntuu viihtyvän, ilkeät, katkerat ja kateelliset ihmiset. Nimimerkin takaa on helppo huudella.
Onnea teille asunnonhakuun.
Kukaan normaali ei pidä teitä sosiaalipummeina. Kaunista syksyä.Viitakruununtie 2 muuttavat, liittkää yhteisöön
https://www.facebook.com/pages/Viitankruununtie2/516175685117211 - pelottavan näköistä
Viitakruununtie2 kirjoitti:
Viitakruununtie 2 muuttavat, liittkää yhteisöön
https://www.facebook.com/pages/Viitankruununtie2/516175685117211tuossa kuvassa nuo voimajohdot menee kyllä talojen päältä :/
- Eisaisedesrakentaa
pelottavan näköistä kirjoitti:
tuossa kuvassa nuo voimajohdot menee kyllä talojen päältä :/
Ei mene vaan takana.
- pimpula20
Onkohan pienet kaksiot jo jaettu?
- itään
Huhhuh, taitaa jäädä meidän osalta haaveeksi, vaikka kovasti asuntoa sieltä toivottiin. Haettiin isoja neliöitä ja 5h k. Meillä siis kolme lasta. Vaikka vielähän se menee tämä viikko jännittäessä! :D Onnea kaikille asuntoja saaneille!
- Snadinasunnot
Kaikki on jaettu ! Hajaantukaa saastat !
- Muuttajaperhe
Vuokrasopimus allekirjoitettu! :)
- viit1
Koska teillä alkaa vuokrasopimus?
Voi olla meinaan vähän ruuhkaa jos kaikki muuttaa samana päivänä. - kuultua
viit1 kirjoitti:
Voi olla meinaan vähän ruuhkaa jos kaikki muuttaa samana päivänä.Kaikilla alkaa 1.10 mutta yrittävät porrastaa muuttoa. Eli jotkut pääsevät jo ennen tuota.
- Muuttajaperhe
viit1 kirjoitti:
Voi olla meinaan vähän ruuhkaa jos kaikki muuttaa samana päivänä.Joo 1.10 alkaa, mutta toiv. päästäis muuttamaan jo aikasemmin..
- Toivoton...
Onkohan kaikki jo jaettu?
- ....
no ainakin 5h k on näköjään jaettu somaliperheille, olivat tänään siellä kökkimässä.
- tosiasia ei rasismia
.... kirjoitti:
no ainakin 5h k on näköjään jaettu somaliperheille, olivat tänään siellä kökkimässä.
On se haaskausta, jos somaliperhe saa uuden asunnon. 1-2 kk kuluttua se on ihan pasKana. Olen nähnyt enemmän kuin tarpeeksi.
- suomi suomalaisille
joo lisää vaan maahanmuuttajia tänne viemään meiltä asunnot. ihan tarpeeksi jo suomalaisia ilman kotia.
- ...
Kylläpäs te puhutte rumasti. Kyllä kai muillakin kuin suomalaisilla on oikeus uusiin asuntoihin. Ja jos tuhansista hakijoista yksi somali perhe on valittu, niin tarkoittaako se että maahanmuuttajat vievät suomalaisten asunnot? Eikä sekään tarkoita jos ikkunoista on katseltu, että on tullut valituksi. Varmasti monet hakijat ovat käyneet "unelmoimassa". Vaikea ymmärtää miten jotkut ihmiset voivat olla niin rasisteja. Ei ole teidänkään kasvatus mennyt ihan putkeen.
- kyllästynyt odottama
rasismiakin on niin monenlaista.Syntyperäistä, kolmenpolven stadilaistakin syrjitään asunnon jaossa, siis suomalaista pellavapäätä, mutta se ei ole toki somalialaisten, tai muidenkaan ulkolaistaustaisten vika, vaan valitsijoiden.....ja olisko oikeesti ihan kauheata, jos vanhempi stadilainen sais joskus uuden asunnon, siis sellainen joka on 40 vuotta maksanut veroja kunnalle,,15 vuotiaasta lähtien.....
- kyllästynyt odottama
kyllästynyt odottama kirjoitti:
rasismiakin on niin monenlaista.Syntyperäistä, kolmenpolven stadilaistakin syrjitään asunnon jaossa, siis suomalaista pellavapäätä, mutta se ei ole toki somalialaisten, tai muidenkaan ulkolaistaustaisten vika, vaan valitsijoiden.....ja olisko oikeesti ihan kauheata, jos vanhempi stadilainen sais joskus uuden asunnon, siis sellainen joka on 40 vuotta maksanut veroja kunnalle,,15 vuotiaasta lähtien.....
Ja kyllä ihmettelen kuinka työmaa alueelle saa mennä kuikuilemaan ikkunoista !
- yks "rasisti" vaan
kyllästynyt odottama kirjoitti:
Ja kyllä ihmettelen kuinka työmaa alueelle saa mennä kuikuilemaan ikkunoista !
Alatte heti hiillostamaan somppuja kyllä ne jossain vaiheessa kyllästyy ja palaa omiensa sekaan merirastilaan
- yes 5
kaikkia ei ole vielä jaettu,kävin just tekemässä sopimuksen. ainakin niin kerrottiin.
- itään
Minä soitin Stadille eilen ja sanoivat että 25.8. mennessä ilmoitetaan asunnon saajille. Eli varmaankin perjantai-iltapäivänä voi heittää hanskat tiskiin? ;) Eivät kyllä suostuneet sen tarkemmin kertomaan onko jotain tiettyjä asuntoja jo jaettu (itse tiedustelin neliöiden tilannetta). No, saa nähdä! :D
Vesalan kiinteistöjen sivuilla lukee että vuokrasoppareita kirjoitetaan tällä ja ensi viikolla, joten eiköhän niitä todella ole vielä jaossa! - asukasko
itään kirjoitti:
Minä soitin Stadille eilen ja sanoivat että 25.8. mennessä ilmoitetaan asunnon saajille. Eli varmaankin perjantai-iltapäivänä voi heittää hanskat tiskiin? ;) Eivät kyllä suostuneet sen tarkemmin kertomaan onko jotain tiettyjä asuntoja jo jaettu (itse tiedustelin neliöiden tilannetta). No, saa nähdä! :D
Vesalan kiinteistöjen sivuilla lukee että vuokrasoppareita kirjoitetaan tällä ja ensi viikolla, joten eiköhän niitä todella ole vielä jaossa!Toivoa siis vielä on..... :)
- mamma+2 sakua
Heippa, muuttaakohan sinne muita koiranomistajia? onko lähistöllä koirapuistoa, lenkkimaastoa? en ole päässyt tutustumaan alueeseen tarkemmin.
- koiruus
Muuttaa :) Ihan vieressä on koirapuisto ja hyvät lenkkipolut.
- Pikkukoiran omistaja
Täällä yks! Siellä on koirapuisto sen ison tien toisella puolen, onko se nyt Länsimäentie.
- apina123423
Pikkukoiran omistaja kirjoitti:
Täällä yks! Siellä on koirapuisto sen ison tien toisella puolen, onko se nyt Länsimäentie.
Minkä kokosia kämppiä ootte jo saanut sieltä
- länsä
Pikkukoiran omistaja kirjoitti:
Ei ole enää. Länsimäestä lähti kesäkuussa koirapuisto veks
- koiruus
länsä kirjoitti:
Ei ole enää. Länsimäestä lähti kesäkuussa koirapuisto veks
Joo Länsimäestä lähti mutta tuo viereinen on muutaman kymmenen metrin päässä taloista.
- 5+7
koiruus kirjoitti:
Joo Länsimäestä lähti mutta tuo viereinen on muutaman kymmenen metrin päässä taloista.
Vihaan koiria, lopettakaa kaikki, niistä ei ole muuta kun haittaa, paskovat tiet ja polut täyteen, räksyttävät pihalla ja sisällä häriten ihmisten elämää.
Koira kuuluu maalaistaloon, eikä kuulu kerrostaloon tai yleensäkään taajama alueelle. Koiraihmiset hankkikaa koiran sijaan oikea elämä.
- retertret
Oftopicia mutta koirista niin itse en vihaa koiria mutta samaa mieltä että koirat jo heidän oman elämänsä takia kuuluu muualle kuin kerrostaloon. Kerrostaloon koiran ottavat ihmiset on itsekkäitä ihmisiä eivätkä välitä koirasta yhtään. Koira kuuluu maalle tai ei ainakaan kerrostalokoppiin.
Itse asun Thaimaassa eräässä kaupungissa, niin siellä länsimaalaisten suosimissa kerrostaloissa 99% koirat on kielletty. Ne joissa koirat on sallittu on jo ns "slummitaloja" kaikinpuolin. - Elämän omaava
Minun kerrostalokoppini on yli 60 neliön kolmio parvekkeella ja saunalla, missä asun koirani kanssa. Lenkkeilemme päivittäin 2-3 tuntia. Kesäisin vietämme aikaa kesämökillä, missä koirani on vapaana. Maksan koiraveroni ja käymme myös koirapuistoissa nauttimassa muiden koirallisten seurasta. Ostan koirankakkapussini ihan oikealla rahalla kaupasta ja kerään kakat tien reunustoilta pois. Meillä on oikein mukava elämä ja naapurinikin pitävät kovasti koirastani, joka tartuttaa heihin vaarallisen hyvää mieltä olemuksellaan.
Tietysti voi olla, että siellä maaseudulla kettingin päässä vuorokaudet läpeensä räksyttävä metsästyskoira on jotenkin onnellisempi.
Naulakallion koirapuiston vakikävijät toivottaa kaikki muuttajat tervetulleeksi! - kämppä mulle kiits
Eikös tää ollu koti ja asuminen triidi ja Viitankruununtie 2 -ketju?
Ei mikään rasismi- ja koirankakkakeskustelu!!! - Sairas on maailma
Surullistahan tämä on..Ihmiset korvaa ihmisuhteet eläinten pidolla ja vielä omasssa mielipuolisessa päässään puhuvat niinkuin tietäisivät mitä koira ajattelee.
Vähänkin järkeä omaava ihminen tajuaa että koira on tarkoitettu isoihin tiloihin maalla vapaasti telmimään, ei odottomaan "isääntäänsä" päivät pitkät pikku kopperossa. Tietysti on eroja hoitajissa kaupungeissa ja jotkut jakasaa viedä koiran joka päivä tuntikausiksi ulkoilemaan niinkuin vangit mutta laiskempiakin paljon on.. - alkaa jo kyllästyttä
Vieläköhän kannattaa odottaa ilmoitusta :)
- asukkiko
Täällä ainakin vielä jaksetaan odottaa ja toivotaan ilmoitusta! :) aika alkaa kyllä käydä vähiin jos kerta 25.8. mennessä pitäis ilmoittaa (aikaisemmista viesteistä kävi ilmo ko. päivä).........
- Vesalaanko
Mulle toimistosta sanottiin että ilmoitetaan elokuun loppuun mennessä kaikille asunnon saaneille.. Et Otava tuosta selvää onko ne kaikki jo menny vai ei..
- perhe 2+2
Meille tuli tänään tarjous 4h, mutta harkinnanjälkeen (seutu pelottaa)
peruimme sen.- No jääpähän muille
Oikeesti :O
Missä lintukodassa te nyt sitten asutte jos omakotitalo alue pelottaa noin paljon. - mnmmmm
Voi teitä, alue on rauhallinen, kuin maaseudulla asuisi.
- perhe 2 + pian 2
Herranen aika sentään!!! MINÄ HALUAN!!!
- odotus palkitaan?
Arpaonnea täälläkkin toivotaan :) Mistä saakka ootte jonottaneet yleisesti Stadin asuntoja? Meillä ollut 17.1.13 asti voimassa. Kaikkiin uudiskohteisiin olemme myös hakeneet. Haemme 4h k myös Viitakruununtie 2.
- sitä odotellessa
asuntoa venattu 1.10.2012 lähtien.
nimimerkillä asunnoton. - oootan
Jaahas, tänään klo 15 saakka on vielä mahdollisuus saada ilouutinen :)
- odotus palkitaan?
Vieläkö ens viikko ootellaan?
- Ihopeso....
Näin mulle sanottiin ett elokuun loppuun mennessä ja niin lukee sivuillaki.. Ku jätkäsaaren asunnot oli jaettu sivuille tuli ilmoitus asukasvalinnat tehty, joten ehkäpä vielä toivoa on..
- Toivotaanparasta
luulempa että melkeen kaikki on jo jaettu.. Tuntuu jo aika epätoivoselta.. mutta voihan se olla että loput jaetaan ensi viikon alussa
- Tahtoo takaisin
Olen hakenut Stadilta asuntoa vuodesta 2008 lähtien. En ole helsinkiläinen. Tällä hetkellä statukseni on kiireellinen mutta eipä näytä mitään vaikuttavan kun hakemuksista 60% on kiireellisiä.
En ole asunnoton, joten sekin vaikuttaa tietenkin.
Kyllä noi asukasvalinnat on ihan arpapeliä ja mulla ei ole ikinä ollut arpaonnea :D
Tietääkö kukaan hakemusten määrää tähän uudiskohteeseen? - Toivotaaan
Määrää en tiedä, mutta sen tiedän, että tähän uudiskohteeseen on todella paljon hakijoita. Mahdollisuudet ovat pienet siis. Luulen, että näihin asuntoihin otetaan perheitä suurimmaksi osin. Sekä niitä jotka asuvat jo Stadin asunnoissa johtuen siitä että samassa vapautuu toinen Stadin asunto.
- koiruli1
Saatiin asuntotarjous kolmiosta, asuntoon muuttaa 2 aikuista, koira ja loppuvuodesta syntyvä vauva :)
- haettu asuntoa
Itsekseni tässä mietin, että eikö kaupungin olisi järkevämpää ottaa asukkaaksi perhe, joka saa asumistukea ja toimeentulotukea, koska järkevämpihän se on laittaa ne asumistuet kaupungin asuntoon, kuin kalliisti yksityiselle. Ja usein toimeentulotukea saavat (sossun vuokranmaksu) maksavat myös vuokransa.
Ja ennenkuin irvitte sossupummeiksi, kerrottakoot, että itse olen raskaana kodinhoidontuella lapsen kanssa kotona ja mies on maahanmuuttaja, joka opiskelee suomen kieltä, jotta pääsisi pian työpaikkaan kiinni. - jeeee..sdsdfsdfdssdf
2 vuotta "jonossa" olleena alkaa jo kyrsiä tuo toisten onni asunnon saannista. kiva lukee kun toiset saa asunnon viikossa tai parissa kuukaudessa ja ite ei saa ja alkaa miettii että miksi ei saa. tääl ei oo töitä ja 28vuotta asunu pikku kylässä, vaikka matkaa helsinkiin on vain 50km, on se jatkuva reissaminen kallista lystiä. ystävät helsingissä, ilmaistapahtumat helsingissä. Oli mukava käydä kaisaniemessä katsomassa ilmaiskonserttia, illalla piti väsyneenä ajaa kotiin pitkän matkaa kiroilu päällä. Kallis vuokra. vanha auto ei voi montaa vuotta tämmöistä kestää. Kait ne vaa olettaa että ihminen haluaa kävellä samaa katua vuosia, sama baari, samat naamat, sama auringonottopaikka viimeiset 20 vuotta, vain koska muut kaukana. nähdä sama tyyppi 4 kertaa päivässä vuosi toisensa jälkeen, vaikka ei edes nimeä tiedä. kävellä kaupungilla niin että moni tietää susta kaiken, tietää nimesi, asuinpaikkasi, autosi, kengännumerosi. mitään et ole kertonut, ne vain tietää. olla kuin turha julkkis. kaikki tietää sut, mut kukaa ei sano mitään positiivista. tietty voi jäädä kalliiseen vuokra-asuntoon nyhjöttää ja odottaa vuokrankorotuslappua tai sit ajaa helsinkiin ja huomata kuinka paljon onnellisempi on kun kukaan ei tuijota. mennä juna-asemalle katselemaan junaa ja muistella; siitä on jo vuosi kun viimeksi junan oot nähnyt. ei siellä landella tämmöistä oo. Ymmärtää, kuinka paljon elämä muuttuisi uuden asuinpaikan myötä, hymyillä muutokselle. unelmoida pääsevänsä asumaan Suomen pääkaupunkiin / vantaalle. Sitten herääkin todellisuuteen. 2vuotta jonossa, soittoa stadin asunnolle, vastaavat ei osaa sanoa kauanko kestää, ei tiedä antaako asuntoa koskaan. murskaa unelmasi ja tajuat ettet saata päästä täältä koskaan pois. ymmärrät että elämä pyörii samaa ympyrää vuodesta toiseen, eikä muutosta ole tulossa.
- stadilainen58
Kannattaa ottaa hesasta ensin yksitynen vuokrakämppä, että pääsee helsinkiläiseksi, ja sen jälkeen hakea stadinasuntoa....luulisin...
- 4 polven stadilainen
stadilainen58 kirjoitti:
Kannattaa ottaa hesasta ensin yksitynen vuokrakämppä, että pääsee helsinkiläiseksi, ja sen jälkeen hakea stadinasuntoa....luulisin...
Helsinkiläisyys ei ole kriteeri, tai olla nykyään enemmän haitta.
Jos on työpaikka täällä ja asuu muualla, pitäisi olla ensisijainen hakija. Edellyttäen, ettei ole vuokrarästejä yms.
Mamut ovat 1. - Tahtoo takas
No ymmärrän tuskasi. Mä olen ollu "jonossa" 5,5 vuotta ilman ainuttakaan yhteydenottoa tai asunnontarjousta Stadilta.
Nyt vuoden verran olen ollut muka "kiireellinen"
Olen sentään asunu Helsingissä 25 vuotta elämästäni mut tein sen erehdyksen et lähdin välillä muualle ja takas ei näköjään ole tulemista.
Vuokrarästejä ei ole ikinä ollut eikä mitään häiriöitä tai varotuksia tai valituksia.
Ei sais olla kade mut kyllä se vähän nyppii kun toiset saa asuntoja ihan tosta vaan ja sitten ei edes ota vastaan vaikka on ensin hakenut. Toisilla on näköjään ihan varaa oikein valita.
Mut niinhän se on aina elämässä et tasan ei mee nallekarkit. Pitää vaan jaksaa yrittää, ehkä joskus tarjotaan joku rupinen luukku ;)
Itse en henkeäni pidättele odotellessa vaan on muitakin vaihtoehtoja kun kaupungin kämpät. Paljon kalliimpia tosin. Mutta minkäs teet.
- jospa vain
Taitavat olla jäljessä aikataulusta kun näin sunnuntainakin töitä paiskivat työmaalla.
- toivetoteen
Ihanaa!! ensviikolla, ehkä maanantai aamuna tulee mulle soitto että oon saanu kolmion :)
- mamu ja muija
No eipä ne maahanmuuttajatkaan kämppiä saa! Erittäin kiireellisenä ollaan oltu reilu vuosi ja muksukin tullut. Nyt asutaan kallista yksityisen vuokra-asuntoa (yli 20,-/neliö). Mies siis mamu ja toimeentulotuella ja kelan rahoilla elellään.
- Määmäkkeen
Mamu erehtyi ottamaan suomalaisen hahaa, olis ottanut omasta porukastaan niin olis asuntokin varmaan tullu
- Sheikki ali hassan
Jos suomihuora ottaa mamun,
niin miksi se ottaa köyhän esinahattoman eikä rikasta pikkumunaa ?
Höh - Haluunkodin
puhelin taskussa ja sähköposti auki ja viestiä
Odotellaan vaikka varmaan ihan turhaan., - Toiveissa koti
Mielummin ottaisin naapuriksi maahanmuuttajia kuin rasisteja. Näkevät omat lapset kasvaessaan maailman avarakatseisemmin, eikä katkeran itsekeskeisesti. Helpompi kasvattaa hyville tavoille ja huomioimaan myös muita ihmisiä.
- kunnioitusta FIN
Huomaa, ettet ole joutunut asumaan somaliperheen kanssa samassa kerrostalossa. He eivät ole avarakatseisia. En jaksa edes luetella kaikkia ongelmia, mitä talon muut asukkaat joutuvat päivittäin kestämään. Tuntuu ettei mikään taho voi heille mitään, heille on omat säännöt tässä yhteiskunnassa. Ei suomalaiset turhaan hakeudu pois alueilta, jossa heitä on paljon. Ei tarvitse olla rasisti, ei sellaista sietäisi suomalaiseltakaan. Suurin osa mamuista ei arvosta suomalaisia, vaikka ovat täältä saanneet kaiken. Suomalaisia naisia käyttävät hyväkseen, (jos nainen on niin tyhmä) ja nauravat heille keskenään.
- Mellunkyläläiset
Heippa kaikki muuttavat lapsiperheet. Minkä ikäisiä lapsia teillä on? Olisi kiva vähän tietää löytyykö meidän lapsille ikäistään seuraa. :)
- jospa vain
7v. poika ja 6kk tyttö
- Ei jumalauta
Ois kiva nähdä minkä näkösiä ämmiä tekee nää valinnat ja millä perustein karsii porukkaa pois. Menny luotto stadin toimintaan kokonaan.
- Kerstin30
Turha siitä on hernettä nenään vetää jos ei asuntoa saanut. Kaikille hakijoille ei vaan asuntoa ole antaa.
Meillä ei olisi ollut välttämättä asunnolle tarvetta, mutta haettiin muuten vaan ja saatiin asunto :) - Oikeudenmukaisuusko?
http://www.hel.fi/hki/kv/fi/P__t_ksenteko/Asuntolautakunta/Lista?year=2013 http://www.hel.fi/static/public/hela/Asuntolautakunta/Suomi/Esitys/2013/Kv_2013-08-29_Aslk_8_El/9AB47398-2BB8-4B62-B435-EB03DDB7DE31/Esitys_Jatkasaaren_Juutinraumankadun_uudiskohteen_.pdf
Asukasvalinnat ovat kyllä herkästi salassa pidättäviä ja asuntosihteeriporukka tekee niitä ainoastaan oman mielialan varassa tai sitten on olemassa salaisia sisäpiirin ohjeita.
http://www.hel.fi/static/public/hela/Asuntolautakunta/Suomi/Paatos/2013/Kv_2013-02-05_Aslk_1_Pk/120CE461-C537-4C7F-B9F1-851664F8BFBD/Liite.pdf
Tämän mukaan suurin osan Stadin asuntoja saa kotoa (omakotitalo, rikkaat vanhemmat ym) lähtevät yksinäiset nuoret. Ainakin meidän heka-taloon ne muuttuvat sankoin joukoin - autopaikoille tulee hienoja autoja…
Toiseksi enemmän valituista lapsettomia perheitä vaikka molempien tuloilla yksityisen vuokra kävisi hyvin.
Valituista 64% on alle 34v. Eiköhän ole näin että Heka-asuntoja on tarkoitettu vähäosaisille kuten yksinhuoltajat ja eläkeläiset???
Oikeudenmukaisuusko? - hoppppotihoo
Oikeudenmukaisuusko? kirjoitti:
http://www.hel.fi/hki/kv/fi/P__t_ksenteko/Asuntolautakunta/Lista?year=2013 http://www.hel.fi/static/public/hela/Asuntolautakunta/Suomi/Esitys/2013/Kv_2013-08-29_Aslk_8_El/9AB47398-2BB8-4B62-B435-EB03DDB7DE31/Esitys_Jatkasaaren_Juutinraumankadun_uudiskohteen_.pdf
Asukasvalinnat ovat kyllä herkästi salassa pidättäviä ja asuntosihteeriporukka tekee niitä ainoastaan oman mielialan varassa tai sitten on olemassa salaisia sisäpiirin ohjeita.
http://www.hel.fi/static/public/hela/Asuntolautakunta/Suomi/Paatos/2013/Kv_2013-02-05_Aslk_1_Pk/120CE461-C537-4C7F-B9F1-851664F8BFBD/Liite.pdf
Tämän mukaan suurin osan Stadin asuntoja saa kotoa (omakotitalo, rikkaat vanhemmat ym) lähtevät yksinäiset nuoret. Ainakin meidän heka-taloon ne muuttuvat sankoin joukoin - autopaikoille tulee hienoja autoja…
Toiseksi enemmän valituista lapsettomia perheitä vaikka molempien tuloilla yksityisen vuokra kävisi hyvin.
Valituista 64% on alle 34v. Eiköhän ole näin että Heka-asuntoja on tarkoitettu vähäosaisille kuten yksinhuoltajat ja eläkeläiset???
Oikeudenmukaisuusko?Sinun mielestä tuolla asukasvalinnoissa pitäisi näkyä asunnon saajien nimet ja tulot ja muut henk.koht tiedot.
Miksi ne pitäisi olla julkisia?
Olet vain katkera kun et ole saanut asuntoa.
T: Vuoden vanhassa uudiskohteessa asuva :) - hpp1
Oikeudenmukaisuusko? kirjoitti:
Oikeudenmukaisuusko?Mielenkiintoista on myös se, että tarjotuista asunnoista vuonna 2012 kieltäytyi 37,5%, mikä on kyllä minun mielestä aika iso luku.Herää tietysti kysymys, että miten kiireellisiä osa hakijoista onkaan loppujen lopuksi.
- Luottamuspula
Olen samaa mieltä luottamuksesta kaupungin asuntotoimistoon. En edes itse ole hakenut asuntoa, joten katkeruudesta ei ole kyse. Olen vain läheltä joutunut useamman kerran joutunut seuraamaan toimintaa. On totta, ettei kaikille millään voi antaa asuntoa, mutta toimiston toiminnassa on huikeasti parantamisen varaa. Puhelimessa sanotaan eri infoa eri ihmisille ja se hermostuttaa porukan, aiheuttaa epävarmuutta ja epäluottamusta hakijoissa. Kaupungin asuntoa hakiessa sanotaan, ettei luottomerkinnät vaikuta, mutta kyllä ne aivan selkeästi vaikuttavat. Surullista ihmisten kannalta tällöin on, että merkinnät ovat voineet aiheutua monista muistakin syistä, kun kulutushulluudesta. Esim. ystäväni joutui vaikeuksiin homeasunnon takia ja taloudellinen romahdus aiheutti merkinnät. Kuitenkin hän on todella kunnollinen, työtätekevä ihminen!
Asuntotoimiston toiminnassa loistaa kristallinkirkkaana " kirjoittamattomat lait" joita henkilökunta noudattaa. Tiedän useita, jotka ovat myyneet oman asunnon ja saaneet sitten kaupungilta uudiskohteesta asunnon. Esim. tiedossani on yksi lääkäri, samalla lailla sai asunnon perhe joka myi asumisoikeusasuntonsa, omistaa omakotitalon toisella paikkakunnalla ja sai uudiskohteesta asunnon. Asuntotoimiston oikeudenmukaiseen toimintaan en näistä johtuen enää usko. Ylläkin kirjoitti henkilö, joka ei oikeastaan olisi edes tarvinnut asuntoa, mutta sai sen kuitenkin. Kuinka moni hyvillä perusteluilla hakenut jäi ilman? Uskon, että virkailijoiden päätöksien oikeudenmukaisuutta valvotaan liian vähän!- mirka99
Luuletko, että toimistossa tiedetään omistaako joku asuntoja ja onko toisella hakijalla enemmän rahaa kuin toisella. NIILLÄ EI OLE MITÄÄN MERKTYSTÄ!!!
Jos on suuri aunnon tarve ja häätö päällä, niin luuletteko uudiskohteisiin päävänne!
Ette ole mitään etuoikeutettuja vaikka olisitte kodittomia tai maahanmuuttajia.
Uudiskohteisiin otetaan ihan tavallisen hakemuksen lähettäneitä, eikä niitä joilla on pakkomuuttio päällä. - ............
mirka99 kirjoitti:
Luuletko, että toimistossa tiedetään omistaako joku asuntoja ja onko toisella hakijalla enemmän rahaa kuin toisella. NIILLÄ EI OLE MITÄÄN MERKTYSTÄ!!!
Jos on suuri aunnon tarve ja häätö päällä, niin luuletteko uudiskohteisiin päävänne!
Uudiskohteisiin otetaan ihan tavallisen hakemuksen lähettäneitä, eikä niitä joilla on pakkomuuttio päällä.onko tämä edellinen joku provo vai oikeasti asuntosihteerin vuolaus? Niin kuin kaveripiirissään – lähettäkää tavalliset hakemukset, mä hoidan loput ;)
- et taida tietää...
mirka99 kirjoitti:
Uudiskohteisiin otetaan ihan tavallisen hakemuksen lähettäneitä, eikä niitä joilla on pakkomuuttio päällä.Hakemuksessa kysytään varallisuus!!! Ei kukaan pyydä etuoikeuksia vaan oikeudenmukaisuutta!
- se koira älähtää...
............ kirjoitti:
onko tämä edellinen joku provo vai oikeasti asuntosihteerin vuolaus? Niin kuin kaveripiirissään – lähettäkää tavalliset hakemukset, mä hoidan loput ;)
Sama kävi mullakin mielessä...siis se asuntosihteeri...
- kyllävarkaallemaistu
Mielenkiintoista että se naurettava touhu tapahtuu valtion (veronmaksajan) rahoituksella! Yli 20000 jonossa vuosikausia, mutta asunto saa se, joka itse tunnistaa että pisti hakemuksen huvin vuoksi!
Valvooko joku Asunto-osaston toimintaa?
Halvat vuokrat jaettaan mielivaltaisesti tai suhteessa kun tulorajaa ei ole, vaarallisuusraja sallii jopa asunnon omistuksen
https://www.stadinasunnot.fi/documents/167694/0/varallisuusrajat 1.7.13.pdf
Jos varsinaista tulorajaa asunnon hakemiseen ei ole niin miksi ihmeessä ne kiireellisyysluokat, kun yksityiset vuokramarkkinat ovat täynnä tarjouksia?
- tahtoo takas
Voihan olla että tälläsille uusille alueille laitetaan mahdollisimman sekalainen ihmisjoukko ja siksi erilaisissa tilanteissa olevat ihmiset niitä on saanut.
Tällä estetään ns ongelma-alueet, jos esim. kaikki ns sosiaalitapaukset laittettais samalle alueelle.
Muuten olen kyllä samaa mieltä niiden kanssa jotka ovat myös tajunneet että asuntojen jako on täysin mielivaltaista ja arpomista. Arpaonni ei suosi kaikkia.- Arpa-Heka
Jospa kyse olisi vain arpaonnesta!
Rikkaat pääsivät asumaan halvalla ja köyhä maksaa kalliisti ja on Hekan jonossa vuosikausia. Onko se ihan okoo hyvinvointivaltiossa? Heka kun toimii suurpiirteen veronmaksajien rahalla, siksi vuokrat ovat halvempia, eikös niin? - tavistavis
Arpa-Heka kirjoitti:
Jospa kyse olisi vain arpaonnesta!
Rikkaat pääsivät asumaan halvalla ja köyhä maksaa kalliisti ja on Hekan jonossa vuosikausia. Onko se ihan okoo hyvinvointivaltiossa? Heka kun toimii suurpiirteen veronmaksajien rahalla, siksi vuokrat ovat halvempia, eikös niin?nykyisessä taloyhtiössä näyttää olevan aika varakasta porukkaa. Ajelevat mersuilla ja audeilla, omistavat kesämökkejä. Toiset snorklaa, laskettelee ja surffaa. Toiset ratsastaa jne. Vuokrat on aika pienet niin on pomon palkoilla helppo elää kaupungin kämpässä ilman huolen häivää :/
- .mm
tavistavis kirjoitti:
nykyisessä taloyhtiössä näyttää olevan aika varakasta porukkaa. Ajelevat mersuilla ja audeilla, omistavat kesämökkejä. Toiset snorklaa, laskettelee ja surffaa. Toiset ratsastaa jne. Vuokrat on aika pienet niin on pomon palkoilla helppo elää kaupungin kämpässä ilman huolen häivää :/
Sama meidänkin talossa, laatuautoja pihassa, matkustelevat ym.
Te köyhät jotka itkette täällä, onko hakemuksessa ruksitti kaikki alueet, vai kelpaako mikä vaan. Aloittakaa sieltä vouosaaren tai jakomäen perältä. Minä aloitin uudessa asunnossa, arpa osui. - "Varakas" vuokralainen
.mm kirjoitti:
Sama meidänkin talossa, laatuautoja pihassa, matkustelevat ym.
Te köyhät jotka itkette täällä, onko hakemuksessa ruksitti kaikki alueet, vai kelpaako mikä vaan. Aloittakaa sieltä vouosaaren tai jakomäen perältä. Minä aloitin uudessa asunnossa, arpa osui.Tarkoittaako se sitä että jos sä asut kaupungin vuokra asunnossa että ei saisi matkustella eikä ajaa hienolla autolla? Luuletteko tosiaan että pelkästään ne köyhimmät asuu kaupungin vuokra kämpissä? On se vaan niin että jotkut panostaa matkusteluun ja autoihin ja ne joilla ei ole varaa, laittaa rahansa muualle eikä sitä jää enää jäljelle mm. Matkusteluun. Itse olen päiväkodissa töissä joten minimi palkka, on 2 lasta ja miehelläni ihan normi palkka, ja meilläkin varaa ns. "Hienompaan" autoon ja matkusteluun. Ne täällä jotka haukkuvat kaikkia, on vaan kateellisia ihmisiä. Kyllä jokainen itse päättää miten elämänsä elää, ainakin suurimmaksi osaksi. (Tietysti poikkeuksia on.) Ja uudiskohteisiin ei kyllä todellakaan pääse ne jotka ovat kiirrelisiä tai sosiaalitapauksia, vaan ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Ns. "huonoimmat" asunnot annetaan sossutapuksille, maahanmuuttajille tai kiireelisille. Onnea asunnon saaneille!
- Niskalaukaus näille
Niin joo turha siitä on hernettä nenään vetää.. Kiva kun haitte asuntoa muuten vaan vaikka ette tarvitse, itse olen edelleen asunnoton ja niin varmaan moni muukin hakineista. Siis vittu tätä toimintaa. Mut vittu joo kerstin30 onnea sulle!
- Ei asunnoton
"Niskalaukaus näille" saako kysyä minkä takia olet asunnoton?
- ei tarjousta
Ristiriitaiset tunnelmat, toisaalta harmittaa,kun ei päässyt uuteen asuntoon...toisaalta helpotuksen huokaus, ettei tarjousta tullut, on taas ikäänkuin vapaat hakumarkkinat.
- omassa
Ostakaa oma asunto sellaisesta paikasta jossa haluatte asua, ei tarvitse täällä katkeroitua.
- Outoa...
kun jostain asiasta on eri mieltä, jokin harmittaa tai on tyytymätön johonkin, muut nimeävät sen katkeruudeksi????????????????????? Kyllä asioista voi ja pitääkin keskustella. Omia ajatuksia täytyy saada ilmaista ilman, että heti nimetään katkeraksi. En ole vähääkään katkera, en edes hakenut asuntoa. Mielestäni veronmaksajana minulla on oikeus kyseenalaistaa virastojen toimintaa ja toivoa sille valvontaa. Saatan tietenkin olla väärässä, mutta silloin voin rohkeasti myöntää sen. Mikäli virastoilla on reilu, oikeudenmukainen toimintatapa, miksi sen sitten pitää olla salamyhkäistä. Avoimuus herättää luottamusta.
On aivan turhaa ja asiatonta kehoittaa ostamaan asunto mistä haluaa, melko yksinkertainenkin ihminen tajuaa varmasti, ettei se ole kaikille mahdollista, typerä kommentti ainoastaan, joka kertoo sanojasta aika paljon... - Tuntuu siltä että
Outoa... kirjoitti:
kun jostain asiasta on eri mieltä, jokin harmittaa tai on tyytymätön johonkin, muut nimeävät sen katkeruudeksi????????????????????? Kyllä asioista voi ja pitääkin keskustella. Omia ajatuksia täytyy saada ilmaista ilman, että heti nimetään katkeraksi. En ole vähääkään katkera, en edes hakenut asuntoa. Mielestäni veronmaksajana minulla on oikeus kyseenalaistaa virastojen toimintaa ja toivoa sille valvontaa. Saatan tietenkin olla väärässä, mutta silloin voin rohkeasti myöntää sen. Mikäli virastoilla on reilu, oikeudenmukainen toimintatapa, miksi sen sitten pitää olla salamyhkäistä. Avoimuus herättää luottamusta.
On aivan turhaa ja asiatonta kehoittaa ostamaan asunto mistä haluaa, melko yksinkertainenkin ihminen tajuaa varmasti, ettei se ole kaikille mahdollista, typerä kommentti ainoastaan, joka kertoo sanojasta aika paljon...jopa rakentamattomat uudiskohteet on jo jaettu :(
Pelkään pahasti ettei nykytilanteessa mikään valvonta ole mahdollinen kun ei ole selkeä sääntöä asuntojen jakeluun (”eniten tarvitseville” on hyvin yleinen ilmaisu) eikä jonoa ylläpidetä (MIKSI???, onpas oikeudenmukaista!).
Asuntosihteeri voi tehdä mitä halua tai pomo käskee ottamatta vastuuta.
Veronmaksajista ei piittaa.
- Sekapääasunnot
Turpa kiinni , tai joudutte keskitysleirille perkeleen slummikansa.
Me jaetaan miten jaetaan ja se ei teille kuulu , tehkää aaltopellistä slummitalo niin kuin muuallakin tehdään.
Globalisaatiota. - !!!
Mirka99 pitää suunsa kiinni ennenku joku tulee ja tukkii sen
- heli9
Hei. Saatiin miehen kanssa asunto ko. paikasta ja ilo ylimmillään. Itse olen työtön ja mieheni opiskelee taidetta. 2v jäjkeen varmaan voidaan jo itse maksaa vuokrat muttei vielä. Naapureille pidän kahvi kutsut kun olemme muuttaneet.
- jipiiiii
Hei, minäkin sain, eilen ilmoitettiin ,kolmen kissani kanssa muutetaan kolmioon :)en ole työssä minäkään :)
- nyt ottaa pattiin
Justhan täällä on "tiedetty", ettei uudiskohteisiin oteta kuin työssäkäyviä, eli miten nämä sossupummit (työtön opiskelija) ovat voineet asunnon saada? Ja jos ei ole provo; pidä kuitenkin kahvikutsut, älä kahvi kutsuja!
Yksi ihminen ja kolme kissaa ei saa mitenkään kolmiota uudiskohteesta, tämä on provo tai asuntosihteerin tyttöystävä! - minulla on asunto
nyt ottaa pattiin kirjoitti:
Justhan täällä on "tiedetty", ettei uudiskohteisiin oteta kuin työssäkäyviä, eli miten nämä sossupummit (työtön opiskelija) ovat voineet asunnon saada? Ja jos ei ole provo; pidä kuitenkin kahvikutsut, älä kahvi kutsuja!
Yksi ihminen ja kolme kissaa ei saa mitenkään kolmiota uudiskohteesta, tämä on provo tai asuntosihteerin tyttöystävä!Jos sinä "jipiii" sait kolmen kissan kanssa kolmion niin sulla täytyy olla jotain suhteita asunnon jakajiin.
Olen ennenkin kuullut että jos tuntee jonkun asunnon jakajista saa varmasti kämpän.
Mietinkin kuinka kehtaat tulla tänne irvistelemään,kun on tunteet muutenkin kuumana näistä jaoista.
Tai voithan toisaalta kiusallasi valehdellakkin,täällä kun näyttää olevan sekalaisen sairasta porukkaa. - käy kuumana
nyt ottaa pattiin kirjoitti:
Yksi ihminen ja kolme kissaa ei saa mitenkään kolmiota uudiskohteesta, tämä on provo tai asuntosihteerin tyttöystävä!onhan se provo koska kaikki asuntosihteerit ovat naisia
http://www.hel.fi/static/public/hela/Asuntolautakunta/Suomi/Paatos/2012/Kv_2012-04-26_Aslk_6_Pk/04FB1050-236E-41E0-96AF-56D7E9E37822/Asukkaiden_valinta_vapautuviin_ARA-asuntoihin.pdf
- jipiiiiiii
UUUUPS!!! nyt innostuminen meni yli!!! :) sorry, tarkoitin siis kolmen lapsen, ja kissani kanssa siis sain asunnon ......nyt punastuttaa, olen äippälomalla :)
- kolokolopillu
Mihin se mustamies jäi ?
- jipiiiii
kolokolopillu kirjoitti:
Mihin se mustamies jäi ?
Lähti panemaan seuraavaa läskiä
- jipiiiii
jipiiiii kirjoitti:
Lähti panemaan seuraavaa läskiä
melkoisen tökeröä käytöstä, kirjoittaa toisen "nimissä", toivottavasti siusta ei tule naapuriani.
- hekohekohonkhonk
jipiiiii kirjoitti:
melkoisen tökeröä käytöstä, kirjoittaa toisen "nimissä", toivottavasti siusta ei tule naapuriani.
Viitakruununtielle muuttaa näköjäns monipersoonan omaava hörhö,niitähän riittää muutenkin siellä suunnalla:=/
- töttöröö
minkähän takia stadin asuntojen sivuille ei päivity että asunnot on jo jaettu?
- jospa vain
Tänään tuli viestiä muuttopäivästä. Hyvä että edes yhden lisäpäivän sai muuttoon niin ei ole niin hoppu.
Onkohan niin että talojen B,C,D,G,H,J asukkaat pääsee vasta silloin 1.10 kun tuossa oli kaikki muut talot.- MuuttoaMuuttoa
Meillekin tuli! Asutaan yhdessä noista mainitsemistasi taloista ja avaimet saadaan jo silloin perjantaina!
- jeemuutetaan
eli on porrastettu, harmi että kun saadaan avaimet 30.9 on vain päivä aikaa siirtää kamat vanhasta uuteen.
- muuttoa2
Hieman ketuttaa kun toisilla koko viikonloppu aikaa muuttaa.
- jeemuutetaan
^älä :( noh onneksi ne avaimet saa hakea aamusta ja saa töistä vapaata niin on koko päivä aikaa sitten muuttaa.
- jospa vain
Mies otti jo vapaaksi ekan päivän ja yrittää nyt sitten saada myös tuon vikan. Ei tarttis yksin vauvan kanssa hoitaa. Pääsis aamusta siivomaan ja kuskaamaan tavaroita.
- asuntoa hakenut perh
jospa vain kirjoitti:
Mies otti jo vapaaksi ekan päivän ja yrittää nyt sitten saada myös tuon vikan. Ei tarttis yksin vauvan kanssa hoitaa. Pääsis aamusta siivomaan ja kuskaamaan tavaroita.
Älkää vinkuko muutosta, saitte sentään asunnon! Kaikki ei saaneet. Voisin vaikka yksinäni raskaana kantaa kamojani vauva kantorepussa, jos asunnon olisin saanut, mutta kun ei anneta niin ei! :(
- jeemuutetaan
Toivottavasti sitten, kun muutto päivät tulee, kaikki ajatellaan toisiamme ja jätetään muuttoautot sillain, että muutkin mahtuvat. Säilytetään naapurisopu alusta alkaen ;)
- vain varoiksi
Uudiskohteissa, kun kaikki muuttavat samaan aikaan , kannattaa vahtia tarkkaan tavaroitaan, siellä saattaa olla ylimääräistäkin porukkaa autoineen , kokemusta on.
- Tuleva naapurinne
vain varoiksi kirjoitti:
Uudiskohteissa, kun kaikki muuttavat samaan aikaan , kannattaa vahtia tarkkaan tavaroitaan, siellä saattaa olla ylimääräistäkin porukkaa autoineen , kokemusta on.
Tietääkö kukaan pääseekö asuntoesittelyyn ennen muuttoa? Mielestäni niin luvattiin.. Mutta kun ei ole kuulunut mitään..
- jeemuutetaan
en usko että pääsee.. olisi kyllä ihan hyvä, niin tietäisi sitten etukäteen mihin sijoittaa mitäkin. Soita heka-vesalaan ja kysy, kerro ihmeessä meillekkin :)
- yksonnekas
soitin ja kysyin heka-vesalalta josko sais käydä asuntoa katsomassa mutta kertoivat sieltä, että ei voi. Vasta sit näkee kun saa avaimet.
- ja vitut
voispa alkajaisiks käydä kivittämäs muutaman ikkunan tuolta.
- asfsad
Nyt ei kannata...siellä kävi varkaita viikonloppuna ja nyt on tiukentunut valvonta. En voi kyllä ymmärtää miten jotkut talot saa ihmiset noin katkeriksi.
- Onnea elämään
No se onkin noiden talojen ja sinne muuttavien ihmisten vika , että sulla menee huonosti.
Anna hyvää , niin saat hyvää, anna pahaa ,niin saat pahaa..........
- jeemuutetaan
käyppä kivittämässä ennemmin niitä stadin asunnon sihteereitä jotka eivät sulle asuntoa suoneet, me emme ole syyllisiä siihen ettet tullut valituksi.
- .,?!
"Jeememuutetaan" siis vittu mitä vielä.
- jeemuutetaan
.,?!: ehkä ei kannata kaikkea ottaa niin tosissaan..? jos joku heittää tollasta läppää ni kai siihen voi samalla mitalla vastata läpällä.
Kukaan ei ole menossa ketään/mitään kivittämään, nettipalstat nyt vaan on täynnä kaiken maailman trollaajia yms. - jospa vain
Onkohan siellä pihassa muuttopäivien ajan jätelava. Onko yleensä tapana uudiskohteissa. Huomasin kun viereiset aso-asunnot valmistu niin asukkaille oli jätetty yksi lava.
- utelias iita
Ekat muuttajat....mitkä on ensivaikutelmat asunnoista?
- EkatMuuttajat
utelias iita kirjoitti:
Ekat muuttajat....mitkä on ensivaikutelmat asunnoista?
Ihan kivalta näytti, ainoa mistä tuli päänvaivaa oli keittiö. Neliössä ainakin ainoa ruokailuaterimille tarkoitettu laatikko on siinä apk:n paikalla olevassa liikuteltavassa laatikostossa... Meidän piti ainakin ottaa pakastin veke ja miettiä sille uus paikka.. Siis nykyaikana lähes kaikilla perheellisillä on apk! Makkareissa vaatekaapeissa liukuovet oli plussaa! vessassa ja kylppärissä tumman harmaat laatat lattiassa. Muutama pakettiauto ja rekka, taitaa loput sitte huomenna muuttaa.. :)
- utelias iita
Ok, kiitos tiedosta. Aika hassua tuo ettei ole vetolaatikoita jos apk:een haluaa.
- 2 päivää
Hmm.. Mitäs siellä työtason alla sitten on mikä on keittiö ikkunan alla?
Oikein mukavalta muuten kuulostaa :)- harmittaa niin että.
Jestas, että on ongelmat asunnon saaneilla. Olkaa ny hemmetissä onnellisia ja tyytyväisiä ja lopettakaa valitus. Olette onnekkaita, moni jäi rannalle ja moni perheellinen (minä) on edelleen asunnoton! :(
- muuttava asukas
harmittaa niin että. kirjoitti:
Jestas, että on ongelmat asunnon saaneilla. Olkaa ny hemmetissä onnellisia ja tyytyväisiä ja lopettakaa valitus. Olette onnekkaita, moni jäi rannalle ja moni perheellinen (minä) on edelleen asunnoton! :(
Vai asunnoton olet. Sun kannattas käyttää intos asunnon etsimiseen sun lastes hyvinvoinnin vuoksi. Luulis et nämä asunnot voisit jättää rauhaan.
- jospa vain
Veikkaan että ei mitään kun on niin kapea
- onnea voittajille
muuttava asukas kirjoitti:
Vai asunnoton olet. Sun kannattas käyttää intos asunnon etsimiseen sun lastes hyvinvoinnin vuoksi. Luulis et nämä asunnot voisit jättää rauhaan.
niinpä niin..natinaa kuuluu, kun valinnoissa kasataan uusiin kohteisiin nuoria, nirppanokkaisia vali,vali tyyppejä...ei osata arvostaa lottovoittoaan, nim. olisin niin myös tahtonut, voimajohdoista huolimatta....mutta onittelut kuitenkin :)
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667